sabaru128 172 Opublikowano 20 Września Opublikowano 20 Września W dniu 5.09.2025 o 16:01, lukadd napisał(a): Rower z silnikiem o mocy 3kW jest motorowerem, ponieważ polskie przepisy definiują motorower jako pojazd z silnikiem elektrycznym o mocy do 4 kW (4000 W), a moc 3 kW (3000 W) mieści się w tym zakresie. W konsekwencji, taki pojazd wymaga rejestracji, posiadania ubezpieczenia OC, jazdy w kasku i odpowiedniego prawa jazdy (kategorii AM dla osób niepełnoletnich od 14 lat, dowodu osobistego dla dorosłych) Kupiłem sobie ostatnio rower ze wspomaganiem elektrycznym gdzie ma silnik 250W i powiem że przydało by mu się trochę więcej mocy. Tak z 350W.
Camis 5 889 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września Na płaskich terenach jeszcze ujdzie, ale jak są pagórki to już gorzej. Wtedy najlepiej jednak wsiąść napęd centralny a nie hub. 1
janek25 191 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września 11 godzin temu, sabaru128 napisał(a): Kupiłem sobie ostatnio rower ze wspomaganiem elektrycznym gdzie ma silnik 250W i powiem że przydało by mu się trochę więcej mocy. Tak z 350W. Gorsze to ograniczenie w ustawie. 25km i odcięcie silnika. No to jeździsz 25 wlaczone ,26 wyłączone,25 włączone 🤣🤣
lukadd 2 913 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września (edytowane) 11 godzin temu, sabaru128 napisał(a): Kupiłem sobie ostatnio rower ze wspomaganiem elektrycznym gdzie ma silnik 250W i powiem że przydało by mu się trochę więcej mocy. Tak z 350W. Nawet ci pisałem, że jak masz górki to silnik centralny, który lepiej przenosi moc mając dużo lepszy moment obrotowy również przy 250W będzie lepszym wyborem. Ogólnie limit 250W dotyczy ciągłej pracy silnika. Nowe dobre centralne silniki mają wysoki moment obrotowy, mają chwilową moc nawet 750W. Więc nawet jak jedziesz jakimś trudnym single trackiem i masz ostre podjazdy, przełamania terenu, błota etc. i depniesz to pociągnie rower bez problemu w tych trudnych momentach, Edytowane 21 Września przez lukadd
janek25 191 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września Może ma rower który spełnia wszystkie wymagania ustawy i sterownik który nie przepuści chwilowej 750wat
lukadd 2 913 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września 3 minuty temu, janek25 napisał(a): Gorsze to ograniczenie w ustawie. 25km i odcięcie silnika. No to jeździsz 25 wlaczone ,26 wyłączone,25 włączone 🤣🤣 Jak rower ma ciulowy sterownik, brak czujników siły nacisku na pedały czyli podstawowy napęd bazujący na kadencji to może to być drażniące. Ale w tych lepszych jest git, albo sobie jedziesz 24-25 lekko pedałując z wspomaganiem, albo ciśniesz powyżej 25km/h siłą własnych mięśni, jak się zmęczysz to znowu zwalniasz do 24-25km/h i dalej jedziesz lekko, a przy tym dalej zauważalnie szybciej niż przeciętny rowerzysta na analogu jest w stanie jechać ciągle, a już szczególnie jak jedziesz pod jakiś wiatr, czy górkę Teraz, janek25 napisał(a): Może ma rower który spełnia wszystkie wymagania ustawy i sterownik który nie przepuści chwilowej 750wat Tani silnik w tylnej piaście, będzie wspomagać, ale względem dobrego centralnego będzie zdecydowana różnica.
janek25 191 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września (edytowane) Dla mnie jest lipa tak napisana ustawa i tyle. Znowu jakieś spece się za pisanie wzięli 🤣🤣na szczęście mam rower z ean ale tak sprytnie zrobionym unlokoiem że nikt nie jest wstanie udowodnić że jest 😜 Edytowane 21 Września przez janek25
lukadd 2 913 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września Ja też u siebie mogę zrobić tak, że nikt przy kontroli by nie doszedł, że mam opcję odblokowywania, ale do niczego mi to nie potrzebne, wręcz pasuje mi limit na 25km/h, jak chce jechać szybciej to jadę bez wspomagania Zresztą często mimo, że rower cięższy od normalnego to jeżdżę bez wspomagania na trasach, jedynie pod górki, albo, żeby się rozpędzić. W mieście się przydaje, aby dynamicznie ruszać, gdzie dużo świateł i często trzeba startować z miejsca.
janek25 191 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września Tylko że nie jest tak jak piszesz jak wielu funkcjonuje przy 25 km. Jakby ten zapis zniknął to ile pojedziesz na 250 watowym silniku? Całe 27 🤣🤣
lukadd 2 913 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września (edytowane) Nawet te słabe 250W na tylnej piaście po odblokowaniu w większości do ~35km/h po płaskim terenie. Te mocne centralne po odblokowaniu to zależy od modelu ale większość do 45-50km/h, a są i takie co dają wspomaganie nawet 50km/h+. Edytowane 21 Września przez lukadd
janek25 191 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września Nie ma opcji 35 bo testowałem 😜chyba że na silniku w kole tylnym gdzie nie ma strat na łańcuchu to inaczej działa 1 minutę temu, lukadd napisał(a): Te mocne centralne po odblokowaniu to zależy od modelu ale większość do 45-50km/h, a są i takie co dają wspomaganie nawet do 50km/h+. 59 jechałem Coś koło 860 wat Czy 660 ,już nie pamiętam. Mało to ważne.jedzie się przednie a to najważniejsze
lukadd 2 913 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września Wiele tych tylnych nawet podstawowych 250W daje wspomaganie do 32-35 po odblokowaniu. Chociażby dla tego, że często są sprzedawane też na USA gdzie limit jest 32km/h. Silniki te same tylko inny firmware.
