Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, marko napisał(a):

Ja uważam, że pewnych rzeczy nie powinno się automatyzować. Proste mechaniczne rozwiązanie jest najlepsze, tj. pokrętło do radia, sterowanie klimatyzacji czy ten durny schowek. Wszystkim możesz sterować głosem, ale w praktyce wychodzi na to, że klienci wolą jednak manualne rozwiązania. 

Jedynie producenci wolą to oprogramować jednym tabletem, bo im tak taniej. 

Ciągle bijecie pianę w kierunku „tabletu” nie znając rozwiązań jakie są zastosowane w samochodzie.
Wszystkie te czynności o których napisałeś czyli sterowanie radiem, sterowanie klimatyzacja można wykonać z poziomu 2 fizycznych przycisków „rolek” na kierownicy bez odrywania rąk! Przyciski te są w pełni programowalne i można do nich przypisać praktycznie wszystkie czynności związane z obsługą auta!

 

13 godzin temu, galakty napisał(a):

Sterowanie głosem nie działa

Działa perfekcyjnie i sterować można dosłownie wszystkim poprzez regulację temperatury, kierunku nawiewu, radio, nawigację aż do regulacji świateł no ale skąd możesz o tym wiedzieć ? 

Po za tym tak jak napisałem wyżej - na kierownicy są 2 fizyczne przyciski-rolki, które można w pełni programować i przypisać do nich dosłownie wszystko. Sterujesz bez odrywania rąk z kierownicy! 
No ale jest tablet i nie ma przycisków, pokręteł na środku i już osoby mają ból tyłka :E

 

Doprecyzowując są rozwiązania w Tesli które w mojej opinii są całkowicie do bani i nie są praktyczne - przykładem tego był brak manetki kierunkowskazów w Tesli 3 Highland. W nowym Y, który pojawił się 1.5roku po Highland ze względu na krytykę wrócono do manetki. 
Kolejna głupota było wyrzucenie manetki do kierunku jazdy, która działała perfekcyjnie i którą można było intuicyjnie sterować tempomatem i autopilotem. Podczas jazdy pociągasz dźwignia w dół i masz włączony tempomat. Pociągasz 2 razy i masz aktywny autopilot. 
Wyrzucili manetkę i wprowadzili sterowanie kierunku jazdy na tablecie i wprowadzili dodatkowe przyciski na kierownicy do tempomatu. Tu również lepiej sprawdzało się rozwiązanie z manetkami 

 

Ja uważam, ze ocenianie czegoś na podstawie domysłów bez zaznajomienia się z rozwiązaniami jakie są zastosowane nie jest obiektywne a cały czas takie osądy wydajecie!
 
 

13 godzin temu, Totek napisał(a):

Do schowka wkładam portfel, telefon, zegarek, szczególnie jak jadę na ryby albo pluskać się nad jeziorem. Na imprezie na działkach, albo jak u kogoś jestem i idziemy pić to tak samo, traktuje schowek jako sejf. Jak jest gorąco to uchylam szyby i wtedy dostęp byłby łatwiejszy. Dla mnie schowek na klucz to must have.

Dokładnie mam tak samo. Wszystkie cenne rzeczy zostawiam w schowku. Jadę nad wodę to nie będę brał portfela na koc i pilnował go cały czas. To samo z telefonem czy zegarkiem.  
Takie rzeczy zostawiam w schowku a kartę do auta mam na łańcuszku na szyi- jeśli pływam. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
13 godzin temu, Totek napisał(a):

traktuje schowek jako sejf.

Moi rodzice też tak traktowali schowek aż im samochodu nie ukradli :E Teraz jest zasada - nic wartościowego nie zostaje w samochodzie, szczególnie portfel czy klucze.

12 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

i parasolkę z Octavii

Kradziej! :gordon:

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
16 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Jak byś poświęcił chwilę i przeczytał moją wypowiedź z włączonym myśleniem to zauważył byś, że napisałem iż takie rozwiązanie eliminuje konieczność posiadania dodatkowego kluczyka do schowka. 

