Skocz do zawartości

Clair Obscur: Expedition 33


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, Jaycob napisał(a):

"skuteczne parowania: 0. Widzisz @Reddzik można bez tego grać. :E 

 

Czemu masz inną kolorystykę od mojej? 

Bo gram z hdr:lovin:

 

Co za plottwist na koniec pierwszego aktu:o:o:o  Na miarę

Spoiler

Tlou.

 

Screenshot_20250425-170952935 (1).jpg

Edytowane przez ODIN85
  • Like 1
Opublikowano
16 minut temu, Reddzik napisał(a):

Wiem o tym, też nie mam skutecznego parowania jak dotąd, nie zrobiłem kontry. Raczej nigdy tego nie zrobię. :E To jest chybił trafił, u mnie to 99% chybił. Nie rozumiem kiedy to zrobił, raz za późno, raz za szybko. Na szczęście są inne sposoby na przejście gry.

W Bloodbornie parowałem, nie zawsze ale sparowałem kilka bossów, w Lies of P też dawałem radę, ale tu jest inny timing i nie czuję go. 

Wiem, o co Ci chodzi - tutaj timing serio jest inny. Do tego przeciwnik często robi zmyłki, np. spowalnia cios. W Sekiro można było czasem po prostu spamować deflect i parry i tak wchodziło.  

Opublikowano (edytowane)

Redzik olewaj opcjonalnych bosów bo oni faktycznie są trudniejsi. 

Unik jednak trzeba opanować bo potem są takie ataki co kładą całą drużynę na hita.

Fabuła idzie jak masełko i jest fun z gry;)

Edytowane przez ODIN85
Opublikowano
1 godzinę temu, CavieZ napisał(a):

O nie.. On ma zbyt gejowską mordę.

 

Chat i Rysław także twierdzi, że to R. Pattinson. :E 
 

 

5 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Unik jednak trzeba opanować bo potem są takie ataki co kładą całą drużynę na hita.

To prawda. Niektóre ataki dużo łatwiej i bezpieczniej jest uniknąć. 

Opublikowano
40 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Redzik olewaj opcjonalnych bosów bo oni faktycznie są trudniejsi. 

Jaki bossów? Na razie wszystko ubiłem, oczywiście do tego jednego co jest na początku wróciłem po czasie ale ubiłem, aktualnie nawet tego co pożera nam towarzysza i pluje jego flakami ubiłem o ile to był boss, bo był easy. 

Zostało mi zrobić jedną odnogę w "wodzie", dungeon na drugiej mapie, ale tam nie wchodziłem bo pisali, żeby nie wchodzić, bo za wysoki lvl, i tej pierwszej klatki nie otworzyłem nie znalazłem jak to zrobić, ale drugą już zrobiłem, było łatwiej znaleźć w co mam strzelić. Aktualnie jestem w następnej krainie za wodą, mam ponad 12lvl. Ale teraz nie gram, przerwa.

Opublikowano
2 godziny temu, Paw79 napisał(a):

Yasuke już wyprzedzony:

No naprawdę, czapki z głów. Gigantyczna korporacja z tysiącami pracowników i budżetem 400 milionów potrafi wyprodukować coś, co wygląda gorzej niż projekt 30 osób. Trzydzieści! A żeby było zabawniej to liczą sobie za to dwa, trzy razy więcej. 

Część z Ubi stworzyła studio z takim CEO na czele:

 


2333.png

 

Gość zna się na grach;) – widać inspiracje. Dlatego wyszła tak dobra. Jak jest pasja, a nie tylko wykresy z Excela, to od razu czuć różnicę.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Tego pana chcę ubić, mam 12lvl, raz zostało mu 5% hp ale nikogo po mojej stronie... tak blisko, gdybym częściej parował i unikał, a tak to jego skille biją na hita lub prawie na hita, niestety nadal to marne 10% jak mi wyjdzie unik czy parry.
obraz.thumb.png.b12f0181d5e482342828d139246e94f9.png

 

edit: udało się wziąć itemek bez bicia, oszukałem go. :banana:

Edytowane przez Reddzik
  • Haha 1
Opublikowano

Jestem po 3h już na wyspie. Na razie pachnie mi to akcją ala Indiana, czyli czarnym koniem tego roku. Świetne, naturalne dialogi, efektowny, prosty, ale nie prostacki system walki. Kapitalną muzyka podkreślająca setting. Wizualnie to nie jest górna półka, ale pokrętny świat gry od strony artystycznej to widok raczej niecodzienny. Bardzo dobrze się zapowiada. Mam nadzieję, że fabuła dowiezie.

 

Głodny bohater to Pattinson jak nic. :E Jak już też złapie skojarzenie, człowiek widzi tylko jego.

