DjXbeat 492 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia (edytowane) W tym temacie interesują mnie zasięgi aut elektrycznych a nie twoja kuchenka na gaz. Jak chcesz się zasięgiem chwalić to masz do tego odpowiedni dział motoryzacyjny. Tu dyskutujemy o autach elektrycznych. Edytowane 10 Kwietnia przez DjXbeat 1
bergercs 1 409 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia W dniu 8.04.2025 o 12:54, DjXbeat napisał(a): W sobotę robiłem trasę do Gdańska i na trasie 440km w jedną stronę musiałem ładować auto dwukrotnie - 45min łącznie. Teraz doczytałem, kto pisał o tych tankowaniach - dlatego tak d..a boli.
DjXbeat 492 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia Nie boli a wręcz przeciwnie nie kryje się z tym by takie sytuacje związane z użytkowaniem elektryka opisywać i przedstawiać je w odpowiednim temacie w sposób rzetelny. Nie wspomniałem, że z domu wyjechałem na 89% baterii i na dystansie 440km ładowałem auto 2-krotnie (łącznie 45min) a do Gdyni dowiozłem 40% baterii. Do tego najgorszy wiatr w życiu w jakim jechałem o czym wspomniałem.
Wu70 739 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia U mnie już wleciało 3k km w HI5, zazwyczaj ładuje 50-70% bo więcej i tak nie potrzebuję, poruszanie się po dużej aglomeracji to sama przyjemność, cisza, tanio i wygodnie a i trochę mocy+rwd jest Mega mi się spodobał, w nagrodę dostał ceramikę na sezon 2
DjXbeat 492 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia 25 minut temu, Wu70 napisał(a): Mega mi się spodobał, w nagrodę dostał ceramikę na sezon Mi też się TM3 spodobała i przy 40tyś km dostałem przycierkę przedniego zderzaka na parkingu. Czekam na naprawę w Body Shopie Tesli. Od września do dzisiaj zrobiłem 16tys km - łączny koszt ładowania 970zł 1
SuLac0 354 Opublikowano 10 Kwietnia Autor Opublikowano 10 Kwietnia jak juz czlowiek "przelaczy" sie na BEV, to innej opcji juz nie ma 1
marko 724 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia (edytowane) 2 godziny temu, DjXbeat napisał(a): Mi też się TM3 spodobała i przy 40tyś km dostałem przycierkę przedniego zderzaka na parkingu. Czekam na naprawę w Body Shopie Tesli. Od września do dzisiaj zrobiłem 16tys km - łączny koszt ładowania 970zł Nie, nie chodzi mi o czepianie się i udowadnianie czegoś. Chodzi mi jedynie o informacje: - jak wygląda aktualnie utrata wartości w przypadku BEV? Liczyłeś to? - jak wyglądają koszty ubezpieczenia OC i AC w przypadku BEV? Teraz czepiam się: Body shop? Ja wiem, że korpo włazi wszędzie, ale to zwykły warsztat blacharsko-lakierniczy. Tam nie robią rękodzieła, tylko klepią blachę jak przy każdym aucie. Tyle, że sobie zrobili kwity / certyfikację, że mogą klepać Teslę przy okazji. Wynika to z prostego powodu: Tesla nie ma sieci serwisów, a muszą to gdzieś klepać Edytowane 10 Kwietnia przez marko 1
Katystopej 988 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia (edytowane) Jakie Body Shop Tesli? PGG Katowickie ma akredytacje Tesli, klepią auta z ubezpieczeń i Tesle, w zeszłym roku obok naszej służbowej, wysłużonej Astry J ze szkodą na prawie piętnastaka stała na hali Tesla S. Nie dorabiajcie sobie teorii "wyższości" waszych aut nad innymi Edytowane 10 Kwietnia przez Katystopej 1
DjXbeat 492 Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia (edytowane) Dla czepialskich „Body Shop Tesli” - serwis certyfikowany do napraw przez Teslę w którym wykonując naprawy blacharsko-lakiernicze nie stracicie gwarancji. Ja wstawiłem auto do BS w którym w 99% robią same Tesle. Godzinę temu, marko napisał(a): - jak wygląda aktualnie utrata wartości w przypadku BEV? Liczyłeś to? Nie liczyłem bo mnie to nie interesuje. Kupiłem auto prawie 2 letnie, które względem ceny początkowej straciło 100tys Finalnie ja zapłaciłem mniej za praktycznie, nowe auto Godzinę temu, marko napisał(a): - jak wyglądają koszty ubezpieczenia OC i AC w przypadku BEV? Mondeo MK5 2.0 Kombi 2018r AC + OC 3200zł Tesla 3 LR 2022 AC + OC 3800zł. Oryginalne części Edytowane 10 Kwietnia przez DjXbeat
Seeba03 126 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia 7 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Ja wstawiłem auto do BS w którym w 99% robią same Tesle. Z pewnością … 2
DjXbeat 492 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia 14 minut temu, Seeba03 napisał(a): Z pewnością … Z pewnością bo mają kilka warsztatów i akurat ten specjalizuje się w naprawach samej Tesli.
