Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dlatego się grubo zastanawiam czy pakowac sie w tego 9800 i wydawac ponad 2000 zl , czy nie lepiej kupic cos tanszego  Bo mam wrazenie ze jednak ten 5800x3d jest ciut za slaby to mojego grania

Edytowane przez boban666
Opublikowano (edytowane)

No 9800x3d vs 5800x3d nawet w 4k wg pure to już 16% różnicy w 1440p 36% różnicy. 3440x1440 leży gdzied pośrodku. Biorąc pod uwagę jeszcze 4080s zamiast 4090 jak w teście to i tak 20% różnicy będzie w wymagających od CPU grach można zmieniać wg mnie jak najbardziej

Edytowane przez wrobel_krk
  • Like 2
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, Krzysiak napisał(a):

Nawet Oktaba nie był w stanie ogarnąć żeby intel się choć zbliżył :E 

Kradno posty na pjura :E Już myślałem, że ktoś znów wrzucał screeny na mnie jak przy premierze arrow :E 

Clipboard01.jpg

Edytowane przez Krzysiak
  • Haha 3
  • Upvote 1
Opublikowano

Przespałem się z myślą zmiany platformy i na razie odpuszczam. Jak wychodzi coś fajnego i na maxa dopracowanego pod kątem wydajności i efektywności to aż chce się brać w dzisiejszych czasach. 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, TheMr. napisał(a):

Również odpuszczam AM5. Zen4 nie był ogromnym przeskokiem, Zen5 jest szlifem Zen4, liczę na Zen6 w takim razie bo 5800X3D to w dalszym ciągu mocny cep i poziom wydajności 5090 jeszcze ogarnie. 

Ale bredzisz chłopie, między zen3 a zen4 sprawdź sobie jaka była różnica na prockach bez kaszy bo piszesz straszne farmazony. Średnio to było 18% a były gry gdzie i 25% ale trzeba sobie ten brak zmiany jakoś tłumaczyć tylko słabe argumenty sobie wybrałeś. 

9 godzin temu, sniper76 napisał(a):

Skatter już zdążył dorwać sztukę z SP 113 🫣 gdzie cyknął zegarek 5750MHz. 

 

Oby tylko z ceną nie przeciągnęli za mocno 😉

Daj spokój z takim filmem, na jednym rdzeniu i kosmicznym zegarze a napięcie w kosmos i do tego allcore odbija się od ściany. Tylko detbauer utrzymał 5.6ghz allcore. Film jako ciekawostka przyrodnicza. 

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 2
Gość razeks
Opublikowano
1 godzinę temu, TheMr. napisał(a):

Również odpuszczam AM5. Zen4 nie był ogromnym przeskokiem, Zen5 jest szlifem Zen4, liczę na Zen6 w takim razie bo 5800X3D to w dalszym ciągu mocny cep i poziom wydajności 5090 jeszcze ogarnie. 

Przecież ten 9800x3d jest kotem niesamowitym, premiera roku. Pod 5090 to nie widzę żadnej innej możliwej opcji bo każdy inny proc będzie go blokować. A w sumie karty pokroju 4090/5080 w 1440p też pokażą pełnię mocy tylko na 9800x3d.

Opublikowano (edytowane)

Napiszę może coś bardzo niepopularnego. Dla mnie procesor powinien być (i tak mi się generalnie kojarzy) narzędziem uniwersalnym, tj. sprawdzającym się równie wydajnie w zadaniach rozrywkowych i produktywności. Te wprowadzone rozwiązanie X3D przez AMD zaburza moim zdaniem tą równowagę i dzieli procesory na te do gier i innych zadań. Nie podoba mi się to i uważam (pomimo posiadania 7900X), że takimi uniwersalnymi procesorami osiągającymi wystarczająco wysokie wyniki we wszystkich zadaniach pozostają na tą chwilę nadal  procesory Intel 13/14gen, szczególnie biorąc pod uwagę obecną ich cenę modeli ze średniej półki.

Edytowane przez sert
Opublikowano
3 minuty temu, sert napisał(a):

Napiszę może coś bardzo niepopularnego. Dla mnie procesor powinien być (i tak mi się generalnie kojarzy) narzędziem uniwersalnym, tj. sprawdzającym się równie wydajnie w zadaniach rozrywkowych i produktywności. Te wprowadzone rozwiązanie X3D przez AMD zaburza moim zdaniem tą równowagę i dzieli procesory na te do gier i innych zadań. Nie podoba mi się to i uważam (pomimo posiadania 7900X), że takimi uniwersalnymi procesorami osiągającymi wystarczająco wysokie wyniki we wszystkich zadaniach pozostają na tą chwilę nadal  procesory Intel 13/14gen, szczególnie biorąc pod uwagę obecną ich cenę modeli ze średniej półki.

Masz 7950x3D i będziesz miał 9950x3D :P

Opublikowano
Teraz, sert napisał(a):

Nie rozumiem Twojego wpisu.

x800x3D to są stricte procesory skierowane do graczy spersonalizowane, od nich nikt nie wymaga wysokiej wydajności w innych zastosowaniach, jeśli chcesz procesor uniwersalny wybierasz x950x3D. 

Opublikowano

Wydajność jednowątkowa tych procesorów nie jest nadal najwyższych lotów, o poborze prądu w stanie bezczynności lub znikomego obciążenia już nie wspominając.