janek25 191 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września Te silniki mają 350wat a nie 250 i owszem 32 km czyli znowu rozsądniej tam mają niż w eurokomunie
lukadd 2 913 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września Ta w USA dopuszczalna ciągła moc silnika wynosi 350W, ale nieraz to są te same silniki tylko na EU zablokowane na poziomie firmware na 250W ciągłej mocy jaka jest u nas dopuszczalna. Sam mam elektryka z słabym 250W 35nm tylnym silnikiem, jak wyszedł rower i nie było jeszcze do niego chipów odblokowujących, ani nikt nie rozgryzł jak modyfikować firmware, to jedynym sposobem na odblokowanie wspomagania i max prędkości to była po prostu podmianka wyświetlacza na wersję USA, złącza te same, podłączało się display w wersji USA i nagle rower wspomagał do 32km/h A jeśli chodzi o max prędkość USA to trochę inny świat, inne drogi. Mają jak mają. Na EU i te miasta i ścieżki rowerowe wspomaganie do 25km/h jest optymalne. Zwykły przeciętny rowerzysta na analogu nawet takich prędkości nie utrzyma na dłużej Nie mówiąc już pod wiatr, albo pod jakieś górki. Moim zdaniem jest git te 25km/h, chcesz szybciej to sam pedałuj
lokiju 526 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września Dokładnie, porównywanie limitów między nami a USA nie ma sensu. Uważam, że przy tej gęstości zaludnienia i kolizyjności ruchu to 25 km/h to i tak dużo.
janek25 191 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września (edytowane) Dlatego wajcha odbija i mają silniki 1000wat i unlok i do tego w pieście i na małym kole. Tak działąją nadmierne restrykcje 😜 Edytowane 21 Września przez janek25
lukadd 2 913 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września (edytowane) Aczkolwiek w USA już też zaczynają myśleć nad mniejszymi limitami. Szczególnie jeśli chodzi o duże miasta. W sierpniu tego roku w Nowym Yorku limit prędkości maksymalnej został zmieniony dla rowerów elektrycznych z 20mph na 15mph, czyli z 32 na 24km/h. A u nas jest cała masa motorowerów do wyboru do koloru jak ktoś chce jeździć szybciej to droga wolna A jak jeszcze szybciej to są motocykle, również elektryczne. Edytowane 21 Września przez lukadd
sabaru128 172 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września (edytowane) 4 godziny temu, janek25 napisał(a): Gorsze to ograniczenie w ustawie. 25km i odcięcie silnika. No to jeździsz 25 wlaczone ,26 wyłączone,25 włączone 🤣🤣 akurat to 25 mi wystarcza. Nie czuje potrzeby mieć szybszej prędkości na rowerze. 4 godziny temu, lukadd napisał(a): Nawet ci pisałem, że jak masz górki to silnik centralny, który lepiej przenosi moc mając dużo lepszy moment obrotowy również przy 250W będzie lepszym wyborem. Ogólnie limit 250W dotyczy ciągłej pracy silnika. Nowe dobre centralne silniki mają wysoki moment obrotowy, mają chwilową moc nawet 750W. Więc nawet jak jedziesz jakimś trudnym single trackiem i masz ostre podjazdy, przełamania terenu, błota etc. i depniesz to pociągnie rower bez problemu w tych trudnych momentach, Myślałem o takim ale najtańszy jaki znalazłem to za 7000zł. A tak to nawet od 10000zł z wyż. Edytowane 21 Września przez sabaru128
Camis 5 889 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września 20 minut temu, sabaru128 napisał(a): Myślałem o takim ale najtańszy jaki znalazłem to za 7000zł. Chińczyki:
janek25 191 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września (edytowane) Subaru nie chodzi o 25 tylko o to załączanie wyłączanie silnika w ciągu sekundy jak jesteś w pobliże 25km. Chyba że sterownik u ciebie ma to inaczej rozwiązane. Konstrukcje są różne ale wtedy nie masz EAN pewnie Także ten zapis powinien w ogóle zniknąć z ustawy,szczególnie żabka może być na tylnym kole bo ma mniejszą bezwładność Ten sam problem jest w samochodach elektrycznych ,wielu wymiotuje 🤣 Edytowane 21 Września przez janek25
lukadd 2 913 Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września 5 godzin temu, Camis napisał(a): Chińczyki: Z tego co pamiętam to chciał rower z polskiego sklepu najlepiej stacjonarnego dla tego tak.
Camis 5 889 Opublikowano 6 Października Opublikowano 6 Października https://www.pap.pl/aktualnosci/wypadki-na-elektrycznych-hulajnogach-medycy-mowia-o-pladze-urazow-nasze-wideo https://www.pap.pl/aktualnosci/raport-pap-policjant-dzieci-najczesciej-sprawcami-i-ofiarami-wypadkow-z-hulajnogami
Camis 5 889 Opublikowano 11 Października Opublikowano 11 Października Całość: https://uwaga.tvn.pl/reportaze/przejechal-ledwie-kawalek-i-odpadlo-kolo-czy-pan-piotr-wygra-z-globalnym-gigantem-st8693744
Camis 5 889 Opublikowano 12 Października Opublikowano 12 Października Oboje nastukani? https://www.facebook.com/stop.cham.team/posts/pfbid028HCPuAmz35Y1RrLN2CS2WzagSFEBV2CJ3GE3hw1CURt9BrSP2LMsiJaz7GuyoYwUl https://stop-cham.pl/wjechal-hulajnoga-wprost-pod-rozpedzony-samochod/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się