Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 minut temu, Kadajo napisał(a):

Nie widzę już problemów z cieniami.

W tej scenie to akurat było niezbyt widoczne. No, ale nic jutro się zobaczy samemu :E Muszę jeszcze ten ostatni dodatek z AW2 dokończyć :E

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, azgan napisał(a):

Jak jedziesz autem to zastanawiasz się nad tym jak powstawało w fabryce? Mi to wisi i ważne jest to jakie mam odczucia z jazdy. Tutaj nie ma co dorabiać ideologicznych przesłanek bo większość PCuserów ma to w nosie i liczy się to co widać jak przestawiają suwaki w prawo oraz to ile mają klateczek 😉

Jesteś jak dziecko w szkole, które upiera się i sapie, po co mi szkoła? tabliczka mnożenia?, pierwiastki?, po co mi całki?, różniczki?
Do czego mi to? Dopiero, jak dorośnie to rozumie, jak wiele branż i stanowisk pracy z tego korzysta. 

 

5 minut temu, azgan napisał(a):

Jak jedziesz autem to zastanawiasz się nad tym jak powstawało w fabryce? 

Tylko głupek się nad tym nie zastanawia.
Gdybyś wiedział, że to auto CIĄGLE robi ktoś ręcznie (!) i produkuje ich 10 szt. a nie 10 000 dziennie, to byś zrozumiał, że przez to, nigdy nie doczekasz się swojego egzemplarza.
Może wtedy byś pomyślał, jak się robi auto. :)


 

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano
6 minut temu, azgan napisał(a):

Mi to wisi i ważne jest to jakie mam odczucia z jazdy. Tutaj nie ma co dorabiać ideologicznych przesłanek bo większość PCuserów ma to w nosie 

Tak. Masz rację.
I np. matematykę można skasować z programu szkoły, bo... Ty nie zamierzasz z niej korzystać "i nigdzie Ci się nie przydaje".
To tak nie działa.  ;)

Opublikowano
1 minutę temu, JeRRyF3D napisał(a):

Jesteś jak dziecko w szkole, które upiera się i sapie, po co mi szkoła? tabliczka mnożenia?, pierwiastki?, po co mi całki?, różniczki?
Do czego mi to? Dopiero, jak dorośnie to rozumie, jak wiele branż i stanowisk pracy z tego korzysta. 

 

Tylko głupek się nad tym nie zastanawia.
Gdybyś wiedział, że to auto CIĄGLE robi ktoś ręcznie (!) i produkuje ich 10 szt. a nie 10 000 dziennie, to byś zrozumiał, że przez to, nigdy nie doczekasz się swojego egzemplarza.
Może wtedy byś pomyślał, jak się robi auto. :)


 

I pewnie dlatego nikt nie kupuje Rolls-Royce 😂

Opublikowano
4 minuty temu, JeRRyF3D napisał(a):

Tak. Masz rację.
I np. matematykę można skasować z programu szkoły, bo... Ty nie zamierzasz z niej korzystać "i nigdzie Ci się nie przydaje".
To tak nie działa.  ;)

Dobra pogadajmy jeszcze o wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy będzie pasowało do dyskusji 🤭😉

Opublikowano
9 minut temu, Kadajo napisał(a):

Spoko ta gra :E

Serio dobra :E Nawet nie wiedziałem, że aż tak.

Monitor oplułem ze śmiechu to oglądając, aż żona przybiegła sprawdzić co się tutaj odwala 8:E

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Spróbuję @azgan wytłumaczyć.

Siedzimy przy dwóch biurkach w robocie.
Księgowi. Liczymy "słupki".
Ty masz kompa z excelem (RT). Ja mam kartkę papieru i długopis (bez RT).

Liczymy słupki - po 100 liczb w słupku.
Ty excelem wciskasz enter i masz wynik - w pół sekundy. Zliczone sto liczb!
Ja liczę jak piz...a (!) przez 10 min i dochodzę do tego samego wyniku.

Wchodzi szef. Zmiana. Jednak policzcie mi ale bez A, B, C i wykreśla nam 20 liczb ze słupka.
Ty klikasz enter i masz gotowe - znowu - po pół sekundy! Ja znowu mozolnie liczę przez 10 minut.
Skończyłem - uff. Wchodzi szef. Jednak mi jeszcze od tego wywalcie te 7 cyfr a dodajecie te 4.

