GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października I spoko. Nie mamy z tym problemu. I nie tworzymy też postów o tym jak to niby jeździsz na tych oponach jak jest +30 stopni 1
maras2574 890 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 1 godzinę temu, SylwesterI. napisał(a): Przy temperaturze ponizej 10'C letnie już mają pogorszone parametry, szczególnie jak 10'C ma powietrze a nie podłoże Dokladnie podobno od 9st. w dól opona letnia traci swoje wlaściwości
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) Tracić to moze nie traci, ale spadają parametry w przypadku miękkich mieszanek. Tylko ostrożnie bo zaraz się przyczepi frustrat. Nie możesz mieć innego zdania. Edytowane 2 Października przez SylwesterI.
maras2574 890 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Godzinę temu, galakty napisał(a): Ja tam całoroczne ale świeże, max 4 lata. Jak robię 8-10k rocznie po wielkopolsce to sorry ale zimówek nie będę kupował. Jakbym miał na wschodzie kraju albo w górach to owszem. Ja zanim E36 odstawilem na emeryturę do garażu, to zmienialem lato-zima. Jak kupilem 307, wjechal wielosezon od Yokohamy (205/55R16 Yokohama 4S AW21) i gitara, drugi rok jezdżą E36 stoi na letnich i tylko czekam na śnieg żeby polatać w kolo komina Oby też spadl w tym roku 9 minut temu, SylwesterI. napisał(a): Tracić to moze nie traci, ale spadają parametry w przypadku miękkich mieszanek. Po prostu robią się twarde i lipa jest 2
Petru23 249 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 2 godziny temu, galakty napisał(a): Powtórzę się, dyskutujecie czy lepsze takie czy takie, a pewnie 50% jak nie więcej jeździ na śmietnikach, a nie oponach. Mój wujek na wsi kupił ostatnio 7 letnie używane... I mówi że super się jeździ. A tu nowa całoroczna jest FUJKA Dyskusja nie dotyczy tego, które opony są lepsze tylko warunków i czasu ich trwania, w których przyjdzie na nich jeździć. Bo to właśnie stanowi o wyższości jednej nad drugą. Ale ktoś nie ogarnia i podchodzi do sprawy 0:1, dodatkowo zachowując się, jakby odmienne zdanie od jego uwierało go w D aż skomli. Edytowane 2 Października przez Petru23 2 1
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 6 minut temu, Petru23 napisał(a): Dyskusja nie dotyczy tego, które opony są lepsze tylko warunków i czasu ich trwania, w których przyjdzie na nich jeździć. Bo to właśnie stanowi o wyższości jednej nad drugą. Ale ktoś nie ogarnia i podchodzi do sprawy 0:1, dodatkowo zachowując się, jakby odmienne zdanie od jego uwierało go w D aż skomli. Ale ty nie zaprezentowałeś odmiennego zdania, tylko zachowałeś się jak neofita, który nie może wytrzymać dwóch dni aby nie napisać co wybrał A w międzyczasie Polacy na letnich pojechali do pracy i wrócili. Nie pisząc o tym Edytowane 2 Października przez GordonLameman 1
marko 714 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Sam mam wielosezonówki. Jakbym jeździł w góry, albo klepał dziesiątki tys. km, gdzie zużycie opon coś zmienia w kwestii ekonomii, to zostałbym przy dwóch kompletach. A tak śniegu 2 dni w roku i to kilka godzin, poza tym non stop plucha. W upale letnia będzie coś tam lepsza, ale bez przesady. Główną różnicą jest to, że wielosezon po prostu szybko się zużywa w upale, bo to nadal guma wrażliwa na skrajne temperatury i musi być gdzieś kompromis. I tak jak zawsze pisałem. Wolałbym, żeby wszyscy jeździli na wielosezonówkach i zmieniali je co 4 lata ze względu na zużycie, niż tłukli się na starych sezonówkach "bo bieżnik jeszcze dobry" 2 1
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 2 minuty temu, marko napisał(a): Sam mam wielosezonówki. Jakbym jeździł w góry, albo klepał dziesiątki tys. km, gdzie zużycie opon coś zmienia w kwestii ekonomii, to zostałbym przy dwóch kompletach. A tak śniegu 2 dni w roku i to kilka godzin, poza tym non stop plucha. W upale letnia będzie coś tam lepsza, ale bez przesady. Główną różnicą jest to, że wielosezon po prostu szybko się zużywa w upale, bo to nadal guma wrażliwa na skrajne temperatury i musi być gdzieś kompromis. I tak jak zawsze pisałem. Wolałbym, żeby wszyscy jeździli na wielosezonówkach i zmieniali je co 4 lata ze względu na zużycie, niż tłukli się na starych sezonówkach "bo bieżnik jeszcze dobry" No ja jeżdżę regularnie w góry, w tym w Alpy. Również zimą.
marko 714 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października No to Tobie pasuje. Tam często trzeba mieć łańcuchy, więc to jeszcze level wyżej. A tak szarakowi spokojnie wystarczy wielosezon, byle nie tani.