marko 724 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia (edytowane) 8 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Dla czepialskich „Body Shop Tesli” - serwis certyfikowany do napraw przez Teslę w którym wykonując naprawy blacharsko-lakiernicze nie stracicie gwarancji. Ja wstawiłem auto do BS w którym w 99% robią same Tesle. Nie liczyłem bo mnie to nie interesuje. Kupiłem auto prawie 2 letnie, które względem ceny początkowej straciło 100tys Finalnie ja zapłaciłem mniej za praktycznie, nowe auto Mondeo MK5 2.0 Kombi 2018r AC + OC 3200zł Tesla 3 LR 2022 AC + OC 3800zł. Oryginalne części No tak tym polega certyfikacja. Tyle, że to nadal zwykły warsztat blacharsko-lakierniczy. Szanujmy własny język, a nie gdzie się da wciskamy jakiś korporacyjny kit ... Btw. dziwi mnie tylko, że skoro robią (wg Ciebie) same Tesle, to jak się utrzymują? Bo za drogie naprawy ubezpieczalnia rzuca szkodą całkowitą, a do obcierek chyba nie ma tak dużo Tesli 100tys. zł w 2 lata. I Ciebie to nie interesuje, bo Ty zaoszczędziłeś te 100tys. 2-letnie auto, to nie jest praktycznie nowe auto. Jest po prostu 2-letnie. To teraz to auto już nie traci na wartości? Jeszcze przy aktualnej sytuacji politycznej? Ubezpieczenie spoko Edytowane 11 Kwietnia przez marko 2
Katystopej 988 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Teslanie po zostawieniu auta w warsztacie blacharsko-lakierniczym "pardą" Body Shopie nie idą na kawę i rogalika tylko na coffe & croissanta Beka z Ciebie, typie pewnie zamiast laptopa masz MacBooka 1
DjXbeat 492 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia (edytowane) Godzinę temu, marko napisał(a): No tak tym polega certyfikacja. Tyle, że to nadal zwykły warsztat blacharsko-lakierniczy. Szanujmy własny język, a nie gdzie się da wciskamy jakiś korporacyjny kit ... Btw. dziwi mnie tylko, że skoro robią (wg Ciebie) same Tesle, to jak się utrzymują? Po pierwsze tak się potocznie mówi - certyfikowany BS Tesli - nawet tak jest w instrukcji auta. Dla sprostowania nie miałem intencji gloryfikowania! Po drugie to nie jest jeden warsztat a sieć. W Warszawie mają 4 oddziały a jeden z nich specjalizuje się w naprawach Tesli. Ciężko to wam pojąć? Kupiłem auto 1.5 roczne bez najmniejszych śladów użytkowania w najbogatszej wersji z przebiegiem 32tys km. Dali mi nowe felgi, nowe opony, zestaw kabli, ładowarek i pełną gwarancję jak na nowy samochód za kwotę 100tys niższą niż Nowy samochód. Przeboleje że to nie nowy Nie interesuje mnie spadek wartości tego auta. Interesuje mnie przyjemność z jazdy, użytkowania i to by się jeszcze dluugo nic nie psuło. 35 minut temu, Katystopej napisał(a): Teslanie Może kiedyś na takiego trafisz. Na razie masz objawy urojeń. Moja wcześniejsza wypowiedź wyzej „Dla czepialskich „Body Shop Tesli” - serwis certyfikowany do napraw przez Teslę w którym wykonując naprawy blacharsko-lakiernicze nie stracicie gwarancji” Edytowane 11 Kwietnia przez DjXbeat