Ty znowu w 1 sekundę gotowy (!) kompem i excelem (RT)... a ja znowu mam 15 minut roboty.

A teraz wyobraź sobie, że liczymy nie 100 liczb, a 100 000 liczb, i moje liczenie, to nie jest już 15 min, a 15... godzin.
Każda zmiana szefa (otoczenia) - powoduje, że Ty robisz coś w sekundę, a ja 15 minut, albo 15 godzin!
Każda zmiana powoduje mój ból i krwawienie z dupy, a dla Ciebie z excelem i RT - żadnego problemu.

 

Tak się projektuje światło. 
W starych grach musisz z góry ustalić scenę, światło, zmodelować to wszystko, wypalić tekstury i to trwa.
Jak już to zrobisz, to dupa w szafie! Zrobione i nie da się tego poprawić. Musisz to ponownie liczyć "na kartce" godzinami, tygodniami.
Niektórych rzeczy już nie da się odwrócić. 

Mając RT, masz wszystko w dupie. Tworzysz scenę i jak koraliki rozrzucasz sobie "światło".
Kilka pochodni, kilka świec, dwa reflektory i 4 latarki. Pstryk i RT "sam wszystko liczy". W czasie rzeczywistym.
Wchodzi szef dev i żąda zmian. Dodaj jeszcze 5 świec, ale już o zielonym ogniu (!), a odejmij te 2 latarki - pstryk - gotowe ! - GPU liczy to "sama".

Ręcznie te zmiany znaczyłyby, że wszystko możesz wywalić do kibla i od nowa projektować całą scenę - tygodniami!

Tak to działa.

Chodzi o sposób (!) uzyskania światła, odbić itd.  - a nie o to , jak to wygląda.
Jak Ty liczysz kompem (excelem = RT), a ja na karce, to wynik pewnie w końcu dostaniemy taki sam. 
Tylko Ty po sekundzie, a ja po 15 godzinach.

Zamiast ręcznie miałby to robić grafik (to wcześniej musi wszystko precyzyjnie obmyśleć i zaplanować), to wymyślono, że to wszystko będzie się działa samo i automatycznie.
Że wyliczy to karta i jej RT / PT.

To jest technika pracy i z tym się nie dyskutuje. :)
Jak kompy kiedyś. Też kosztowały fortunę (jak dziś GPU) i miały 64kb pamięci. :)

Dziś RT to takie stare kompy, które za 10 lat rozwiną skrzydła i zmienią (już zmieniły!) sposób tworzenia gier i wyświetlania grafiki, jako takiej (nie tylko w grach). 
 

Edytowane przez JeRRyF3D
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 2
Opublikowano
1 minutę temu, JeRRyF3D napisał(a):

Spróbuję @azgan wytłumaczyć.

Siedzimy przy dwóch biurkach w robocie.
Księgowi. Liczymy "słupki".
Ty masz kompa z excelem (RT). Ja mam kartkę papieru i długopis (bez RT).

Liczymy słupki - po 100 liczb w słupku.
Ty excelem wciskasz enter i masz wynik - w pół sekundy. Zliczone sto liczb!
Ja liczę jak piz...a (!) przez 10 min i dochodzę do tego samego wyniku.

Wchodzi szef. Zmiana. Jednak policzcie mi ale bez A, B, C i wykreśla nam 20 liczb ze słupka.
Ty klikasz enter i masz gotowe - znowu - po pół sekundy! Ja znowu mozolnie liczę przez 10 minut.
Skończyłem - uff. Wchodzi szef. Jednak mi jeszcze od tego wywalcie te 7 cyfr a dodajecie te 4.

Ty znowu w 1 sekundę gotowy (!) kompem i excelem (RT)... a ja znowu mam 15 minut roboty.

A teraz wyobraź sobie, że liczymy nie 100 liczb, a 100 000 i moje liczenie, to ie jest 15 min, a 15 godzin.
Każda zmiana szefa (otoczenia) - powoduje, że Ty robisz coś sekundę, a ja 15 minut, albo 15 godzin.
Każda zmiana powoduje mój ból i krwawienie z dupy, a dla Ciebie z excelem i RT - żadnego problemu.

