Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no rozumiem. od tego jest glownie AC - pokryzcie kosztu (w calosci lub czesciowo) na doprowadzenie auta do stanu uzywalnosci po kolizji. ale wymyslanie, ze bateria potrzebuje dodatkowego ubezpieczenia na jej naprawe, albo, ze inni jej nie daja lub moga odmowic naprawy, to typowa zagrywka marketingowa. bateria jest elementem auta, na stale do niego zamocowanym. nawet moze byc jego czescia konstukcyjna - bez niej auto sie zlozy. wiec to co wypisuja w tym art to clikbaitowe- markietingowe bzdury. 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, galakty napisał(a):

Pewnie dużo zależy od softu, czy realnie pokazuje pojemność i zasięg, czy ściemnia. Ile to się razy miało starego strucla (telefon) co nagle z 15% spadał na 2% i się wyłączał :E 

Auto ma swój stały przelicznik jesli chodzi o pełne naładowanie i na 100% pokazuje mi 542km zasięgu i to jest do zrobienia na drogach lokalnych. Jak ktoś by się uparł to po mieście bez korków jest w stanie zrobić więcej.

Tesla ma fajny system pokazujący zużycie energii na przestrzeni ostatnich 15km, 150km i 300km. Przełączając się między zakładkami widać jakie było realne zużycie i w każdej zakładce pokazany jest realny, możliwy zasięg.  Świetna opcja, która daje idealny pogląd na zasięg w zależności od stylu jazdy :) 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
29 minut temu, Cappucino napisał(a):

Zatartego z powodu kolizji? :E

powaznie pytasz? bo akurat nic w tym dziwnego. tys powod, aby sie zatarl zaraz po samej kolizji bo "o. odpalil. to ja podjade dalej" i ciagnie za soba wszystkie plyny, albo pare km, po "naprawie", bo jednak cos tam niby tylko po lekkim zarysowaniu, wgnieceniu, ale sama diagnoza silnika i osprzetu nie do konca zostala poprawnie przeprowadzona. tys powodow. tak w samym silniku jak i jego osprzecie

 

Opublikowano
18 minut temu, SuLac0 napisał(a):

powaznie pytasz? bo akurat nic w tym dziwnego. tys powod, aby sie zatarl zaraz po samej kolizji bo "o. odpalil. to ja podjade dalej" i ciagnie za soba wszystkie plyny, albo pare km, po "naprawie", bo jednak cos tam niby tylko po lekkim zarysowaniu, wgnieceniu, ale sama diagnoza silnika i osprzetu nie do konca zostala poprawnie przeprowadzona. tys powodow. tak w samym silniku jak i jego osprzecie

 

Jakoś handlarze ściągają te tysiące i po naprawie dalej ganiają. 

Cytat

odpalil. to ja podjade dalej" i ciagnie za soba wszystkie plyny, albo pare km, po "naprawie"

Nie no, weź już się nie odpalaj. 

Opublikowano
Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Tesla ma fajny system pokazujący zużycie energii

Szkoda że robią takie plastikowe kubły... Schowek pasażera otwierany z ekranu? Serio? Wolant zamiast kierownicy? To powinno być zakazane prawnie. 

  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Jakoś handlarze ściągają te tysiące i po naprawie dalej ganiają. 

a co to ma do rzeczy? zaskoczony byles, ze w aucie po kolizji moze zatrzec sie silnik. oczywiscie, ze nie po kazdej, ale moze

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Nie no, weź już się nie odpalaj. 

to zacznij w koncu myslec, nie bedziesz tyle razy "zaskakiwany"

Opublikowano
1 godzinę temu, galakty napisał(a):

Szkoda że robią takie plastikowe kubły... Schowek pasażera otwierany z ekranu? Serio? Wolant zamiast kierownicy? To powinno być zakazane prawnie. 

Tak. Schowek jest otwierany z ekranu lub głosowo. W moim odczuciu bardzo dobre rozwiązanie bo chcąc mieć zamknięty schowek dla postronnych osób nie musisz mieć dodatkowego kluczyka otwierającego ;)

Wolantu nie mam - mam zwykłą kierownicę. Wolant jest dostępny praktycznie w każdej marce sportowej więc to nie jest rozwiązanie stosowane tylko przez Tesle. 
 

