Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podmienić podmieni ale to i tak nie przejdzie bo to niczym się nie różni od ręcznej podmianki ;) 

1 godzinę temu, galakty napisał(a):

I przy okazji podmienia DLSS w grach multiplayer? Korzystajcie do woli... ;) 

Jeśli gra sprawdza integralność plików to i tak nie przejdzie. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Side: To się zgadza. Obecnie siedzę przed TV Samsunga 1080p (jeszcze z dużą ramką - 2009 rok :P ) i mam przeskalowany rozmiar na 2160p, ale co z tego, skoro piksel na matrycy 1080p jest dupny. Ale, że siedzę jakieś 3 metry od TV, to nie widzę pikseli na tak dużym ekranie, za to gry (stare, bo nowe to kupa) w 2160p wyglądają miodnie (np. Borderlandsy, czy fishingplanet, itp podobne starocie)

No i ten stary TV ma dziwne odczyty:

 

https://ibb.co/3B3v3gG
https://ibb.co/jTXchWZ

 

Tak, czy siak warto, jeżeli jest to możliwe przeskalować rozmiar z mniejszego na większy. Tak myślę :)

  • Like 1
Opublikowano
18 godzin temu, sideband napisał(a):

Akceptowalna to jest tylko jakość i to nie w każdej grze. Tutaj rozdzielczość nie gra roli tylko wielkość piksela. Im mniejszy piksel tym bardziej pewne detale jak i również artefakty są mniej widoczne.

Tak okiem profesjonalistów , dla mnie laika jest akceptowalne 

  • Upvote 1
Opublikowano

Katuje właśnie FFXVI i co prawda jest to tylko FSR3.0 quality ale 1440p do 2160p wygląda doskonale. Tak powinno się implementować FSR a nie tak jak to zaimplementował CD Projekt Woke :E

Opublikowano

Co do technik skalowania porównywałem sobie FSR 3+ i DLSS 3+ oba w presetach "jakość". Moim zdaniem FSR ma dalej spory problem. Obraz już na pierwszy rzut oka jest jakby zamglony? rozmyty? przy DLSS czegoś takiego nie ma. Wiadomo mówię o rzeczach które na pierwszy rzut oka widać, jak się przyjrzeć dokładnie to pewnie w obu technikach pojawią się jakieś babole ale ze swojego doświadczenia zdecydowanie DLSS nad FSRem i prawdopodobnie tak pozostanie, w końcu za chwilę DLSS4:D

Opublikowano

Moim zdaniem jest szansa ze FSR4 będzie juz blisko DLSS, Nvidia wiec podniesie poprzeczkę 4 ?

 

Ale tak naprawdę FSR nie musi być lepszy.

Wystarczy, żeby był ok i działał a myślę ze juz w sumie tak jest.

Opublikowano

W jakosci DLSS raczej duzo sie nie zmieni, beda dodawac nowe ficzery, chyba ze taki DLSS4 jest jakos na nowo uczony w kwesti jakosci i to by było cos. FSR 4.0 mysle, ze bedzie to poziom obecnego DLSS bo FSR brakowalo tylko tego sznytu AI.

Opublikowano

Jestem ciekawy kiedy zieloni pochwalą się renderingiem całego filmu do A do Z dzięki AI, tak jak to pokazywali w jakimś materiale promocyjnym, ten koleś co o  tym mówił że takie rzeczy najwcześniej przy DLSS 10 :E

Opublikowano (edytowane)

Dają DLSSY i inne bajery a panel sterowania nadal w XX w :E No niby jest ta nowa proteza co ma to zastąpić no ale jeszcze daleka droga by to jakoś działało.

Edytowane przez skypan
Opublikowano

Ostatnio testowałem DLSS w Indiana Jones i CB2077. I to też zależy od samej gry jak wypada końcowa jakość obrazu.

W IJ nie widzę różnicy między nativ,dlaa, dlss q. Nawet po odpaleniu dlss balanced nie widzę pogorszenia jakości - gram w 3840x1600.

