Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Trzy auta w kolejce to sznur? Dobrze, że do ładowarek nie czekali.

Cytat

i z 30 osób czekających do toalety

Szczyt sezonu, normalka, wystarczy jeden autobus turystów.

Cytat

1058km za 335zł bo tyle kosztowało mnie ładowanie na trasie. ~32zł/100km. 

Naładowanie na całą trasę czy doładowanie w trasie?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)

@GordonLameman najtrudniejszy zawsze pierwszy krok, potem juz jakos idzie :E mam nadzieje, ze kiedys doczekamy sytuacji jak w Norwegii, ze >95% sprzedanych nowych aut to  BEV :cool:

btw. nie wiem, czy planujesz skorzystac z dotacji, ale jezlei tak, to sugeruje to jednak zrobic w tym kwartale

 

@DjXbeat ja bym tam postal na tym orlenie. ilosc "pozytywnej energii" jaka tam by sie zgromadzila na Twoj widok, spokojnie mogla dodac te pare kWh w baterii :D

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
1 godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Trzy auta w kolejce to sznur? Dobrze, że do ładowarek nie czekali.

Tam stał sznur samochód przez cały parking i na drogę ten sznur wychodził. Chcąc skręcić w prawo nie dało się wjechać. Ja na Orlen skręcałem z lewej strony więc to było wolne. 

 

1 godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Szczyt sezonu, normalka, wystarczy jeden autobus turystów.

 

No ale przecież spalinowym na tankowanie i siku to 5 min. Często tak czytam :E

1 godzinę temu, Cappucino napisał(a):

 

Naładowanie na całą trasę czy doładowanie w trasie?

Tak. 
W trasie ładowałem na greenwayu, który jest najdroższy ze wszystkich bo 3.20/kW. 170zł na jednej ładowarce. Dla porównania na ładowarce Tesli zapłacił bym z to połowę tej kwoty.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

W trasie ładowałem na greenwayu, który jest najdroższy ze wszystkich bo 3.20/kW. 170zł na jednej ładowarce. Dla porównania na ładowarce Tesli zapłacił bym z to połowę tej kwoty.

Jakie wyszło średnie zużycie na trasie?

Cytat

No ale przecież spalinowym na tankowanie i siku to 5 min. Często tak czytam

No i co w tym dziwnego? Jak ktoś nie ma potrzeby na kawkę czy coś zjeść to ile ma tam siedzieć? To też zależy od pokonanej trasy i czy jedzie z dzieciakami, no i czy nie trafi na autobus emerytek w kolejce do kibelka...:E

 

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Jakie wyszło średnie zużycie na trasie?

 

15.3kW/100km. 

 

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Jak ktoś nie ma potrzeby na kawkę czy coś zjeść to ile ma tam siedzieć? 

 

No jak to każdy posiadacz spalinowego auta używa argumentu, że 5 min i jedzie dalej a jak widać, nie zawsze tą czynność da się wykonać w 5min ze względu na kolejki o których wspomniałem. 
Autobusu nie było a i tak z 20min trzeba by odstać aby skorzystać z toalety ;) 

 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
7 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Osobiście wśród znajomych, kumpli, przyjaciół i mojej rodziny czyli osób, które w 97% poruszają się autem spalinowym nie ma osoby, która trasę 500km robi na strzała bez żadnego postoju na odpoczynek, jedzenie czy nawet kawę.

U mnie większość znajomych i ja co nie nie mają małych dzieci to trasę ~6h robi bez przerwy. Ewentualnie na 5 minut siku. Oczywiście są wyjątki, bo czasami trafi się gorszy dzień i jeśli chodzi o samopoczucie czy jeśli chodzi o pogodę, jak mocno pada to jednak się szybciej męczę i częściej zjadę. A zjeżdżam zawsze gdy czuję potrzebę. Zwykle wystarcza mi 5-10 minut na regenerację.

 

7 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

A to mój wczorajszy zjazd na "5min" siku na Orlen. Sznur samochodów przez cały parking i z 30 osób czekających do toalety. Wytrzymałem i pojechałem dalej. :E 

Fakt zdarza się nawet na "CPN", że jest kolejka do paliwka, wtedy jak zjadę po prostu się nie zatrzymuję i jadę do następnej stacji bo na baku mam ~900km, a na samo siku to najczęściej zatrzymuję się na MOPach czy gdy potrzebuję 5-10 minut na regenerację. Tam nie ma kolejek do kibelków, nie ma dużego ruchu jest wygodniej.

