Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, GordonLameman napisał(a):

Jechałeś kiedyś autem co przyspiesza 4s do setki? Emocje przy takich prędkościach i przyspieszeniach po prostu są. Niezależnie od dźwięku silnika. Szczególnie tego z głośnika :lol2:

Mylisz emocje z przeciążeniem. 

Opublikowano
3 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Nie porównuj tych dwóch skrajnych przypadków. Kto kupuje tesle jako auto sportowe? Kupując RS masz wartość dodaną w postaci dźwięku silnika, a tesla...to taki szybki odkurzacz na kołach i tyle, zero emocji.

Mam świadomość, że RS to auto typowo sportowe i jakością choćby hamulcy zostawia daleko w tyle Teslę jednak samym dźwiękiem człowiek nie żyje. Emocje to również przyspieszenie ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, DjXbeat napisał(a):

Mam świadomość, że RS to auto typowo sportowe i jakością choćby hamulcy zostawia daleko w tyle Teslę jednak samym dźwiękiem człowiek nie żyje. Emocje to również przyspieszenie ;) 

No ze trzy razy tak depniesz i będziesz się rozglądał za ładowarką, więc emocje jakieś będą :E

Opublikowano
12 minut temu, Cappucino napisał(a):

Kupując RS masz wartość dodaną w postaci dźwięku silnika, a tesla...to taki szybki odkurzacz na kołach i tyle, zero emocji.

Dla mnie to żadna zaleta, cisza to ostateczna forma komfortu podczas jazdy. Do tego usztywniony i obniżony zawias to kolejna niepraktyczność.

  • Upvote 4
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Cappucino napisał(a):

No ze trzy razy tak depniesz i będziesz się rozglądał za ładowarką, więc emocje jakieś będą :E

No ze 3 razy tak depnę i ubywa mi 2-3% baterii.  Coś jeszcze mam wiedzieć o EV, którym jeżdżę ?

22 minuty temu, bleidd napisał(a):

Dla mnie to żadna zaleta, cisza to ostateczna forma komfortu podczas jazdy. Do tego usztywniony i obniżony zawias to kolejna niepraktyczność.

Jak w każdym przypadku - indywidualna kwestia. Jeden woli ciszę, drugi ryk silnika i wydechu. 
Faktem jest, że cisza i miękkie zawieszenie bardziej wpasowuje się w komfort jazdy ;) 

27 minut temu, Cappucino napisał(a):

Tyle, że po 20 40km. bez problemu dotankuje i zajmie mi to kilka minut i dalej jazda.

Zatem rozbijaj „świnkę”  i kupuj RS’a :E 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

Dam wam protipa, kupcie sobie starą Ibizę albo Polo w 1.8T, mały chips i macie 5 sekund do setki. Dodatkowo jest śmiesznie tanie w serwisie w porównaniu do 2.0 tfsi :metal: Najtansze 200-250 koni dla młodego gniewnego, którym obejdziesz 90% fur na ulicy :hihot: no i podtlenek biedy łyka jak trzeba. 

Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Hamulce i zawieszenie do Tesli, która robi 4s do 100 są tańsze niż do Forda Mondeo MK5 :E 

A bateria? Chyba że wyciągamy pojedyncze elementy żeby się teza sprawdzała? Matko bosko naprawdę z sektą rozmawiam :E 

8 minut temu, Totek napisał(a):

Dam wam protipa, kupcie sobie starą Ibizę albo Polo w 1.8T, mały chips i macie 5 sekund do setki. Dodatkowo jest śmiesznie tanie w serwisie w porównaniu do 2.0 tfsi :metal: Najtansze 200-250 koni dla młodego gniewnego, którym obejdziesz 90% fur na ulicy :hihot: no i podtlenek biedy łyka jak trzeba. 

I dolicz 20k w remont bo żadne 1.8T nie trzyma serii, więc najpierw wymiana turbo, szlif, rozrząd (mało kto wie że tam jest łańcuch), sonda lambda, przepływka... Żeby mieć 200 koni w FWD bez szpery i mielić na każdym biegu, deal życia. 