No i posiadanie kluczyka to straszne obciążenie, pomijam przydatność. Za to otwieranie z poziomu tabletu mega "wygodne" :E Podobnie jak włączanie kierunkowskazu gdzie przyciski kręcą się wraz z kierownicą...

14 godzin temu, marko napisał(a):

 

Jedynie producenci wolą to oprogramować jednym tabletem, bo im tak taniej. 

Bo o to chodzi, że tak jest taniej. Ale tiktokowe pokolenie myśli, że to nowoczesne a przyciski to relikt przeszłości.

  • Like 1
Opublikowano
15 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Porshe, Ferrari, Lamborghini, Lexus i Tesla mają dostępny Wolant w opcjach do wyboru. 

Chyba mylisz wolant ze zwykłą sportową kierownicą, tylko trochę spłaszczoną.

 

To nie jest wolant:

31-2026-ferrari-f80-interior.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

No i posiadanie kluczyka to straszne obciążenie, pomijam przydatność. 

Zważywszy na to, że w całym aucie masz system bezkluczykowy gdzie jedynym dostępem jest karta - tak, kluczyk do schowka będzie obciążeniem.

 

3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

 Za to otwieranie z poziomu tabletu mega "wygodne" :E 

Jak najbardziej. Z reguły ból tyłka mają osoby, które z tego nigdy nie korzystały czyli coś z cyklu „wydaje mi się, że to działa gorzej”

 

3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Podobnie jak włączanie kierunkowskazu gdzie przyciski kręcą się wraz z kierownicą...

Opisałem to wyżej - dla mnie manetka do kierunkowskazów to podstawa! 
Moja wersja TM3 z 2022 posiada zarówno manetkę do kierunkowskazów jak i manetkę do kierunku jazdy. Gdyby ich nie było - nie kupiłbym auta! 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
3 godziny temu, trepek napisał(a):

Moi rodzice też tak traktowali schowek aż im samochodu nie ukradli :E Teraz jest zasada - nic wartościowego nie zostaje w samochodzie, szczególnie portfel czy klucze.

Kradziej! :gordon:

Po pierwsze zamykany schowek to żadne zabezpieczenie. Skoro włamali się do auta, to kawałek plastikowej obudowy też nie będzie dla nich problemem.

 

Po drugie jeśli zostawisz uchylone szyby i ktoś Ci się włamie, to masz jeszcze gorzej. Bo zamknięty schowek to w zasadzie  żadna przeszkoda. Śrubokrętem to wyłamiesz. A ubezpieczalnia powie "były uchylone szyby, sam żeś sobie winny". 

 

A pitolenie o ograniczonym dostępie dla współpasażerów - kurde, jeździsz taksówką, z małpami czy co, że nikt nie może tego otwierać?

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano
Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Jak najbardziej. Z reguły ból tyłka mają osoby, które z tego nigdy nie korzystały czyli coś z cyklu „wydaje mi się, że to działa gorzej”

Tak, krytykują praktycznie wszyscy ale Tobie wygodnie. Też mam jedno auto z tabletem i nie uważam, by to było wygodne, wręcz przeciwnie. 

Przyzwyczaić się można, także do postawienia fotela na dachu i sterowania sznurkami...też znajdą się tacy co im to nie będzie przeszkadzać.

Prowadzenie auto powinno być proste i intuicyjnie, obsługa nie powinna praktycznie odrywać wzroku od szosy po której jedziemy. Przy fizycznych przyciskach robi się to na wyczucie bez odrywania wzroku. Odebranie telefonu w trakcie jazdy to wykroczenie, ale zabawa wielkim tabletem by cokolwiek zmienić jest ok.

Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Zważywszy na to, że w całym aucie masz system bezkluczykowy gdzie jedynym dostępem jest karta - tak, kluczyk do schowka będzie obciążeniem.

Tak, a karta nie jest obciążeniem. Jedno i drugie to są drobiazgi, więc już się nie nakręcaj o takie pierdoły. W kieszeniach pewno nic nie nosisz bo "obciążenie". Normalnie spodnie z dupy spadają....