Opublikowano
14 minut temu, Reddzik napisał(a):

Tego pana chcę ubić, mam 12lvl, raz zostało mu 5% hp ale nikogo po mojej stronie... tak blisko, gdybym częściej parował i unikał, a tak to jego skille biją na hita lub prawie na hita, niestety nadal to marne 10% jak mi wyjdzie unik czy parry.
 

Jeśli zdejmują cię na hita, to albo masz za niski poziom, albo za mało życia- źle dobrałeś atrybuty/Luminy. Pamiętaj też, że masz trzy przedmioty do wskrzeszania. Luna również ma taką umiejętność, jeśli jej nie posiadasz, to razie czego możesz zresetować drzewko (o ile masz specjalny przedmiot). Przy przeciwnikach, którzy ściągają na strzał można się wybronić perfect parry albo unikami. Tak jak ja to zrobiłem wyżej. 

Opublikowano
7 minut temu, Jaycob napisał(a):

Jeśli zdejmują cię na hita,

Wiem, gdyby mi weszło z dwa razy perfekt uniki czy parry to bym go zabił, bo miał z 5-10% hp pewnie na hita, ale po kilku próbach zostawiłem, jedynie ukradłem itemek udało mi go ominąć.

Lecę dalej, nie ma co męczyć.

Opublikowano

Uniki nie są trudne, jak już się człowiek oswoi z timingami poszczególnych przeciwników. Można na przykład ominąć dwa ataki, a dwa wziąć na klatę. Gra z pewnością nie będzie trudna, soulsowe rozwiązania pozwalają na bezkarne levelowanie przy flagach.

 

System walki oferuje fajną synergię żywiołów i trochę taktyki przy operowaniu punktami akcji, aby z jednej tury wyciągnąć jak najwięcej. Zdolności mają konkretne zastosowanie i działanie, mam nadzieję, że ich różnicowanie będzie wymagane w przypadku trudniejszych przeciwników. Sam początek gry to taki rozszerzony tutorial łącznie z pierwszymi godzinami na wyspie.

 

 

Opublikowano

Toż to jest sztos, jakiego nie oczekiwałem. Właściwie to po trailerach nawet nie śledziłem już dalej tej gierki - ot, ciekawostka. Zagrałem tylko dlatego że miałem wykupiony GP dla remastera Obliviona (który swoją drogą też jest spoko, ale był za drogi żeby go kupić na Steam :E). I nie żałuję. Po kilku godzinach kupiłem grę na Steam.

 

To jest mój mocny kandydat na GOTY, obok KCD2. Akurat mam wolne i dziś cały dzień grałem, nie byłem w stanie się oderwać. W końcu ktoś usiadł do projektu gry i pomyślał. Wszystko spina się w jedną spójną całość, mimo że połączono ze sobą 2 absurdalnie różne od siebie gatunki gier (jRPG + Soulslike). W dodatku wszystkie cechy tych gatunków są pokazane również w bardzo dobrym świetle. Dawno nie grałem np. w jRPG z tak ciekawymi mechanikami. Nie grałem też jeszcze w Soulslike, który miałby normalnie prowadzoną fabułę i normalne dialogi. Widać pasję w tym projekcie.

 

Takie gry jak ta sprawiają że nie zwątpiłem jeszcze całkowicie w rynek gier.

  • Upvote 5
Opublikowano

Hej ekipo 

Dla kogo jest ta gra? Dlaczego pytam, bo nie potrafię się wkręcić w żadne gry w które grałem czyli Wiedźmin, Tlou, silent hill, resident, nic. Pogram pół godziny i odkładam na dwa tygodnie. 

Co do tej gry widzę, że to gra turowa? Nigdy w takie nie grałem 

Gdzieś czytałem, że jeśli człowiek czuje wypalenie grami to powninen spróbować czegoś nowego, i tak właśnie patrzę na ten tytuł i myślę czy mi się to może spodobać. Jedne co mnie odrzuca to te klimaty jakiea japońskie final fantasy itd. To nigdy nie był mój klimat, ale może dlatego że nigdy dobrze tego nie spróbowałem. 

Przekonaj mnie do spróbowania tej gry. 

Opublikowano (edytowane)

@Isharoth Tak czekałem kiedy się w tym wątku pojawisz, gra skrojona idealnie pod Ciebie.  ;) Sam miałem pewne obawy przed premierą, ale teraz wszystko ściągam z tablicy i jadę z tym tytułem.

 

@samsung70 Mechaniki rodem z jrpg, ale klimat jest zdecydowanie bardziej europejski. Mówiąc konkretniej, francuski. :E To dobra produkcja na leczenie wypalenia moim zdaniem, bo to nie jest coś, co zazwyczaj się serwuje w dzisiejszych czasach w mainstreamie. Na pewno gra specyficzna pod pewnymi względami. Najlepiej spróbować samemu, GPU z jakiegoś keyshopu to 35 zł bodajże.