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 10 minut temu, marko napisał(a): No to Tobie pasuje. Tam często trzeba mieć łańcuchy, więc to jeszcze level wyżej. A tak szarakowi spokojnie wystarczy wielosezon, byle nie tani. I spoko. Ale nikt tu z nas nie pisze “jak wy jeździcie na wielosezonowych niby dziś!!!!!!” 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Godzinę temu, GordonLameman napisał(a): I spoko. Ale nikt tu z nas nie pisze “jak wy jeździcie na wielosezonowych niby dziś!!!!!!” 9 godzin temu, GordonLameman napisał(a): Za to ty na wielosezonowych nie powinieneś wyjeżdżać w śnieg, a ja wtedy pojadę. 50cm różnicy na śniegu ref. winter vs michasie 47cm na lodzie metr na mokrym przy 8'C
Petru23 249 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 2 godziny temu, GordonLameman napisał(a): Ale ty nie zaprezentowałeś odmiennego zdania, tylko zachowałeś się jak neofita, który nie może wytrzymać dwóch dni aby nie napisać co wybrał A w międzyczasie Polacy na letnich pojechali do pracy i wrócili. Nie pisząc o tym Co do zachowania, to spójrz na swoje zaczepki i wracanie do spraw sprzed wielu, wielu lat tylko po to aby kogoś sprowokować. To ma swoją nazwę i to się chyba już leczy. A w międzyczasie od rana w warsztacie naprawiającym zderzaki tłok... Jak to od dekad przy pierwszych przymrozkach aż do ostatnich... A jak już chcesz swoim tokiem "rozumowania" iść, to odpowiem Ci jeszcze tak: A w międzyczasie wielu Polakow jeździ nawalonych do i z pracy i wracają. Nie pisząc o tym. A kogo wyłapią to wyłapią... Edytowane 2 Października przez Petru23
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Chyba nie jest Polakiem, bo pojechał do pracy i pisał o tym 1
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Godzinę temu, Petru23 napisał(a): Co do zachowania, to spójrz na swoje zaczepki i wracanie do spraw sprzed wielu, wielu lat tylko po to aby kogoś sprowokować. To ma swoją nazwę i to się chyba już leczy. Napisałem tutaj coś takiego? Nie. Tu były tylko twoje bzdurki Godzinę temu, Petru23 napisał(a): A w międzyczasie od rana w warsztacie naprawiającym zderzaki tłok... Jak to od dekad przy pierwszych przymrozkach aż do ostatnich... A jak już chcesz swoim tokiem "rozumowania" iść, to odpowiem Ci jeszcze tak: A w międzyczasie wielu Polakow jeździ nawalonych do i z pracy i wracają. Nie pisząc o tym. A kogo wyłapią to wyłapią... Nie napisałeś że jechałeś trzeźwy do pracy. Mam zakładać że tak nie było? Godzinę temu, SylwesterI. napisał(a): 50cm różnicy na śniegu ref. winter vs michasie 47cm na lodzie metr na mokrym przy 8'C A pozostałe testy, a nie tylko wybrane? Godzinę temu, SylwesterI. napisał(a): Chyba nie jest Polakiem, bo pojechał do pracy i pisał o tym Bo nie jechałem na wielosezonowych , to nie warto wspominać.
serwal4 162 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 9 godzin temu, larry.bigl napisał(a): Ja problemu nie mam bo dojeżdżałem zimówki latem które na śmietnik ida teraz na zimę zima mnie nie zaskoczy aż tak. A tak poważnie to na zimę zastanawiam się jednak między: Nokian Tyres Snowproof 1 245/45 R17 99 V FR XL Falken Eurowinter HS02 PRO 245/45 R17 99 V XL FR Z tej dwójki chyba kierowałbym się ku Nokianom, zwłaszcza że kwestia jakości opon (spękania itd.) po zmianie fabryk to już raczej pieśń przeszłości. Kwestia profilu użytkowania, testy (zaiste) wykazują że Falken lepiej sprawdzi się w klimacie 'angielskim'; Nokiany za to będą przodować na śniegu i lodzie. Z preferujących suche i/lub mokre drogi względem alpejskiego śniegu to ew. jeszcze Hankook Winter i cept evo3; 2
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Sezonowe hankooki to w ogóle są naprawdę fajne opony. Szczególnie w kategorii cena/jakosc. Nie wiem jak wielosezonowe od nich, bo się takimi nie interesowałem.
