Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No niestety obawiam się że wyjdzie coś pokroju Rennsport... Multi na razie nie dbam, chcę dobrego singla żeby ograc stare maszyny na starych torach. GT3 podobno słabe ale mamy dobre symulatory GT3, ja chcę wsiąść w takie Audi 90 i dobrze bawić.

We wtorek się okaże ;) Ale dobrze że preordera nie robiłem. 

Opublikowano
2 minuty temu, galakty napisał(a):

We wtorek się okaże ;) Ale dobrze że preordera nie robiłem. 

Ale co się okaże ?

Będziesz ufał czyjejś opinii.

 

Mam na to wszystko swój pogląd, nie wierzę żadnym autorytetom, sprawdzam po swojemu.

Moje połączone kropki są inne niż kogoś z YT.

 

Project Cars 2

Kiedyś ludzie robili na tym ligi i mówili że dobry. 

Przez lata mnie irytował, co go zainstalowałem to mnie ponownie odrzucał.

Pukałem się w głowę myśląc "przecież w to nie da się jeździć".

Obecnie daje mi sporo frajdy, bo odrobiłem lekcje. 

 

 

Opublikowano

Nie rozumiem o co Ci chodzi...

O jakie zaufanie do kogoś? Mam kilku ulubionych twórców co mają podobny gust, sprawdzą jakość FFB, fizyki, wydajność. Przecież to nie spodnie które muszę ubrać żeby zobaczyć czy pasują. Nie chce mi się tłumaczyć takich oczywistych rzeczy, serio. 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, galakty napisał(a):

Mam kilku ulubionych twórców co mają podobny gust

To tylko YT, to tylko opinie. 

Nie masz ich sprzętu, nie zarabiasz na opiniach jak oni, ich cele nie są twoimi celami. 

Też oglądam - jak wszyscy - ale nie ma to decydującego głosu.

Mam swoje doświadczenia, dzięki którym pewne obiegowe opinie o grach i sprzęcie nie mają dla mnie pokrycia. 

 

No i mam swój gust który jest inny niż każdego innego.

Dlatego jestem ciekawy i sprawdzę, mimo że mainstream opowie inną historię.

 

Zauważ jaką rolę odgrywa nastawienie. 

Jeździcie w AC Rally mimo że to się jeszcze nie nadaje. 

Ale cud,  miód i orzeszki.

Edytowane przez tekkno
Opublikowano (edytowane)

@tekkno

Jakies konkrety? 

Każdy kto ma doświadczenie z wyścigami potrafi je jasno sprecyzować, 

Gust to zasłona dymna, mozna się nim zasłonić jak nie ma się sprecyzowanych wymagań, albo przemyślanego tematu.

 

Simracing i gry wyścigowe są łatwe do skategoryzowania i każdy znajdzie coś pod swoje wymagania, jeżeli je zna. 

Edytowane przez MaxxGroo
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, MaxxGroo napisał(a):

@tekkno

Gust to zasłona dymna, 

Odniosłem się do tego 

10 godzin temu, galakty napisał(a):

Mam kilku ulubionych twórców co mają podobny gust, 

 

@MaxxGroo

Czy nie zgadzając się ze mną przymykasz oko na zbliżone wypowiedzi w grupie z którą sympatyzujesz? 

 

 

 

Punkt ciężkości leży gdzie indziej.

 

Na tym forum (ale i na pclab.pl z którego tu migrowałem) już dawno dominują zachowania społecznościowe.

Mało jest własnych dociekań i dyskusji o tym co się samemu doświadczyło.

Większość czerpie opinie z YT i dobrze się czuje w grupie, która utwierdza słuszność ich własnych wyborów.

 

Najlepszym przykładem społecznościowości są tutejsze wątki o grach w ogóle, które zamieniły się w "rolki".

Każdy chce być tym pierwszym który zamieści wzmiankę o jakiejś nowości z YT, tak jakby pozostali nie oglądali YT od dłuższego czasu.

Jednocześnie piszemy że oglądamy tego, tamtego, w sumie wszystkich. Czyli wszyscy śledzimy trendy.

 

Ale zamiast dyskutować o tym co sami doświadczamy, najpopularniejszą czynnością jest, który pierwszy "goniec" doniesie co widział na YT.

 

 

Otóż guzik mnie obchodzi opinia opiniotwórców.