Opublikowano
2 minuty temu, sert napisał(a):

Napiszę może coś bardzo niepopularnego. Dla mnie procesor powinien być (i tak mi się generalnie kojarzy) narzędziem uniwersalnym, tj. sprawdzającym się równie wydajnie w zadaniach rozrywkowych i produktywności. Te wprowadzone rozwiązanie X3D przez AMD zaburza moim zdaniem tą równowagę i dzieli procesory na te do gier i innych zadań. Nie podoba mi się to i uważam (pomimo posiadania 7900X), że takimi uniwersalnymi procesorami osiągającymi wystarczająco wysokie wyniki we wszystkich zadaniach pozostają na tą chwilę nadal  procesory Intel 13/14gen, szczególnie biorąc pod uwagę obecną cenę modeli ze średniej półki.

 

Chyba zapomniałeś iz ten sam Intel juz próbował sprzedawać akceleratory do CPU   jako "klucze" instalowane na procesor?  To nie jest podział na procesory do gier i nie do gier tylko na procesory z X3D cache lub bez.   To ze akurat te pierwsze pokazują wydajność w grach "to przypadek".   Specjalizacja CPU jest nieuchronna.   Juz od kilku lat w serwerach procesory do wirtualizacji to inne modele niz procesory do baz danych.

Opublikowano
4 minuty temu, sert napisał(a):

Nie rozumiem Twojego wpisu.

Ale czego tu nie rozumieć.  Przecież 9800x3d ma 8 rdzeni i jest wydajniejszy od 9700x w wielu zastosowaniach roboczych. Chcesz CPU do pracy i gier czekasz na 9900x3d(12 rdzeni) i 9950x3d(16 rdzeni), tu już nie ma słabszych dużo zegarów. A tak to nie ma dużej różnić między 5950x 16 rdeni zen3 a 8 w w 9950x3d

cinebench-multi.pngblender.png

4 minuty temu, sert napisał(a):

Wydajność jednowątkowa tych procesorów nie jest nadal najwyższych lotów,

cinebench-single.png

Jak nie jest jak jest:)

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ponoc o 17 jakos, info z niemieckiego mindfactory... Mi x kom odpisal ze nie znaja odkladnej daty ani godziny rozpoczecia sprzedazy xD

 

Dzień dobry,

 

Uprzejmie informuje, iż nie posiadam potwierdzonej daty, godziny kiedy wystartuje sprzedaż wskazanego procesora. Zapraszam do śledzenia oferty naszego sklepu.

 

W przypadku dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji.

Edytowane przez aureumchaos
  • Thanks 1
  • Haha 2
Opublikowano
Godzinę temu, Krzysiak napisał(a):

Kradno posty na pjura :E Już myślałem, że ktoś znów wrzucał screeny na mnie jak przy premierze arrow :E 

Clipboard01.jpg

 

Ale i tak kombinują aby pokazać, że Intele są wyżej poprzez umieszczanie ich wyżej na wykresach pomimo takich samych liczby klatek na sekundę.

Albo błędnie wstawiają dane do wykresu jak na przykład tutaj gdzie 7800X3D ma lepszy MIN FPS od 14900K a jest niżej na wykresie. Już nie wspominam o tym, że pamięci ustawione na 1:1 będą miały 1-2 klatki więcej.

 

image.png.387133e090d1e429db18a201d83fa502.png

Opublikowano
7 minut temu, sert napisał(a):

Te wprowadzone rozwiązanie X3D przez AMD zaburza moim zdaniem tą równowagę i dzieli procesory na te do gier i innych zadań.

Ile tej produktywności potrzebujesz? 9800X3D łupie w produktywnych zadaniach 5900X którego miałem jeszcze 2 lata temu, a w wielu aplikacjach 7900X też wyprzedza.

 

Jeśli AMD w tej generacji pokaże, że ogarnęło X3D do tego stopnia, że tylko marginalnie obniża wydajność CCD w 9900X3D i 9950X3D, to w kolejnej generacji procesory bez 3D cache już całkiem zostaną zepchnięte do budżetowych albo specjalizowanych rozwiązań.

Opublikowano
4 minuty temu, aureumchaos napisał(a):

Dzień dobry,

 

Uprzejmie informuje, iż nie posiadam potwierdzonej daty, godziny kiedy wystartuje sprzedaż wskazanego procesora. Zapraszam do śledzenia oferty naszego sklepu.

Jak brałem monitor to dostałem taką odpowiedź. Niecałe 20 min później był na ich stronie do kupienia. Tam pracują ludzie z 0 kompetencjami, więc się nie sugeruj. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • To wygląda... beznadziejnie. Prędzej napisałbym, że to trzecia część Elexa, a nie Czarnobylitu. Kamera zza pleców, walka w zwarciu, piruety, obroty, przeciwników w grom, a niektórzy wielkości ciężarówki. No nie podeszło mi. Jedynka była jaka była, ale była całkiem niezłym, rozbudowanym walking simulatorem z przewuj klimatem. 
    • Ładny ptaszek :). Myszołów czy jakiś mniej pospolity okaz ? Sądząc po ujęciu chyba do lądowania/polowania 😁 się szykował?
    • W konfiguracji 2 stata + 2 m.2 żadna płyta na am5 nie obetnie linii pcie gpu.  Ze względu na uefi i cenę  osobiście wybrałbym bramkę numer trzy. Skisłem 
    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...