Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, Misio-Jedi napisał(a):

Ale jak następna generacja będzie bez napędów to kuniec...

Wtedy zobaczymy jak gracze zareaguja, bo teraz to jeszcze nic tak naprawde sie nie zadzialo. Plyty sa, konsole z napedami sa, same napedy tez sa.

  • Like 1
Opublikowano

Hej, zauważyłem, że można tu pisać na różne tematy dotyczące PS5 - sorry, że nie poruszę aktualnego wątku.

 

Mam problem z dryfującym kontrolerem Dualsense. Ktoś z Was pisał tutaj, że nie dało się tego naprawić i odłożył go gdzieś. Czy ty prawda? Czyżby naprawa pada PS5 była tak problematyczna? Chyba, że ja coś źle zrozumiałem. Bo miałem zamiar zadzwonić do serwisu z elektroniką, żeby się tym zajęli. Kontroler nie jest jakiś wiekowy, bo konsolę wraz z nim w zestawie kupiłem gdzieś około połowy lutego ub. roku a też nie grałem nie wiadomo jak często i intensywnie, żeby pad się zepsuł po takim czasie. Z poprzednią konsolą (którą sprzedałem, była to też PS5) miałem dwa pady, które używałem - co prawda na zmianę, ale przez lekko ponad dwa lata, a więc sporo dłużej. Nie było żadnych problemów. Dziś się już w zasadzie nie dało grać, bo z lewą gałką tak się porobiło, że mnie niemal non stop ściąga w lewo. Dodam, że problem występuje z białym padem, który był w zestawie (wydaje mi się, że z tymi białymi padami problem występuje najczęściej). Zamówiłem nowy kontroler.

 

Czy - jeśli naprawa jest możliwa - trzeba wymienić tylko ten lewy drążek, czy lepiej od razu oba, albo jeszcze jakieś inne komponenty? Czy ktoś już może wykonywał taką naprawę i może powiedzieć jak kontroler po niej działa? Żadnych dalszych problemów?

Opublikowano (edytowane)

Chyba czas odkurzyć poradnik, z którego sam już dwa razy korzystałem

 

W dniu 21.12.2024 o 12:39, GordonLameman napisał(a):

Mamy tu jakichś użytkowników DualSense Edge?

 

 

wlasnie trzeci DualSense zaczął mi mocno dryfować i gra multi jest już niemożliwa 😅

 

zastanawiam się czy warto wziąć Edge? Czy lepiej po prostu wymienić w jakimś serwisie na te analogi Halla?

 

50 minut temu, trooy napisał(a):

Hej, zauważyłem, że można tu pisać na różne tematy dotyczące PS5 - sorry, że nie poruszę aktualnego wątku.

 

Mam problem z dryfującym kontrolerem Dualsense. Ktoś z Was pisał tutaj, że nie dało się tego naprawić i odłożył go gdzieś. Czy ty prawda? Czyżby naprawa pada PS5 była tak problematyczna?

Czy którykolwiek z was dwóch rozumie chociaż jaka jest podstawowa przyczyna dryfowania analogów?

 

Mam wrażenie, że niestety nie bo często nie trzeba nic wymieniać a już na pewno nie całego pada.

 

 

Dwa razy to robiłem, dwa razy pomogło. Jedyne co potrzebujecie to trochę czasu, śrubokręt i kostka do gitary albo coś podobnego ;)

Edytowane przez Kris194
  • Like 3
Opublikowano
Cytat

Czy którykolwiek z was dwóch rozumie chociaż jaka jest podstawowa przyczyna dryfowania analogów?

Pierwsze co o tym znalazłem: "Najczęstszą przyczyną dryfowania analogów jest naturalne zużycie mechaniczne. W miarę użytkowania pady do PS5 mogą ulegać zużyciu, co prowadzi do luzów, ścierania się użytych komponentów i nieprawidłowego działania analogów. Częste i intensywne granie może przyspieszyć ten proces."

 

Ale czytałem też, że Sony celowo produkuje wadliwe kontrolery, czy w tym też jest trochę prawdy? Bo nie wydaje mi się, żebym aż tak masakrował pada, żeby był z nim teraz taki problem. Pamiętam też Dualshocki z PS4, gdzie była to moja pierwsza konsola i z tamtym padem nie było nigdy takich problemów, choć obnosiłem się z nim mniej "delikatnie" :P

 

Cytat

 

Dwa razy to robiłem, dwa razy pomogło. Jedyne co potrzebujecie to trochę czasu, śrubokręt i kostka do gitary albo coś podobnego 

Rozumiem, że przeprowadzałeś na padzie operację z powyższego filmiku? Eeeee, nie chce mi się dłubać przy tym, sam wolę zapłacić za naprawę i mieć spokój. A kontrolery można mieć zawsze dwa, jak drugi zostanie naprawiony :) W każdym razie dzięki za reakcję.

