Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Masz świadomość, ile błędów w swoich wywodach walnął ten czat? Wystarczy troszkę inteligencji, żeby zauważyć, że w niektórych postach czat sam sobie zaprzecza. Wystarczyło zadać to samo pytanie, tylko w inny sposób.  Sporo ludzi to zauważyło, Ty oczywiście nie. Żadne zaskoczenie...

Edytowane przez marko
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Pisze to osoba, która pierwsza w temacie się do czata o pomoc zwróciła, a jak ją wytłumaczył, to teraz czat zły :wariat:. Nie wspominając o tym, że nie potrafisz odróżnić poprawnych od niepoprawnych odpowiedzi %-)

inny sposób to taki, który podaje więcej danych zgodnych z twoimi teoriami, a wtedy są one szybko wyjaśniane. 

Edytowane przez SylwesterI.
  • Upvote 1
Opublikowano

O zachowaniu nowoczesnego  samochodu decydują dane z kilkuset czujników - jeśli chodzi o bezpieczeństwo to macie dane z czujnika skrętu, radaru, czujników prędkości itd - jeśli  z chociaż jednego z nich będą dostarczane błędne dane (nie informując jednocześnie o jego awarii) to dane wyjściowe będą totalnie z d..y - a zamontowanie źle dobranego koła spowoduje błedne informacje o  prędkości, na podstawie których system wyliczy sobie pozostałe parametry.

 

Opony możecie sobie wymieniać w granicach "homologowanych" /czyli takich, których średnica jest możliwa do zakodowania/. Najwięcej o bezpieczeństwie pisze gość, który wrzucił koło totalnie z d..y  (235/45 r18)  do Dustera:

//Dedykowane dla tego auta: 215/65 R16 średnica 685,9mm

Zaożył 235/45 R18 średnica 668,7mm 

Różnica -2,57%  /Dopuszczalne -2 do  1,5%//

Więc założył takie, których nie da się "wprowadzić do systemu" - a potem wrzuca filmiki z automatycznego hamowania Nissana....

Sam sobie "ogłupia" systemy bezpieczeństwa, ale przeszkadza mu obciążanie samochodu zgodnie z homologacją (żeby było śmieszniej, Xtrail ma o wiele większą masę na przodzie, więc dołożenie bagażnika na hak może poprawić zachowanie samochodu w zakrętach).

 

 

 

 

  • Like 3
Opublikowano
1 minutę temu, Krzysiak napisał(a):

Sam po tym wyjaśnianiu obnażyłeś głupotę tego czatu i ciągle go podajesz za wyznacznik 😅😂

tylko że już w tym poście jego założenia nijak się nie zgadzały, z tym co napisał czat.

 

i wisienka na torcie

W dniu 2.09.2025 o 19:53, ITHardwareGPT napisał(a):

Napęd głównie wpływa pośrednio przez rozkład mas i geometrię, a nie sam z siebie „zmienia” hamowanie

a o to właśnie chodziło. 

  • Like 1
Opublikowano
6 minut temu, bergercs napisał(a):

Sam sobie "ogłupia" systemy bezpieczeństwa, ale przeszkadza mu obciążanie samochodu zgodnie z homologacją (żeby było śmieszniej, Xtrail ma o wiele większą masę na przodzie, więc dołożenie bagażnika na hak może poprawić zachowanie samochodu w zakrętach).

 

Przez ileś stron udowadniał, że lżejsze i wolniej jadące auto będzie hamować krócej. W ten sposób swoją lagunę w kombi też powinieneś ładować jak hatchbacka, bo ładując zgodnie z tym, do czego auto jest stworzone, wydłużasz drogę hamowania. I nie zapomnij, 100kmh max!

  • Upvote 1
Opublikowano
@marko Tu się zgadzamy: „napęd” sam z siebie nie skraca awaryjnego 100→0. Decydują μ/opony i rozkład nacisków; napęd wpływa pośrednio (masa, CoG, bias, kalibracja ABS/ESC), a w EV/HEV regen to zwykle ~0.2–0.3 g i przy ABS jest wygaszana. E‑4orce/torque‑vectoring poprawia stabilność i termikę hamulców przy lżejszym zwalnianiu, ale cudów w dystansie nie zrobi. Aero zaczyna coś wnosić dopiero wyżej (130–160+); przy 100 to detal — i na tym zamykam temat w tym wątku.

gpt-5-2025-08-07

  • Thanks 1
Opublikowano

w duserze nie ma systemów bezpieczeństwa, o których piszesz, mało tego wymiar opony pobrałeś z kalkulatora, conti AS2 średnicę zewnętrzną mają większą od tego co podaje kalkulator i mieści się w przedziale -2%, bagażniki wyjaśnił czat, bo wiele osób nie ma pojęcia jak widać o rozkładzie masy, i koronny argument DMC, zapakuj sobie do auta cegieł do max dmc, zrób wypadek i zobacz czy to było bezpieczne :E

Powszechne przypadki znane już od podstawówki, uczenie się bezmyślnego kucia regułek na pamięć, a potem zdziwienie, że do realu nie pasują, wiara w to że na homologowanych łysych oponach komputery uratują delikwenta.