Edytowane przez Vulc
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

@samsung70 To tak jakbyś miał eksplorację z Soulslike (wraz z mechanikami odradzania przeciwników), połączoną z turowością jRPG (i systemami rozwoju postaci). No i to nie jest typowa walka turowa, bo w czasie rzeczywistym musisz unikać i parować ataki. Z naciskiem na 'musisz'. :E W dodatku masz normalną fabułę i dialogi, bez wydziwiania. Jest też kilka ciekawych pomysłów wtrąconych od twórców jak np. sposób przechodzenia między lokacjami (duża mapa, która trochę zaburza poczucie odległości między lokacjami. W dodatku na tej mapie też mogą być przeciwnicy, skróty czy itemki do podniesienia).

Edytowane przez Isharoth
Opublikowano
16 minut temu, samsung70 napisał(a):

Co do tej gry widzę, że to gra turowa? Nigdy w takie nie grałem 

Jak nigdy nie grałeś w turówki, to teraz jest dobra okazja - szczególnie jak piszesz, że jesteś wypalony grami i potrzebujesz czegoś świeżego. Daj tej grze z 2 -3 godziny, żeby wciągnęła Cię w świat i mechanikę. Prolog robi robotę, żeby złapać klimat. Walka jak z JRPG-ów, ale w zachodnim wydaniu. Skorzystaj z Game Passa. 

  • Upvote 1
Opublikowano

No i pięknie, gra się sprzedaje, historia i gameplay wciągają jak bagno. Może nie AAA, ale nie musi być AAA i projektem za setki milionów dolarów żeby cieszyło. Wiele dużych studiów powinno wyciągnąć z tego wnioski :) Życzę im milionowej sprzedaży.

@Element Wojny a Ty kiedy wbijasz do tego świata? To też gra trochę w Twoich klimatach jak mniemam :) 

Opublikowano
Teraz, Pavel87 napisał(a):

No i pięknie, gra się sprzedaje, historia i gameplay wciągają jak bagno. Może nie AAA, ale nie musi być AAA i projektem za setki milionów dolarów żeby cieszyło. Wiele dużych studiów powinno wyciągnąć z tego wnioski :) Życzę im milionowej sprzedaży.

@Element Wojny a Ty kiedy wbijasz do tego świata? To też gra trochę w Twoich klimatach jak mniemam :) 

Moje klimaty, ale obecnie zero ciśnienia na tą grę. Ja nawet jeszcze KCD 2 nie tknąłem, mimo że kupiłem w preorderze :D

 

Jestem w tym momencie na starcie dość dużej gry kryminalnej, i na ten moment ten klimat bardziej mi siada, niż czary rycerze itd. Przyznam też, że z tego co czytam i widzę, nie podobają mi się strasznie elementy QTE w tej grze. 

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Element Wojny napisał(a):

Moje klimaty, ale obecnie zero ciśnienia na tą grę. Ja nawet jeszcze KCD 2 nie tknąłem, mimo że kupiłem w preorderze :D

 

Jestem w tym momencie na starcie dość dużej gry kryminalnej, i na ten moment ten klimat bardziej mi siada, niż czary rycerze itd. Przyznam też, że z tego co czytam i widzę, nie podobają mi się strasznie elementy QTE w tej grze. 

Nie no jasne, rozumiem, a co to za gra kryminalna w którą teraz grasz? Też lubię takie klimaty :)

Co do ofensywnych sekwencji QTE to można je wyłączyć, a uniki czy parowania da radę ogarnąć.

 

Osobna kwestia to muzyka w tej grze. Ten kto to napisał itp powinien dostać jakiegoś oscara czy coś. Doznania słuchowe niesamowite. Dawno mnie w żadnej grze muzyka tak nie urzekła, a co więcej, jest bardzo dobrze dobrana do odgrywanej sceny. Muzyka, która potęguje doznania płynące z ekranu, wpływa na percepcję, da radę wyczuć, że robimy coś podniosłego, ważnego, coś co wymaga poświęcenia, w innej sytuacji poprzez samą muzykę da radę wyczuć smutek, żal, skazanie na porażkę. Miazga

 

Postacie, historia, dialogi, idzie się w tym zatracić. Może jest to gra liniowa ale nie ma tu praktycznie nic nie znaczących rozmów, wszystko ma swój cel, podłoże emocjonalne. Chce się brnąć dalej.

Edytowane przez Pavel87
  • Like 3
Opublikowano
5 minut temu, Pavel87 napisał(a):

Osobna kwestia to muzyka w tej grze.

U mnie zazwyczaj dobra muza = dobra gra. ;) 

 

2 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Było. Świetny wynik mimo obecności gry w Game Passie, a druga kwestia to to, że Microsoft niepotrzebnie wtrącił się z Oblivionem, który trochę przyćmił premierę.

  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...