Oni będą promować to co w efekcie da im zwiększoną oglądalność.

"Kontrowersja ? Świetnie, wałkujemy. Ja pierwszy wam o niej doniosę."

Dla mnie są tylko jednym z wątków który wezmę pod uwagę, ale nie będą dominować nad moimi wyborami.

 

 

Wśród popularnych jutuberów często widzę obrazki wachlowania kierownicą, ratowanie się przed spinem.

I to niestety pokazuje, że ten ktoś nie ogarnia FFB i setupu.

Ale tworzy internetową opinię i ma wpływ na poglądy innych.

A ja widzę gościa (notabene zapaleńca) który w sumie robi ciekawe rzeczy, ale jak dla mnie nie ogarnia kluczowych problemów, bo skupia się nad czymś co jest dla niego ważniejsze.

 

Gość w wyścigu walczy o pierwsze miejsce ale kończą mu się opony przez złą konfigurację.

Mówię do siebie, gość zaraz wyspinuje ... i gościu za chwilę spinuje.

Mając doświadczenie, pewne niuanse są widoczne.

 

Dzisiejszy YT nie zajmuje się takimi pierdołami jak wyścig sam w sobie, jak garaż i przygotowanie.

Liczy się kto ma większe Nm, kto ma większe dudnienie, kogo bardziej telepie, kto ma to czy tamto niby zwiększające immersję.
A jak nie ma, to pragnie.

 

Nie dyskutujemy o bazie tego wszystkiego znajdującej się w samej grze, która przez wielu obecnie jest postrzegana jako mniej ważna niż zewnętrzne oprzyrządowanie.

 

A mnie ta baza najbardziej interesuje i szukam wszędzie jak została potraktowana przez twórców gry, a nie opiniotwórców, którzy nie potrafią jej uchwycić ponieważ nie to jest przedmiotem ich zainteresowania.

Edytowane przez tekkno
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, galakty napisał(a):

Nie rozumiem o co Ci chodzi...

Staram się wyjaśnić powyżej

11 godzin temu, galakty napisał(a):

Mam kilku ulubionych twórców co mają podobny gust, sprawdzą jakość FFB, fizyki, wydajność.

Wydajność sprawdzą taką jaka jest promowana, czy z RT i DLSS gra robi odpowiednio dużo klatek w pewnych założonych widełkach.

Jeśli nie to dostanie opinię słabej, niezależnie od merytorycznej zawartości.

 

FFB ?

A czy jest jakaś norma czy standard, że to można opisać w oparciu o jakiś wzorzec FFB ?

Jest wielu opiniotwórców i każdy ma własne preferencje.

Na jakiej podstawie ktoś oceni jakość FFB ?

I jeśli mam swoje doświadczenie z ustawieniami FFB, to czyjaś opinia zdecyduje o tym co ja doświadczę w grze ?

Wielu strimerów ma problem z FFB i to widać na ich filmach.

Ale wielu oglądającym to nie przeszkadza, bo mają zbliżone podejście do jazdy symulacyjnej i podobne doświadczenia.

 

Fizyka ?

Jeśli masz gówniane FFB, to i gównianą fizykę.

Jeśli masz gówniane FFB, to ustawianie mechaniki samochodu nie jest precyzyjne, jeśli w ogóle to kogoś obchodzi.

Jeśli masz gówniane FFB, nie masz dobrego setupu i walczysz z kierownicą żeby utrzymać się w torze,

to o jakiej fizyce rozmawiamy ?

 

 

Nie ufam opiniotwórcom, bo nie są wystarczająco kompetentni żeby znać całość gry.

Nawet jeśli gra nie jest idealna, to ma wiele dobrych cech, których może brakować gdzie indziej, a które będą odświeżającym doświadczeniem.

Już sam dźwięk hamujących tarcz w PMR mnie kupił, ale to może tylko mój "fetysz".

 

 

 

5 godzin temu, MaxxGroo napisał(a):

@tekkno

Jakies konkrety? 

[...]

każdy znajdzie coś pod swoje wymagania, jeżeli je zna. 

Wymaganie jest proste, jazda symulacyjna samochodem wyścigowym ma do złudzenia przypominać jazdę prawdziwym samochodem wyścigowym.

 

To że nie jeździmy prawdziwymi wyścigówkami nie ma żadnego znaczenia do oceny powyższego.

