galakty 3 332 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca Hahaha ale mam bekę z tego filmu powyżej i MFS 2024... Nawet na YT tnie jak cholera i artefakty w dali Niech zainstaluje DCS i wtedy się wypowiada, szkoda zachodu na MFS.
VRman 2 641 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca oj oj tam. Ale jakie oświetlenie ryalystyczne!
VRman 2 641 Opublikowano 11 Czerwca Opublikowano 11 Czerwca (edytowane) https://www.uploadvr.com/qualcomm-snapdragon-ar1-plus-smart-glasses-chip/ Na to od razu się znalazł chip dedykowany. Ale chipu ze wsparciem dla natywnego portu video nie dało się zrobić. edit podpytałem GPT o dostępność contentu video dla VR - wreszcie coś jest w 90fps, 3D i nienajgorszym bitrate - niestety albo GPT się myli, albo zamknęli to DRMami na Apple Vision PRO i nie da się tego pobrać - bitrate'y są od 100Mbit do 200Mbit. Te 200 właśnie tylko na tym "for VP only" 100Mbit to nadal jest bezsens. 12.5MB/s. To jest 140KB na klatkę. Z czym do ludzi A nie, czekaj. Przecież to 3D. To 70KB na klatkę. Ten 1Gbit to absolutne minimum. Wtedy byłoby 700KB na klatkę. Do dobrej jakości to ze 4Gbit by się przydało. Jasne, wymagałoby to już sprzętu mocniejszego niż mobilne badziewie i do obejrzenia by trzeba się przygotować np. downloadem 500GB danych na filmik (i terabajty na film), a nie żaden streaming na żywo, ale efekt byłby tego warty. Edytowane 11 Czerwca przez VRman
VRman 2 641 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca (edytowane) o, i to powinno być obecnie rozwijane. Od 2014r. mówię, że VR arcade's jak je zrobić porządnie, miałyby sens i finansowy i w sensie popularyzacji VRu ogólnie. https://www.uploadvr.com/vr-bungee-jumping-simulation-awe-2025/ a tutaj news rodzący potężne obawy czy Meta już teraz nie olała VRu kompletnie. Pamiętacie rok 2015? Wtedy nagle pojawiły się potężne problemy z softem dla DK2. Okazało się, że wynikało to z tego, że Meta zagoniła wiele osób do prac nad VRem na komóreczki. Teraz możliwe, że "jakieśtam Questy" ich już nie interesują, bo wymyślili, że będą inwestować w AR i okularki w formie no.. okularów. Obym się mylił, ale serio bardzo źle to rokuje https://www.uploadvr.com/meta-shipped-quest-v77-update-knowing-it-had-major-bugs-despite-quality-control-pledge/ Edytowane 12 Czerwca przez VRman
VRman 2 641 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca Mała baza użytkowników zainteresowana grami. A jeszcze z niej odejmij ze 3/4 osób, które nie mają kontrolera i zostaje Ci ilość potencjalnych klientów zbyt mała aby zaprojektować mechanikę gry tylko pod kontrolery. Łaskawie będzie jako dodatkowa opcja w kilku grach i to tyle. Podobny błąd popełnił Facebook z Riftem wydając CV1 bez kontrolerów i padem od klocka
Wu70 739 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca 8 godzin temu, VRman napisał(a): news rodzący potężne obawy czy Meta już teraz nie olała VRu kompletnie A niech sobie olewają, VR to nie ich własność a okularki AR też mnie interesują
VRman 2 641 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca O przyszłość tych się nie masz co martwić. To pewne, że będzie to hitem i będzie się rozwijać. Przydatność dla graczy też jest pewna. Zerowa. 1
galakty 3 332 Opublikowano 13 Czerwca Opublikowano 13 Czerwca Ja bym chciał obydwie technologie jednocześnie. Gogle VR to gierek, a okulary AR na wyjazdy. Możliwość stworzenia bardzo dużego "monitora" mobilnie to spora zaleta, nie trzeba wozić ekranów.
