Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chyba, ze akurat stacje paliw dopadnie plaga padajacyh pomp ;)  albo "awaria" czytnika kart przy kasie i tylko gotoweczka. ba. mozesz zalac diesla benzyna, ale nie o to w tym chodzi. przytoczony filmik fajnie to pokazuje - w przypadku BEV wpiniasz sie i ladujesz. majac plug&charge nie musisz nawet niczego przykladac/klikac. kazdy ma swoje poczucie estetyki, wiec do tej kwestii nie bede juz wracal, ale to tez zostalo poruszone w tym filmiku. wiec tak - uwazam, ze ladowanie BEV jest zdecydowanie bardziej komfortowe niz tankowanie.

Opublikowano

Nie wiem czy jestem teslofobem, czy to zwyczajnie śmietnik, ale próbowałem 3 lata temu jeździć S, X, Y, tego Lanosa nawet nie sprawdzałem. Wszędzie jakieś wady i głupie rozwiązania. W końcu znalazłem pasujące auto, ale kończę leasing i będę szukał nowego. Prawdopodobnie kierunek Chiny 

Opublikowano

W sobotę robiłem trasę do Gdańska i na trasie 440km w jedną stronę musiałem ładować auto dwukrotnie - 45min łącznie.

Ze względu na bardzo silny, czołowy wiatr rzucało autami po trasie a ja uparłem się, że przejadę trasę ze stałą prędkością 140km/h :E 

Po 3h jazdy ręce od kontrolowania kierownicy bolały mnie jak po siłowni. Przez całą trasę może z 5 samochodów mnie wyprzedziło. Nie dało się szybko jechać. 
Na trasie zużycie dobijało do 28kWh/100km -TM3 LR 

Droga powrotna już bezwietrznie. Wyjazd z Gdyni na 76%, ładowanie 30min i przyjazd do domu na 29%. 
Wyszło 47zł/100km bo nie chciało mi się zjeżdżać na SUC tylko przy trasie na jedzeniu ładowałem samochód. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Jaka droga jechałeś? Autostrada jak rozumiem? Bo dwa tankowania na 440km wydaje się sporo, chociaż to tylko 45 minut - czasem tyle się stoi po tankowanie i hotdoga. 

Edytowane przez huudyy
Opublikowano
19 minut temu, huudyy napisał(a):

Jaka droga jechałeś? Autostrada jak rozumiem? 

Z Grodziska Mazowieckiego A2, zjazd na Łowicz, później starą „poznańską” do Kutna i z Kutna już pocisk A1 do Gdyni. 
Jazda A1 to była tragedia! Jeszcze nigdy w swoim życiu nie jechałem w takim wietrze. Tragedia Auto prowadzało po całej drodze ale ruchu praktycznie nie było. 

Opublikowano

Ja nie ogarniam fenomenu kolejek na pierwszej stacji z brzegu na autostradzie. Jeszcze przed zjazdem jest szyld, że kolejna stacja jest dosłownie kilka kilometrów dalej. Jedziesz tam i kilka aut na krzyż tankuje. Całość nie dłużej niż 10minut

  • Upvote 1
Opublikowano
3 godziny temu, marko napisał(a):

Ja nie ogarniam fenomenu kolejek na pierwszej stacji z brzegu na autostradzie. Jeszcze przed zjazdem jest szyld, że kolejna stacja jest dosłownie kilka kilometrów dalej. Jedziesz tam i kilka aut na krzyż tankuje. Całość nie dłużej niż 10minut

Dla Ciebie to pierwsza stacja a dla kogoś innego to już 3 lub 4 ;) 

Generalnie na autostradzie praktycznie na każdej stacji są korki i trzeba swoje odczekać.

