Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, wrobel_krk napisał(a):

Ale pomińmy Szwecję, można lepiej jak Holandia/Niemcy
ue_wypadki_smiertelne_na_drogach_2023.jp

Bo wokół głownych miast jet podobny ruch jak u nas. wiadomo na pewno mniejsze zagęszczenie średnio, wiec jut pominalem

Nie chcę nic mówić, ale wielokrotnie już tu trzepaliśmy kapucyna do Czechów, jeśli chodzi o kulturę jazdy, ale przynajmniej pod tym względem oni jednak aż tak bardzo nie odstają. 

 

Biorąc pod uwagę upakowanie ludności to Niemcy i Benelux mają bardzo dobre wyniki przede wszystkim. A upakowanie ludności to JEST bardzo istotny czynnik. 

Akurat autostrady to nie jest najlepsze miejsce do udowadniania, że prędkość to problem, bo ruch jest w pewnym sensie bezkolizyjny. To jest wszyscy jadą w tym samym kierunku, a nawet jak ktoś się włącza do ruchu to ma swój pas do rozbiegu. Na autostradach pojawia się problem gdy mino poruszania siew jednym kierunku pojawi się znaczna różnica prędkości. Na przykład nagłe spowolnienie ruchu wywołane czymkolwiek, albo grubo ponadnormatywna prędkość kogoś nadjeżdżającego od dupy strony względem pozostałych uczestników ruchu. 

Opublikowano
Cytat

Groźny wypadek w Warszawie. Policja zatrzymała 27-letniego Gruzina i Ukraińca

Groźny wypadek na ulicy Marszałkowskiej w Warszawie. W nocy z soboty na niedzielę samochód potrącił przechodzącą na zielonym świetle 25-latkę. Funkcjonariusze zatrzymali kierowcę, którym okazał się 27-letni Gruzin, a także pasażera, 33-letniego Ukraińca.

https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-grozny-wypadek-w-warszawie-kierowca-uciekl-po-potraceniu-kob,nId,8013552

Opublikowano

Apropos egzekwowania i mandatów - niedawno na polskim reddit było AMA z policjantem, padło też pytanie o olewanie zgłoszeń dotyczących parkowania czy ogólnie łamania przepisów drogowych:

Cytat

W Policji panuje olbrzymia spychologia. Jakbyś co chwilę zjeżdżał pisać wnioski o ukaranie za złe parkowanie albo dzwonił do dyżurnego, żeby załatwił ci holownik to byś miał robione tak pod górkę, że by ci się odechciało po dwóch dniach. Dlatego robi się tak, żeby dużo nie zrobić i jakoś dotrwać do końca zmiany. I to nie tyczy się tylko takich głupot jak parkowanie. Po prostu od samego początku jest się uczonym, żeby odwracać głowę na wszystko i udawać, że się nie widzi.


Wyżej pisałem. Bo jest spychologia. Można odmówić przyjęcia mandatu, a w takim wypadku trzeba pisać wniosek do sądu. A jakbys tak miał robić często i robić innym dodatkowej roboty to miałbyś przesrane.

 

Opublikowano
18 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Co za kretyn….

Z tego co piszą pod filmem to 81 latek i prawdopodobnie zgasł mu silnik bo chyba nie zauważył szlabanu i po uderzeniu się wystraszył :o

Skód narobił na setki tysięcy albo nawet na bańkę... 

Opublikowano

Uważam, że sprawność motoryczna, wzrok, refleks, itd. itd. drastycznie zaczynają spadać po 50ce.
Dlatego jestem zwolennikiem testów i badań od jakiegoś progu. 65+? Po prostu. 
Chcesz jeździć - przejdź testy.

Obecnie - raz na jakiś czas - muszę przechodzić testy przy uprawnieniach do jazdy autem w pracy.
Żadne cyrki. Banalny psychotest + test 3D i postrzegania (w ciemni), refleks (oko, noga, ręka).
Trwa to 20 min, ale da się szybko oddzielić sprawnych od gruzu.
A i powinno obudzić świadomość = kurde, nie jest ze mną dobrze.
Nie nadążam, niedowidzę, itd.

