Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No cóż. W wątku o RTX 5000 pisałem, że Nvidia bardziej skupia się nad programowymi rozwiązaniami niż sprzętowymi dla "graczy" bo dla niej jest to po prostu tańsze rozwiązanie a zarobi więcej. Ma doświadczenie w SI i sprzętowych rozwiązaniach ale woli to dać w profesjonalne rozwiązania właśnie związane z SI. Tam po prostu zarobi w cholerę więcej a końca rozwoju SI jak na razie nie widać. Więc kasa leci i lecieć będzie. A zwykłym użytkownikom daje te kastraty, które wspomagane są DLSS-ami i innymi bajerami. Można powiedzieć, że obecnie karty dla graczy to jakaś poboczna działalność Nvidii. No morze sprzętowo za wiele nie daliśmy ale za to DLSS-a mamy wypasionego ;) 

Opublikowano
3 godziny temu, skypan napisał(a):

bo dla niej jest to po prostu tańsze rozwiązanie a zarobi więcej.

Ja bym powiedzial nie tyle co tansze, a po prostu dajace spory przyrost fps bo jak widac dochodzimy do sciany gdzie po 2latach masz 25% wzrostu wydajnosci na nowych kartach ze zwiekszonym poborem bez sztuczek, a soft jak i RT/PT rozwija sie w tempie w ktorym sprzet nie jest w stanie nadazyc z wydajnoscia.

  • Upvote 1
Opublikowano

Tak, to będzie nowy standard. NVidia głupia nie jest, ogarnęła że nie da się już zapewnić takich wzrostów jak kiedyś i trzeba iść w "AI". AMD dalej buja w obłokach i próbuje nadgonić raster, dając efekt taki jaki mamy. 

 

I raczej trzeba się przyzwyczaić, że tak będzie w przyszłości. Chyba że nastąpi spory przełom.

Opublikowano (edytowane)

niezle sterwoniki są skopsane i DLSS od wersji 665.123 wywal gre i tylko na DLSS, native FRS# i inne gowna działaja normalnie, zmienisz tylko na DLSS i wywala, podmian plików na 3.5 dlss z 3.7.2 dopiero pomaga i wszystkie gry na UE i nie to nie od procka bo to się dzieje i na ryzerznie i na intelu

 

https://steamcommunity.com/app/2767030/discussions/0/591758125124622969/

 

https://steamcommunity.com/app/2322010/discussions/0/4840897430881129995/?l=spanish

 

https://steamcommunity.com/app/2429640/discussions/0/4839771328509119064/?ctp=3

 

Edytowane przez z1k
Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.01.2025 o 22:16, Reddzik napisał(a):

Po co komu MFG? Jak masz to :Up_to_s:

 

Właśnie nabyłem. O dziwo działa nieźle. Testuję w Skyrim z DSRDL. Z natywnej monitora 3440x1440 przeskalowuje do 4587x1920 i generuje dwie klatki pośrednie (ustawienie x3 w programiku), ja już żyję w świecie z filmików produkowanych przez marketing Nvidii , czyli z 60 fps (z blokadą) mam fejkowe 175 fps (max monitora). Input lag znośny, ale odczuwalny, tylko, że to Skyrim, więc raczej nie ma znaczenia. Można wyłączyć synchronizację, wtedy lag mniejszy ale czasami widać screen tearing.

I powiem wam, że widać i czuć różnicę na plus, nawet duży plus. Artefaktów jakiś większych nie zauważyłem. Nie można robić screenów w tej przeskalowanej rozdziałce, zapisują się w tej przed skalowaniem. Może ReShade pozwoli?

 

A, i jeszcze jedna rzecz. Właściwie można LS używać do wszystkiego. Nawet do odtwarzania filmów.

Edytowane przez Ryszawy
  • Upvote 1
Opublikowano

Stan gier nie psuje to, ze mamy dzis DLSS/FSR tylko ksiegowi i napiete terminy wydawnicze gier gdzie w wiekszosci przypadkow wiele wydanych gier potrzebuje wielu miesiecy na latanie. Takze gdyby nie bylo upscalingu nic by sie w tej kwesti nie zmienilo i gry nadal by wychodzily w oplakanym stanie.

Opublikowano (edytowane)

Żeby sobie potestować starą kartę, tak na do widzenia przed zakupem 50XX, ściągnąłem specjalnie na tą okazję CP2077.

 

1440p, wszystko na maxa.

Bez żadnych dodatków - 90-100 fps'ów.

Z DLSS Q - jakieś 110-115 fpsów. 

Z DLSS Q i FG - trzyma twardo 144 fpsy.

Z DLSS Q, FG i RT - buja się na granicy 90 fpsów.

Z DLSS Q, FG i PT - 60-65 fpsów. 

 

Ciekawe jak to będzie wyglądać na nowej karcie :) 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano

Mam nadzieję, że z premierą nowych kart apka się rozwinie i przywróci choćby możliwość "stream-u". Nie pogardził bym także funkcjami jakie ma SteelSeries GG odnośnie tworzenia wirtualnych wejść/wyjść audio tak by rozbić dźwięk na więcej niż tylko dwie ścieżki. Niby człowiek raz na ruski rok coś potrzebuje ale tak przynajmniej dla normalnego użytkownika wszystko by było w jednym miejscu. No i samo Nvidia Broadcast też by mogło tam wylądować. 

  • Confused 1
Opublikowano

 

3 godziny temu, Isharoth napisał(a):

Przygotowałem wygodne porównanie starego i nowego DLSS. https://imgsli.com/MzM5NDQ4

Oczywiście nie jest ono doskonałe, bo to po prostu wycięta klatka z filmiku z YT, więc kompresja trochę jakość ubija. Ale różnicę tak czy inaczej widać. Oby tylko jak najwięcej gier pod to zaktualizowali.

Na statycznych obrazkach to może sobie wyglądać ale w ruchu wyjdzie czy jest zauważalnie lepiej 😉

  • Upvote 1
Opublikowano
6 godzin temu, Isharoth napisał(a):

Przygotowałem wygodne porównanie starego i nowego DLSS. https://imgsli.com/MzM5NDQ4

Oczywiście nie jest ono doskonałe, bo to po prostu wycięta klatka z filmiku z YT, więc kompresja trochę jakość ubija. Ale różnicę tak czy inaczej widać. Oby tylko jak najwięcej gier pod to zaktualizowali.

DLSS porównuje się w ruchu, a nie na statycznych obrazkach.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...