Oglądamy wielokrotnie filmy z przejazdów i możemy zaobserwować co robi kierowca, co się dzieje z samochodem.

To się nazywa "uczenie przez obserwację" zamiast niedostępnego eksperymentowania.

Jest to forma wizualizacji, która wspomaga proces uczenia się i daje podstawę do analizy i wnioskowania.

 

To co robimy w symulacji to adekwatne powtarzanie zaobserwowanych schematów, mimo że wcześniej niedoświadczanych.

Przecież w symulacjach nie trenujemy do jazdy prawdziwymi wyścigówkami.

Będziemy jechać w świecie symulacji, a więc trenujemy w tych samych warunkach, w tej samej fizyce.

 

Moim zdaniem błędne jest wymaganie wiernej fizyki.

W warunkach konsumenckich jeszcze długo nie będzie dostępnej takiej mocy obliczeniowej, która obsłuży ilości danych wymaganą do wierności fizyki i grafiki w stopniu oczekiwanym przez zmanierowanych konsumentów.

Na dzisiaj dostępne moce przetwarzania danych w domowych komputerach pociągną bardzo uproszczone modele rzeczywistości.

 

To że studia swoim marketingiem rozpalają nasze oczekiwania, jest ich narzędziem do spięcia całego biznesu.

To jak z przyjściem zbawiciela na Ziemię. Wszystkie religię to obiecują, a pospólstwu pozostaje cierpliwe oczekiwanie.

Edytowane przez tekkno
Opublikowano (edytowane)

@tekkno

W pierwszym poście mówisz o bazie i przygotowaniach, ale nie mówisz konkretne, że chodzi o setup auta i fizykę gry - o fizyce napiszę później. 

Mało twórców z YT o tym mówi, bo to nie eksperci. Ogarneli jazdę, mają szerokie pole poznawcze, bo siedzą w simracingu i próbują wszystkiego, ale na technicznych rzeczach najłatwiej się wyłożyć i zakres tej wiedzy wykracza poza giereczkowo. 

 

W drugim poście mówisz o FFB, programuje FBB, zajmowałem się też telemetrią i jej kodowniem - na YT wszyscy mówią o uczuciu / feelingu - ja potrzebuje opisu tego co mówią, to daje mi obraz jakie elementy są przez FFB dostarczane. 

Przeciążenia boczne, spin kół F/R, ich przyczepność, tarki, pobocze, opór i bezwładność. 

Iracing nie dostarcza informacji o tylnej osi auta, co jest zgodne z rzeczywistością, ale ludzie mówią, że nie czują auta i o dziwnym feelingu. 

Seria AC na FFB przekazuję informację o aucie, które nie powinny znaleźć się na kierownicy, ale pomaga to w czuciu auta i utrzymaniu toru jazdy. 

Każdaa kolejna gra wyścigowa, to mieszanka tych parametrów, ktoś kto na YT opiszie swój feeling, nawet ktoś kto na FFB sie nie zna - daje mi informacje których potrzebuje ktore mam, których on sam nie ma i nie jest w stanie rzeczowo opisać. 

Nie ma czegoś takiego jak feeling FFB, są informacje, które łatwo rozpoznać jak wie się minimum czym jest FFB. To do tego co piszesz o jakości FFB i tego że nie da się jej ocenić.

Niektórzy ludzie, doświadczeniem są w stanie wyczuć te różnice, a nie potrafią ich technicznie wytłumaczyć, to nazywa się szeroka teoria poznawcza i to mają na YT zapaleńcy. 

 

Co do realizmu jazdy, albo bierze się go na własne doświadczenie i zauważa braki - łatwo zauważyć że w LFS auta zachowują się jak balony, że w Forzy auta slizgaja się jak po lodzie, a różnice między ACC, iracing, rfactor 2 i LMU wymagają głębokiej analizy, bo symulatory składają się z ogromnej ilości zmiennych, które wpływają na złożoność jazdy. Żeby zrozumieć który jest lepszy i lepiej odwzrowuje rzeczywistość trzeba zagłębić w telemetrie raw memory udostępnianą do zewnętrznych programów jak simhub, albo można ją odczytywać prosto z pamięci ram lub udp IP, co ja robię. 

