Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Serio?

Nie wiedziałem:o

Ja w tamtym rejonie dawno nie bylem zawsze z owocowych z dostawa do domu zamawiam towar 

No ale tu tylko szansa na wysylke dzis zeby jutro odebrac kurierem

 

Info o netpunkcie w gdansku na google wisi...

Opublikowano
1 minutę temu, razz1 napisał(a):

Żeby nie było jak z intelem ze tydzień po premierze dalej były problemy z zakupem 

Czyżby pierwszy użytkownik Arrow Lake'a na forum? :D

Opublikowano
1 minutę temu, Paw79 napisał(a):

Czyżby pierwszy użytkownik Arrow Lake'a na forum? :D

A skąd :p 7 musiala by być w cenie 1k żebym wgl pomyślał o zakupie.

Raczej pójdę w 14600kf

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, sniper76 napisał(a):

Rozmawiałem z konsultantem Proline, który oznajmił iż czekają na dostawę 9800X3D - już wieżę bo muszę :smiech:

Leży Sniper na wieży i nie wierzy , że leży na wieży :Up_to_s:

 

Na komputroniku jest jeszcze promka 100zł na karte podarunkową za każde wydane 1000zł , ciekawe czy na premiere nowy procek też na to wskoczy.

Edytowane przez DarkEater
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, sert napisał(a):

Napiszę może coś bardzo niepopularnego. Dla mnie procesor powinien być (i tak mi się generalnie kojarzy) narzędziem uniwersalnym, tj. sprawdzającym się równie wydajnie w zadaniach rozrywkowych i produktywności. Te wprowadzone rozwiązanie X3D przez AMD zaburza moim zdaniem tą równowagę i dzieli procesory na te do gier i innych zadań. Nie podoba mi się to i uważam (pomimo posiadania 7900X), że takimi uniwersalnymi procesorami osiągającymi wystarczająco wysokie wyniki we wszystkich zadaniach pozostają na tą chwilę nadal  procesory Intel 13/14gen, szczególnie biorąc pod uwagę obecną ich cenę modeli ze średniej półki.

Dla mnie natomiast jest to idealne rozwiązanie...kompa używam tylko do rozrywki (gry, net, yt, czasem film, ale to rzadko bo wolę obejrzeć na TV). Po co mam płacić za dodatkowe rdzenie, których w ogóle nie wykorzystam (chyba że pogram w CB :E )? Wolę dopłacić do dodatkowego cache  przy optymalnej dla gier ilości rdzeni ;) Stąd ponad rok temu padło na 7800x3d, który idealnie do moich zastosowań się nadaje ;)

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano (edytowane)

A nie dośc że Intel lezy w grach to dostaje jeszcze większego kopa w data center:

https://www.techspot.com/news/105450-amd-data-center-revenue-surpasses-intel-first-time.html

 

Cytat

Intel's $3.35 billion in data center revenue is down from $6 billion in Q1 2022

AMD results were driven by record data center revenues of $3.549

 

Edytowane przez wrobel_krk
Opublikowano
54 minuty temu, razz1 napisał(a):

Żeby nie było jak z intelem ze tydzień po premierze dalej były problemy z zakupem 

Kto by tę padlinę chciał brać na stan, żeby się później z nią bujać bo się nie sprzedała? :E

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Piła napisał(a):

Tomcuga żadna inwektywa nie dotknęła (chyba  że komentarz wywalili), kolejna ściema.

Akurat tu się mylisz, tyle że później post był edytowany, a sam Oktaba odwrócił kota ogonem , gdy mu to zarzuciłem w komentarzu ;)

2 godziny temu, Piła napisał(a):

Widzę nic się nie zmieniło bo razem z krzysiem szukacie dymu, jakby ostatnio było mało i przez to zamknęli nam PClaba ;) 

Napisanie, że nawet Oktaba nie był w stanie wyciągnąć intela, czy to że ktoś mi podpierdzielił treść tegoż postu i wrzucił tam to nie robienie dymu, a żartobliwe stwierdzenie faktu ;)

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano
3 godziny temu, Phoenix. napisał(a):

Ale bredzisz chłopie, między zen3 a zen4 sprawdź sobie jaka była różnica na prockach bez kaszy bo piszesz straszne farmazony. Średnio to było 18% a były gry gdzie i 25% ale trzeba sobie ten brak zmiany jakoś tłumaczyć tylko słabe argumenty sobie wybrałeś. 

Daj spokój z takim filmem, na jednym rdzeniu i kosmicznym zegarze a napięcie w kosmos i do tego allcore odbija się od ściany. Tylko detbauer utrzymał 5.6ghz allcore. Film jako ciekawostka przyrodnicza. 

To nie przetestowane na stabilnosc, tylko taki guidance. On sam wiele mowil razy w filmach ze nie testuje stabilnosci. Pare razy mi odpisal pytal sie czym najlepiej testowac to mu napisalem, TM5 yruuncher VT3 i FFTv4 oraz moze puscic wszystkie na CPU. Pewnie puscil i juz wie ze nie stabilne. Jak na tym konfigu 5.75G kalkulator sie odpala i dziala stabilnie to juz sukces :lol2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
    • Ten prezes to jednocześnie właściciel firmy. Mogli odmówić, nic by się nie stało. Chodziło mi po prostu o to, że ten wybór, to w 9 na 10 przypadkach zgoda przez łzy. Nie zdajecie sobie sprawy na co ludzie są wstanie się zgodzić, tylko dlatego, że ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku tak zarządził.   Edit: Co do tego karpia, niech w końcu handel żywym karpiem skasują. Rzeczywiście niepotrzebne cierpienie dla tych ryb przed śmiercią. Ale jak ktoś już się pofatyguje się tą rybę osobiście złowić, to niech z nią robi co chce. Ewentualnie nich ją uśmierca przed odejściem z łowiska. Z wszystkim można przesadzić.   A Grenlandia? Przejecie przez Stany widzę tylko w jednym scenariuszu. Kiedy Ruscy postanowiliby sobie ją po prostu wziąć, bo i tak się stanąć może. Dania w takim scenariuszu jest za mała, aby miała coś do gadania.
    • Da się już grać w to na 8GB VRAM? Na stronie gamegpu na 6600XT jedynie 13 fps na medium 1080p więc pytanie czy ma to sens.
    • Możesz jeżeli osiągnie temperaturę "krytyczną" to się wyłączy nic nie spalisz jeżeli o to pytasz... okolice 80stopni to nie są jeszcze zbyt wysokie temperatury jak cpu/gpu w laptopie. Włącz hwinfo opcja tylko czujniki zostaw niech działa podczas gry i jak wystąpi to "klatkowanie" zrób screena na rozciągniętym na maxa oknie tak aby było widać wszystkie parametry/temperatury jakie były podczas grania, to samo zrób w tym programie https://www.resplendence.com/latencymon uruchom zielonym trójkątem w lewym górnym rogu przed graniem niech działa i po wystąpieniu tego efektu tak samo wrzuć fotę.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...