Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, Send1N napisał(a):

Że jak? :P 

Chyba pite było coś bo pokazany jest wynik z SN :E ogólnie gubienie się w zeznaniach od niedzieli xD 

Weekend mi się przedłużył trochę %-), a co do sklepu w xcum 15 na zwrot to fajna sprawa.

  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 6.03.2025 o 14:04, maxmaster027 napisał(a):

Jakby 4070Super miała 16gb 256bit, spokojnie do 4k w kazdej grze używac byłoby mozna, tak niestety w najnowszych grach brakuje Vramu i trzeba kombinowac

tak samo 5070 powinna miec 16GB vram

5070Ti 16GB tak samo
5080 powinna miec 24GB (kości 3GB te ktore nv wrzuciła na laptopy)

Też uważam, że wrzucenie 12 GB do 4070 Super to chamski ruch. Przy 16 GB mogłaby służyć do 4K, a tak to max 2K z komfortem.

Opublikowano
5 godzin temu, Send1N napisał(a):

W przypadku 4070S to te 16gb nic by nie pomogło w 4k bo karta jest zwyczajnie za słaba, chyba że ktoś na low lubi grać w gry singleplayer :E 

E tam gadasz. Mówienie, że tak karta jest za słaba to trochę nadużycie. Zależnie od tytułu, sobie radzi lepiej lub gorzej, i zdecydowanie nie na "low". Ale jak wszyscy tu tylko 4k na maxa z rt+pt odpalają, to się nie dziwię, że takie rzeczy ktoś pisze :)

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Na wysokich ustawieniach tekstur 49fps, więc brakuje wydajności, a nie pamięci.

Pokaż ustawienia, w których jest ponad 60 fps.

 

W FHD na Ultra z PT DLSS Q  jest 47-58 fps.

Edytowane przez Doamdor
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

W indianie wystarczy zmienic jeden suwak z texturami i ot caly problem znika ;) Texture Pool Size i to ustawienie po prostu zarzadza pula vram ale jakosc textur pozostaje.

Wiec nic dziwnego jak do kazdego presetu jest przypisana konkretna ilosc vram to jak przekroczymy gra nie potrafi tego alokowac do ramu, generalnie jest to slabo rozwiazane i nie ma nic wspolnego z mala iloscia vram na karcie ;)

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Phoenix. napisał(a):

To zoabczysz jak male sa roznice.

 

19 minut temu, Karro napisał(a):

Niektórzy moga nie dostrzec bo jak to czesto bywa są niewielkie lub stosunkowo niewielkie .

To sa roznice do pominiecia i nie warte uwagi ;) Nie jest to taka roznica jak niektore rozmazane breje na LOW kontra textury ostre jak zyleta na Ultra dlatego sama opcja nazywa sie texture pool size nie bez powodu.

 

obraz.thumb.png.7ef75f9bce2385b9de132907feedaadf.png

 

obraz.thumb.png.39235fa7058240b266fb2cb15ee39eb4.png

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano

Wiadomo, ze lepiej miec wiecej vram tylko co premiere problem ilosc vram jest nadmuchiwany, a pozniej sie okazuje ze wszystko dziala badz w pojedynczych przypadkach trzeba przestawic suwak co raczej nie powino byc probleme jak kots kupuje karte sredniego segmentu a ma oczkiwania jakby topa kupil i wszystko w prawo  :D 

Opublikowano (edytowane)

Wszystko rozbija się jak zwykle o rozdzielczość - im wyższa tym większe zużycie VRAM + do tego doliczyć wymagania danej gry. Jeśli ktoś trzyma się w zakresie 1080p - 1440p na 4070 Super to karta mu długo posłuży, opcjonalny DLSS też w większości przypadków zbije zużycie VRAM o jakieś ~1-2GB.

Edytowane przez caleb59
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Bez powiekszenia tego obrazka prawie roznic nie widac, a i tak trzeba szukac z lupa i zoomowac w grze :D 

Widać, znalazłem to porównanie co robiłem. Ale to jest część textur jak pisałem i w zależności od miejsca będą troche inne w gorszej jakości. Większość textur będzie wysokiej jakości, ale nie można pisać, że się nic nie zmienia. W zależności od miejscówki różnice będą różne. Gra ma jakiś swój algorytm na którego podstawie mixuje textury gorszej jakości po obniżeniu bufora.