 

Tak się projektuje światło. 
W starych grach musisz z góry ustalić scenę, światło, zmodelować to wszystko, wypalić tekstury i to trwa.
Jak już to zrobisz, to dupa w szafie! Zrobione i nie da się tego poprawić. Musisz to ponownie liczyć "na kartce" godzinami, tyogodniami.
Niektórych rzeczy już nie da się odwrócić. 

Mając RT masz wszystko w dupie. Tworzysz scenę i jak koraliki rozrzucasz sobie "światło".
Kilka pochodni, kilka świec, dwa reflektory i 4 latarki. Pstryk i RT "sam wszystko liczy".
W czasie rzeczywistym. Wchodzi szef dev i żąda zmian. Dodaj 5 świec, ale o zielonym ogniu (!), a odejmij te 2 latarki - pstryk - gotowe ! - GPU liczy to "sama".

Ręcznie te zmiany znaczyłyby, że wszystko możesz wywalić do kibla i od nowa projektować całą scenę.

Tak to działa.

Chodzi o sposób (!) uzyskania światła, odbić itd.  - a nie o to , jak to wygląda.
Jak Ty liczysz kompem, a ja na karce, to wynik pewnie dostaniemy taki sam. 
Tylko Ty po sekundzie, a ja po 15 godzinach.

Zamiast ręcznie miałby to robić grafik (to wcześniej musi wszystko precyzyjnie obmyśleć i zaplanować), wymyślono, że to wszystko będzie się działa samo i automatycznie.
Że wyliczy to karta i jej RT / PT.




 

Szanuję że Ci się chciało 😅 ale serio dla większości PCuserów i graczy nie ma to żadnego znaczenia 😉 - liczy się to co widać na ekranie kiedy ustawiają suwaki w prawo i to czy warto było wydać miliony monet na nowy sprzęt do tego żeby podziwiać jak najwięcej klateczek przy jak najlepszej grafice. 

  • Upvote 2
Opublikowano

Faktycznie kulą w płot.
Gdybyś uruchomił wyobraźnię, i przez chwilę choć spróbował być tym kolesiem z "karką i ołówkiem" - i męczył się całe życie licząc bezsensownie oświetlenie w grach - to gwarantuję Ci, że sam być RT wymyślił. :)

Opublikowano

Jak z PT faktycznie nie będzie takich tragicznych pop in cieni to chociaż ta opcja jak ktoś ma jakiś zapas mocy warta będzie włączenia. A resztę się zobaczy, w grze są różne sceny i różne warunki oświetleniowe, w jednym miejscu mogą być małe różnice w innym dużo większe na korzyść PT.

Opublikowano
3 minuty temu, azgan napisał(a):

Szanuję że Ci się chciało 😅 ale serio dla większości PCuserów i graczy nie ma to żadnego znaczenia 😉

Tak samo, jak większość ludzi ma w zadzie, jak mu księgowa nalicza wypłatę (?) i jak to się dzieje, że ma ją na koncie.
Czy to znaczy, że należy zaprzestać produkcji programów księgowych (?), bo Ty ich nie używasz i nie wiesz, jak działają?

Grunt, że inni wiedzą, Ci którzy z nich korzystają. ;) 

Opublikowano
2 minuty temu, JeRRyF3D napisał(a):

Faktycznie kulą w płot.
Gdybyś uruchomił wyobraźnię, i przez chwilę choć spróbował być tym kolesiem z "karką i ołówkiem" - i męczył się całe życie licząc bezsensownie oświetlenie w grach - to gwarantuję Ci, że sam być RT wymyślił. :)

Musisz zrozumieć że graczy dzisiaj nie interesuje ten typ po drugiej stronie monitor tylko to ile będą musieli zapłacić za sprzęt, gry, to czy są błędy, jak wygląda optymalizacja oraz grafika. To są dwa różne światy, wystarczy że ciągle czytamy jakieś piedololo z tłumaczeniem że coś miało być zrobione a nie zostało albo czemu coś nie wygląda lub nie działa jak powinno 😉

Opublikowano

Tak naprawdę to obaj macie rację. Warto (wręcz wypada) znać cały proces i to co się za nim kryje. Zwłaszcza w przypadku procesów czysto technologicznych. Można też zrozumieć ludzi, którzy oczekują po prostu efektu końcowego. W tym konkretnym przypadku, gdzie mówimy tylko o ilości klatek w grze, a nie o tym czy prywaciarz  dyma cię na kasę przy wypłacie. :E

 

Ja generalnie lubię wiedzieć "jak to działa". RT traktuję podobnie jak VR - jeszcze nie teraz, ale w przyszłości? Why not.

