Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, azgan napisał(a):

Zobaczymy jak tam będzie śmigać Kingdom Come Deliverance 2 na PS5/PRO ale w miastach może być ciężko z utrzymaniem 60fps na Zen 2

Ta gra była od początku tworzona pod 30fps na konsole. Więc wątpię. Może tryb 40fps uda im się ogarnąć na prosiaku.

Opublikowano
22 godziny temu, lukadd napisał(a):

I tak dalej strasznie żydzą na tej cyfrze. Wersja PS4 w cyfrze też w historycznie najniższej cenie za 125pln. A ponad rok temu kupowałem na płycie nówkę z Amazona za ~85 zeta :E

GT7 ma jeden problem, czyli w dalszym ciagu duza ilosc graczy z PS4, niestety. Samo PS5 ma dosc kiepskie CPU i PS5 pro tego nie polepsza w zaden sposob. No ale PS5 ogarnie w GT7 20-24samochody, a PS4 juz nie. I niestety, ale to stara konsola niedomaga i wyscigi online sa ograniczone do 16samochodow i wedlug mnie tutaj Polyphony albo czeka az liczba graczy PS5 osiagnie wystarczajacy poziom albo po prostu ma to gdzies i liczy sie to zeby gracze ps4 byli zadowoleni. Ciezko powiedziec. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
7 godzin temu, azgan napisał(a):

Zobaczymy jak tam będzie śmigać Kingdom Come Deliverance 2 na PS5/PRO ale w miastach może być ciężko z utrzymaniem 60fps na Zen 2

 

1440p 50-60 fps , nie widzę problemu , zalezy od devów , ps5 i xsx bedzie 30 fps

Opublikowano

Bardziej 1080p bym stawiał ta gra również na konsoli ma niby mieć SVOGI :E Chyba, że to jednak wywalą, albo mega przytną.

 

Ale tutaj większym problemem i tak będzie procek niż GPU, bo detale zawsze można pociąć i rozdzielczość obniżyć.

Opublikowano
6 godzin temu, lukadd napisał(a):

Ta gra była od początku tworzona pod 30fps na konsole. Więc wątpię. Może tryb 40fps uda im się ogarnąć na prosiaku.

Kingdom Come Deliverance od pierwszej części to była mocno PC'towa gra zwłaszcza biorąc pod uwagę ile zyskała na modach po premierze ale dobra mniejsza o to https://www.dsogaming.com/news/kingdom-come-deliverance-2-will-support-60fps-only-on-pc/

  • Like 1
Opublikowano

Mam do was pytanie które pewnie wyda się durne, ale nie mam większego doświadczenia jeśli chodzi o konsole.

Czy wydanie na gry na PS4 pójdzie na PS5? Czy będą jakieś ograniczenia? Znalazłem interesujący mnie tytuł na PS5 ale wersja na PS4 jest prawie 100 zł tańsza i próbuje przycebulić.

Opublikowano

Wszystkie sportowe gry mają swoje silniki na PS5 i na PS4, innymi słowy gry są różne, pewnie odpalisz grę, ale będziesz mieć to samo co na PS4, takie gry nie mają upgrade-ulepszeń.
Często pisze na pudełku darmowy upgrade, albo można poszukać w necie, ale tu jestem pewny, że takie gry sportowe jak Fifa, NHL czy NBA są podzielone na różne wersje. Raczej nie ma sensu brać wersji PS4 mając PS5.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Konsola z 2024 roku za 3500zl nie jest w stanie utrzymac 60 FPS w grze z 2022 roku. Zen 2 to jest jednak pieta Achillesowa. PSSR oczywiscie tez nie dziala idealnie, jak zawsze zreszta. Im dluzej to PRO jest na rynku tym bardziej uswiadamiam sobie ze decyzja o rezygnacji z zakupu tego niedorobionego szrota byla sluszna. 

Edytowane przez RTXnietylko4060tiUSER
  • Haha 1
Opublikowano
29 minut temu, kanon7 napisał(a):

Jeżeli CPU z PS5 jest kiepskie, to ciekawe jak nazwiesz CPU z PS4? które nadal otrzymuje gry :E 

Dlatego większość gier jest bardzo sterylna i pozbawiona skomplikowanej fizyki. Zobacz jak to wygląda w starym half life 2, tam fizyka była na wysokim poziomie. Procesory w konsolach ledwo radzą sobie z podstawowymi zadaniami i na coś takiego nie ma mocy. Space marine 2 ma na PS5 spadki przez procesor a nie przez GPU i choćby do PS5 pro wstawili ryż 4090 to te spadki i tak by były. Xbox ma nieco wyższe taktownie CPU i spadki są mniejsze ale wciąż są. 