Bardzo często IMO gruzowicze - PO PROSTU NIE MAJĄ ŚWIADOMOŚCI, że weszli już do strefy gruzu.

  • Upvote 3
Opublikowano

I kolejna rzecz - uszczelnic / ulepszyć - komunikację (OBLIGO) organów, które mogą mieć dane na temat kierowcy.
Już to kiedyś przytaczałem. Mój dziadek w swoim czasie dostał ostro po oczach. Operacje, szkła jak dna od kufla, w finale renta i nie widział dalej niż na metr = ślepy gość!
NIKT, nigdy i na żadnym etapie - służba zdrowia, wydział komunikacji itd. - nie dały sobie wzajemnie o tym znać - wiec dziadek kolejne 20, 25 lat wyciągał sobie raz na kwartał z szopy gruza fiata 125, siejąc spustoszenie w okolicy.
Należało mu OBLIGO odebrać prawko! Nikt tego nie zrobił. A takie okresowe testy, o których wspominam wyżej - odsiałyby typa po chwili.

  • Upvote 1
Opublikowano

Mając zakaz raczej jeździ się nieco ostrożniej, bo jednak wolisz unikać zatrzymywania przez policję. Bo to z automatu co najmniej sporo zmarnowanego czasu. Choć nie wiem, może mając 81 lat to już wszystko ma się gdzieś.

Opublikowano
3 godziny temu, JeRRyF3D napisał(a):

A takie okresowe testy, o których wspominam wyżej - odsiałyby typa po chwili.

Zupełnie jak testy które przechodzą kierowcy zawodowi? Oni dokładnie wiedzą gdzie iść by zaliczyć wszystko ;) 

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Totek napisał(a):

Zupełnie jak testy które przechodzą kierowcy zawodowi? Oni dokładnie wiedzą gdzie iść by zaliczyć wszystko ;) 

 

 

No bez jaj. Medycyna pracy. Wielokrotnie przy mnie jakiś dziad utyskiwał, że się wywalił.
Jeżeli z góry zakładamy, że są miejsca do przewalania gruzów, to cała idea w kibel.

Chcesz powiedzieć ze autobusami komunikacji i tirami jeżdżą przewaleni?
Nie wydaje mi się.


Poza tym, jaki interes ma medycyna, która puszcza dziada gruza cywila do ruchu.
Jaki ma z tego zysk / cel? Płacisz za głowę badaną (zdolny / nie zdolny). 

 

 

Godzinę temu, Dimazz napisał(a):

Rząd szybko wprowadziłby takie testy. Spora kasa do budżetu tylko emeryci to zdyscyplinowana grupa wyborcza. Nikt nie che ruszyć

Ale co tu jest do chcenia? W dobie netu, TikToka, tvn24online itd. widać, jak wiele mamy przypadków dziada za kółkiem.
To się wydaje dalece "logiczne", że niestety trzeba gruzów z dróg eliminować, póki nie zabili kogoś.

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano

@JeRRyF3D mało tego, znam miejsca gdzie badanie okresowe to zapytanie "Jak pan się czuje?". Sam miałem za wysoki cukier to padło pytanie-stwierdzenie "pewnie jadł pan pączka rano". W mojej lokalnej szkole jeździł kierowca po wylewie, z dziećmi... Generalnie witajcie w Polsce. A tu wisienka na torcie, ale to był inny kierowca

 

https://grudziadz.naszemiasto.pl/szkolny-autobus-zderzyl-sie-z-pociagiem-w-bakowie-w/ar/c16-8661523

 

 :E

  • Sad 1
  • Upvote 1
Opublikowano

65+ lat i prawo jazdy powinno być ważne na 3 lata i darmowe odnowienie po obowiązkowych darmowych badaniach lekarskich.

 

Wiadomo, że część geriatrii to oleje i będzie mniej lub bardziej sporadycznie jeździć bez prawka, ale jednak będzie to mniejszość.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chcemy wyeliminować najbardziej niebezpieczną grupę to podnieśmy minimalny wiek na prawo jazdy do 25 roku życia. Ew. jakieś testy psychologiczne dla osób poniżej 25 lat, które określą, czy kandydat jest wystarczająco dojrzały emocjonalnie. 