W Cyberku jest już trochę inaczej, widać na niektórych elementach delikatne rozmycie (np. jakieś małe reklamy),ale możliwe do wychwycenia raczej tylko na screenshootach , podczas grania raczej mało widoczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • 🎮 Battlefield 6 – Aktualizacja Anticheat, Sezon 1 Battlefield 6 wystartował z rekordowym wynikiem, a w pierwszych tygodniach gracze rozegrali miliony bitew. Jednym z najgorętszych tematów stała się walka z oszustami — dlatego EA podsumowało pierwszy miesiąc działania systemów antycheatowych. 🛡️ 98% uczciwych rozgrywek po premierze Dzięki miernikowi Match Infection Rate (MIR) — określającemu szansę na spotkanie oszusta w danym meczu — wiemy, że tydzień po premierze aż ~98% gier było całkowicie wolnych od wpływu cheaterów. To efekt strategii skupionej nie tylko na banowaniu, ale przede wszystkim na zapobieganiu wpływowi oszustów na rozgrywkę. 🧪 Czego nauczyła nas otwarta beta? 🔒 Ponad 1,2 mln prób oszustw zablokowano jeszcze przed premierą. 📈 Udział uczciwych meczów wzrósł z 93,1% do ~98%. 🖥️ Aktywacja Secure Boot poszybowała z 62,5% do 92,5%, umożliwiając zastosowanie kolejnych warstw ochrony. 🚀 Pierwszy miesiąc po premierze W sam weekend premierowy zablokowano 367 tys. prób oszustw, a do dziś już 2,39 mln. Tylko 1,5% graczy PC nie ma jeszcze aktywnego Secure Boot — trwają działania, by pomóc domknąć te przypadki. EA monitoruje 190 źródeł cheatów, z czego 183 (96,3%) zaliczyły awarie, wykrycia lub wyłączyły swoje narzędzia. ➜ W skrócie: społeczność cheaterów została mocno zdestabilizowana. 🔍 Co dalej? EA pracuje nad kolejnymi zabezpieczeniami, m.in.: Wykorzystaniem dodatkowych funkcji bezpieczeństwa systemu (TPM 2.0, HVCI, VBS). Skuteczniejszym wykrywaniem sprzętowych narzędzi do oszukiwania — we współpracy z producentami platform. Usprawnieniem systemu zgłaszania naruszeń w grze. Modernizacją narzędzi operacyjnych dla analityków. Oraz… „ściśle tajnymi” nowymi mechanizmami wykrywania, które pojawią się po zakończeniu testów. 🔥 Walka trwa — ale przewaga rośnie. EA podkreśla, że systemy antycheat stale się rozwijają, podobnie jak oszuści. Kluczowe jest zgłaszanie podejrzanych graczy — każde zgłoszenie to dodatkowe dane, które pomagają szybciej eliminować zagrożenia i dbać o uczciwe pole bitwy. 🛡️ Bawcie się dobrze i grajcie fair. Do zobaczenia na polu walki! via  https://www.ea.com/pl/games/battlefield/battlefield-6/news/battlefield-6-anticheat-update-season-1?fbclid=IwZnRzaAOWwMtleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeYXljdmzsKU6I-S3kT-x9NbFbskbm3FUjhqB3f-8tfycOYjvVJSshL44Y6FI_aem_kAHMQHE_P6eqUr7KeV0ijg
    • Siedziałem 1.5 roku na G9 49 - JEŻELI NIE GRASZ W SYMULATORY, to zakup totalnie bez sensu.  Do fps się nie nada - to jest jamnik wsród monitorów. Teraz wskoczyłem w lg45 ultra gear 800r i jestem zachwycony - na simy dobry i o wiele wiele lepszy w innych geach od G9 49.   Najbliższa zmiana gdzies pod tandem oled 5k2k 🫠
    • Tak, rozmawiają, wyglądają, zachowują się natywnie. Dla mnie to podstawa. Oczywiście scenariusz bardzo ważny ale w tym akurat nasi twórcy są mistrzami. 
    • W specyfikacji jest tak, więc raczej powinno być git ( płyta MSI PRO B760-P WIFI DDR4 ) M.2_1 (CPU, PCIe 4.0 x4)  M.2_2 (Chipset, PCIe 4.0 x4 / SATA)  
    • Próbowałem w to grac na padzie od iksa ale lepiej mi się grało klawiatura plus mysz
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...