RAMU ZABRAKNIE!!! - temat panika kolejnego nadmuchanego problemu pierwszego świata sztucznie wykreowanego przez korporacyjnych księgowych. (Wątek zbiorczy)
Takich monitorów nie dożyjemy, a ja już na 100% nie dożyję, ale owszem, nawet powyżej 1000Hz byłyby zalety
- do symulacji wiązki TV kineskopowych (CRT beam simulator)
- do rozmycia ruchu, w którym poruszającego obiektu się nie obserwuje. W naturze w takim przypadku widzisz rozmcycie. Na ekranie w takim przypadku widzisz duplikaty klatek, "efekt stroboskopu".
Jeśli nie chcesz być ignorantem i zrozumieć, że nie ma w tym niczego śmiesznego, to wystarczy przeczytać i obejrzeć to:
https://blurbusters.com/the-stroboscopic-effect-of-finite-framerate-displays/
Mainstreamowi bardzo trudno będzie sprzedać ekrany powyżej 1000Hz, ale 1000Hz się pojawi. Po pierwsze dlatego, że w szybkim ruchu 500Hz wyraźnie gorzej wypada od jakości statycznego obrazu w 4K a nawet gorzej niż w 1080p, a po drugie dlatego, że marketingowcy bardzo lubią duże, równe liczby. 720Hz nie brzmi tak dobrze jak 1000.
Mi osobiście do 90% gier wystarczyłoby ok 750Hz, 1000Hz do 99% gier, a 500Hz do ponad połowy, co zależy nie tyle od samej gry co tego co się w niej dzieje na ekranie, jak duże pole widzenia ekran pokrywa itp. Nie bez powodu w VR Questy 2 i 3 mają czas wyświetlania klatki na poziomie LEPSZYM niż OLED 1000Hz.
Zgadza się. Ale czas klatki to co innego. U mnie w 120Hz mam obraz w ruchu na poziomie OLEDa 1000Hz, ale niestety kosztem wyłączenia obrazu na większą część czasu jej trania, co bardzo boleśnie obniża maksymalną osiągalną jasność.
Żeby się zwyklemu graczowi 1000Hz zaczęło mocno przydawać to by trzeba
- przełomu w jakości i koszcie obliczeń generatora klatek oraz
- ustalenia standardu np. nie spada poniżej 200fps, i wtedy z 200-400fps robi 1000Hz
- powstania środowiska (od sprzętu, przez OS itp.) i kodu gry pod konketnie takie coś. To się nie wydarzy, ale nie ma powodu dla którego w 2030 nie możnaby grać w gry z oprawą Counter-Strike'a Global Offensive na medium/high, bez spadków poniżej 1000Hz. Ale wymagałoby to silnego ustalenia potrzeb i priorytetów, a nie "no ogólnie to działa, ale jak winda czy inny Discord w tle odpali aktualizację to kaplica".
- znacznie większego pokrycia pola widzenia, aby laik zrozumiał w czym rzecz. Np. VR albo zejście grania na 3 zakrzywionych ekranach "pod strzechy". Na to też nie ma szans w tej dekadzie.
Ta kość Kingstona (1x32GB) stoi teraz najtaniej za 1800 zł. O ile żądanie wymiany na 5060 Ti jest na wyrost, tak po sprzedaniu jej mógłby sobie pozwolić na 5060.
AI to pojemny temat, skwantowane modele językowe będą i w 2GB działać, a takie na potrzeby zachować NPC pewnie i da się mniejsze zrobić.
Generowanie grafiki w realtime odpada, bo tu nawet blisko nie jesteśmy, poprawianie działa świetnie (DLSS).
Wygląda, że gaming na 16GB spokojnie da radę jeszcze długo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się