Katystopej 988 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Nie, urojenia macie Wy, właściciele elektryków, dorabiający sobie teorie o kałużach ropy pod dystrybutorem czy specjalistycznych Body Shopach. Jesteście taką samą zarazą jak cała tęczowa rewolucja. Gdybyście po prostu sobie jeździli, używali tych notabene fajnych samochodów to nikt by się nie czepiał, ale Wy musicie głośno wyrażać swoją wyższość nad plebsem ze spalinówek. Przed nawias wyciągam z tego waszego kółka wzajemniej elektryfikacji Duńka, bo to jedyny normalny człek, nie próbujący wciskać wyimaginowanego świata innym. 1
DjXbeat 492 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia (edytowane) Nie użyłem słowa „specjalistyczny” BS - sam sobie to dopowiedziałeś i to jest oznaka urojeń o których wspomniałem wyżej. Kolejne nawiązanie do „tęczowych” tylko podkreśla twoje zaburzenia z jakimi się zmagasz. Mogę tylko współczuć. Stronę wcześniej opisałem olbrzymie zużycie energii Tesli na autostradzie pod wiatr z dwukrotnym postojem na ładowanie na odcinku 440km. To jest to Twoim zdaniem gloryfikowanie albo wywyższanie elektryka nad spalinowym autem? Ogarnij się! Edytowane 11 Kwietnia przez DjXbeat
marko 724 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia 51 minut temu, DjXbeat napisał(a): Nie interesuje mnie spadek wartości tego auta. Interesuje mnie przyjemność z jazdy, użytkowania i to by się jeszcze dluugo nic nie psuło. To po kiego grzyba tak się chwalicie, ile to km za ile złotych przyjechaliście i ile w ten sposób zaoszczędziliście? G*wno zaoszczędziliście, bo utrata wartości jest porażająca. 100tys. w 2lata jak sam napisałeś. No ale niewygodne fakty lepiej przykryć "przyjemnością z jazdy"
DjXbeat 492 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia (edytowane) @marko Przed wydaniem osądu pomyślałeś, że ja mam swoje czynniki którymi się kierowałem? Po pierwsze wybierałem między konkretnymi samochodami, które kosztują dokładnie tyle samo. Nowy Passat vs 1.5 roczna Tesla 3 LR. Przez pierwsze 2 lata nowy Passat straci więcej na wartości niż używana 1.5 roczna Tesla. Najwieksza stratę wartości moja Tesla ma już za sobą i to nie ja ją poniosłem tylko pierwszy właściciel. Dalej pozostają już koszty użytkowania łącznie z serwisem i tu juz jest olbrzymia przepaść na korzyść Tesli bo kosztów praktycznie nie ma. Za serwisy i naprawy przez 4 lata nie płacę a w przypadku Passata 4 lata to 10tys zł Paliwo jednak muszę kupić do Passata a do EV mam PV, które już się praktycznie zwróciło. Na trasach jazda EV jest droższa ale w ciągu roku może z 5 tras zrobię więc finalnie koszt jazdy jest i tak sporo niższy. Na 16tys km tylko 6 razy skorzystałem z szybkich ładowarek. Ładuje z PV lub w taryfie nocnej. Na dystansie 30tys km jakie robię rocznie zaoszczędzę 9tys zł względem paliwa do Passata Edytowane 11 Kwietnia przez DjXbeat 2
SuLac0 354 Opublikowano 11 Kwietnia Autor Opublikowano 11 Kwietnia (edytowane) @DjXbeat to jest wlasnie glowny ich problem - dopowiadaja sobie cos, a potem tworza jakies ideologie wyssane z palca. g. za przeproszeniem wiedza w temacie BEV, ale maja najwiecej do napisania. dostaja konkrety od POSIADACZY BEV, np odnosnie ubezpieczenia, to dalej wypisuja bzdury, o ich wysokosci i kasacjach calkowicych. nie maja sie czego doczepic, to sie doczepia nazw potoczonych. ciekawe co napisza o "pseudo autoryzowanych" stacjach dla ICE. wiec mam propozycje