Ponownie feedback ze strony ludzi, którzy nie mają dogłębnej wiedzy pomoże mi w zrozumieniu co jest symulowane, a gdzie są braki. Nawet ci którzy tej technicznej wiedzy nie mają, a mają wieloletnie doświadczenie są w stanie to zrozumieć, przekazać w prostych słowach, chociaż nie są w stanie rzetelnie wytłumaczyć.

 

Dlatego jeżeli krytyka to konstruktywna, trzeba znać się na tym co się krytykuje i dostarczyć feedback. Techniczny, lub oparty o doświadczenie.

Całe te subiektywne wyczucie, feeling, własny gust, to matematyka i dane, wszystko łatwo wyjaśnić. 

Edytowane przez MaxxGroo
  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, MaxxGroo napisał(a):

Iracing nie dostarcza informacji o tylnej osi auta, co jest zgodne z rzeczywistością, ale ludzie mówią, że nie czują auta i o dziwnym feelingu. 

O to to :D 

Znowu w LMU jak zmienili model opon to był straszny płacz, bo się okazało że slip angle już nie można wykorzystywac i wpadają w piruety. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@MaxxGroo

Dla mnie podstawą, absolutnym minimum jest kalibracja FFB do maksymalnego wykorzystania zakresu kierownicy bez clippingu. 

Wtedy zaczyna się magia niutonometrów. 

Samochód przestaje uciekać i feeling przedniej osi w iRacing wystarcza. 

Od tego momentu czuć każdą zmianę w setupie. 

 

Czy FFB jest zgodne z rzeczywistością czy nie, musi być skalibrowane, żeby w ogóle można było mówić o prowadzeniu/kierowaniu w symulacji.

 

Bez tego odczucia o których piszesz są obarczone dużym błędem. Jak dużym? 

Czy te wrażenia są wtedy miarą czegokolwiek? 

 

 

Napisałeś "w Forzy auta slizgaja się jak po lodzie" 

 

Tak, ale tylko po utracie kontaktu z asfaltem i to po mocnym wjeździe np. na trawę. 

Bo drobny wyjazd łatwo opanować. 

 

I znów, 

męczyłem się z tym początkowym ślizganiem w torze, aż doszedłem do własnych ustawień FFB. 

Porównywałem je z propozycjami z YT, które były zupełnie inne. 

 

Ślizganie się zupełnie znikło gdy dostroiłem FFB każdego samochodu. 

No właśnie, w większości gier, FFB każdego samochódu trzeba dostroić indywidualnie. 

 

Ideą jest znalezienie w systemie drive by wire takiego przełożenia torque, żeby kierowanie było odczuwalne 1:1 między wirtualnym kołem samochodu i rzeczywistym kołem kierownicy. 

 

Rozkalibrowany FFB to właśnie takie rozchybotane skręcanie o niezgodnym przełożeniu. 

 

Najczęstszy efekt to nadmierne skręcanie kierownicą, powodujące wytrącanie koła z kierunku jazdy, to się dzieje po przekroczeniu granicznego kąta sleep angle. 

Tego nie czuć gdy to nie jest dobrze ustawione. 

To jest np. podstawowa wada Forza Motorsport 2023 "z pudełka". 

Edytowane przez tekkno
Opublikowano (edytowane)

@tekkno 

Fizykę najnowszej FM rozbierałem na czynniki pierwsze, również przez telemetrie udp, 

Tam slizganie się to efekt tego, że fizyka jest podpudrowaną kopią tego co jest w FM7. Build from the Ground up mówili, wielu casuali przekonali - to tylko chwyt marketingowy, Zresztą o ffb i fizyce pisałem tutaj w temacie o FM. 

Zamknąłem temat argumentami i faktami. Ta gra to porażka simracingu, nigdy nie powinno włączać się jej na kierownicy, gra zrobiona dla kontrolera, na padzie gra się dobrze i niech oni w tej sferze pozostaną. 

Edytowane przez MaxxGroo
  • Upvote 1
Opublikowano
6 minut temu, MaxxGroo napisał(a):

Zamknąłem temat argumentami i faktami.

Jane, ale nie o tym rozmawiamy. Nie o grze jako takiej, tylko o bazie gier na kierownicę, jaką jest FFB. 

Twierdzę że opinie kogoś kto nie czuje poprawnie gry są mało warte. 