Opublikowano
1 minutę temu, Kris194 napisał(a):

Tak, krok po kroku, dosłownie w taki sam sposób.

Podziwiam Cię, że Ci się chciało przy tym dłubać ;) W sumie i tak chciałem inny kontroler, jeśli chodzi o kolorystykę (zamówiłem czarny) - do konsoli dorzucają tylko ten biały. Więc nawet ok, że przyjdzie. Poza tym będę miał okazję sprawdzić, czy z innym też będzie występował podobny problem. Mam nadzieję, że jeśli to faktycznie jakaś wada produkcyjna, to nie występuje ona we wszystkich padach. 

Opublikowano
1 godzinę temu, trooy napisał(a):

Ale czytałem też, że Sony celowo produkuje wadliwe kontrolery, czy w tym też jest trochę prawdy? Bo nie wydaje mi się, żebym aż tak masakrował pada, żeby był z nim teraz taki problem. Pamiętam też Dualshocki z PS4, gdzie była to moja pierwsza konsola i z tamtym padem nie było nigdy takich problemów, choć obnosiłem się z nim mniej "delikatnie" :P

U mnie pierwsza wersja DS4 wytrzymała 3 miesiące CoD, pad od x360 wytrzymywał mi 6 miesięcy. Polecam technologię, która zapobiega dryfowaniu. Nie pamiętam, jak się nazywa, ale używa jej między innymi PDP. Mam od nich Victrix Pro BFG już rok czasu i zero, zero! luzów... Ale nie gram już w CoD. xD

 

Opublikowano
Godzinę temu, Kris194 napisał(a):

Czyli w zasadzie niemal połowa ceny nowego pada i w zasadzie brak gwarancji...

ODIN85, to powiedz może jak działa ten pad po naprawie i kiedy ona była? Pad działa normalnie jak po zakupie?

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, J4Z66 napisał(a):

U mnie pierwsza wersja DS4 wytrzymała 3 miesiące CoD, pad od x360 wytrzymywał mi 6 miesięcy. Polecam technologię, która zapobiega dryfowaniu. Nie pamiętam, jak się nazywa, ale używa jej między innymi PDP. 

Analogi z efektem halla. Dzialaja magnetycznie bez pocierania o siebie metalowych elementow.

 

@Kris194 na telefonie nie chce odpalac filmow, ale mniemam ze tam jest o czyszczeniu z kurzu? Nie zawsze to jest to - jak blaszke wywali w kosmos, to tylko wymiana calosci analogow. Sprzedawane po 30zl/szt. Ale nie kazdy sobie poradzi z lutowaniem i rozebraniem pada.

Edytowane przez ryba
  • Thanks 1
Opublikowano
W dniu 10.01.2025 o 01:56, trooy napisał(a):

Podziwiam Cię, że Ci się chciało przy tym dłubać ;) W sumie i tak chciałem inny kontroler, jeśli chodzi o kolorystykę (zamówiłem czarny) - do konsoli dorzucają tylko ten biały. Więc nawet ok, że przyjdzie. Poza tym będę miał okazję sprawdzić, czy z innym też będzie występował podobny problem. Mam nadzieję, że jeśli to faktycznie jakaś wada produkcyjna, to nie występuje ona we wszystkich padach. 

Tylko że warto zastanowić się, dlaczego tak się dzieje.

Ja przykładowo mam wciąż oryginalnego DSa z 2020 r., którego zostawiłem sobie po sprzedaży FATa, bo uznałem że po 4 latach użytkowania głupio komuś oddać takiego używanego pada - i to tyle, bo generalnie ani nie dryfował, ani nie było problemu żadnego z klawiszami czy haptyką. W sumie z żadnym padem od PSa czy Xa nie miałem takich problemów. 

Chcę przez to powiedzieć, że może zwyczajnie jak ktoś w pół roku zajeżdża nowego to warto zastanowić się, czy zwyczajnie zbyt mocno nie przeżywa swojej rozgrywki :E 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ja zajechałem pada z 2020 w 4 lata grając tylko w exy.