  • Upvote 1
Opublikowano
5 minut temu, Cappucino napisał(a):

Odebranie telefonu w trakcie jazdy to wykroczenie, ale zabawa wielkim tabletem by cokolwiek zmienić jest ok.

W Tesli grzebiąc na tablecie zwiększasz bezpieczeństwo, a wolant to ma każda sportowa marka, tylko jakoś zdjęć nie potrafi znaleźć xD 

Opublikowano
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Tak, krytykują praktycznie wszyscy ale Tobie wygodnie. 

Wskaż te „wszyscy”, którzy jeżdżą Tesla i krytykują to o czym wspomniałem wyżej. 

 

1 godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Prowadzenie auto powinno być proste i intuicyjnie, obsługa nie powinna praktycznie odrywać wzroku od szosy po której jedziemy. Przy fizycznych przyciskach robi się to na wyczucie bez odrywania wzroku. Odebranie telefonu w trakcie jazdy to wykroczenie, ale zabawa wielkim tabletem by cokolwiek zmienić jest ok.

Wbij sobie do głowy, że system infotainment w Tesli jest najbardziej rozbudowanym systemem samochodowym na rynku a całość dopełnia sterowanie programowalnymi rolkami z kierownicy, którymi bez odrywania rąk możesz sterować wszystkim! Wszystkim!!! 
Nie mam potrzeby odrywania rąk od kierownicy bo z pomocą rolek ustawiam wszystko co chce, radio, klimatyzację, tempomat, wycieraczki, światła.  Nawigację chyba jak każdy inny ustawiam przed wyjazdem a jeśli mam potrzebę coś zmienić w czasie jazdy to steruje głosem prostym hasłem „prowadź do…”

Zresztą sterowaniem głosowym mogę również wszystkim sterować tak samo jaki rolkami.

Co jeszcze wymyślisz by walić hejt w stronę czegoś czego nie rozumiesz lub zwyczajnie nie znasz? 
 

1 godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Też mam jedno auto z tabletem i nie uważam, by to było wygodne, wręcz przeciwnie.

To, że w twoim aucie z tabletem masz takie a nie inne możliwości sterowania nie ma przełożenia na działanie w Tesli.  Zrozumiał ? 

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Wskaż te „wszyscy”, którzy jeżdżą Tesla i krytykują to o czym wspomniałem wyżej. 

 

Każdy, pomijając osobiste doświadczenie, każdy tester, dziennikarz krytykuje tego typu rozwiązanie, że Tobie pasuje, normalne, każdy broni swojego wyboru, swego rodzaju fanatyzm.

Cytat

 którymi bez odrywania rąk możesz sterować wszystkim! Wszystkim!!! 

Pisaliśmy o schowku, pamiętasz czy pomroczność fanatyczna jasna?

 

Edytowane przez Cappucino
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Cappucino napisał(a):

Klimatyzacją też? Sterowanie lusterek też? I wszystkie funkcje zaprogramujesz na raz, że kompletnie nic nie będziesz musiał załączać na tablecie?  Bez patrzenia na tablet ?

 

Klimatyzację, nawiew, światła - wszystko można ustawiać podczas jazdy programowalnymi rolkami na kierownicy. 
Co ma ustawianie lusterek na postoju do używania tabletu podczas jazdy ? 
Jesteś z tych idiotów co regulują lusterka w czasie jazdy ?  

Bo ja zwyczajnie lusterka ustawiam przed jazdą. Jedno klikniecie i ustawiam rolkami. Lewe i prawe.  

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
4 minuty temu, DjXbeat napisał(a):


Jesteś z tych idiotów co regulują lusterka w czasie jazdy ?  

 

Widzę, że fanatyczna odklejka wzięła już górę i puściły zwieracze.

Tak, zdarza się panie mondrala że podczas cofania mam potrzebę opuszczenia prawego lusterka. 

I powtarzam, pisałeś o schowku a jak widać peron już ci odjechał na maksa.

 

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Cappucino napisał(a):

Tak, zdarza się panie mondrala że podczas cofania mam potrzebę opuszczenia prawego lusterka. 