Opublikowano
5 godzin temu, Karro napisał(a):

To widocznie to sa jakie inne lity bo w innych urządzeniach 1 degradacja po roku

Nie wiem o jakich urządzeniach masz na myśli. W przypadku telefonów mam Realme 7 Pro kupiony w listopadzie 2020r, ładowany od początku 65W ładowarką gdzie wielokrotnie słyszałem, że taka moc zabija baterie i skraca żywność. Prawie 5 lat korzystania i bateria ma 90% nominalnej pojemności. 

W przypadku samochodów istotnym czynnikiem wpływającym na degradację baterii jest głównie zakres ładowania. Jeśli ładujesz non stop do 100% baterie którą zaleca się ładować do 80% i sporadycznie do 100% skracasz jej żywotność. Najgorsze dla baterii jest zostawienie jej na długo bez użycia z bardzo niskim lub pełnym naładowaniem. To najbardziej zabija baterie. Oczywiście szybkość ładowania też ma wpływ na degradację ale to już potwierdzono że jest nie wielki. 
W pierwszych 2 latach, tak do 50tys km % spadek pojemności baterii jest największy. Później proces znacząco spowalnia.
Ja mam 3 letnie auto z przebiegiem 47tys km i degradacja wynosi 4.3%. Jak je kupiłem miałem 32tys km przebiegu i degradację na poziomie 4%.  

Opublikowano
7 godzin temu, Karro napisał(a):

To widocznie to sa jakie inne lity bo w innych urządzeniach 1 degradacja po roku

Mam pomysł - jak nie masz pojęcia o temacie to siedź cicho. Wiem, że to spowoduje że zamkniesz gębę na wieki, ale będzie to z korzyścią dla ludzkości. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.03.2025 o 17:33, bergercs napisał(a):

Na Pajączku był test - patrząc na to:

tesla-y-lift.jpeg

Czym to jest inspirowane - Trabantem czy Wartburgiem?

Może trafiłeś bo największa europejska fabryka tesli jest pod Berlinem. Dużo Polaków tam pracuje

 

Ja się wyleczyłem z elektryków. One w ogóle nie nadają się na dłuższe trasy.
To dobry samochód jak masz przemyślany dom z PV i jeździć wokół komina.

Edytowane przez Dimazz
Opublikowano
5 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

W przypadku samochodów istotnym czynnikiem wpływającym na degradację baterii jest głównie zakres ładowania.

ogolnie tak, ale to tez zalezy od typu ogniw ;) LFP musi byc regularnie ladowane do 100%, aby poprawnie kalkulowac SOC - LFP ma bardziej "plaska" krzywa napiecia na ogniwie. znowu NMC lubi byc ladowane malo, a czesto, z zachowaniem max  SOC 75-80%. wiec jesli nie masz gdzie sie ladowac czesto np. pod odmem, lepiej wybrac LFP i ladowac sie raz, a porzadnie. z tym SOC, to tez roznie - jedni producenci maja bufor na poziomie 10%, a inni paru %. na pewno w kazdym pryzpadku niskie rozladowanie ponizej paru % zwieksza ryzyko  trwalego uszkodzenia ogniwa, a to najslabsze ogniwo w pakieccie definiuje jego sprawnosc.

Temat sprwanosci/zywotnosci baterii jest mocno rozdmuchany. Wystarczy przeczytac instrukcje/zalecenia producenta, nie przeginac w zadna strone , a bateria przezyje auto - "palowanie" zimnego ICE, tez moze sie skonczyc wyjsciem korbowowdu bokiem, wiec wszsytko nalezy robic "z glowa". Bez powodu te 8 lat gwarancji na pojemnosc baterii producenci nie daja.

Opublikowano

@SuLac0 

Te regularne ładowanie do 100% w przypadku LFP to z reguły raz na tydzień / dwa a pozostałe ładowanie dla utrzymania kondycji powinno odbywać się tak samo jak dla NMC czyli najlepiej 20-80% a idealnie 30-70%.
NMC również trzeba od czasu do czasu naładować do 100% by BMS poprawnie rozpoznawał pełną pojemność baterii. 
Takie informacje uzyskałem w serwisie Tesli ;)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.04.2025 o 17:03, marko napisał(a):

że co?