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, azgan napisał(a):

Musisz zrozumieć że graczy dzisiaj nie interesuje ten typ po drugiej stronie monitor tylko to ile będą musieli zapłacić za sprzęt (...)

 

Nie. To Ty mój drogi musisz zrozumieć, że to Ty będziesz musiał zapłacić (już to robisz) za ten sprzęt. Albo wypisać się z gamingu.

 

Zapłacisz za narzędzia ich pracy, tak jak płacisz, że kable swojej kablówki, albo transport chleba. Nikt się Ciebie nie pyta, czy Ci to pasuje.

 

Możesz się tylko wypisać. ;) ale nie podyskutujesz z nimi.

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano

Ja to się cieszę że mam zwykły monitor 2560x1440p jako główny zamiast 4K. Dzięki temu 0 problemów z PT w grach. No, locka na 165 Hz nie ma, ale w takim alanie to DLAA + FG daje 80 fps w bardziej i 120 w mniej wymagających miejscach, CP podobnie, tutaj chyba będzie nawet lepiej skoro bazowe FPS w 4K to 30 a nie 20 :E 

 

A na TV 4K to się zapuści DLSS Q i też tragedii nie będzie. Ale DLSS Q na 1440p już wygląda gorzej a wychodzi na to że na 4070 bez DLSS P na 1440p z PT nie pogramy bo braknie vramu.

Opublikowano
Teraz, JeRRyF3D napisał(a):

 

Nie. To Ty mój drogi musisz zrozumieć, że to Ty będziesz musiał zapłacić (już to robisz) za ten sprzęt. Albo wypisać się z gamingu.

No mnie przekonałeś 😉 teraz załaduj forum STEAM i przekonaj do tego innych, powodzenia życzę 🤭. To tak nie działa, poczytaj recenzje na STEAM, PCuserów to będziesz wiedział na co zwracają uwagę i co jest dla nich istotne 😁

  • Upvote 1
Opublikowano
16 minut temu, lukadd napisał(a):

Jak z PT faktycznie nie będzie takich tragicznych pop in cieni to chociaż ta opcja jak ktoś ma jakiś zapas mocy warta będzie włączenia. A resztę się zobaczy, w grze są różne sceny i różne warunki oświetleniowe, w jednym miejscu mogą być małe różnice w innym dużo większe na korzyść PT.

Oglądam i widzę tylko LOD na cieniach gdzie to celowe rozwiązanie i to nie ma nic do RT czy PT.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, azgan napisał(a):

No mnie przekonałeś 😉 teraz załaduj forum STEAM i przekonaj do tego innych, powodzenia życzę 🤭. To tak nie działa, poczytaj recenzje na STEAM, PCuserów to będziesz wiedział na co zwracają uwagę i co jest dla nich istotne 😁

No poczytaj, poczytaj. Te sapania, że mają 15 fps, że gra się sypie przy 8Gb, że... itd itd.
Ich też nikt nie pyta, ani nie negocjuje. Albo popłyną z falą rozwoju, albo zostaną na brzegu. 

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano
7 minut temu, sideband napisał(a):

Oglądam i widzę tylko LOD na cieniach gdzie to celowe rozwiązanie i to nie ma nic do RT czy PT.

Chodzi o tragiczne pop in i doczytywania cieni w zwykłym trybie gry. Z RT lepiej to działa.

Już to linkowałem od ~2:25

 

 

Opublikowano
6 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):

No poczytaj, poczytaj. Te sapania, że mają 15 fps, że gra się sypie przy 8Gb, że... itd itd. Ich też nikt nie pyta, ani nie negocjuje. Albo popłyną z falą rozwoju, albo zostaną na brzegu. 

I dlatego od zawsze powtarzam albo TOP-ka 4090+procek albo kupujesz konsole za tysiaka i takie rozkminy Cię nie dotyczą...:konik:

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...