VRman 2 641 Opublikowano 13 Czerwca Opublikowano 13 Czerwca Dlatego Meta, Apple i inne wielkie korpo tak inwestują. Wiedzą, że za 5, 10, 15, 20 lub 30 lat telefony z ekranami przestaną istnieć, może z jakimś szczątkowym. Wszystko będziemy mieli w okularach, ewentualnie może jakąś ich ewolucją, bo też nonstop tego nosić na głowie się nie będzie ludziom chciało. Może składane, albo będzie moda na łażenie z czymś z tyłu głowy albo co W każdym razie malutki ekran przegra z ekranem dużym, którego do tego nie trzeba trzymać w ręce. A potem to już wiadomo: Tylko mam nadzieję, że proces instalowania tego będzie trochę inny niż w Futuramie
Wu70 739 Opublikowano 14 Czerwca Opublikowano 14 Czerwca Taka zajawka co już się dzieje w temacie okularów AR, chyba pierwszy model z ekranami optical waveguide 1080p. Robi wrażenie, do tej pory ten typ ekranów wyświetlał kawałek tekstu w mini okienku w dostępnych modelach a tu mamy pełny ekran 1080p. To jest typ ekranu gdzie okulary mogą wyglądać jak ..okulary i prawdopodobnie na tym oparte będą rewolucyjne okulary ar przyszłości W tym modelu akurat poszli dalej i okulary są samodzielne z własnym SOCiem @VRman ostrzeżenie ze względu na drastyczne treści: Spoiler Massive FOV 36* 1
VRman 2 641 Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca Dwa lata temu pisałem, że Sony pogrzebało PSVR2, ale niektórzy nadal czekają na oficjalne ogłoszenie Sony, że tak się stało. Tymczasem... https://www.uploadvr.com/beat-saber-ends-playstation-vr-support/ Jedna z najpopularniejszych gier. Ile kosztuje utrzymanie serwerów dla online w tej grze? I jak z kosztem wersji F1 2024 i F1 2025 na PSVR, Sony nawet tych groszy nie raczyło wydać.
VRman 2 641 Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca ok. 14 minuty - gość od dawna mówi jak typowy laik - że FOV jest spoko, ale po chwili się da przyzwyczaić i jednak woli te małe headseciki, z mniejszym, ale za to OLED i tak dalej. A jak zleciał niżej to... się nagle okazuje, że w zaledwie odrobinę więszym FOV (130-140H) ilość funu jaki czerpie z latania w VR, nagle mocno wzrosła. I tyle z tego pierdzielenia, że się do czegoś "przyzwyczajasz". Czy to 30fps, czy smużenie w tradycyjnych grach, czy mniejszy FOV. Wszystko bzdura. "przyzwyczajasz się" = zapominasz co tracisz. FOV > wszystko. Amen
galakty 3 332 Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca Przy 40 FPS jest taki input lag że można w ogóle pominąć latanie.
VRman 2 641 Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca (edytowane) Co kto lubi. Ja w MS 2024 nawet bym nie próbował grać choćbym miał najmocniejszy sprzęt na świecie do gier, jak ma ten koleś. Do tego tu gość testuje pod kątem utraty ostrości, co wyjaśnia na początku filmu. Wysoka rozdziałka + brak DLSSu. Ja jakbym latał to nisko, dla funu. A wysoko = mało funu. Ten gość jednak głównie jest pasjonatem prawdziwego latania więc go interesują sprawy sim'owe - dlatego gra w 40-50fps. Wysoko w chmurach pewnie to nie robi wielkiego problemu. Edytowane 18 Czerwca przez VRman
galakty 3 332 Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca MFS 2024 NIE NADAJE SIĘ DO TESTÓW. I na tym powinnismy zakończyć dyskusję Jeśli chce testować latanie w VR i rzetelnie, to niech ogarnie DCSa, za darmo można, wydajność i stabilność 100x lepsza, a nie ten badziew od MS/Asobo. Ocenianie VR latając w MFS 2024 to nieśmieszny żart. 2 godziny temu, VRman napisał(a): Ten gość jednak głównie jest pasjonatem prawdziwego latania więc go interesują sprawy sim'owe Jeśli jest pasjonatem i interesuje się sprawami "simowymi" to sorry ale tylko się ośmiesza, bo MFS to żaden symulator. Ani to nie symuluje fizyki ani niczego, jedynie widoczki ma ładne.
