Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, galakty napisał(a):

Mam inne mody, zero konfliktów, FPS nie wiem czy w dół bo lokuję na 100 FPS i tak, wykres płaski jak ściana.

To dzis tez dzialam, gra i tak wyglada na prawde dobrze ale Oled i HDR to juz koleny level wyzej.

  • Like 1
Opublikowano

A tak z innej beczki. Kalibrujecie monitor za pomocą narzędzia wbudowanego w Windows ? Wiem, że to jest na tzw. oko no ale lepsze to niż nic. Osobiście tego używam i muszę przyznać, że nawet daje radę. Szczególnie w kwestii kolorów gdzie widzę, że np. kolory wpadają w lekką zieleń. Nawet kiedyś pobrałem specjalny profil kolorystyczny pod mój monitor ale niestety monitor monitorowi nierówny i musiałem robić to ręcznie. Generalnie nie lubię gdy obraz jest oczojebliwy a biel nie jest biała.

Opublikowano
2 godziny temu, galakty napisał(a):

Jak dla mnie OLED i HDR dużo wnoszą do tej gry, wychodzisz z ciemnej piwnicy na dwór i nagle światło oślepia, jak w życiu :E 

Też masz tak ciemno na oledziw w tej grze w jaskiniach że bez pochodni albo eliksiru nic nie widać?

Opublikowano

https://www.gry-online.pl/newsroom/daniel-vavra-zapytal-graczy-czy-skonczyli-juz-kingdom-come-delive/zf2c802

 

Coś takiego słyszałem jedynie jak ludzie grali w takie hity jak wiedźmin czy Red dead redemption

@galakty jest taka jedna scena gdzie jest problem z zbyt ciemnym obrazem chyba deweloperzy nie przewidzieli albo ja coś źle zrobiłem 

Spoiler

Jak uciekamy z pierwszej mapy z żizka Katarzyna i boguta, wszystkie cut sceny w jaskiniach są bardzo ciemne nic nie widać 

 

Opublikowano (edytowane)

@voltq Też to miałem. Cut scenka to jedna wielka ciemność gdzie widziałem jakieś zarysy oczu. Dla mnie to ewidentny błąd a na dodatek gra "zapomniała", że wszyscy trzymali przed chwilą pochodnie. Generalnie światło zachowuje się bardzo dziwnie. Mam wrażenie, że brakuje płynnego przechodzenia gdzie scena ma różne natężenie oświetlenia. Widać to często przy pochodniach gdzie zamiast płynnie przechodzić w różne stany natężenia światła u mnie występuje dziwne takie jak by mignięcie. Jasno > ciut ciemnej itd.. Nie jest to jakoś bardzo widoczne ale jak już raz się to wychwyciło to mnie zaczyna to drażnić. 

 

Ciekawi mnie też co oni wydadzą w końcu w jakiejś większej aktualizacji. W tej grze wielu funkcji nie ma choć sama gra mówi nam co inne. Chociażby - możliwość naprawiania siodła za mniejszą cenę. Jest perk. A na obecną chwilę co najwyżej możemy tego konia umyć dla samego faktu umycia bo nic nam to nie daje. No ale ponoć zaczynają się testy hardcore i możliwe, że dopiero z wprowadzeniem tego trybu coś większego wleci. Ponoć ma być trudno. Oby nie wyszło, że będzie jak w 1-ce :E

Edytowane przez skypan
  • Like 1
Opublikowano

Kurde... Jestem już całkiem daleko w fabule. Przeszedłem przez kolejny punkt bez powrotu. Zastanawiam się jakim cudem udało im się zrobić tak dobrą fabułą i dobrze napisane postaci, a przy tym dobry gameplay i wisienka na torcie - dobry stan techniczny. Myślałem że to niemożliwe. Jeszcze gry nie skończyłem, ale jestem już pewien że w tym roku nie ujrzę nic lepszego. Ba, w kolejnych latach pewnie też. Takie perełki trafiają się dziś tylko raz na kilka lat. :( 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ta aktywność której nie mogłem zrobić jest możliwa do zrobienia 

Spoiler

Dopiero po wykonaniu zadaniu oratores , obóz i ludzie się tam pojawiają , tylko nie da się ukończyć zadania jeżeli porozmawiamy z dowódcą bo glejt z ika , trzeba ich odrazu zabić 

 

Edytowane przez voltq
Opublikowano

Trafiłem w końcu na irytującego buga - znaczniki niektórych misji zniknęły mi z mapy. Są widoczne na kompasie więc cośtam można podziałać, ale nie widać ich na mapie, w tym tych granic obszarów jak zadanie dotyczy jakiegoś większego rejonu.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, mag_zbc napisał(a):

Trafiłem w końcu na irytującego buga - znaczniki niektórych misji zniknęły mi z mapy. Są widoczne na kompasie więc cośtam można podziałać, ale nie widać ich na mapie, w tym tych granic obszarów jak zadanie dotyczy jakiegoś większego rejonu.

Ja mam odwrotnie znaczniki misji świecą się pomimo tego że te zadania już wykonałem , 3 w trosky i 6 w kuttenbergu 

 

190 godzin i dopiero ukończyłem wszystkie poboczne zadania i aktywności które miałem 

Spoiler

Dopiero skończyłem zadanie oratores i zaczynam włoska robotę ponad 200 godzin nabije

Spoiler

 

 

Edytowane przez voltq
Opublikowano (edytowane)

No i początkowy zachwyt gry opadł jak wodospad, po weselu okazało się że jest mandatory skradanie I lockpicki... Nie nawidzę skradania sie i do tej pory nie musiałem tego robić w tej grze no ale po weselu okazało się, że nie da się przejść bez tego dalej... Nie mam cierpliwości do skradania się a gra i tak jest mega powolna, szkoda bo na początku wyglądało, ze włamania i skradanie jest opcjonalne. Poczekam na moda jakiegoś na to a na razie leci na półkę. Ahoj. 

Edytowane przez aureumchaos
  • Confused 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

@aureumchaos Jeżeli piszesz o tym skradaniu w lesie nocą to tam za bardzo nie ma co się skradać. Uwolniłem gostką będąc w walce. Po rozmowie po prostu pobiegłem w kierunku gdzie mi wskazywała mapa z pełnym pościgiem na plecach. Na zrzucie widać jak mnie szukają podczas rozmowy. Oni chyba nawet mnie podsłuchiwali :E Przynajmniej był z nich jakiś pożytek. Dobrze oświetlali scenę.

vlcsnap-2025-02-22-11h15m11s907.png

Zrzut ekranu 2025-02-22 111722.png

Edytowane przez skypan
  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano
3 minuty temu, aureumchaos napisał(a):

Nie pierwsze po weselu komu bije dzwon... 

Tak to jest jak się chce zadowolić wszystkich, dla większości tutaj gra jest bardzo prosta i narzekają na uproszczenia, a część osób nie radzi sobie pomimo tego że uprościli maksymalnie gierkę 

Mogli wprowadzić odrazu dwa tryby na start hardkor mode trudniejszy niż w KCD 1 i drugi mod  tylko opowieść żeby inni poradzili sobie xD

1 godzinę temu, Tomek_ITH napisał(a):

Dotarłem do 2 punktu bez powrotu po 120h i nie chcę grać dalej. Nie chcę już końca tej niesamowitej gry.

Grę trzeba przejść dwa razy bo część wyborów się wyklucza jak w wiedźminie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...