  • Upvote 1
Opublikowano
37 minut temu, DjXbeat napisał(a):

No jak to każdy posiadacz spalinowego auta używa argumentu, że 5 min i jedzie dalej a jak widać, 

Rodzaj auta nie ma tu żadnego znaczenia, jak nie mam potrzeby lub nie odczuwam zmęczenia jadę dalej. Jak każdy, chce jak najszybciej dotrzeć do celu.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Wypad do Kołobrzegu i powrót. Łącznie zrobione 1058km za 335zł bo tyle kosztowało mnie ładowanie na trasie. ~32zł/100km. 

Greenway, Ekoen, Moya Energia. 

Miałem odpowiedzieć w wcześniejszym poście, ale poszedłem do innego wątku i dopiero sobie przypomniałem :E 

 

Czyli mniej więcej podobny koszt jak diesel co spala te 5-6 litrów ON na trasie na 100km.

 

Ładowanie elektryka na trasie szczególnie przy autostradach/głównych trasach już nie jest takie tanie.

 

Elektryk najbardziej fajny jak się w domu z paneli tankuje.

Edytowane przez lukadd
Opublikowano
13 minut temu, lukadd napisał(a):

Ładowanie elektryka na trasie szczególnie przy autostradach/głównych trasach już nie jest takie tanie.

Na EKoen przy trasach cena za 1kW to 2.19zł co przy prędkościach autostradowych 140km/h daje ~44zł/100km. 
W cyklu mieszanym wychodzi ~35zł/100km

Moya Energia to obecnie wydatek 1.79zł/kW czyli autostradą 36zł a w cyklu mieszanym 29zł/100km
Ładowarki Tesli to obecnie ~1.5zł/kW czyli autostradowe 30zł/100km i w cyklu mieszanym 24zł/100km. 
Greenway to wydatek 3.2zł/kW więc 64zł za 100km na autostradzie i 51zł w cyklu mieszanym :E 

Na greenwayu jak ktoś musi ładować i jedzie gdzieś w trasę to warto sobie wykupić miesięczny abonament za 35zł i cena za kW spada z 3.2zł na 2.4zł. 

Przyklad 2 ładowania po 55kW 

110kW x 3.2zł = 352zł

 

z abonamentem 35zł

 

110kW x 2.4zł = 264zł + 35zł =299zł. 
 

 

 

Opublikowano (edytowane)

przejazdzka 435km za 30zł

w krk udalo sie 7kWh za free
w bielsku 6,5kWh po 1,49
krk 8,5kWh po 2,45

wrocilem na 8%
czyli z domu jakies 14kWh (free)

wyszlo 7zl/100km

spalinowka wyszloby kolo 130 ;)

IMG-6069.png

 

att-gagg-CPVz-Adyx2-DAs7-EOXJm8h-Foki-El

 

IMG-6014.jpg

ost foto ;)

 

 

 

 

Edytowane przez duniek
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, duniek napisał(a):

spalinowka wyszloby kolo 130 ;)

Ile?! :E 

 

Z resztą to trochę jak porównywanie pomidorów w sklepie X z promocji z tymi ze sklepu Y bez. Jak liczymy takie "promocyjne" darmowe ładowanie bo się udało, to liczyłbym też promocyjne tankowanie np. -40gr na orlenie.

Edytowane przez bleidd
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.08.2025 o 13:17, bleidd napisał(a):

Ile?! :E 

4,35 x 5l/100km = 22L
x 6zl = 132zl

edit
to nawet po 5zl jakbys mial to wyszloby 110 - 20zl zawsze cos ale przepasc do ev

ogolnie duzo daje te 150-200km z domu, z taryfy nocnej kolo 10zl by wyszlo

przy abonamentach mysle ze kolo 2zl/kwh daloby sie ladowac w pl (za granica taniej)
a tak wogole to nawet cisnać dynamicznie to i tak wychodzi 10kwh/100km (20zl) przy takiej jezdzie napewno ci spali powyzej 7litrow)


 

Edytowane przez duniek
Opublikowano
33 minuty temu, duniek napisał(a):

4,35 x 5l/100km = 22L
x 6zl = 132zl

Nie znam się na motorynkach ale jakoś zawsze mi się wydawało, że to pali 2-3l stąd moje zdziwienie :P Ja z ostatniej trasy krajówkami 1.5-tonowym autem przywiozłem spalanie 4.9l (i to Pb a nie ON).