Opublikowano
14 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

 

to zacznij w koncu myslec, nie bedziesz tyle razy "zaskakiwany"

Zaskoczony czym? Na razie jestem zaskoczony fanatyzmem elektromobilności.

 

15 godzin temu, galakty napisał(a):

Szkoda że robią takie plastikowe kubły... Schowek pasażera otwierany z ekranu? Serio? Wolant zamiast kierownicy? To powinno być zakazane prawnie. 

Jak ktoś chce być oryginalny to wymyśla takie głupoty, inna sprawa, że komuś to pasuje i uznaje jako postęp...:rotfl2:

14 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

a co to ma do rzeczy? zaskoczony byles, ze w aucie po kolizji moze zatrzec sie silnik. oczywiscie, ze nie po kazdej, ale moze

A to, że mało który jesli nie był skasowany kompletnie dalej gania. Raczej każdy dba by auto po kolizji dalej było sprawne gdy jest mozliwość naprawy.

  • Like 1
Opublikowano
13 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Tak. Schowek jest otwierany z ekranu lub głosowo. W moim odczuciu bardzo dobre rozwiązanie bo chcąc mieć zamknięty schowek dla postronnych osób nie musisz mieć dodatkowego kluczyka otwierającego

W życiu bym na to nie wpadł... Jak się boisz że ktoś Ci otworzy to może go nie wsadzaj na przedni fotel? :E 

A to pasażer z ekranu już nie otworzy sam? Przecież też da radę wyklikać to co Ty? Czy Tesla ma autoryzację odciskiem palca? :E 

 

13 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Wolant jest dostępny praktycznie w każdej marce sportowej więc to nie jest rozwiązanie stosowane tylko przez Tesle. 

Każda sportowa marka ma wolant na drogi publiczne? Od kiedy? 

To jest dobre na torze gdzie masz bezpośrednie przełożenie i mały kąt obrotu, a nie drogi publiczne. Z tego co widzę to tam się trzeba nakręcić na parkingu jak normalną kierownicą, ale nie ma gdzie przekładki zrobić. To jest dobre jak masz max te 580-620 stopni obrotu. 

  • Upvote 1
Opublikowano
14 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

zaskoczony byles, ze w aucie po kolizji moze zatrzec sie silnik.

Nie, to oczywiste, że może dojść do takiej sytuacji, tak samo jak uszkodzenia skrzyni biegów czy zapalenia się baterii w elektryku.

Ale to rzadkie sytuacje w przypadku kolizji i aut nadających się do naprawy.

Teraz, galakty napisał(a):

W życiu bym na to nie wpadł... Jak się boisz że ktoś Ci otworzy to może go nie wsadzaj na przedni fotel? :E 

 

Ja bym w ogóle takiego nie zabierał, argumentacja zaczyna być coraz bardzie kabaretowa. O zamykanych schowkach na kluczyk pewno nie słyszał...

  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Zaskoczony czym? Na razie jestem zaskoczony fanatyzmem elektromobilności.

Ta sama gadka co przy panelach była, a to się nie opłaca, to się nigdy nie zwróci, a to krowy mleka nie będą dawać. A jednak nawet na nowych zasadach ludzie stawiają panele z magazynami. Wczoraj spotkałem znajomego który mieszka z partnerką w Warszawie i chcą kupić auto dla niej i tylko ze względu na darmowe parkowanie, patrzą w stronę elektryka. Nie mają dostępu do własnego gniazdka, rozkminiają czy nie będzie dla nich upierdliwe ładownie się na ładowarkach

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Cappucino napisał(a):

 O zamykanych schowkach na kluczyk pewno nie słyszał...

