Skocz do zawartości

Clair Obscur: Expedition 33


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Takie challenge możesz sobie robić w endgame.

 

Jak jesteś na początku gry to przecież logiczne, że masz słabe bronie i słabe perki. Zadajesz niskie obrażenia, ale i przeciwnicy są słabi więc szybko się ich kosi. 

 

Jak długo to znaczy, że masz zwalony build, perki źle podobierane i to bardzo źle bo tu ogólnie ciężko coś zwalić. No chyba, że na siłę będziesz brał wszystko co najgorsze, co się nie skaluje i nie rozdawał lumin itd. 

 

Ogólnie ja gram robię buildy na pałę, biorę to co się wydaje po prostu lepsze, raz na jakiś czas coś zmienię i bez większego wysiłku idzie się całkiem nieźle do przodu na normalu. 

 

Edytowane przez lukadd
Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Element Wojny napisał(a):

Nie że nie idzie, po prostu walki są bardzo długie a zadawane przeze mnie obrażenia jakieś śmieszne, jakiś kolo zrobił mi challenge zadaj mi 99999 obrażeń jednym uderzeniem to brzmiało jak żart, 2500 to chyba max. jaki do tej pory wyciągnąłem. 

 

Można to zrobić po buffie Sciel na Mealle z postawą +200% do obrażeń, ale ten quest faktycznie raczej lepiej zrobić w późniejszym etapie gry. Dla sprostowania: obrażenia rzędu 9999 masz teraz, "99999” i więcej (w milionach :E ) są możliwe, ale dopiero po odblokowaniu Pikto, która łamie limit mocy. 

 

Zadajesz marne obrażenia, bo albo nie korzystasz z synergii między Piktosami a Luminami, albo źle rozdałeś atrybuty. Inwestuj punkty w te, które pasują do skalowania Twojej broni - to robi dużą różnicę.

 

Pikto

  • To takie "relikty", które zakładasz na postać (max 3 na raz).
  • Dają bonusy do statystyk (atak, HP itd.) i dodatkowy efekt, np. +1 punkt akcji za unik.
  • Możesz je znaleźć, kupić albo dostać za walki.
  • Jak trafisz duplikat, to automatycznie go ulepszasz - nie trzeba kombinować.

Luminy 

  • Luminy to efekty z Piktosów, które możesz potem przerzucać na inne postacie.
  • Żeby to zadziałało, musisz wygrać 4 walki postacią z danym Piktosem - wtedy jego efekt staje się Luminą.
  • W menu postaci możesz ją włączyć, ale kosztuje to Punkty Luminy.
  • Punkty zdobywasz za levelowanie albo z przedmiotów typu Colour of Lumina.

 

Mam nadzieję, że teraz wszystko jasne. ;) 

 

Jak coś to pytaj...bo kto pyta ten pyta. :E 
9b6avub1cyzb1.jpg

 

 

Edytowane przez Jaycob
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Jaycob napisał(a):

Inwestuj punkty w te, które pasują do skalowania Twojej broni

No ale przecież nowe bronie znajduję co rusz, i zmieniają się cechy do skalowania. Musiałbym w kółko i na okrągło używać tej samej broni, żeby inwestowanie w te same cechy miało sens?

6 minut temu, Jaycob napisał(a):

nie korzystasz z synergii między Piktosami a Luminami

Na czym polega ta synergia? 

16 minut temu, lukadd napisał(a):

Takie challenge możesz sobie robić w endgame.

Gra w żaden sposób nie oznacza, co jest do zrobienia kiedy, jedyne co udało mi się ustalić, to żeby wszystkie czerwone wiry oznaczone jako NIEBEZPIECZNE omijać z daleka, bo tam są jakieś chromy które mają mnie na strzał. 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano

Gra prowadzi ciebie fabułą.

 

A po za tym na szczęście nie prowadzi za rączkę :D 

Wszystko co z boku masz poboczne jedne są łatwe inne trudne. Eksplorujesz i widzisz, że jak poboczny boss ciebie one shotuje i działa jak gąbka na twoje obrażenia to go zostawiasz i wracasz do niego później.