Wu70 739 Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca DCSa też nagrywał a MSFS to od razu nie arcade, nie trzeba być hardcorowym fanem simów, szczególnie do nagrywania takich materiałów. 4 godziny temu, VRman napisał(a): jak zleciał niżej to... się nagle okazuje, że w zaledwie odrobinę więszym FOV (130-140H) ilość funu jaki czerpie z latania w VR, nagle mocno wzrosła. Aj i to na tym wstrętnym pimaxie co soczewki miały mieć wady, fov dużo mniejszy niż reklamują i w ogóle to support miał go olać?
VRman 2 641 Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca Nie popadajmy w skrajność. - wady miał moduł wide fov dla crystala. Chyba tego nie naprawili - to nadal nie jest prawdziwe wide-fov. To liczę od 180, a nie 140 - binocular overlap mocno ucierpiał. To nie jest FOV za darmo. Coś jak w Bigscreen Beyond 2 - co do supportu - nadal uważam, że to skandal, że się wycofali z wideFOV choć udają, że wcale nie. Do co supportu sensu stricte, to się zobaczy. Pimaxowi się nie ufa. To że zrobią największy FOV, ale o kilka stopni więcej, nie znaczy, że już natychmiast stanę się wyznawcą Pimaxa. Choć jakby dali human vision FOV, czyli 220°/120° to nie ręczę za siebie, że pozostałbym wierny logice i rozsądkowi. BTW. Świetna jest ta apka Oculusa "Youtube". Obsługuje 3D... ale tylko jak mu pasuje. Jak nie pasuje, to albo lewe oko z prawym zamienione, albo mamy dwa obrazy obok siebie. Opcji zrobienia z tego 3D albo odwrócenia oczu nie ma. To zbyt skomplikowane jak na taką maleńką firemkę jak Meta. Pokazywałem dziś koledze filmiki z UEVR bo nie miał nigdy okazji pograć na PC VR i nie oglądał w sumie nawet materiałów z gier nagranych w 3D. Całkiem spoko niektóre gry wyglądają. Obejrzeliśmy też trochę kajaków (tych na UE) Dużo crapu jest. A to nie łapie 3D jak pisałem, a to samo nagranie tragiczne, a to jakość jak z kamerki telefonu z roku 2003. Ale coś się da znaleźć. Tylko żeby internet był OK, bo z tym u kolegi jest potężny problem. Mimo wszystko kilka "wow" usłyszałem. Znaczy nie dosłownie, bo kolega Polak, więc raczej "ja pier...lę" i "nie no k...a zajebiście". Niestety komp do PC musiałby stanieć o 10x, żeby kolegę było stać. Do EUVR to bez 7800x3d+4080 nie ma co startować nawet. Na to już nie stać kolegi a on jeszcze musiałby mieć lapa. To cena x3 albo i x4, bo to musiałby być konkretny (topowy) DTR. Jakby sygnał szedł z serwera blisko gracza, jakby dali do PC VR choć te 300Mbit streamu, to w niektóre gry, od biedy i z bólem, takie osoby by przynajmniej mogły pograć, ale najlepsza usługa streamowanego grania, czyli ta od Nvidii, nie oferuje niczego bliskiego choćby połowy tych marnych 300Mbit, a do tego oczywiście kwestia supportu dla 90fps, 3D, VR. Ale jakby po światłowodzie i z serwera np. oddalonego o kilka kilometrów, to mogłoby to mieć sens. Problem jeszcze jest w tym, że serwery nie są tak szybkie jak normalny PC, z oczywitych względów. Czy więc wystarczyłoby na EUVR i ile by kosztowało wynajmowanie do grania czegoś o mocy 9800x3d+5090.