Jak byś poświęcił chwilę i przeczytał moją wypowiedź z włączonym myśleniem to zauważył byś, że napisałem iż takie rozwiązanie eliminuje konieczność posiadania dodatkowego kluczyka do schowka. 
Idąc dalej - Tesla nie ma żadnych mechanicznych kluczyków, jest tylko karta dostępowa więc głupotą było by wrzucanie mechanizmu z kluczykiem do schowka. Rozwiązanie elektroniczne jak ze wszystkim.

6 godzin temu, galakty napisał(a):

W życiu bym na to nie wpadł... 

Przeczytaj całe zdanie. Chodzi o zamykanie dla osób postronnych, nie dla pasażera. 
W zwykłym aucie masz normalnie schowek na kluczyk, więc chcąc zamknąć schowek musisz go zamknąć kluczykiem. W tym przypadku kluczyk jest zbędny - otwieranie z panelu eliminuje konieczność posiadania kluczyka. Schowek zawsze jest zamknięty 

6 godzin temu, galakty napisał(a):

Każda sportowa marka ma wolant na drogi publiczne? Od kiedy? 

Od niedawna. Praktycznie większość ma już w swoim konfiguratorze możliwość wyboru normalnej kierownicy lub wolantu.

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano (edytowane)

Yyy... Schowek na kluczyk, to chyba tak bardziej w autach z lat '90, a nie teraz :hmm:Ewentualnie w kabrioletach

 

A nawet jakby były, to kto normalny zamyka schowek ekstra na kluczyk?

Edytowane przez marko
  • Upvote 2
Opublikowano
Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Przeczytaj całe zdanie. Chodzi o zamykanie dla osób postronnych, nie dla pasażera. 
W zwykłym aucie masz normalnie schowek na kluczyk, więc chcąc zamknąć schowek musisz go zamknąć kluczykiem. W tym przypadku kluczyk jest zbędny - otwieranie z panelu eliminuje konieczność posiadania kluczyka. Schowek zawsze jest zamknięty 

Nie mam schowka na kluczyk :E I nie wiem po co miałbym go zamykać na klucz, naprawdę. Nikomu nie udostępniam auta, nie wsadzam do przodu nikogo kto by tam grzebał, nie mam nic tam do ukrycia. Dziwne argumenty żeby wybronić Teslę :hihot:

 

Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Od niedawna. Praktycznie większość ma już w swoim konfiguratorze możliwość wyboru normalnej kierownicy lub wolantu.

Sprawdzam 911 GT3 RS (chyba najbardziej usportowione Porsche jakie jest) i nie ma. Zaraz się okaże że każda marka poza Porsche ma prawda? 

Opublikowano
27 minut temu, galakty napisał(a):

Dziwne argumenty żeby wybronić Teslę :hihot:

Ale to Wy macie problem z tym „schowkiem „ pomimo, że z tego schowka nie korzystacie więc co mam bronić? 

 

34 minuty temu, galakty napisał(a):

Sprawdzam 911 GT3 RS (chyba najbardziej usportowione Porsche jakie jest) i nie ma. Zaraz się okaże że każda marka poza Porsche ma prawda? 

Porshe, Ferrari, Lamborghini, Lexus i Tesla mają dostępny Wolant w opcjach do wyboru. 
Za chwilę będziesz mial Peugeot z wolantem. 

System Steer-by-wire bardzo mocno się rozpowszechnia szczególnie w chińskich markach samochodów.
 

Opublikowano
2 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

Ale to Wy macie problem z tym „schowkiem „ pomimo, że z tego schowka nie korzystacie więc co mam bronić? 

Gdzie napisałem że nie korzystam? Napisałem tylko że nie rozumiem otwierania przyciskiem na tablecie i że chowasz tam coś przed kimś.

I pytam się - czy pasażer nie da rady wyklikać schowka tak jak Ty? To jakie to zabezpieczenie niby jest? PIN wpisujesz? Aaaaa podczas jazdy to on się chyba i tak nie otwiera nie? Bo bezpieczeństwo? Czy otwiera? :E 

 

3 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

Porshe

To pokaż bo nie widzę. 