Z Ps4 Pro działają do dziś a były dużo razy rzucane o podłogę przez gluty jak im nie szło w gierkach:E

Edytowane przez ODIN85
Opublikowano

Pady pod ps5 dual sense były w kilku edycjach, te późniejsze sa znacznie lepsze, tzw poprawione 3 czy 4 generacja. Ale nie powiem granie na padzie na PS5 to jedna z najprzyjemniejszych rzeczy i niewątpliwie jest to duzy atut. Gra sie o wiele lepiej niz na PC w takie gry jak Suicide Squad: Kill the Justice League. To jak sie gra w tę gre to jest poezja. Dla przykładu na PC w Marvel's Guardians of the Galaxy gra sie spoko, grafika jest ok (wszystko totalnie na maxa) mimo tego na PS jest o niebo lepiej, ponieważ haptic feedback jest po prostu genialne w tej grze. Sama grafika tez HDR robi swoje wszystko wyglada pieknie. 

Jest parę gierek na PC gdzie haptic feedback działa oczywiscie tylko po kablu miedzy innymi Avatar Frontiers of Pandora i Cyberpunk. Uwazam, że jak producent wypuszcza gierke powinna byc tam gdzies wlasnie wzmianka o tym, że gra wspiera haptic feedback od pada z PS5 po przewodzie, bo to jest cos co niejednego moze sklonic do zakupu gry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • I ja się skusiłem czytając Wasze opinie tak chwalicie ale jeszcze nie grałem 😉
    • Teoretycznie żaden, bo to złącze nie nadaje się do niczego, skoro przy niższym poborze też jest pajacerka. W praktyce brać takie, gdzie piny nie cofają się w kostce i każda żyła jest w jakimś oplocie. Wtedy nie będą się tak grzać i luzować przy okazji.   Bawię się z tym od kilku dni i widzę, że tylko to może zminimalizować sytuacje fajerwerków. Czy istnieją takie, które się nie cofają? Nie wiem. Sam zamówiłem customa, bo nie ma kabli do mojego zasilacza a już tym bardziej kątowych. W ciemno innych producentów nie będę podłączał jak się okaże, że pinout w zasilaczu inny.   Na suprimie normalnie tego kabla używałem. Przy astralu dopiero zobaczyłem, że coś nie tak. Na stocku odpalając cyberpunka 5 diod na czerwono i skoki od 3 do 12A.  Przy UV do 400W trochę lepiej, ale dalej wystarczające skoki, żeby sobie mrugały.    Nie wróciłbym już do karty bez monitorowania 
    • Czekałem na to i teraz na spokojnie będę mógł sobie ograć pełny prodókt i w niższej cenie 😁👍    
    • https://www.purepc.pl/nvidia-dostawy-pakiety-aib-pamiec-vram-kryzys-karty-graficzne "NVIDIA całkowicie wycofuje się z dostarczania kości GDDR7 w pakietach AIB, czyli zestawów chipów GPU i pamięci VRAM dla partnerów odpowiedzialnych za produkcję kart graficznych GeForce RTX 5000 z rodziny Blackwell. Powodem jest to, że producenci pamięci: Samsung, Micron i SK hynix, nie są w stanie zaspokoić popytu na układy konsumenckie. Rosnące zamówienia na pamięć operacyjną dla rynku sztucznej inteligencji zapewniają im wyższą marżę i stabilniejszy dochód, przez co priorytety produkcyjne zostały przesunięte. Według informatora "Golden Pig" NVIDIA nakazała swoim partnerom samodzielne pozyskiwanie kości GDDR7 potrzebnych do produkcji kart graficznych."
    • Napisalem u mnie jest 2-4% po przesunieciu POWER LIMITU. I tak też było.  Bo to wczesniej sprawdzalem. Natomiast napisalem CI jak krowa na rowie ze sa GPU ktore dobijaja do 1.1V albo nawet wyzej i one potrzebuje wiecej PL i to jest dosc czeste w konstrukcjach chlodzonych woda albo w drozszych kartach typu Astral      Dałem Ci przyklad ze 5070Ti najczesciej dostanie 1-2%, ALE jak masz 8% (chociaz powątpiewam że po samym przesunieciu PL masz az 8% ale niech Ci bedzie)to oczywiscie SUPER najwidoczniej masz rdzen 1.07 lub 1.08V czyli max jaki sie moze trafic.  Masz zestawienie 5080 FE 8250pkt vs 5070Ti asus prime 6800pkt po OC i przesunieciu PL z 20% robi sie 30%. Bo tak reaguja na to GPU z wyższym napieciem rdzenia.  Skończ wreszcie bo sam to zaczales. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...