 

I nawet ta Forza która nie powinna straszyć oderwaną od rzeczywistości fizyką forzy (pisałem o tym), na odpowiednich ustawieniach FFB ma możliwość prezentacji wrażeń prowadzenia sugestywnie zbliżonych do poznanych przez obserwację, bo przecież nie rzeczywistych, skoro nie jeździmy takimi samochodami w ogóle. 

Opublikowano (edytowane)

No i tu jest problem z simami. :) Jaka kierownica jest wystarczająco dobra? Na jakiej peak Nm będzie wystarczający? Cos jak z TV oraz ich szczytową jasnością - od jakiego momentu będziemy w stanie zobaczyć odpowiednie efekty HDR?. Tylko że HDR jest przynajmniej jako tako ustandaryzowany. FFB raczej nie... 

 

Zresztą - są jeszcze preferencje garczy, o które trudno ich obwiniać. No, może nie w świecie hard-sim, ale realnie nie każdy lubi walczyć z kółkiem. A gra to nie życie. Jak w realu nie masz siły kręcić fajerką, to nie zostajesz kierowcą albo pakujesz na siłce. Do gry nikt normalny mięśni karku i rąk ćwiczył nie będzie, skoro można zjechać z suwakiem siły FFB. No i już mamy ścięcie efektów itp., bo co gra to różna interpretacja ustawień, co kierownica to inne opcje w sterowniku. 

 

Sam łapię się na rozważania "ta gra jest bardziej realistyczna, a ta mniej", bo człowiek chciałby podświadomie pograć w coś dobrego, a może nawet w coś możliwie realnego, skoro już wybiera sima (choćby z TC :)) zamiast NFS-a... Ale z mojej perspektywy to czasem faktycznie są dosyć jałowe dysputy. 

 

Czy w ACC jeździ się zbyt łatwo? Czy samochody kleją się za mocno albo są zbyt stabilne? Nie wiem, i nigdy się nie przekonam na żywo. Ale wiem, że (niestety nie bez wyjaśnień z forum sim-racingowego co do suwaków w grze i ich relacji do suwaków w sterowniku) dostaję masę informacji z FFB i jeździ mi się rewelacyjnie. 

 

Nie znaczy to, że tak jak tekkno mam zamiar bagatelizować czy zupełnie odrzucać wrażenia i opinie graczy lepszych ode mnie. Ale od pewnego poziomu sporu i debat patrzę na te opinie lekko przez palce, bo też nie jestem w stanie tak szczegółowo analizować fizyki i chyba nigdy tego nie robiłem  Nie wiem, czy ten Bentley GT z CARS jest tak samo narowisty w realu i nie wiem, czy hamulce w Civicu są tak samo słabe jak w R3E, a koła blokują się tak łatwo, czy też nie. 

 

W jakimś sensie obydwaj macie rację, patrząc z innej perspektywy.

 

Jeśli dobrze bawimy się w jakiejś grze potrafimy z niej wziąć coś dla siebie, to nie ma co traktować innych jak wyroczni. Ale z drugiej strony, pomimo braku standardów i ogromnego rozstrzału sprzętu, nie chciałbym twierdzić, że żadnej gry nie da się mniej-więcej obiektywnie ocenić pod względnem technicznym, bo jednak mówimy o symulacji, a nie kolejnym Raymanie. 

 

W teorii powinno się przecież dać przeskoczyć z jednej dobrej gry do drugiej bez potrzeby uczenia się jej i wczuwania niczym w każde nowe arcade. 

Edytowane przez Zas
Opublikowano
Godzinę temu, galakty napisał(a):

Chore :E 

Tak to wygląda. 

 

Twórcy gier praktycznie nie mogą podać gotowca, co lepsi  pewnie ustawiają jakieś przybliżenie. 

W FORZA to był i jest dramat. 

 

I wszystko jest płynne, bo jaką masz pewność że egzemplarz kierownicy jest  skalibrowany z jaką tolerancją? 

Jeszcze w jednym modelu można spodziewać się zbliżonej powtarzalności, ale w innych jest inna charakterystyka. 

Nawet dostarczany prąd i jego charmoniczne mogą mieć wpływ na końcowe wartości mocy i prędkości w silniku. 

 

Jeśli rozumiesz koncept to sobie dostroisz kilka klików. 

