Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
29 minut temu, kanon7 napisał(a):

Jeżeli CPU z PS5 jest kiepskie, to ciekawe jak nazwiesz CPU z PS4? które nadal otrzymuje gry :E 

Dlatego większość gier jest bardzo sterylna i pozbawiona skomplikowanej fizyki. Zobacz jak to wygląda w starym half life 2, tam fizyka była na wysokim poziomie. Procesory w konsolach ledwo radzą sobie z podstawowymi zadaniami i na coś takiego nie ma mocy. Space marine 2 ma na PS5 spadki przez procesor a nie przez GPU i choćby do PS5 pro wstawili ryż 4090 to te spadki i tak by były. Xbox ma nieco wyższe taktownie CPU i spadki są mniejsze ale wciąż są. 

  • Like 1
Opublikowano
7 godzin temu, kouczan napisał(a):

Ok. Dzięki Panowie. Nie wiem na ile 10 latek zauważy inny silnik, ale biorę w takim razie tą na PS5.

Ale to też inna grafika, inny gameplay co się tyczy tego silnika, no i zapewne 60fps, a tu może być tylko 30fps z racji braku wersji na PS5.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Henryk Nowak napisał(a):

Zobacz jak to wygląda w starym half life 2, tam fizyka była na wysokim poziomie

To teraz wytłumacz mi jedno:
- HL2 fizyka   -  > min. Pentium III 1.2 GHz 1 rdzeniowy, lub zalec. Pentium 4 2,4GHz 1 rdzeniowy.
- gry PS5 sterylne, brak fizyki   ->   AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz

Nie widzisz tutaj że po prostu, gdyby chcieli producenci gier, to na tym "słabym" Zen2 zrobili by i fizykę więcej niż w HL2, ale im się nie chce / nie opłaca / nie pozwala księgowość * (wybierz jedno).

Jak się dało fizykę zrobić na 1 rdzeniowcu 1.2-2.4 GHz, to tym bardziej da się na "padace" AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz.

Dało się zrobić RDR2 na tabletowym jagurze 1,6 GHz, ale na PS5 wszystko się krztusi na AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz.

Edytowane przez kanon7
  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Henryk Nowak napisał(a):

Xbox ma nieco wyższe taktownie CPU i spadki są mniejsze ale wciąż są. 

Playstation 5 Pro oferuje dla devs tryb "High CPU Frequency Mode", ktory zwieksza taktowanie procesora do 3.85GHz. (Xbox ma 3.8GHz). Z tego trybu skorzystali w FFVII Rebirth na przyklad.

 

"Łatka wprowadza tryb Versatility Mode, który celuje w 60 FPS, podobnie jak tryb Performance, ale oferuje wysoką rozdzielczość równą trybowi Graphics Mode dzięki upscalerowi PlayStation Spectral Super Resolution. Ponadto aktualizacja wykorzystuje tryb PlayStation 5 Pro High CPU Frequency Mode, aby zapewnić bardziej stabilną liczbę klatek na sekundę w całej grze."

Screenshot_20241204_212506_YouTube.jpg

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Henryk Nowak napisał(a):

Dlatego większość gier jest bardzo sterylna i pozbawiona skomplikowanej fizyki. Zobacz jak to wygląda w starym half life 2, tam fizyka była na wysokim poziomie. Procesory w konsolach ledwo radzą sobie z podstawowymi zadaniami i na coś takiego nie ma mocy. Space marine 2 ma na PS5 spadki przez procesor a nie przez GPU i choćby do PS5 pro wstawili ryż 4090 to te spadki i tak by były. Xbox ma nieco wyższe taktownie CPU i spadki są mniejsze ale wciąż są. 

Half life 2 mial dobra fizyke, fakt teraz porownaj procesor na ktorych smigal do procka nawet ps4  tu nie chodzi o hardware, ze jest niewystarczajacy

Edytowane przez SethJames
  • Like 1
Opublikowano
13 godzin temu, kanon7 napisał(a):

To teraz wytłumacz mi jedno:
- HL2 fizyka   -  > min. Pentium III 1.2 GHz 1 rdzeniowy, lub zalec. Pentium 4 2,4GHz 1 rdzeniowy.
- gry PS5 sterylne, brak fizyki   ->   AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz

Nie widzisz tutaj że po prostu, gdyby chcieli producenci gier, to na tym "słabym" Zen2 zrobili by i fizykę więcej niż w HL2, ale im się nie chce / nie opłaca / nie pozwala księgowość * (wybierz jedno).

Jak się dało fizykę zrobić na 1 rdzeniowcu 1.2-2.4 GHz, to tym bardziej da się na "padace" AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz.

Dało się zrobić RDR2 na tabletowym jagurze 1,6 GHz, ale na PS5 wszystko się krztusi na AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz.

W pewnym sensie tak było zawsze. Sztucznie zawyżane wymagania pchały rynek PC do przodu, bo w innym wypadku do tej pory siedzielibyśmy na core i5 3rd gen :E 

Niemniej, od premiery Gotham Knights zaczął się wyraźny spadek formy w kontekście gier wypuszczanych zarówno na PC jak i konsole. Spadki, nierówny framepacing, glitche, mizerna grafika, brak trybu 60 fps - to co przedtem było sporadyczne, teraz jest praktycznie w każdej pozycji a wyjątki są stawiane na piedestał jako cuda techniki :E swoją cegiełkę dorzuciło UE5, i koszmarek sobie trwa już prawie 3 lata. Co gorsza, nawet w tak opłakanym stanie kupując te gry, sami dokładamy się do tego pato biznesu, bo devi już teraz się nawet nie kryją że premiera to wersja alfa lub beta, a patche sprawiające że gra będzie ok to może za pół roku :E 

 

W tym kontekście uważam, że a) ps5 bazowe, XSX powinny być do dzisiaj wystarczające do gry 1080p-1440p w 60 fpsach - pod warunkiem porządnej optymalizacji gier pod te sprzęty a nie wypuszczania bubli, b) PS5 Pro powinno być w stanie generować obraz 1440p+60, pod tymi samymi warunkami c) konsole typu XSS, czy SD powinny dawać radę w 900p-1080p bez zająknięcia, również pod powyższymi warunkami.