Jak to czat napisał, w razie wypadku lament "ale to auto nie zahamowało"

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, marko napisał(a):

Przez ileś stron udowadniał, że lżejsze i wolniej jadące auto będzie hamować krócej. W ten sposób swoją lagunę w kombi też powinieneś ładować jak hatchbacka, bo ładując zgodnie z tym, do czego auto jest stworzone, wydłużasz drogę hamowania. I nie zapomnij, 100kmh max!

Ale za to można 9m za autobusem tak jechać. Dla zabawy! 

Opublikowano
7 minut temu, Krzysiak napisał(a):

Sam po tym wyjaśnianiu obnażyłeś głupotę tego czatu i ciągle go podajesz za wyznacznik 😅😂

Nie potrafisz odsiać informacji prawdziwych od błędnych.

Nawet ja pomylisz się i powiesz w poniedziałek, że już jest wtorek, to nie przekreśla to wszystkiego, co stwierdziłeś w życiu, ale wiadomo, jak fakty nie pasują... , to gorzej dla faktów 

Opublikowano
2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

w duserze nie ma systemów bezpieczeństwa, o których piszesz, mało tego wymiar opony pobrałeś z kalkulatora, conti AS2 średnicę zewnętrzną mają większą od tego co podaje kalkulator i mieści się w przedziale -2%, bagażniki wyjaśnił czat, bo wiele osób nie ma pojęcia jak widać o rozkładzie masy, i koronny argument DMC, zapakuj sobie do auta cegieł do max dmc, zrób wypadek i zobacz czy to było bezpieczne :E

Powszechne przypadki znane już od podstawówki, uczenie się bezmyślnego kucia regułek na pamięć, a potem zdziwienie, że do realu nie pasują, wiara w to że na homologowanych łysych oponach komputery uratują delikwenta.

Jak to czat napisał, w razie wypadku lament "ale to auto nie zahamowało"

Nikt tutaj nie proponował żadnych łysych opon. Zmyślasz, żeby wybielić swoje nieodpowiedzialne dokonania

;) 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Ale za to można 9m za autobusem tak jechać. Dla zabawy! 

mógłbym tak jechać 100kmh z przyczepką i byłoby ok. A że jadę z bagażnikiem dachowym i odstępem co najmniej 100metrów... To niebezpieczne!

 

i złota zasada: nie jeździ się za ciężarówkami, nawet z zachowaniem odstępu. G*wno wiesz, co dzieje się na drodze przed Tobą

Edytowane przez marko
  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, marko napisał(a):

mógłbym tak jechać 100kmh z przyczepką i byłoby ok. A że jadę z bagażnikiem dachowym i odstępem co najmniej 100metrów... To niebezpieczne!

Czytanie ze zrozumieniem stwarza problemy. Sedno rozmowy dotyczyło obniżenia bezpieczeństwa w źle zapakowanym aucie (rozkład masy) do max dostępnych limitów prędkości, czat wyjaśnił również że jest to mniej bezpieczne, bo takie auto ma pogorszone właściwości manewrowe + inne wyjaśnienia, vs wiara "komputer mnie ocali" 

ps.

Zaraz się dowiemy, że jeździsz z odstępem 10km

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano
Teraz, SylwesterI. napisał(a):

Czytanie ze zrozumieniem stwarza problemy. Sedno rozmowy dotyczyło obniżenia bezpieczeństwa w źle zapakowanym aucie (rozkład masy) do max dostępnych limitów prędkości, czat wyjaśnił również że jest to mniej bezpieczne, bo takie auto ma pogorszone właściwości manewrowe + inne wyjaśnienia, vs wiara "komputer mnie ocali" 

Nikt nie zrobił założenia „komputer mnie ocali”. 
 

to sobie całkiem zmyśliłeś, jak wiele innych bardzo głupich tez. 