A gdy nie wiesz ze coś w ogóle jest na rzeczy, to nawet jeśli dostaniesz jakieś gotowe wartości to może to fluktuować w pobliżu granicy clippingu. 

Opublikowano (edytowane)

Był moment startowy że gra rozpalała wszystkich. 

Większość się jarała grafiką, a ja od początku miałem problem z jazdą i się za to wziąłem dość intensywnie. 

FFB długo nie działało dla mnie dobrze i go nie rozumiałem w tej grze. 

Setupy pomagały trochę ale nie idealnie. 

 

Mnie naiwnie porwała opowieść o drodze rozwojowej samochodu, podobały mi się tory. 

Sposób prowadzenia coś tam obiecywał. 

Skończyłem całą FM7, naprawdę chciałem się dobrze bawić w FM/8.

A że lubię drążyć żeby rozumieć, nie odpuszczałem. 

 

Większość ma grę w d... a ja lubiłem sobie pojeździć. 

I ciągle coś tam grzebałem w FFB, żeby się z grą dogadać. 

 

Był taki moment że już było fajnie w odczuciach na kierownicy, a po wakacyjnej przerwie całkowicie mi ten wcześniejszy FFB nie leżał. 

Był moment że miałem to całkowicie porzucić. 

 

Ale w międzyczasie sporo się nauczyłem o FFB w ogóle. 

Podszedłem do FFB w FM8 ponownie, ale już z konkretym założeniem i planem. 

Zmieniłem gruntownie strukturę ustawień FFB. 

I wreszcie to zadziałało. 

 

Pisałem już w innych wątkach że mnie w tej grze zainteresował unikalny sposób pracy z setupem w locie, bez konieczności każdorazowego wjeżdżania do garażu. 

Gra jest świetnym poligonem jeśli się lubi stroić samochody. 

Nie ciągnie mnie do rywalizacji na torze jeśli nie mam dobrze  prowadzącego się samochodu. 

I robię setupy tym częściej im lepsze to daje efekty. 

 

Dlaczego ciągle o FM8? 

Bo gra ma moc którą pewnie mało komu udało się odkryć. 

Da się zrobić samochód który jeździ tak, że łykam okrążenie za okrążeniem i mam taki Flow że nie mogę przestać. 

 

Ostatnio widzę niewiele różnic do ACE jeśli chce tylko zrobić setup i pojeździć. 

FM8 ma nawet więcej możliwości ustawień. 

Nie patrzę na to czy ta gra jest lepsza czy tamta. 

Jeśli chcę spędzić czas za kółkiem i osiągnąć flow, to FM8 na dzień dzisiejszy ma do tego więcej narzędzi i kontentu niż ACE. 

 

I to jest bardzo proste, wystarczy mniej napinki na to która forma symulacyjnej jazdy jest mniej czy bardziej koszerna. 

Edytowane przez tekkno
Opublikowano (edytowane)

@tekkno 

Można bawić się w takie dostrajanie,. Robiłem to w Forzy Horizon 4 i 5, grając na padzie. Fajna zabawa, ale żeby dowiedzieć się czy dostroiłeś auto musisz zacząć grać kompetetywnie z innymi, wtedy zobaczysz czy to co robisz daje ci efekt, czy jest tylko złudzeniem i po prostu małym hobby. 

FM7 i 8 przez swoją ułomną fizykę nie nadaje się do tego, najszybszym jest się z helpami, co z tego, że możesz wykorzystać tc off i abs off i zrobić best lap time, skoro podczas wyścigu liczy się nie best lap, tylko powtarzalność. 

Jak nie grasz online, a dłubiesz sobie po prostu setupy i bawisz się suwakami FFB i sprawia Ci to przyjemność to super. Ale to nie simracing, a FM8 nie ma żadnej nieodkrytej głebi, to po prostu spartaczona gra. 

Edytowane przez MaxxGroo
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, MaxxGroo napisał(a):

@tekkno 

Można bawić się w takie dostrajanie,. 

Patrz mój ostatni akapit. 

25 minut temu, tekkno napisał(a):

To jest bardzo proste, wystarczy mniej napinki na to która forma symulacyjnej jazdy jest mniej czy bardziej koszerna. 