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, lukadd napisał(a):

Eksplorujesz i widzisz, że jak poboczny boss ciebie one shotuje i działa jak gąbka na twoje obrażenia to go zostawiasz i wracasz do niego później.

O nie, tak łatwo to się nie daję. Idę jeszcze raz do niego, i otwarcie manifestuję swoją opinię:

 

giphy.gif

 

Po czym ponownie padam po jednym strzale. 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Na czym polega ta synergia? 

Build, składasz pikto i luminy tak, żeby się nawzajem wspierały, dodawały bonusy jak i obrażenia itp


Przykładowa synergia.

To tylko przykład, nie jakiś tam build, ale może dzięki temu załapiesz o co chodzi.
 

Spoiler

Np grając Lune mamy taką broń do używania:
obraz.png.4dbc69ad7e4537d23be4635e9f4c9c27.png

 

Jak widać 4 poziom dodaje dodatkowy dmg w losowego przeciwnika, no i teraz można poszukać pikto, które dodaje bonusy do tego strzału

 

przykładowe pikto/lumina pod "free aim" swobodny strzał
obraz.png.a6e4f8c17ec73ce28c536ac16cd70fb9.pngobraz.png.eabf127da4ba230e21767dbea6a60b16.pngobraz.png.7bc9339a28be9336cac71ac588636a18.pngobraz.png.a08fa8c6d98c337682148239b11cc342.png

 

 

Jak wiadomo ogień to dosyć częsty skill- umiejka, którą ma Lune czy Maelle, więc czemu np nie użyć takich pikto/lumin?
obraz.png.a7044e53470a25978bf5ceb9a771d9a9.pngobraz.png.d4bd6e7457cf6f888c68d41fb0086ba1.png

 

Tak na szybkiego. 

 

 

Edytowane przez Reddzik
  • Upvote 2
Opublikowano
18 minut temu, Element Wojny napisał(a):

No ale przecież nowe bronie znajduję co rusz, i zmieniają się cechy do skalowania. Musiałbym w kółko i na okrągło używać tej samej broni, żeby inwestowanie w te same cechy miało sens?

Na czym polega ta synergia? 

 

To prawda - trochę to komplikuje sprawę, ale spokojnie, da się zresetować atrybuty przez przemalowanie postaci, żeby dopasować je pod nowo zdobyte bronie. Tych przedmiotów do resetów jest cała masa, więc warto kombinować.
Jeśli nie wiesz, w co inwestować na początku, to ładuj w siłę i zręczność - to imo bezpieczny wybór.
Nie trzymaj się jednej broni cały czas - testuj inne, eksperymentuj.

 

Synergia?

Pisałem już wyżej - dla przykładu: nakładasz podpalenie na przeciwnika, a w Pikto masz bonus +X% do obrażeń krytycznych przeciwko podpalonym. Takie kombinacje potrafią robić różnicę.
Lune ma tzw. Plamy - kilka (chyba wystarczą już 2) takich samych wzmacnia obrażenia. 

  • Upvote 1
Opublikowano

Ok, teraz wszystko nabrało znacznie większego sensu, a dmg mi się podwoił ;) 

 

Czy na wszystkich wrogach da się wykonać kontrę/unik? Bo mam takiego jednego standardowego mobka (Greatsword cultist), który stosuje kombinację 3 uderzeń, i w żadnym scenariuszu nie udało mi się zablokować jego ostatniego uderzenia.

 

image.png

  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, Element Wojny napisał(a):

Fajnie, właśnie odkryłem że mam stos jakichś nieprzydzielonych lumin. 

Robię sobie do wieczora pas, muszę wpierw poczytać o co w tym systemie w ogóle chodzi. 

Stos nieprzydzielonych lumin. :E Podziwiam, że do tej pory - mimo oporów - udawało Ci się brnąć do przodu, bo luminy to taki jakby game changer. :E Praktycznie każdy build opiera się głównie na synergii lumin, ewentualnie można tutaj dorzucić bronie, które też mają unikalne, często bardzo mocne skille.