Opublikowano
Godzinę temu, galakty napisał(a):

To dolicz do elektryka czas spędzony na ładowaniu, czas to pieniądz! 

a na jakiej stacji paliw czekajac 30 min dostane promocje min 50% na paliwo? :cool:

Opublikowano

nie chcsz czekac, to ladujesz sie jak spisz, jestes w biurze/pracy/na zakupach, zatrzymales sie na postoj.  czyli na ladowanie tracisz 0, slownie zero minut. a ze jest mozliwosc tanszego podladowania, zapytam jeszcze raz, na jakiej stacji paliw masz "promocje" na tankowanie za np. 3zl/litr? 

 

Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, SuLac0 napisał(a):

nie chcsz czekac, to ladujesz sie jak spisz, jestes w biurze/pracy/na zakupach, zatrzymales sie na postoj.  czyli na ladowanie tracisz 0, slownie zero minut. a ze jest mozliwosc tanszego podladowania, zapytam jeszcze raz, na jakiej stacji paliw masz "promocje" na tankowanie za np. 3zl/litr? 

 

Nie mam ładowarki w bloku, nie mam ładowarki w biurze. To gdzie mam ładować? W galerii gdzie 4 miejsca są już zajęte? :E 

 

Ale ja nie mówie nic o pieniądzach, mi to lotto czy zapłacę 40 zł czy 120 zł, to Ty się chwalisz tanią jazdą :E 

 

38 minut temu, DjXbeat napisał(a):

A kto Ci każe czekać 30 minut skoro trasę 400-450km elektrykiem zrobisz bez ładowania. 

450 km drogą szybkiego ruchu? Którym elektrykiem? Serio pytam, bo jestem zaskoczony w tym momencie. 

Edytowane przez galakty
Opublikowano
2 godziny temu, galakty napisał(a):

To dolicz do elektryka czas spędzony na ładowaniu, czas to pieniądz! 

no niestety czas ladowania w e-moto to lipa, na kazde 150km dobrze odpoczac te 10-12 min, ale wiecej to troche mordęga

tak czy inaczej mi sie ev lepiej jezdzi niz spalinowym , jezdzilbym gdyby nawet koszt wychodzil podobny

 

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, GordonLameman napisał(a):

VW Id.7, Tesla S :) 

 

A innymi też zrobisz. Tylko nie przy wysokich prędkościach. 

Fajnie by było przy 120-130 km/h (bo tyle realnie jadę). 

Tylko po powrocie do domu i tak nie mam gdzie ładować, musiałbym wymyslać powód żeby jechać do sklepu, a 30-60 minut nie wystarczy żeby się naładować do 100% (o ile będzie wolne miejsce).

 

Mając domek + FV = spoko. 

3 minuty temu, duniek napisał(a):

no niestety czas ladowania w e-moto to lipa, na kazde 150km dobrze odpoczac te 10-12 min, ale wiecej to troche mordęga

2-3h to robisz na strzała bez stawania, ewentualnie szybkie siku i kawa/Redbull do łapy ;) 

Edytowane przez galakty
Opublikowano
16 minut temu, galakty napisał(a):

 450 km drogą szybkiego ruchu? Którym elektrykiem? Serio pytam, bo jestem zaskoczony w tym momencie. 

Tm3 LR zużycie ~17kW/100km przy stałej prędkości 120km/h. 
Bateria 78kWh / 17 =458km zasięgu. 
Przy 140km/h 20kW/100km czyli ~390km zasięgu.
Zapytam się inaczej. Czy jesteś w stanie pokonać obojętnie jakim samochodem dystans 450km ze stałą prędkością? Nie. Zawsze coś się na drodze dzieje i średnia prędkość wyjdzie mniejsza więc zużycie również będzie mniejsze.
Opisywałem ostatnio moją trasę gdzie autostrade A2 w Strone Łodzi nie jechałem więcej niż 90-100km/h bo się nie dało szybciej.  Dalej od Łodzi na Kutno A1 było trochę lepiej ale nadal musiałem chwilami zwalniać dopiero od Kutna w stronę Torunia już stała prędkość 140km/h.  Łacznie autostrada zrobiłem ponad 200km a średnie zużycie na tym dystansie wyszło na poziomie 16.6kW/100km. Przed Bydgoszczą zjazd na ekspresówkę jednopasmowa i ograniczenie 100km/h. Później drogi lokalne do 90km/h. Finalnie jak bym się uparł to dojechał bym z pod domu do Kołobrzegu czyli 510km bez ładowania ale dojechał bym na kilku % więc zrobiłem postój 10min na podładowanie i auto w Kołobrzegu zostawiłem na 27%. 
 

29 minut temu, bleidd napisał(a):

Zimą i ekspresówką/autostradą też?

 

Przecież tu nikt nikogo nie przekona do swoich racji :P

Zimą odlicz 30% od podanych zasięgów. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...