Opublikowano

No nie wiem, ja korzystam ze schowka cały czas. Wkładam tam prozaiczne rzeczy jak powerbank, batona, portfel, kabel USB-C, chusteczki, okulary i masę innych rzeczy absolutnie niewymagających dodatkowej konspiracji. Jakbym miał aucie mówić za każdym razem gdy chcę coś na szybko włożyć/wyjąć, że ma mi go otworzyć to bym chyba dostał p!erdolc@ :E

  • Upvote 2
Opublikowano
6 minut temu, galakty napisał(a):

Gdzie napisałem że nie korzystam? Napisałem tylko że nie rozumiem otwierania przyciskiem na tablecie 

A korzystasz ze schowka z takim rozwiązaniem jakie jest w Tesli? Nie. 
Nie korzystasz, nie rozumiesz jak działa ale wiesz, że gorsze, problematyczne czyli tak jak napisałem wyżej - macie z tym problem ale z tego nie korzystacie. 

 

Opublikowano

Do schowka wkładam portfel, telefon, zegarek, szczególnie jak jadę na ryby albo pluskać się nad jeziorem. Na imprezie na działkach, albo jak u kogoś jestem i idziemy pić to tak samo, traktuje schowek jako sejf. Jak jest gorąco to uchylam szyby i wtedy dostęp byłby łatwiejszy. Dla mnie schowek na klucz to must have. 

 

Co człowiek to inne potrzeby, dlatego rozumiem, że 

55 minut temu, galakty napisał(a):

nie mam nic tam do ukrycia

 

  • Upvote 2
Opublikowano

Ja uważam, że pewnych rzeczy nie powinno się automatyzować. Proste mechaniczne rozwiązanie jest najlepsze, tj. pokrętło do radia, sterowanie klimatyzacji czy ten durny schowek. Wszystkim możesz sterować głosem, ale w praktyce wychodzi na to, że klienci wolą jednak manualne rozwiązania. 

Jedynie producenci wolą to oprogramować jednym tabletem, bo im tak taniej. 

  • Upvote 4
Opublikowano
9 minut temu, Totek napisał(a):

Do schowka wkładam portfel, telefon, zegarek, szczególnie jak jadę na ryby albo pluskać się nad jeziorem. Na imprezie na działkach, albo jak u kogoś jestem i idziemy pić to tak samo, traktuje schowek jako sejf.

To ja bym nigdy szyb uchylonych nie zostawił bo każdy może wejść i portfel w schowku to byłoby chyba najmniejsze zmartwienie ;) 

 

10 minut temu, marko napisał(a):

Wszystkim możesz sterować głosem, ale w praktyce wychodzi na to, że klienci wolą jednak manualne rozwiązania. 

Sterowanie głosem nie działa, to samo w domu. Była podjarka asystentami, a potem i tak szybciej jest kliknąć pilotem/telefonem. Dopóki takie systemy nie będą sterowanie myślami to nie mają sensu, ale wiadomo.... Taniej niż 6 przycisków i 2 pokrętła, a że niebezpieczne na drodze to kogo to obchodzi?

  • Upvote 1
Opublikowano
53 minuty temu, marko napisał(a):

Ja uważam, że pewnych rzeczy nie powinno się automatyzować. Proste mechaniczne rozwiązanie jest najlepsze, tj. pokrętło do radia, sterowanie klimatyzacji czy ten durny schowek. Wszystkim możesz sterować głosem, ale w praktyce wychodzi na to, że klienci wolą jednak manualne rozwiązania. 

Jedynie producenci wolą to oprogramować jednym tabletem, bo im tak taniej. 