Ja takiej potrzeby nie mam bo lusterka podczas cofania same się ustawiają w odpowiednią dla mnie pozycję, którą zaprogramowałem w tym hejtowanym przez Ciebie tablecie na postoju.
Wszystkie ustawienia są zaprogramowane pod konkretnego kierowcę i wystarczy przełączyć profil by mieć wszystko pod siebie ustawione: lusterka, kierownice, fotele, klimatyzację. Dosłownie wszystko pod siebie również z programowalnymi rolkami. 
Zrozumiał, że w Tesli nie ma potrzeby używać tabletu podczas czy nadal opornyś na wiedze? 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, DjXbeat napisał(a):


Zrozumiał, że w Tesli nie ma potrzeby używać tabletu podczas czy nadal opornyś na wiedze? 

A czy ty zrozumiał, co było tematem tej dyskusji? Dwa razy pisałem i dalej nie pojął. 

A jak już piszesz o klimie, czasem to nie jest tak, że tą rolką najpierw wywołujesz menu klimy a potem trzeba wybierać między siła nadmuchu, trybem lub temperaturą? Nie wymaga to oderwania wzroku od prowadzenia auta i skupieniu go na tablecie?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Cappucino napisał(a):

A jak już piszesz o klimie, czasem to nie jest tak, że tą rolką najpierw wywołujesz menu klimy a potem trzeba wybierać między siła nadmuchu, trybem lub temperaturą? 

Nie nie wymaga. Jest to na tyle intuicyjne tak jak sięganie do pokrętła temperatury na środek deski. 
Idąc dalej to nie ja zjechałem z tematu schowka na tablet tylko Ty i poruszyłeś przy tym kwestie bezpieczeństwa wypominając jakie to niebezpieczne. Chyba wyjaśniłem dokładnie jak to wygląda w Tesli.


Wracając do wspomnianego schowka ja napisałem jako użytkownik Tesli, który na codzień korzysta z tego rozwiązania tak samo jak ze standardowego rozwiązania w Corsie-E. Zarówno jedno jak i drugie dla mnie działa tak samo i nie widzę powodów do bicia o to piany.
Ty natomiast piszesz z perspektywy „wydaje mi się” bo z otwieraniem schowka na „tablecie” jak jest w Tesli nie masz na codzień do czynienia. Nie masz praktycznego porównania ale już wiesz co jest lepsze i jak się sprawdza na codzień. 

Boli Cię o to dupa choć z tego rozwiązania nie korzystasz. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

@DjXbeat

Tak szczerze napiszę ;) 

 

Miałem Octavię 4 z tabletem i sterowaniem klimą z tabletu, bez fizycznych przycisków. Jedyne ułatwienie to to, że przyciski były stale na ekranie w podstawowym widoku.

Wydawało mi się, że jest OK.

 

Ale teraz w Nissanie z ulgą wróciłem do fizycznego pokrętła. Dużo łatwiej się to kontroluje i FAKTYCZNIE nie odrywa wzroku od drogi. 

Rozumiem, że to Ci pasuje. Ale w mojej ocenie fizyczny przycisk jest lepszy. I fajnie że EURNCAP zwraca na to teraz uwagę. 

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

@GordonLameman

Przed Tesla miałem Forda Mondeo MK5 który miał ekran dotykowy z możliwością regulacji klimatyzacji i do tego pod ekranem standardowy panel sterujący z przyciskami i pokrętłami. Zarówno korzystając z ekranu czy panelu odrywałem na chwilę wzrok od drogi aby zlokalizować konkretny przycisk. Nawet regulując temperaturę przyciskiem odwracałem uwagę od drogi aby na ekranie zobaczyć jaka wartość wskoczy.  
W Tesli wszystko reguluje intuicyjnie za pomocą rolek. Po za nawigacją nic mnie tam nie interesuje podczas jazdy 

EURONCAP to swego rodzaju norma bezpieczeństwa i wiadomo, że jedne auta z tabletem pod tym względem wypadają gorzej a inne lepiej. Tesla ze względu na rozbudowane możliwości personalizacji przycisków-rolek na kierownicy pod względem bezpieczeństwa wypada znakomicie. 
Mam świadomość że są auta w których część ustawień trzeba dokonywać na tablecie przedzierając się przez różnego rodzaju zakładki co jest niebezpieczne podczas jazdy. W Tesli tego nie ma no chyba, że ktoś sam z siebie bawi się opcjami podczas jazdy ale to nie jest konieczność a możliwość ;)
 

1000007473.thumb.jpeg.b1e09f902e2825aaeb7c5292005b877a.jpeg

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Nie nie wymaga. Jest to na tyle intuicyjne tak jak sięganie do pokrętła temperatury na środek deski. 