 

3 godziny temu, Grolshek napisał(a):

Ale jest na to sposób: składasz build typu "glass cannon"-> uderzasz zanim przeciwnik zdąży się odpalić i bijesz na tyle mocno że zabijasz go zanim będzie miał szansę cię uderzyć. Kumpel mi pokazał takiego builda i faktycznie działa.

Od początku gram takim buildem, mówiąc szczerze jest trochę overpowered. ;) Można choćby sobie zarzucić na starcie zmiany Inverted za pomocą pikto i zgarnąć 50% do obrażeń. A takich glass cannonowych zdolności jest sporo.

Opublikowano (edytowane)

A nie, zaraz, właśnie sobie przypomniałem. Są ataki obszarowe (głównie od bossów albo mocniejszych chromatycznych przeciwników), które nakładają klątwę albo skazę, których nie da się uniknąć ani skontrować - chyba, że ma się pikto "antyskaza". 

Edytowane przez Jaycob
Opublikowano (edytowane)

Zacząłem przygodę z Obscura od kilku dni. Gra naprawdę mnie pozytywnie zaskoczyła. Muzyka, klimat jest genialna. Program sesję 1-2h i tylko czekam , aż znów zacznę przygodę w Expedition 33. Fabularnie też bardzo ciekawie.Dawno tak nie miałem z żadną grą. No może Kingdom Come 2, ale po 60h zrobiłem sobie pauzę. System walki na początku nie łatwy do ogarnięcia, ale z czasem naprawdę daje frajdę. 

 

Wersji polskiej chyba nie było muzyki 'Lumière'. Więc załączam tutaj link. 😅

"Dim dam dadada..." :skrzypce:

 

 

Edytowane przez RaViV
  • Like 3
  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, Jaycob napisał(a):

A nie, zaraz, właśnie sobie przypomniałem. Są ataki obszarowe (głównie od bossów albo mocniejszych chromatycznych przeciwników), które nakładają klątwę albo skazę, których nie da się uniknąć ani skontrować.

To jest seria 3 ataków na całą grupę, gdzie 2 pierwsze unikam bezproblemowo, ale 3 nigdy przenigdy mi się nie udało. Specjalnie podbiegałem do tych flag, robiłem odpoczynek by zresetować wrogów i wracałem do kolesia z dobre 10-15 razy, by się wyuczyć uniku/kontry, ale nie udało mi się. On jest jakiś jakoś specjalnie mocny ani nic, po prostu zdziwiło mnie że ten unik mi nigdy nie wyszedł. 

2 minuty temu, RaViV napisał(a):

Fabularnie też bardzo ciekawie.Dawno tak nie miałem z żadną grą.

Ja mam na koncie już 10h, i nie mam jeszcze nawet całej drużyny xD a gra wciąga jak bagno. 

  • Like 1
Opublikowano
5 minut temu, RaViV napisał(a):

Zacząłem przygodę z Obscura od kilku dni. Gra naprawdę mnie pozytywnie zaskoczyła. Muzyka, klimat jest genialna. Program sesję 1-2h i tylko czekam , aż znów zacznę przygodę w Expedition 33. Fabularnie też bardzo ciekawie.Dawno tak nie miałem z żadną grą. No może Kingdom Come 2, ale po 60h zrobiłem sobie pauzę. System walki na początku nie łatwy do ogarnięcia, ale z czasem naprawdę daje frajdę. 

 

Wersji polskiej chyba nie było muzyki 'Lumière'. Więc załączam tutaj link. 😅

"Dim dom dadada..." :skrzypce:

 

Tego nie było

 

 

  • Like 1
Opublikowano
Teraz, Jaycob napisał(a):

To jest ten przeciwnik, który najpierw siebie dźga i nakłada tarcze? Jeśli tak to da się uniknąć wszystkich. 