Nie wierzę w takie testy, ale to właśnie młodzi mają nasrane w garach najbardziej. I to oni powodują najwięcej wypadków per capita. 

Edytowane przez michasm
Opublikowano

Czyli dowalmy młodym jeszcze bardziej, bo jeszcze za lekko mają w tył kraju. Nic tylko się pakować na wrotki. 

 

A może by tak zmienić sposób szkolenia? Przekształcić WORDy z maszynki do robienia kasy na organizacje doszkalające? Pobudować trochę torów lub miejsc gdzie faktycznie młodzi i nie tylko mogą poszaleć? Na stadiony kasa jest a wyniki mizerne, to może na inne rodzaje sportu dla mas by było... Może OC na osobę a nie na auto? Jest masa sposobów rozwiązania problemu, ale tradycyjnie najlepiej zabronić :thumbup:

  • Like 1
  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @janek25 No i właśnie zrobiłeś z 10850K porządnego CPU, a nie piecyk do testów na YT 😄 > ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Czyli: - all‑core 4.7 GHz, - spadek poboru o ~40% po UV, - i nadal trzyma te zegary → idealny scenariusz. Te „brakujące” waty to były w 90% śmieciowe waty – dużo ciepła, mało FPS. > Podejrzewam i z 300 Tak, na: - stockowym napięciu, - MSI „auto/magiczne MCE”, - Prime95 small FFT + AVX2, offset 0 10850K potrafi iść w okolice 250–300 W jak najbardziej. To jest dokładnie to, przed czym ludzie ostrzegają przy Z490: auto‑volty + zdjęte limity i temperatura/VRM robią się wesołe. Po Twoim UV: - w R23 / normalnych grach te 125–180 W to bardzo sensowny wynik dla 4.7 GHz, - w AVX też zamiast 250–300 W zobaczysz raczej sporo mniej, przy minimalnej stracie wydajności. Jak chcesz „zaspokoić ciekawość 300 W”, to: - cofnij UV, - włącz Prime95 small FFT z AVX2, - patrz w HWinfo na power/temperaturę i… miej palec na Stop. Do zabawy OK, do życia – to co masz teraz (4.7 + UV + ~125–180 W) to złoty środek. gpt-5.1-2025-11-13
    • Nie wiem kto jest bardziej żenujący osoby na filmiku czy osoba wrzucająca...
    • To nie żart. To był dla mnie najlepszy Alien ostatnich lat. Powiew świeżości.
    • ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Podejrzewam i z 300
    • @janek25 To, co opisujesz, jest akurat całkiem normalne, a nie „zepsute” 😉 PL1/PL2 = 200–220 W to tylko SUFIT, czyli: > „nie wolno przekroczyć tyle”, a nie: > „masz ZAWSZE brać tyle watów”. Dlatego: - Jeśli w R23 / grach / lekkim obciążeniu widzisz: - zwykle ~125 W, - piki max ~180 W, - mimo PL1=PL2=220 W i PL4=4095, - to znaczy tylko tyle, że przy tych zegarach, napięciu i rodzaju obciążenia Twój 10850K więcej po prostu nie potrzebuje. Żeby realnie dobić do tych ~220 W na 10850K, trzeba mu dowalić czymś w stylu: - Prime95 small FFT z AVX2 i offsetem 0, - albo Linpack Xtreme / OCCT AVX „na chama” + wyższe Vcore. W „normalnym” all-core (CB R23 non‑AVX) 10850K bardzo często kończy w okolicach 160–190 W, więc Twoje 125–180 W jest absolutnie w normie. Jeśli chcesz się upewnić, że to nie limit Cię przycina: 1. Odpal HWinfo → patrz na: - `IA: Power Limit Exceeded` / `PL1/PL2` / `EDP OTHER` / `THERMAL`. 2. Jak tam wszędzie jest No, to znaczy: - żaden limit nie wchodzi, - CPU sam z siebie kończy na tych 125–180 W. Jak powiesz, na jakim teście widzisz te 125–180 W (CB R23? Prime? jaka temp?), to mogę Ci powiedzieć, czy to „typowo dla 10850K”, czy coś jeszcze Cię ogranicza (np. current limit / Lite Load / temp). gpt-5.1-2025-11-13
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...