 

Edytowane przez tekkno
Opublikowano
W dniu 23.11.2025 o 02:11, Zas napisał(a):

Także niby ten rynek bogaty, ale tylko dla zapaleńców z bardzo specyficznymi potrzebami i nastawieniem, dla kogoś, kto chce pograć na T300, T598 czy innym entry level Fanatecu DD - to powiedziałbym, że szału nie ma. Świat ludzi z load cellami, button boxami, bass shakerami, butt kickerami, używających SimHuba i trenujących codziennie jest jednak trochę specyficzny i hermetyczny, nawet jeśli wygląda bardzo fajnie i nawet jeśli gry dla nich mogą bawić również niedzielnych graczy. No bo jakoś tam mogą, ale sporo w tym kompromisów.  A CARS 2 czy ACC dalej bawi bez nich, przynajmniej z perspektywy kogoś takiego jak ja. :)

Nie wiem skąd taka opinia. Ładne parę lat temu kupiłem od biedy TM T150 i mam do dzisiaj, bo nie ładuję w to więcej kasy i szlus. Spokojnie mogę ścigać się online z ludźmi z AC, ACC, R3E, AMS2 i FM8. Tak żeby być na 7-13 miejscu na mecie. Jestem przez te gry (w sensie przez system rankingowy) określany jako 'pro' i mam dostęp do wszystkich serwerów czyli system uważa że mogę się ścigać z czołówką. Pewnie że do pierwszej 4 mam 2-3 sekundy na okrążeniu i co z tego jak się świetnie bawię? To co napisałeś to bym bardziej odniósł do ludzi z iRacing i rFactor i światowej czołówki. Ale to jest promil graczy.

Wiesz kto to jest Nicki Thim? Jeździ w iRacing sobie rekreacyjnie. Zwykle kończy na 4-8 miejscu albo ma kraksę.

6 godzin temu, Zas napisał(a):

Jeśli dobrze bawimy się w jakiejś grze potrafimy z niej wziąć coś dla siebie, to nie ma co traktować innych jak wyroczni. Ale z drugiej strony, pomimo braku standardów i ogromnego rozstrzału sprzętu, nie chciałbym twierdzić, że żadnej gry nie da się mniej-więcej obiektywnie ocenić pod względnem technicznym, bo jednak mówimy o symulacji, a nie kolejnym Raymanie. 

 

W teorii powinno się przecież dać przeskoczyć z jednej dobrej gry do drugiej bez potrzeby uczenia się jej i wczuwania niczym w każde nowe arcade. 

Dobra ścigałka musi mieć możliwość dopasowania wszystkiego pod swoje gusta. Każdy ma swój styl i sposób grania. 

Wiesz jaki pov używają profesjonaliści z realu gdy grają w ścigałki? Różnego. Jedni mają taki że widzą tylko kolo kierownicy a inni że widzą lewe lusterko i większość deski rozdzielczej. I nie wmówisz że jeden jest bardziej realistyczny od drugiego.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Opinia vs Opinia

 

@MaxxGroo@galakty

Z którą bardziej sympatyzujecie ? Która jest bliższa waszym gustom ?

Daję wam połechtanie waszych ego, macie 2:1 na NIE

 

random callsign | WTF Project Motor Racing

Dave Cam | Project Motor Racing on the PC | Lacking the basics!

vs

GamerMuscleVideos | Project Motor Racing – Realistic Physics or Not?

 

Co można powiedzieć o grze po tych trzech opiniach ?

Edytowane przez tekkno
Opublikowano (edytowane)

A ja tam powiem wam, że czekam aż ktoś wrzuci do tej gry mapy z pcarsów i cywilne auta i chętnie sobie pośmigam just for fun. Gdyby tylko ktoś chciał zrobić na tym silniku moda w stylu NFS albo GT to byłaby bajka. 

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano
8 godzin temu, KiloKush napisał(a):

A ja tam powiem wam, że czekam aż ktoś wrzuci do tej gry mapy z pcarsów i cywilne auta i chętnie sobie pośmigam just for fun. Gdyby tylko ktoś chciał zrobić na tym silniku moda w stylu NFS albo GT to byłaby bajka. 

Mody mają być, ale póki co to gra jest crapem... 

Widziałem filmik z Astonem Valkyrie, masakra, nie dość że audio wzięli nie wiem skąd (chyba z kibla) to na padzie jak grał to fizyka lepsza w NFS Underground była xDxD 

 

Oby tam solidne patche wleciały, bo na razie to scam roku. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...