Tak to ten. Przed 3-cim atakiem robi taką delikatną pauzę, i zakładałem że to właśnie podczas tej pauzy trzeba przygotować kontrę, próbowałem na początku tej pauzy, w środku, i na moment przed samym uderzeniem - nic. 

Opublikowano (edytowane)

OG lepszy.:) 

1 minutę temu, Element Wojny napisał(a):

Tak to ten. Przed 3-cim atakiem robi taką delikatną pauzę, i zakładałem że to właśnie podczas tej pauzy trzeba przygotować kontrę, próbowałem na początku tej pauzy, w środku, i na moment przed samym uderzeniem - nic. 

Olej kontrę, rób unik.  Niektórych przeciwników ataki mi się lepiej unikało niż robiło parry. 

Edytowane przez Jaycob
Opublikowano

Można całą grę przelecieć na unikach, jeśli ktoś nie czuje się na tyle dobry w kontrach. Co nie jest specjalnie dziwne, bo mam wrażenie, że okienko na kontrę jest nieco randomowe. Czasem praktycznie w tym samym momencie wciskałem przycisk i raz wchodziła kontra, raz wchodziły obrażenia. Gdzieś czytałem, że generalnie na konsolach jest z tym większy problem. Nie wiem czy ktoś w wątku o tym nie wspominał.

 

@Element Wojny Jak wchodzisz dopiero w lumina biznes, pamiętaj aby odwiedzić w wiosce gestrali pewnego sprzedawcę - daje spore ilości luminy za odnalezione dzienniki innych ekspedycji. Dodatkowo nie warto zabijać białych nevronów.

  • Thanks 1
Opublikowano

e33.png.ef8c755237289d5207790c8c93446d16.png

 

Pierwsza i ostatnia turowka w jaka gralem :P Cos okropnego. Te wszystkie pazuy przy rozpoczeciu walki i koncu... Atakujesz jednego typa a walczysz z trzema i jeszcze przenosi Cie do jakiejs innej tymczasowej lokalizacji.... Dla mnie te walki byly tak samo irytujace jak ciemne ekrany ladowania w grach bethesdy... NEVER AGAIN! :E

 

Doslownie przelecialem watek glowny... Pewnie sporo mnie ominelo z fabulay ale.... Fabula sztos, pomysl naprawde niezly... Lokacje i wrogowie tez widac ze wyobrazni nie brakowalo... Muzyka tez w porzadku chociaz pozniej troche juz meczylo pianiono i glos tej babki, troche za duzo. 

 

Optymalizacja spoko ale czego sie spodziewac po grze bez RT... Wiaodmo, ze pojdzie na ziemniaku nawet. 

 

Lokazcje zwiedzilem tylko te po prostej z fabuly... Korcilo przez chwile zajrzec gdzies indziej no ale nie mam juz sily do tego turowania bleh!

 

Swiat pusty niestety.. oprocz walki nic w nim nie ma i nic nie mozna porobic, zadnych zagadek, lootow, nic... tylko fabula i walka wio!

 

Daje 8/10.. Zabieram 2 za turowke i monotonnie..

 

PS. Dziwnie sie gralo bez tego lgbtqwerty+.... Czloweik zryty juz netflixami i veilguardami i az dziwnie przyjemnie bylo...

 

 

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, musichunter1x napisał(a):

Jesteś an początku dlatego nei masz pojęcia, nie czytaj tutaj nic tylko graj ;)

Bo ja wiem czy początek, dotarłem już do tego dużego gościa i szukam jakiegoś kamyka, żeby móc wypłynąć... 

 

Nie mam też pojęcia czy i jak jest oznaczone, że jakiś tam akt rozpocząłem czy zakończyłem? 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano (edytowane)

Jak rozpocznie się kolejny akt, to będziesz o tym wiedział, pojawi się czarny ekran z napisem... (drobny spoiler)Teraz jesteś w 

Spoiler

końcówce aktu pierwszego. 

 

Edytowane przez Jaycob
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...