Nie, to skąd wiesz na jakiej pozycji masz rolkę? Sterowania siłą czy temperaturą? Telepatycznie wyczuwasz?

Po prostu przyzwyczaiłeś się. Ale mi tu nie pie..., że jest to tak intuicyjne jak sterowanie klasycznym pokrętłem i przyciskami.

 

14 godzin temu, galakty napisał(a):

Totalne minimum to powinno być pokrętło od głośności (od biedy na kierownicy może być) oraz sterowanie temperaturą i nawiewami. Reszta niech sobie będzie na tablecie. 

NCAP jak pamiętam naciska, by było co najmniej 5 przycisków fizycznych.https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/auto-bez-mechanicznych-przelacznikow-nie-dostanie-pieciu-gwiazdek-w-testach/p94e4ek

 

A tu "super" działające systemy w chińskim elektryku: https://www.youtube.com/watch?v=KCPdwA-Jc5k Kto to dopuszcza na rynek?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)

Podali tabelki na koniec lipca 2025. 

Niecałe 100tys. osobówek BEV w kraju. 

10 730 ogólnodostępnych ładowarek, czego DC, to tylko 34%. A trzeba zaznaczyć, że np. taka Warszawa ma jakieś 800 ładowarek. Inne duże miasta w przedziale 300-400. Więc lekko połowa wszystkich ładowarek jest w dużych miastach, a trzeba mieć na uwadze, że takie liczby są i tak śmiesznie niskie. Reszta kraju niech sobie radzi.

 

Takie wyniki mimo całego tego rozdawnictwa, to po prostu kpina. 

Edytowane przez marko
Opublikowano
2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Nie, to skąd wiesz na jakiej pozycji masz rolkę? Sterowania siłą czy temperaturą? Telepatycznie wyczuwasz?

 

Napisałem wyżej - w pełni programowalne rolki, które ustawiłem pod siebie.
Po naciśnięciu i przytrzymaniu chwile rolki mam na pierwszej pozycji zawsze temperature, rolka przewijana w dół czyli pozycja druga siła nadmuchu, rolka do góry  kierunek nadmuchu. 

2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Po prostu przyzwyczaiłeś się. Ale mi tu nie pie..., że jest to tak intuicyjne jak sterowanie klasycznym pokrętłem i przyciskami

Po prostu wiem na jakiej pozycji mam ustawione konkretne opcje a rolka zawsze uruchamia się na temperaturze bo tak ja ustawiłem. 
Temperature startową mam zawsze ustawiona na 21C bo tak mam przypisana do profilu kierowcy. Wsiadam do auta i mam swoja temperaturę. 
Dla mnie jest to wygodniejsze od klasycznego sterowania bo mam porównanie do innych aut w tym ostatniego MK5 o którym napisałem wyżej i Corsy-E żony.

 