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, galakty napisał(a):

A bateria? Chyba że wyciągamy pojedyncze elementy żeby się teza sprawdzała? Matko bosko naprawdę z sektą rozmawiam :E 

Napisałem wcześniej - koszt utrzymania EV o mocy ~500km należy porównywać do kosztów utrzymania auta spalinowego o podobnej mocy. Przy takim porównaniu koszt EV jest śmiesznie niski a ludzie najczęściej porównują stare diesle do EV. 
Ja podałem przykład ile kosztują hamulce z zawieszeniem w aucie EV o mocy 500km. Są tańsze niż w Mondeo MK5.

Teraz pokaż koszt hamulcy i zawieszenia w aucie spalinowym o mocy 500km :E 

Ups 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

To teraz pokaż mi koszt wymiany baterii i silników elektrycznych w Tesli? 

 

No i sorry ale Tesla ma TYLKO przyspieszenie, to nigdy nie będzie się tak prowadzić jak sportowe auto o podobnej mocy. Ale rozumiem, fanatycy EV zawsze podniecają się tanim prądem i przyspieszeniem, bo niczym innym nie ma zwyczajnie ;) 

Opublikowano (edytowane)

A to zależy jak długo ją będziesz użytkować, w końcu kiedyś regenerację lub wymianę trzeba zrobić. Tarcz ceramicznych tez nie wymieniasz co 20kkm ;) 

 

To inaczej, wjeżdża Ci baba na skrzyżowaniu i uszkadza baterię :hihot: Ciekawe kiedy ubezpieczalnie przestaną to opłacać albo podniosą koszty OC przy EV. 

Edytowane przez galakty
Opublikowano (edytowane)

to OC, albo AC :E

 

przyklad. oczywiscie brakuje paru rzeczy po stronie tesli, ale nie za kolejne 75k euro ;) i to pod warunkiem, ze po lewej stronie to nie hybryda :E

 

 

 

tylko niech przypadkiem nikt nie wyskakuje z cenami ze szrotu - piszecie o cenach serwisowych tesli, to piszmy o cenach serwisowych mocnych aut spalinowych

 

a jak ktos ma ochcte polemizaowac z kosztami naprawy ICE vs BEV, to zapraszam

 

 

Edytowane przez SuLac0
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, galakty napisał(a):

To teraz pokaż mi koszt wymiany baterii i silników elektrycznych w Tesli? 

Mylisz pojęcia wymiany z kosztem utrzymania. 

 

Proszę
 

IMG_6005.thumb.png.53deae0c2d57fd695364a9bd0dbc2679.png

32 minuty temu, galakty napisał(a):

Tesla ma TYLKO przyspieszenie, to nigdy nie będzie się tak prowadzić jak sportowe auto o podobnej mocy. Ale rozumiem, fanatycy EV zawsze podniecają się tanim prądem i przyspieszeniem, bo niczym innym nie ma zwyczajnie ;) 

Zerknij na czasy okrążeń aut o mocy 500km na  torze Nurburgring łącznie z krytykowaną przez Ciebie Teslą.

Jak się zaznajomisz z wynikami może nabierzesz pokory przed kolejnym postem ;) 

 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

I gdzie wam te setki kW są potrzebne, skoro to jest traktowane jako kupić, albo nie kupić dane auto?

Wszyscy tu codziennie jeżdżą na tor?

W normalnym ruchu 150kW + 6-7s do 100, wystarczy z zapasem.

Chyba ze następny poluje na spalenie rodziny w innym aucie, ludzi czekajacych na przystanku, albo chce sprawdzić jak plastyczne jest jego auto po spotkaniu z drzewem.

  • Upvote 3
Opublikowano
8 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Zerknij na czasy okrążeń aut o mocy 500km na  torze Nurburgring łącznie z krytykowaną przez Ciebie Teslą.

Jak się zaznajomisz z wynikami może nabierzesz pokory przed kolejnym postem ;) 

Nurburgring czy Nordshleife? 

 

No dobra, a moze być słabsze auto? :hihot: 

 

 image.thumb.png.4af193bf71d727c867b4dc6cae68f1ed.png

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

W normalnym ruchu 150kW + 6-7s do 100, wystarczy z zapasem.

Czasem potrafisz napisać coś z sensem :)

 

 

Mi na przykład nie jest potrzebne 500 kucy, 250 Z fajnym wydechem i dobrym zawiasem wystarczy by się fajnie bawić. Kurde nawet w moim audi na serpentynach fajnie się bawiłem, więcej mocy to by było proszenie się o lot w przepaść. 

Edytowane przez huudyy
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...