Też się uśmiałem.:lol2:

W dniu 8.04.2025 o 17:23, GordonLameman napisał(a):

No na autostradowych stacjach tak to wygląda :)

 

Ja zawsze omijam. 

Pewno głównie w sezonie. Mi jeszcze się nie zdarzyło, bym wolnego nalewaka nie widział na stacji. Inna sprawa, że na autostradzie nie tankuje bo drogo a z reguły paliwa starczy by przejechać cała Polskę. Stacja na autostradzie  to siusiu, kafka i dalej w drogę.

 

Edytowane przez Cappucino

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • I ja się skusiłem czytając Wasze opinie tak chwalicie ale jeszcze nie grałem 😉
    • Teoretycznie żaden, bo to złącze nie nadaje się do niczego, skoro przy niższym poborze też jest pajacerka. W praktyce brać takie, gdzie piny nie cofają się w kostce i każda żyła jest w jakimś oplocie. Wtedy nie będą się tak grzać i luzować przy okazji.   Bawię się z tym od kilku dni i widzę, że tylko to może zminimalizować sytuacje fajerwerków. Czy istnieją takie, które się nie cofają? Nie wiem. Sam zamówiłem customa, bo nie ma kabli do mojego zasilacza a już tym bardziej kątowych. W ciemno innych producentów nie będę podłączał jak się okaże, że pinout w zasilaczu inny.   Na suprimie normalnie tego kabla używałem. Przy astralu dopiero zobaczyłem, że coś nie tak. Na stocku odpalając cyberpunka 5 diod na czerwono i skoki od 3 do 12A.  Przy UV do 400W trochę lepiej, ale dalej wystarczające skoki, żeby sobie mrugały.    Nie wróciłbym już do karty bez monitorowania 
    • Czekałem na to i teraz na spokojnie będę mógł sobie ograć pełny prodókt i w niższej cenie 😁👍    
    • https://www.purepc.pl/nvidia-dostawy-pakiety-aib-pamiec-vram-kryzys-karty-graficzne "NVIDIA całkowicie wycofuje się z dostarczania kości GDDR7 w pakietach AIB, czyli zestawów chipów GPU i pamięci VRAM dla partnerów odpowiedzialnych za produkcję kart graficznych GeForce RTX 5000 z rodziny Blackwell. Powodem jest to, że producenci pamięci: Samsung, Micron i SK hynix, nie są w stanie zaspokoić popytu na układy konsumenckie. Rosnące zamówienia na pamięć operacyjną dla rynku sztucznej inteligencji zapewniają im wyższą marżę i stabilniejszy dochód, przez co priorytety produkcyjne zostały przesunięte. Według informatora "Golden Pig" NVIDIA nakazała swoim partnerom samodzielne pozyskiwanie kości GDDR7 potrzebnych do produkcji kart graficznych."
    • Napisalem u mnie jest 2-4% po przesunieciu POWER LIMITU. I tak też było.  Bo to wczesniej sprawdzalem. Natomiast napisalem CI jak krowa na rowie ze sa GPU ktore dobijaja do 1.1V albo nawet wyzej i one potrzebuje wiecej PL i to jest dosc czeste w konstrukcjach chlodzonych woda albo w drozszych kartach typu Astral      Dałem Ci przyklad ze 5070Ti najczesciej dostanie 1-2%, ALE jak masz 8% (chociaz powątpiewam że po samym przesunieciu PL masz az 8% ale niech Ci bedzie)to oczywiscie SUPER najwidoczniej masz rdzen 1.07 lub 1.08V czyli max jaki sie moze trafic.  Masz zestawienie 5080 FE 8250pkt vs 5070Ti asus prime 6800pkt po OC i przesunieciu PL z 20% robi sie 30%. Bo tak reaguja na to GPU z wyższym napieciem rdzenia.  Skończ wreszcie bo sam to zaczales. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...