 

Tylko nikomu się nie chce :E 

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Wiem, takie oferty mi nie umykaja. Odnosilem sie do historycznie niskiej ceny w PS store. Pudlo to i tak bez porownania, bo za ile bys nie kupil to czesc kasy wraca przy odsprzedazy, a na tej ofercie z Amazona to mozna jeszcze "zarobic".

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, voltq napisał(a):

 

 

Dla mnie rożni się to tylko lepszą rozdzielczością na PC i lepszym RT na PC , detale i płynność jest tak sama praktycznie

Slowo ,,tylko" jest tutaj kompletnie nieadekwatne. %-)  Jak pierwszy raz odpalilem PT to RT przestalo miec jakikolwiek sens w tej grze. :E Na PRO masz chyba tylko cienie RT w 30 FPS.

Edytowane przez RTXnietylko4060tiUSER
  • Like 2
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

to prawda , ale chodzi mi ze jezeli chodzi o same detale to nie ma takiej roznicy dopiero RT FPS i Rozdzielczosc

GeDRGuZXAAEcJRW?format=jpg&name=medium

Kolejna gra dla ktorej warto kupic PS5 PRO

Edytowane przez voltq
Opublikowano
10 godzin temu, voltq napisał(a):

to prawda , ale chodzi mi ze jezeli chodzi o same detale to nie ma takiej roznicy dopiero RT FPS i Rozdzielczosc

GeDRGuZXAAEcJRW?format=jpg&name=medium

Kolejna gra dla ktorej warto kupic PS5 PRO

Pod warunkiem, że nie skopią implementacji PSSR. Jeżeli gra powstawała z myślą o tym uspscalingu jest szansa na relatywnie płynną rozgrywkę, chociaż unlocked with vrr sugeruje raczej 50-60 fps jednak :E 

  • Like 1
Opublikowano
16 godzin temu, voltq napisał(a):

to prawda , ale chodzi mi ze jezeli chodzi o same detale to nie ma takiej roznicy dopiero RT FPS i Rozdzielczosc

GeDRGuZXAAEcJRW?format=jpg&name=medium

Kolejna gra dla ktorej warto kupic PS5 PRO

To jest sarkazm?

PSSR jest mega slabe. KCD2 w ruchu bedzie slabe. Statyczny obraz ok

  • Haha 1
  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)

Trzeba liczyc na to ze dopracuja PSSR i ulatwia implementacje. Szkoda jednak ze Sony wydaje konsole z niedorobiona technologia. Placisz kupe siana za bycie beta testerem ich nowej zabawki, slabe to jest. Dobrze ze sie nie dalem nabrac na ich marketing.

Edytowane przez RTXnietylko4060tiUSER
  • Like 1
Opublikowano
2 godziny temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

Trzeba liczyc na to ze dopracuja PSSR i ulatwia implementacje. Szkoda jednak ze Sony wydaje konsole z niedorobiona technologia. Placisz kupe siana za bycie beta testerem ich nowej zabawki, slabe to jest. Dobrze ze sie nie dalem nabrac na ich marketing.

Ty to jesteś gość, nie dałeś się nabrać. Kto by pomyślał.

3 godziny temu, Roman_PCMR napisał(a):

To jest sarkazm?

PSSR jest mega slabe. KCD2 w ruchu bedzie slabe. Statyczny obraz ok

PSSR jest słabe tam, gdzie słaby jest kod gry i nie zostały wprowadzone żadne modyfikacje pod PSSR. Tam gdzie zamysł był od jakiegoś czasu na implementację PSSR wygląda i działa lepiej niż FSR, ale wciąż słabiej niż DLSS.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano
Godzinę temu, Qrdello napisał(a):

PSSR jest słabe tam, gdzie słaby jest kod gry i nie zostały wprowadzone żadne modyfikacje pod PSSR. Tam gdzie zamysł był od jakiegoś czasu na implementację PSSR wygląda i działa lepiej niż FSR, ale wciąż słabiej niż DLSS.

A kurde czaje teraz. Juz wiem dlaczego ludzie chca kupic 5090 dla 1440p.

karta dobra ale deweloperzy slabi. Spoko

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Moral z tego taki ze opieranie marketingu na funkcji ktora jest zalezna od dewelopera bylo strzalem w stope. Teraz bedzie to wytykane do konca zycia tej konsoli i porownywane z DLSS ktory jest znacznie lepszy od rozwiazania Sony. PSSR musi byc wyjatkowo upierdliwy w implementacji skoro tyle gier pokazuje jego slabosci. FSR nie bazuje na AI ani na hardwarowym rozwiazaniu, a i tak w niektorych grach potrafi wygladac lepiej od PSSR. %-)

Edytowane przez RTXnietylko4060tiUSER
Opublikowano
Godzinę temu, Roman_PCMR napisał(a):

A kurde czaje teraz. Juz wiem dlaczego ludzie chca kupic 5090 dla 1440p.

karta dobra ale deweloperzy slabi. Spoko

A jest teraz inaczej? Mało jest gier, które nie osiągają 4k60 natywnie na 4090 ?? :D 

To też rozumiem, przez słabą wydajność 4090 ? :> 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...