Opublikowano
Teraz, SylwesterI. napisał(a):

Czytanie ze zrozumieniem stwarza problemy. Sedno rozmowy dotyczyło obniżenia bezpieczeństwa w źle zapakowanym aucie (rozkład masy) do max dostępnych limitów prędkości, czat wyjaśnił również że jest to mniej bezpieczne, bo takie auto ma pogorszone właściwości manewrowe + inne wyjaśnienia, vs wiara "komputer mnie ocali" 

a w którym miejscu to auto jest źle zapakowane? Byłoby źle zapakowane, jakbym na hak o udźwigu 75kg wsadził bagażnik rowerowy o wadze 90kg, podobnie z dachem. Tak samo byłoby źle zapakowane, jakbym przekroczył DMC, co oznacza, że zawieszenie / hamulce / koła / systemy bezpieczeństwa nie są przewidziane do takiej masy.

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, marko napisał(a):

no właśnie. Nijak ma się to do Twoich 90/10%

Ani twoich, to bezpieczne, bo dmc %-), ale ogólnie stwierdził, że mniej bezpieczne, niż jak byś lepiej poukładał graty i obniżył prędkość

Teraz, marko napisał(a):

a w którym miejscu to auto jest źle zapakowane? Byłoby źle zapakowane, jakbym na hak o udźwigu 75kg wsadził bagażnik rowerowy o wadze 90kg, podobnie z dachem. Tak samo byłoby źle zapakowane, jakbym przekroczył DMC, co oznacza, że zawieszenie / hamulce / koła / systemy bezpieczeństwa nie są przewidziane do takiej masy.

Bezmyślnie patrzysz w tabelki, dmc pozwala ci na zapakowanie kilkuset kg cegieł do auta, a ty dalej nie rozumiesz, że to w razie wypadku jest to bardziej niebezpieczne.

Ślepo patrząc na przepisy "bo homologacja" zgadzasz się, z tym że łyse opony są bezpieczne, bo są homologowane, a moje nie są bezpieczne %-)

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Oczywiście. Bo producent auta przewidział taki wariant. Moim obowiązkiem jako kierowcy jest wziąć pod uwagę, że ważę te 200-300kg więcej niż na pusto i droga hamowania będzie dłuższa czy na ostrych zakrętach muszę zwolnić. No i tutaj kolejny myk, bo głupia elektronika ostrzega mnie na autostradzie przed krętą drogą i sama zwalnia do 100-110kmh. 

  • Upvote 1
Opublikowano
21 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

conti AS2 średnicę zewnętrzną mają większą od tego co podaje kalkulator i mieści się w przedziale -2%, 

 

Mówisz, że Conti produkuje opony nie spełniające parametrów- czyli bez homologacji? Bo chyba wiesz czym jest profil opony?

Próbowałem znaleźć oficjalną informację na stronie Continentala, że kłamią w indeksie, ale znalazłem jedynie to:

"Wybierając rozmiar opon, należy pamiętać, aby:

    Ściśle przestrzegać zaleceń podanych w dokumentach pojazdu oraz zaleceń producenta opon.
Opony o innym rozmiarze można zastosować wyłącznie zgodnie ze wszystkimi wymaganiami określonymi przez przepisy prawa, a także zaleceniami producentów pojazdu, kół i opon
"

Nie ma tam słowa, że zasady te nie obowiązują gdy:

W dniu 6.09.2025 o 09:07, SylwesterI. napisał(a):

Oczywiście, ja bym wolał jednak ten sam rozmiar przynajmniej.

Choć widziałem na otomoto jak kształtują się ceny opon i te najpopularniejsze rozmiary rzeczywiście potrafią być droższe do rozmiaru o 5mm szerszego/węższego, a mniej popularnego.

Jak dla siebie kupowałem to różnica potrafiła sięgać prawie 200zł na 1 laczku. 

 

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Nie potrafisz odsiać informacji prawdziwych od błędnych.

Nawet ja pomylisz się i powiesz w poniedziałek, że już jest wtorek, to nie przekreśla to wszystkiego, co stwierdziłeś w życiu, ale wiadomo, jak fakty nie pasują... , to gorzej dla faktów 

Tylko on nic nowego nikomu nie wyjaśnił 😅😆 Ciągle nie rozumiesz, że tu każdy wie iż załadowane auto będzie gorzej hamować niż gdy jedzie na pusto i tego nie trzeba wyjaśniać. Przydupczyłeś się do tego że 130 jest niebezpieczne, a to jest bzdura przy zachowaniu odpowiedniej odległości...nie 10m za autobusem przy 100 😅😆

 

Już ci kiedyś napisałem, przyjdzie ktoś, przydupczy się do ciebie że 100 jest niebezpieczne i poprosi gpt o policzenie dla 80. Też uznasz że czat cię wyjaśnił? Bo oczywistym jest że wyjdzie iż 80 bezpieczniejsze od 100.

Edytowane przez Krzysiak
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...