Opublikowano

ale logicznym jest, ze w wiekszym skupisku BEV, jakim jest miasto, mamy wiecej ladowarek. na trasach "A/S" mamy ok400 MOPow, wg wymagan TEN-T,  punkty ladowania maja byc rozmieszczone max co 60km. czyli 10 takich punktow na cala np. A4. napisz mi prosze do czego potrzeba wiecej? czy jako posiadacz BEV (?) uwazasz, ze jest ich za malo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Przy tak skromnym budżecie lepiej szukać jakich używek, bo z nówek to ciezko bedzie cos sklepac, szczegolnie teraz gdy ceny RAM-u odleciały w kosmos.
    • Zrobisz UV, będzie ciszej i dalej wydajniej od RTX 5070 Ti. 
    • Naprawdę bawi Cię oranie Twoich poglądów wynikających z samotności i nienawiści do kobiet? A za kim jesteś, mogę wiedzieć? Ukraina może, a może Francja, a może USA demokraci? Jak siebie spozycjonujesz na skali? A może bliżej Ci do islamu bo patriarchat kochasz, a tam gdzie napisałem go nie ma? Bzdurki pleciesz, nie ma takiego powiązania. Jest znacznie szersze, jak choćby patriarchat, surowsze kultury niż nasz zgniły zachód pedalski z wsparciem psychologicznym. Cmok cmok. W rosji go nie, a w islamie też nie. W chinach w sumie też nie, pedały same chcą wsparcia. Spoko, ale nie udowodniłeś tego dążeniem do tego samego co oni. Ty raczej brzydzisz się całym światem, lewactwo na zachodzie złe, dalej też źle. Wszystko złe. Ty dobry. Sobie tak myśl. Powtórzę, w dawnych czasach miałeś dużo mniejszą populację, zerowy rozwój technologii medycyny więc musiałeś się rozwijać np masowym dziecioróbstwem a często podbojem militarnym. Dziś osiągneliśmy szczyt i musimy zaliczyć spadek. to normalne. A kto nie wymiera, podpowiesz? I czy chcesz tam zamieszkać czy kisisz dupę tutaj bo jednak jest lepiej? Rosja i jej demografia, hiv i tak dalej pokazują najbardziej jak oni cieszą się z ich kultury. Przecież powtórzę, 80% facetów jest w związkach. System naprawdę tak Cię karze czy Ty sam siebie swoją niekompetencją? I dzisiaj nie możesz tego, rozumiem. Nieprawda. Patriarchat to ciągłe wojowanie akurat i wmawianie że tylko silni są męscy. Patriarchat przyszedł w międzyczasie łowiecko-zbierackim. Najpierw uprawiało się pole i było spokojnie, a potem przyszły inne problemy i trzeba było kopa w dupę dać tym co niszczą nasze plemię. Rzesza - 10%, rozumiem. Kiedyś na pewno tak nie było. Nie masz na to dowodów. Każdy debil, brzydal i baran był sam i jak klaun w społeczeństwie. Nie rób bredni, nigdy nie było że 100% facetów miała małżeństwa. Nie masz dowodów! A nawet jak było ich więcej to powtórzę, populacja była dużo niższa np 2 miliony vs 40. Ty póki co niczego nie rozumiesz poza swoimi preferencjami i chcesz je przenieść na całość ludzkości. Geopolityki nie znam, czyli co? Rosję jednak trzeba chwalić, a nie jak ja - ganić? A ja chcę by wymarły najbardziej prymitywne plemiona. To nie zachód. Kochasz islam panie hipokryto, to twój patriarchat i twoja wizja. Tylko nie biała, a taka śniada. Nigdy nie podałem coś takiego jak "ja ok, oni źle". Weź to skonkretyzuj i wtedy można się odnieść. Jeszcze raz powiem. Ich łatki są kulą w płot, a moje trafne. Oni są tacy jak mówię i oni to popierają. Patriarchat nie jest na zachodzie. A ja z kolei nie jestem skrajnym lewakiem popierającym drag queen jak chcą sądzić. Proste jak wodorosty.
    • 9800X3D jest u progu "chrupania". Coś dziwnego dzieje się z silnikiem w tej grze bo jak tylko dropnie poniżej 80 to zaczyna się stuttering. Co oznacza że 5700X3D chrupie non stop więc dlatego z niego uciekłem  Jesteśmy o jeden update od śmierci 9800X3D jestem tego pewien     Btw: u mnie jak włączyłem visibility na 3000 czyli na maxa, to co 5 minut crash gry i nawet bluescreen poleciał. Wróciłem do 2000 i jest spokój. 
    • To najlepiej wróć jak będą już te raty 0% dostepne (choć w X-Kom to raczej nie jest częsta promka), bo na dziś nie ma sensu nic proponować skoro kupisz to np. za pół roku dopiero. Teraz są ogromne wahania cen i dostępności podzespołów.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...