  • Like 1
Opublikowano
7 godzin temu, kouczan napisał(a):

Ok. Dzięki Panowie. Nie wiem na ile 10 latek zauważy inny silnik, ale biorę w takim razie tą na PS5.

Ale to też inna grafika, inny gameplay co się tyczy tego silnika, no i zapewne 60fps, a tu może być tylko 30fps z racji braku wersji na PS5.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Henryk Nowak napisał(a):

Zobacz jak to wygląda w starym half life 2, tam fizyka była na wysokim poziomie

To teraz wytłumacz mi jedno:
- HL2 fizyka   -  > min. Pentium III 1.2 GHz 1 rdzeniowy, lub zalec. Pentium 4 2,4GHz 1 rdzeniowy.
- gry PS5 sterylne, brak fizyki   ->   AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz

Nie widzisz tutaj że po prostu, gdyby chcieli producenci gier, to na tym "słabym" Zen2 zrobili by i fizykę więcej niż w HL2, ale im się nie chce / nie opłaca / nie pozwala księgowość * (wybierz jedno).

Jak się dało fizykę zrobić na 1 rdzeniowcu 1.2-2.4 GHz, to tym bardziej da się na "padace" AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz.

Dało się zrobić RDR2 na tabletowym jagurze 1,6 GHz, ale na PS5 wszystko się krztusi na AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz.

Edytowane przez kanon7
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Henryk Nowak napisał(a):

Xbox ma nieco wyższe taktownie CPU i spadki są mniejsze ale wciąż są. 

Playstation 5 Pro oferuje dla devs tryb "High CPU Frequency Mode", ktory zwieksza taktowanie procesora do 3.85GHz. (Xbox ma 3.8GHz). Z tego trybu skorzystali w FFVII Rebirth na przyklad.

 

"Łatka wprowadza tryb Versatility Mode, który celuje w 60 FPS, podobnie jak tryb Performance, ale oferuje wysoką rozdzielczość równą trybowi Graphics Mode dzięki upscalerowi PlayStation Spectral Super Resolution. Ponadto aktualizacja wykorzystuje tryb PlayStation 5 Pro High CPU Frequency Mode, aby zapewnić bardziej stabilną liczbę klatek na sekundę w całej grze."

Screenshot_20241204_212506_YouTube.jpg

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Henryk Nowak napisał(a):

Dlatego większość gier jest bardzo sterylna i pozbawiona skomplikowanej fizyki. Zobacz jak to wygląda w starym half life 2, tam fizyka była na wysokim poziomie. Procesory w konsolach ledwo radzą sobie z podstawowymi zadaniami i na coś takiego nie ma mocy. Space marine 2 ma na PS5 spadki przez procesor a nie przez GPU i choćby do PS5 pro wstawili ryż 4090 to te spadki i tak by były. Xbox ma nieco wyższe taktownie CPU i spadki są mniejsze ale wciąż są. 

Half life 2 mial dobra fizyke, fakt teraz porownaj procesor na ktorych smigal do procka nawet ps4  tu nie chodzi o hardware, ze jest niewystarczajacy

Edytowane przez SethJames
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
    • https://www.neonet.pl/karty-graficzne/gigabyte-geforce-rtx-5090-windforce-oc-32gb-gddr7-dlss4-gv-n5090wf3oc-32gd.html   9699
    • Tak jest w każdym teście CPU, nawet tych, które przysyła Intel, a nie AMD, także tutaj kulą w płot W każdym razie, co proponujesz? Zignorować w ogóle istnienie TDP i do głównych wykresów podawać typowe ustawienia automatyczne (czyli w przypadku Intela rzeczywiście będzie to 181/250 W), a obniżone limity do zestawienia zbiorczego? Ja jestem otwarty na każdą propozycję, ale musisz mieć świadomość, że to nie jest do końca tak, że to są zawsze limity, jakie masz, kiedy nie wchodzisz do BIOS-u. Bo są płyty np. B760, które fabrycznie ustawiają PL1 125 W i tylko PL2 181-253 W. A PL2 niczego do wydajności nie wnosi, po minucie spadnie w grze pobór do 125 W i już tak zostanie do końca rozgrywki.
    • I teraz pomyśl, że ten GTX 970 za 1500 zł był praktycznie na równi z GTX 780 Ti 3GB, który dwa lata wcześniej debiutował w kwocie 2849 zł.  Jednocześnie 970-tka była 50% szybsza od 770-tki.   Teraz o takich przyrostach można tylko pomarzyć. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...