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 21 minut temu, GordonLameman napisał(a): A pozostałe testy, a nie tylko wybrane? Wybierz sobie, które chcesz https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/Best-All-Season-Tyres-2024-2025.htm ps. Wybierasz sobie, na co odpisać Edytowane 2 Października przez SylwesterI.
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 3 minuty temu, SylwesterI. napisał(a): Wybierz sobie, które chcesz https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/Best-All-Season-Tyres-2024-2025.htm Jednak wychodzi, że są lepsze. Jeśli ktoś jeździ - jak ja - w góry, na narty etc. I niekoniecznie patrzy na koszt. Ale tak ogólnie to wielosezonowe są spoko. Naprawdę spoko.
serwal4 162 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Działają Choć przy moim sposobie użytkowania auta - a dokładniej drogach (lub ich braku) po jakich się poruszam, to po ~32 tys. km od założenia rozważam już wymianę min. przedniej pary; (zakładane w maju 2023r, kupione nowe, produkcja 2022). Niestety rotacji przód/tył nie robiłem, żeby zużyć bieżnik równomiernie. Zrobię zdjęcie bieżnika, ale na oko to tak 3.5mm... może 4mm... zostało go z przodu i zachowanie na mokrym odczuwalnie pogorszyło się vs. świeży komplet. (Mowa o Hankook 4S2 wielosezonie); 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 6 minut temu, GordonLameman napisał(a): Jednak wychodzi, że są lepsze. Jeśli ktoś jeździ - jak ja - w góry, na narty etc. I niekoniecznie patrzy na koszt. Ale tak ogólnie to wielosezonowe są spoko. Naprawdę spoko. Pisałem ~50cm na śniegu i lodzie są lepsze i gorsze 1m na mokrym przy 8'C + 2,5m gorsze na suchym + gorsze ze względu na aquaplaning , w alpach na 1 i 2 będziesz musiał kłaść łańcuchy, na mokrym i suchym, nic nie zrobisz, obecne wielosezony renomowane są porównywalne do zimówek, a w naszym klimacie sumarycznie lepsze.
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 30 minut temu, SylwesterI. napisał(a): Pisałem ~50cm na śniegu i lodzie są lepsze i gorsze 1m na mokrym przy 8'C + 2,5m gorsze na suchym + gorsze ze względu na aquaplaning , w alpach na 1 i 2 będziesz musiał kłaść łańcuchy, na mokrym i suchym, nic nie zrobisz, obecne wielosezony renomowane są porównywalne do zimówek, a w naszym klimacie sumarycznie lepsze. No nie, bo latem są znacznie gorsze od letnich
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 50 minut temu, GordonLameman napisał(a): No nie, bo latem są znacznie gorsze od letnich ale porównuje do zimowych , bo o letnich pisałem 9 godzin temu, SylwesterI. napisał(a): W naszym klimacie obecnie lepiej mieć wielosezon na zime,wiosne i jesień, a latem letnie. Ale wielosezon wielu wystarczy na cały rok. Dla mnie wielosezon wystarczy na cały rok, bo wiem w upały i dobrą pogodę, że muszę uważać, ponieważ i ja i wszyscy na około jeżdżą szybciej a w zimie wielosezon będzie lepszy w naszym klimacie i można na nim jeździć 2/3 roku, bo w zimie MUSI być śnieg żeby zimowki były trochę lepsze od wielosezonowych, a cały pozostały czas są gorsze Edytowane 2 Października przez SylwesterI.
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 4 minuty temu, SylwesterI. napisał(a): ale porównuje do zimowych , bo o letnich pisałem Dla mnie wielosezon wystarczy na cały rok, bo wiem w upały i dobrą pogodę, że muszę uważać, ponieważ i ja i wszyscy na około jeżdżą szybciej a w zimie wielosezon będzie lepszy w naszym klimacie i można na nim jeździć 2/3 roku Ale latem nie jeżdżę na zimowych, tylko na letnich. Ty pewnie też latem na zimowych nie jeździłeś.
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Nie wiem, po co miałbym w lecie używać zimówek, w kozakach latem też nie chodzę, ani zimą w sandałach
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 3 minuty temu, SylwesterI. napisał(a): Nie wiem, po co miałbym w lecie używać zimówek, w kozakach latem też nie chodzę, ani zimą w sandałach Więc z testów wynika, że komplet letni i zimowy spisuje się ogólnie lepiej, a nie że wielosezonowe są lepsze. Ale różnica nie jest duża i co komu pasuje do użycia niech sobie wybierze. Natomiast - nie, z testów nie wychodzi ze większej lepszy “ogólnie”.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się