do tych wszystkch sapaczy i dop w temacie BEV, jezeli nie macie nic konstruktywnego do napisania odnosnie BEV, a w wiekszosci przypadkow nie macie, bo wasza wiedza w tym temacie jest wiecej niz slaba i szura po dnie delikatnie ujmujac, wracajcie do swojego szamba w "motosmietnika" i tam sie taplajcie. nie musicie tego przelewac do innych watkow. dlatego wlasnie powstal OSOBNY temat dla BEV jak to dobrze ujal @GordonLameman Mam pomysł - jak nie masz pojęcia o temacie to siedź cicho. Wiem, że to spowoduje że zamkniesz gębę na wieki, ale będzie to z korzyścią dla ludzkości. i samego watku/tematu...EOT Edytowane 11 Kwietnia przez SuLac0 2
Wu70 739 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Ale widzę ból że Tesla nazywa po swojemu serwisy, kto to słyszał 22 minuty temu, marko napisał(a): To po kiego grzyba tak się chwalicie, ile to km za ile złotych przyjechaliście i ile w ten sposób zaoszczędziliście? G*wno zaoszczędziliście, bo utrata wartości jest porażająca. 100tys. w 2lata jak sam napisałeś. No ale niewygodne fakty lepiej przykryć "przyjemnością z jazdy" Jeżdżę dużo taniej niż spalinowym, stracę na nim znacząco mniej i do tego nie mam serwisu. Generalnie wyjdzie mnie to taniej niż stary rupieć w LPG. Nie moja wina że państwo dopłaca 1
SuLac0 354 Opublikowano 11 Kwietnia Autor Opublikowano 11 Kwietnia no wlasnie. z rzeczy przyjemnieszych, byla promocja na e-c3 za ok 50zl /mies /24mies. abo za internet wiecej place no wiec poszlo zamowienie na dokladnie to typowo miejskie wozidelko, ktore zastapi zoe 2
marko 724 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia 20 minut temu, Wu70 napisał(a): Nie moja wina że państwo dopłaca Dopłaca każdy, kto płaci podatki w PL. Ty też. 1
Wu70 739 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Ah myślicielu, to najgorzej bym wyszedł płacąc za spalinowy i jeszcze dopłacając innym na te wstrętne elektryki Jak widać nie miałem wyboru PS. Kasa z KPO, też dopłacasz
GordonLameman 8 476 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia 21 godzin temu, Cappucino napisał(a): Pewno głównie w sezonie. Mi jeszcze się nie zdarzyło, bym wolnego nalewaka nie widział na stacji. Inna sprawa, że na autostradzie nie tankuje bo drogo a z reguły paliwa starczy by przejechać cała Polskę. Stacja na autostradzie to siusiu, kafka i dalej w drogę. To chyba niewiele jeździsz. Pierwsza stacja za bramkami na A4 (obojętnie która strona) w piątek, sobotę, niedzielę - zawsze zawalona w godzinach takich po 10-11. We Włoszech jak bylismy - to samo. Co stacja to więcej ludzi było.
huudyy 2 853 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia (edytowane) 16 minut temu, GordonLameman napisał(a): To chyba niewiele jeździsz. w sezonie urlopowo-wakacyjnym*, bo głównie wtedy ma się takie atrakcje (mówię z doświadczenia o A1 i A2, nie zapuszczam się na inne autostrady bo mi nie po drodze) mój apel do panów, którzy się spruli do właścicieli elektryków - co wam przeszkadza, co wypisują sobie w temacie o BEVach ile zaoszczędzili czy co? Sami zachowujecie się jak fanatycy, tylko z tej drugiej strony. Edytowane 11 Kwietnia przez huudyy 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się