Mnie już denerwuje to wolne otwieranie schowka w X-Trailu :E 

Opublikowano

Co do wolantu, Lexus dobrze to zrobił, bo pół obrotu (200 stopni) jest pełen skręt kół. W Tesli widziałem na filmiku to kręcisz jak typową kierownicą, czyli prawie półtora obrotu. Wolant jak w Lexusie by mi odpowiadał.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Mnie już denerwuje to wolne otwieranie schowka w X-Trailu :E 

Ja w schowku mam instrukcję do auta, papiery do bagażnika rowerowego i pęk kluczy: do belek dachowych, do bagażnika dachowego, do haka, do bagażnika rowerowego, do roweru A (3 klucze :E), do roweru B (2klucze) Jedynie rower C ma kłódkę na szyfr :E pewnie jeszcze jakiś kabel USB się tam wala na czarną godzinę :lol2:

Edytowane przez marko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Skoro kupiłeś WOLED to wiedziałeś na co się piszesz 
    • Teraz to już nie wiem czy trollujesz, czy serio masz taki dziwny gust lub jego brak.  Widzę Cię głównie w tematach generycznych, przemysłowo produkowanych gier, z checklistą zamiast pasji oraz outsourcingu zamiast chętnych, stałych pracowników. Te "wizytówki" były robione przez AI, często w ogóle nie pasując do gry. Firma nie podała w opisie Steam że użyli AI, więc chyba każdy może dostać zwrot, nawet po wielu godzinach i ponad 2 tygodniach, bo były takie przypadki.   Zajrzałem ponownie do tematu, bo król parodii zrobił film.  
    • Zgadza się. 5060ti powinna mieć najwyżej 12GB, za to 5070 już 16GB. Wtedy miałoby to sens. A tak muszę się posiłkować DLSS + ewentualnie FG  Jednak różnica pomiędzy 3060ti 8GB a 5060ti 16GB jest spora. Może te 16GB Vram wystarczy do Rubina w 2027 roku  
    • Przy okazji przedstawiania planu pokojowego sekretarz amerykańskiej armii Dan Driscoll przekazał stronie ukraińskiej, że stoi w obliczu "nieuniknionej porażki" - donosi stacja NBC News. Zdaniem Amerykanina sytuacja Ukrainy oznacza, że nie może ona dyktować warunków, a dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabia jej pozycję. W opinii Kijowa pierwotna propozycja USA oznacza de facto kapitulację wobec Kremla. Sekretarz armii USA Dan Driscoll wygłosił serię ponurych prognoz dotyczących sytuacji na froncie i nalegał na przyjęcie wstępnej wersji amerykańskiego planu pokojowego podczas niedawnej wizyty w Kijowie - informuje stacja NBC News, powołując się na dwa źródła zaznajomione z przebiegiem spotkania. Według informatorów Driscoll poinformował ukraińskich urzędników, że sytuacja ukraińskiej armii pogarsza się: Rosjanie zwiększają tempo nalotów, dysponują praktycznie nieograniczonymi zasobami i mogą prowadzić długotrwałą wojnę bez utraty impetu. Podkreślił, że dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabi pozycję Kijowa. Delegacja USA ostrzegała również, że Stany Zjednoczone nie są już w stanie zapewnić Ukrainie niezbędnej liczby środków obrony powietrznej i amunicji.   Jedno ze źródeł twierdzi, że komunikat Driscolla po przedstawieniu planu pokojowego był jasny.    "Generalnie przesłanie było takie: Przegrywacie i musicie zaakceptować ofertę" - czytamy.   Stacja opisuje, że strona ukraińska uprzejmie odmówiła podpisania pierwotnej wersji dokumentu, który w Kijowie uznany został za de facto kapitulację wobec Kremla.   Według NBC News sytuacja ta była kolejnym przejawem głębokiego podziału w ekipie Donalda Trumpa co do sposobu zakończenia wojny w Ukrainie.   Obóz skupiony wokół wiceprezydenta USA J.D. Vance'a i specjalnego wysłannika Steve'a Witkoffa uważa, że to Kijów utrudnia osiągnięcie pokoju i nalega na wywieranie presji i wymuszanie kompromisów ze strony Ukrainy.   Tymczasem obóz sekretarza stanu USA Marco Rubio winą obarcza Rosję i twierdzi, że Moskwa ustąpi dopiero pod presją sankcji i twardej postawy Zachodu.   Sam Donald Trump - jak podaje stacja - często "waha się" pomiędzy tymi dwoma podejściami. https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-przegrywacie-naciskal-na-ukraine-w-usa-narasta-konflikt,nId,22460388
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...