Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Doamdor napisał(a):

INTEl-ARC-BATTLEMAGE-3-1200x631.jpg

 

Nowy król w segmencie budżetowym? :E

To jest wydajność w przeliczeniu na dolara. Biorąc pod uwagę różnice cenowe wydajność tych 3 kart będzie się różnić może o 5%, tyle że Intel jest tańszy na start. Najważniejsze pytanie  co ze sterownikami? Do tej pory Intel musiał aktualizować sterownik do każdej jednej gry inaczej wydajność byłą żenująca. Jak to się nie zmieni to marnie widzę szanse nowego modelu.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.11.2024 o 00:10, Phoenix. napisał(a):

Znasz już wyniki wydajności ? 

No i co wykres już jest wspaniały. Zamiast wydajności to performance per dolar. Widać Intel dalej nie umie w marketing.

Czyli karta pokroju rx7600 10$ tańsza, nikt tego nie kupi mimo 12gb ramu. Chyba że ogarną sterowniki w co wątpię. Gry odpowiednio dobrane do wykresu.

Pewnie też rx7600 będzie tańszy jak już pojdą te arc do sprzedaży.

12gb brawo przyda się w zbudowanym stalkerze bo jak an razie to nie wiem gdzie;)

 

Edytowane przez wrobel_krk
Opublikowano

Jako zbieracz ciekawostek roznorakich wsadzam B580 Limited do wora zakupów na styczeń 2025 👌🏻 o ile cena w PL będzie realna dla portfela a nie 1999zl 😂

 

 

Ciekawe czy i kiedy wydadzą B750/B780 🧐

  • Upvote 2
Opublikowano

Wyższe modele anulowane, tych B500 produkcja i tak będzie niewielka.

 

Dobrze że potrzebują coraz mocniejszych gpu do apu bo inaczej pewnie już dawno całość zostałaby zaorana.

Opublikowano

Czyli była ta prezentacja oficjalna a tu cisza relatywnie:) Ja mysłałem że to jakieś leaki

 

+10% do 4060 wg ich slajdów, to pewnie w niezależnych testach +5%:

 

03_intel_arc_b580_oraz_arc_b570_oficjaln

03_intel_arc_b580_oraz_arc_b570_oficjaln

 

https://www.purepc.pl/intel-arc-b580-oraz-arc-b570-oficjalna-prezentacja-kart-graficznych-battlemage-specyfikacja-cena-i-wydajnosc

Na portalu naszym nic ciekawego nawet o slajdach porównawczych z 4060 nic nie ma:

https://ithardware.pl/aktualnosci/intel_arc_b580_b570_oficjalnie_premiera_specyfikacja-37020.html

 

Na pjurach lepszy artykuł, @tomcugjak tak można;)

Opublikowano (edytowane)

B580 250$ + vat = 1260zł 

4060 da się wyrwać nawet za 1150zł na promce 

115W vs  190W 

159mm2 N5 vs 272mm2 N5 lol 

119MTr/mm2 vs 72MTr/mm2 

 

Jedyna zaleta to 12GB VRAM. 

 

7600XT 16GB za 1400zł na allegro. 

 

Edytowane przez SmogSmok
Opublikowano
10 godzin temu, MJRegul napisał(a):

Jako zbieracz ciekawostek roznorakich wsadzam B580 Limited do wora zakupów na styczeń 2025 👌🏻 o ile cena w PL będzie realna dla portfela a nie 1999zl 😂

 

 

Ciekawe czy i kiedy wydadzą B750/B780 🧐

Jeśli cena nie zawiedzie to sobie sprawię tą kartę na przeczekanie do premiery NVidia. Byle cena nie zawiodła, a później wsadzimy do szafy i będzie sobie leżała. 
 

Mega mi się podoba ten model. 
https://videocardz.com/press-release/sparkle-announces-arc-b580-titan-and-arc-b570-guardian-gpus

 

Opublikowano
4 godziny temu, SmogSmok napisał(a):

B580 250$ + vat = 1260zł 

4060 da się wyrwać nawet za 1150zł na promce 

115W vs  190W 

159mm2 N5 vs 272mm2 N5 lol 

119MTr/mm2 vs 72MTr/mm2 

 

Jedyna zaleta to 12GB VRAM. 

 

7600XT 16GB za 1400zł na allegro. 

 

4060 to TSMC N4 ;)

Opublikowano (edytowane)

RTX 4000 to 5nm, Nvidia nazywa to 4N, zwykły marketing. 

Szczytowa gęstość upakowania dla TSMC 7nm to około 172MTr/mm2 (dla logiki?)

Dodatkowo Navi31

GCD 5nm 152MTr/mm2 ( dlatego, że nie ma kontrolerów pamięci i L3 sram które są w 6nm jako MCD i nie skalują się dobrze z nowymi procesami) 

 

300mm2 + 225mm2 = 525mm2 

57 000 milionów tranzystorów/525 = 108,5MTr/mm2 

 

108,5MTr/mm2 z MCD w 6nm, gdyby Navi31 było monolitem w 5nm to gęstość była by podobna do RTX 4000. 

Edytowane przez SmogSmok
  • Upvote 1
Opublikowano
9 godzin temu, wrobel_krk napisał(a):

Na pjurach lepszy artykuł, @tomcugjak tak można;)

Ja za newsy nie odpowiadam ;) Choć na obronę Krystiana, nie mieliśmy do tych materiałów dostępu wcześniej jak inni. Po prostu nie dostaliśmy niczego od Intela, nawet prasówki.

  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
    • Ten prezes to jednocześnie właściciel firmy. Mogli odmówić, nic by się nie stało. Chodziło mi po prostu o to, że ten wybór, to w 9 na 10 przypadkach zgoda przez łzy. Nie zdajecie sobie sprawy na co ludzie są wstanie się zgodzić, tylko dlatego, że ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku tak zarządził.   Edit: Co do tego karpia, niech w końcu handel żywym karpiem skasują. Rzeczywiście niepotrzebne cierpienie dla tych ryb przed śmiercią. Ale jak ktoś już się pofatyguje się tą rybę osobiście złowić, to niech z nią robi co chce. Ewentualnie nich ją uśmierca przed odejściem z łowiska. Z wszystkim można przesadzić.   A Grenlandia? Przejecie przez Stany widzę tylko w jednym scenariuszu. Kiedy Ruscy postanowiliby sobie ją po prostu wziąć, bo i tak się stanąć może. Dania w takim scenariuszu jest za mała, aby miała coś do gadania.
    • Da się już grać w to na 8GB VRAM? Na stronie gamegpu na 6600XT jedynie 13 fps na medium 1080p więc pytanie czy ma to sens.
    • Możesz jeżeli osiągnie temperaturę "krytyczną" to się wyłączy nic nie spalisz jeżeli o to pytasz... okolice 80stopni to nie są jeszcze zbyt wysokie temperatury jak cpu/gpu w laptopie. Włącz hwinfo opcja tylko czujniki zostaw niech działa podczas gry i jak wystąpi to "klatkowanie" zrób screena na rozciągniętym na maxa oknie tak aby było widać wszystkie parametry/temperatury jakie były podczas grania, to samo zrób w tym programie https://www.resplendence.com/latencymon uruchom zielonym trójkątem w lewym górnym rogu przed graniem niech działa i po wystąpieniu tego efektu tak samo wrzuć fotę.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...