 

Tutaj cały ten prawy dolny róg, piasek na płachcie prawie całkowicie traci detal, kamienie, textury podłoża. Sierść na piesie, plakaty w trochę niższej rozdzielczości. etc.

https://imgsli.com/MzI3MzM3

Edytowane przez lukadd
Opublikowano

Widac ale to nadal trzeba z lupa sie przygladac i szukac miejsc gdzie efekt bedzie jeszcze mniej widoczny w ruchu ;) A skoro nadal 90% textur jest zyleta to temat uwazam za wyczerpany w kwesti 12gb vram do tej gry.

Opublikowano

Update w temacie.
Jedyne karty dla mnie warte uwagi to były RX 9070XT i RTX 5070ti aby był jakiś progress z 4070 Super, ale znowu żeby nie "rozbić banku".
RX 9070XT finalnie odrzuciłem z paru powodów. Po pierwsze, interesujące mnie wersje miały cenę niedaleko podstawowych modeli 5070ti.
Nie podobają mi się temperatury szczególnie VRAM - niby mam klimę w pokoju ale nie o to chodzi. Znowu nie mam bardzo mocnego zasilacza, a posiadacze nowych RX zgłaszają i mierzą peaki poboru mocy które bywają duże. Wydajność w niektórych tytułach jest nierówna, a jednak jak mam dołożyć ~1000zł+ do nowego GPU chcę jakiś progress. Jeszcze parę kwestii by wymienił.

Stanęło jak pisałem na 5070ti.
Zaklepałem już INNO3D GeForce RTX™ 5070 Ti X3 od naszego forumowego kolegi @Yedi @ MSRP
Jak już ją będę miał fizycznie to założę odpowiedni wątek.
Z tego co już wiem:
- GPU przy giercowaniu łapie ok. 1700 RPM i 64*C. Z poprzedniej Inno3d 4070S wiem, że te wentylatory zaskakująco cicho pracują jak na taki RPM więc powinno być spoko jak na moje standardy. Z cewkami nie doszukałem się nigdzie aby ktoś narzekał (kolejny plus za Inno3d)
- Pisałem dzisiaj do Inno3d Europe, w jakich modelach stosują PTM 7950 i czy można na własną rękę wymienić pastę.
Dostałem odpowiedź, że PTMa stosują tylko w frostbite. Jak już wiecie, w 4070S Inno3d Europe i Inno3d Poland potwierdzili mi, że można wymienić pastę na własną rękę, zrywając plomby bez utraty gwarancji. Pytając dzisiaj o ten sam zabieg w 5070ti dostałem kolejny raz odpowiedź, że ich polityka się pod tym względem nie zmieniła i można na własną rękę zmienić (jeżeli się przy tym zabiegu nie uszkodzi karty rzecz jasna ;)). Wymiana pasty na PTM w 4070S przyniosła mi duże zmiany na plus więc pewnie się skuszę w 5070ti.
PS. Między radiatorem, a PCB ponoć jest jakaś wewnętrzna plomba.

No nic będziemy działać ;)

  • Like 1
Opublikowano

@Karro Cebula podpowiadała "Radeon" ale rozsądek zwyciężył. Gdyby 9070XT kosztował tak jak kolega @Phoenix. pozytywnie zakładał ~3200zł to pewnie bym łyknął jak pelikan żabę. Akurat sam nie używałem FG od AMD więc się nie wypowiem - próbowałem odpalić na Stalkerze 2 ale na 4070S nie działał wcale. Co do FSR 4 nie jest tak źle bo przez mody da się w wielu grach odpalać podmieniając FSR 3.1 ale to jednak nie jest oficjalna implementacja.

Jeden argument paradoksalnie co do mnie trafił, to jednak posiadanie monitora 180Hz i ciekawość odpalenia tytułów AAA na max detalach z RT/PT posiadając klatkarz (nawet częściowo oszukany) na poziomie tego odświeżania. Ogólnie dużo argumentów było za 5070ti jak wszystko przeanalizowałem.

Opublikowano

@Karro No u mnie nie działało kompletnie, zero reakcji. Nie pamiętam czy w cyberku czasem też nie działało albo działało kiepsko

@Krzysiak Porównaj cenę ile dałeś za GPU, a ile byś za nie wziął teraz na rynku wtórnym. Ja sprzedałem 4070S za taką samą kwotę co kupiłem rok temu i jestem 200zł do przodu, bo była promka 100zł za każdy wydany 1000zł przez co kupiłem dysk Goodrama z sygny za pół ceny ;) A i tak moja 4070S była najtańsza na OLX (no może z jedna oferta widmo taniej wisiała).
Seria RTX 5xxx jest nowa, 6xxx (Rubin) w nieznanej przyszłości. Może posiedzę na 5070ti w MSRP i za rok pójdzie za tyle samo :hihot:
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...