Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, wallec napisał(a):

Ogólnie offtop, ale weźcie kupcie to sobie. 8000mhz xmp 2x16gb za 475zl :-)

https://www.euro.com.pl/pamieci-ram/patriot-pamiec-patriot-viper-xtrem-5-rgb-32gb-d5.bhtml

Dzięki, zawinąłem. Akurat szukałem ramu z dość dobrym radiatorem :).

 

Wszystkie sztuki z dziś w grach boostuja do 5.2ghz jeśli sytuacja tego wymaga ? Bo może poczekam na outleta :).

7800x3d wziąłem outleta i wrócił tak szybko jak go kupiłem, boostowal ledwo do 4.8 w grach z co -25 , a często jak go gra docisnęła to boost spadał do 4.6ghz... Mam nadzieję że tu będą równiejsze sztuki. A nie potrzebuje selekta, jak się uda oszczędzić z 300zl :p. 

Edytowane przez NoviAMG
Opublikowano
Godzinę temu, Doamdor napisał(a):

 

Temperatury zdecydowanie za wysokie, jakie chłodzenia, pasta?

Chłodzenie wodne Arctic Liquid Freezer III 420 a pasta Thermal Grizzly extreme. Z tym ze mam prawie wszystko na auto w biosie.

Płyta MSI Carbon x870e

Opublikowano

Dobra, trochę się jaram, wiem że trzeba szukać stabilności jeszcze i max curvy, ale przy dodaniu 175MHz, Vsoc 1.1V i curva -20, w Cinebench 24295 PKT :D:D

 

Niestety nie trzyma 5400, spada do 5340. Trzeba poszukać dla poszczególnych rdzeni nastaw i będzie git ;) 

Ale temperatura już 87 stopni i 146W

Opublikowano (edytowane)

Ja to tylko zostawię, efekt uboczny przygotowań do Country Cupu, dwa wieczory roboty.

PS. Mam lepsze. (krzywo kliknąłęm początkowo, zły screenshot)

snaphsot0287.thumb.png.5f1e9ca19f433921ce49ad559aefb392.png

 

Edytowane przez phobosq
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, lysyn napisał(a):

Chłodzenie wodne Arctic Liquid Freezer III 420 a pasta Thermal Grizzly extreme. Z tym ze mam prawie wszystko na auto w biosie.

Płyta MSI Carbon x870e

U poprzednika (po optymalizacji curvy) CB23 procek przechodził test ciągnąc 107W. U ciebie jest 148W. Także masz dużo do zrobienia. Ale nawet pomijając to, coś masz nie tak z chłodzeniem.

Edytowane przez bourne2008
Opublikowano (edytowane)

Wszyscy testuja?

Ktos jeszcze ma Asusa i moze podac wartosc SP?

 

@ju-rek ??? :D

 

Maly update juz 2 cpu na mnie czeka w paczkomacie :D

 

Na razie dzis jeden na szybko ogarniam.

Szkoda ze nie mam juz Gene, bym po 5min wiedzial jakie trafilem sztuki 

Edytowane przez Zachy
Opublikowano

Gra ktoś tu może (wątpię) w taką dość niszową grę Hell Let Loose?

Pytam, gdyż to jeden z moich ulubionych tytułów i w zasadzie jedyna gra gdzie (chyba) procek mi niedomaga.

Gra ma ogólnie niskie wymagania, ale dość skopaną optymalizację gdzie przy dużej zadymie zdarzają się mocne spadki fps.

Dodam tu tylko, że podobnie działa to na 13700K+DDR4 jak i 7600X+DDR5.

Z tego co czytałem, cache 3D poprawia znacznie min fps, czy też "1% low" więc może… jest nadzieja?

Opublikowano
Godzinę temu, NoviAMG napisał(a):

7800x3d wziąłem outleta i wrócił tak szybko jak go kupiłem, boostowal ledwo do 4.8 w grach z co -25 , a często jak go gra docisnęła to boost spadał do 4.6ghz... Mam nadzieję że tu będą równiejsze sztuki. A nie potrzebuje selekta, jak się uda oszczędzić z 300zl :p. 

Kumpel rok temu też trafił takiego kasztana 7800x3d i "męczy" się na nim do dziś :E 

Opublikowano
Godzinę temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Dobra, trochę się jaram, wiem że trzeba szukać stabilności jeszcze i max curvy, ale przy dodaniu 175MHz, Vsoc 1.1V i curva -20, w Cinebench 24295 PKT :D:D

 

Niestety nie trzyma 5400, spada do 5340. Trzeba poszukać dla poszczególnych rdzeni nastaw i będzie git ;) 

Ale temperatura już 87 stopni i 146W

Będzie zwrot :wariat:

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

@PiPoLiNiO

Nie przestawiaj wszystkiego na raz :D

 

Ja zaczynam z ustawieniami z mojego 7800x3d dla napiec i bede kombinowal

 

Ramy na 8000

 

daje boost +200 i curve -30

 

I zaczynam testy :)

 

Teraz troche zaluje ze nie mam juz Gene. Sprawdził bym oba na sp rating i wiedzial na czym stoje 

Edytowane przez Zachy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
    • Ten prezes to jednocześnie właściciel firmy. Mogli odmówić, nic by się nie stało. Chodziło mi po prostu o to, że ten wybór, to w 9 na 10 przypadkach zgoda przez łzy. Nie zdajecie sobie sprawy na co ludzie są wstanie się zgodzić, tylko dlatego, że ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku tak zarządził.   Edit: Co do tego karpia, niech w końcu handel żywym karpiem skasują. Rzeczywiście niepotrzebne cierpienie dla tych ryb przed śmiercią. Ale jak ktoś już się pofatyguje się tą rybę osobiście złowić, to niech z nią robi co chce. Ewentualnie nich ją uśmierca przed odejściem z łowiska. Z wszystkim można przesadzić.   A Grenlandia? Przejecie przez Stany widzę tylko w jednym scenariuszu. Kiedy Ruscy postanowiliby sobie ją po prostu wziąć, bo i tak się stanąć może. Dania w takim scenariuszu jest za mała, aby miała coś do gadania.
    • Da się już grać w to na 8GB VRAM? Na stronie gamegpu na 6600XT jedynie 13 fps na medium 1080p więc pytanie czy ma to sens.
    • Możesz jeżeli osiągnie temperaturę "krytyczną" to się wyłączy nic nie spalisz jeżeli o to pytasz... okolice 80stopni to nie są jeszcze zbyt wysokie temperatury jak cpu/gpu w laptopie. Włącz hwinfo opcja tylko czujniki zostaw niech działa podczas gry i jak wystąpi to "klatkowanie" zrób screena na rozciągniętym na maxa oknie tak aby było widać wszystkie parametry/temperatury jakie były podczas grania, to samo zrób w tym programie https://www.resplendence.com/latencymon uruchom zielonym trójkątem w lewym górnym rogu przed graniem niech działa i po wystąpieniu tego efektu tak samo wrzuć fotę.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...