VRman 2 641 Opublikowano 21 Czerwca Opublikowano 21 Czerwca (edytowane) Microsoft który kompletnie olał VR? To nie może być nic dobrego. Pewnie granie zdalne. Albo będzie to robiło za ekran dla gier z klocka, z kompresją, niewygodą, gównianym fps i 2D, albo będą próbować streamować gry VR, co w wielu umysłach zapisze VR jako gówienko ala Kinekcik czy PS Move. Super! edit: jest gorzej niż myślałem: https://www.uploadvr.com/quest-3s-xbox-edition-seemingly-leaks/ Cytat Interestingly, the leaked box doesn't show Meta's Touch controllers, and the Game Sandwich report doesn't mention them either. Edytowane 21 Czerwca przez VRman
VRman 2 641 Opublikowano 21 Czerwca Opublikowano 21 Czerwca (edytowane) Ale za to dali Elite Strap. Wiecie, to gówno, które powoduje ból głowy po chwili i u mnie i u kolegów, w przeciwieństwie do chińskiego headstrapa za 100zł. - niewygodnie - gówniania jakość - zero zalet VRu poisoning the well level 1000 bulwa mać Trzeba być szychą w Meta, żeby w ogóle rozważać tego typu współpracę. Trzeba kompletnie nie mieć żadnych planów odnośnie VR gamingu, żeby olać wady takiej współpracy. Edytowane 21 Czerwca przez VRman
Dresiq 57 Opublikowano 21 Czerwca Opublikowano 21 Czerwca Ktoś wie co z Wanderer ? Miał być jaki goty/definitive edition. Posiadacze zwykłego mieli go dostać za free. Prawie rok temu info o obsuwie i koniec. Bo tylko dlatego porzuciłem tą grę po 1,5h, bo był obiecany za free update. A z tego co już wtedy widziałem, ta gra to coś oryginalnego.
VRman 2 641 Opublikowano 21 Czerwca Opublikowano 21 Czerwca ChatGPT podaje jakieś info, to sprawdź. Przekleiłbym ale na niezalogowanym nie można kopiować linka, a kopiowanie tekstu kompletnie rozwala formatowanie. Ale co do teg 21 minut temu, Dresiq napisał(a): A z tego co już wtedy widziałem, ta gra to coś oryginalnego. no to nie wiem, nie wiem. Wygląda dokładnie jak 5 innych gier z gatunku puzzle-adventure. Ja na razie po skończeniu 7th Guest i Red Matter 2 nie szukam kolejnej.
Dresiq 57 Opublikowano 21 Czerwca Opublikowano 21 Czerwca 32 minuty temu, slafec napisał(a): Wanderer miażdży wszystkie inne gry z gatunku puzzle-adventure. No i najważniejsze, zawiera normalną kampanię na 10-15h. Remake podobno sporo rzeczy poprawił, ale stan techniczny na premierę był tragiczny. Gra jest od miesięcy łatana, a na PCVR w ogóle nie wyszła (i nie będzie żadnego bezpłatnego upgradeu dla posiadaczy podstawowej wersji). Fragments of Fate. Tak się to nazywa. Miało być free dla posiadaczy oryginału, i miało miec dodatkową zawartość fabularną.
some1 536 Opublikowano 21 Czerwca Opublikowano 21 Czerwca 5 godzin temu, galakty napisał(a): 3S i do tego pad od Xboxa? Hahahaa No co, powrót do korzeni, wręcz klimat retro pierwszego Oculusa 1
VRman 2 641 Opublikowano 21 Czerwca Opublikowano 21 Czerwca Wyprz na questy https://www.pepper.pl/promocje/vr-mega-summer-sale-np-assasins-creed-nexus-50-taniej-meta-store-zbiorcza-quest-standalonecrossplay-1066686
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się