Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@bourne2008 Jest x7 standard. Hmmm, ale jak dam x10 to znowu skoczą napiecia i równie dobrze mogę dać mniejszą Curva. Czy coś źle rozumuje?

 

https://www.purepc.pl/intel-mierzy-sie-z-pozwem-zbiorowym-jest-to-konsekwencja-problemow-ze-stabilnoscia-procesorow-raptor-lake

 

Nawet zabawne, pamiętam, że to była kolejna rzecz gdzie znawcy forumkowi i zatwardziali fani intela się ze mnie nabijali, jak pisałem że skończy się zbiorówką...

3 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Ja już wytypowałem wszystkie części ale przeszła mi ochota na upgrade :E

Spokojnie. Pogadamy jak wyjdą samolociki za tydzień...

Opublikowano
6 minut temu, Kadajo napisał(a):

Już dawno przetestowane i chodzą lepiej jak stare samolociki ;)

Moj starszy brat gral e mfs2020 na 5800x3d i teraz od jakiwgos czasu cisnie msf2024 bete i mowi ze engine to niebo a ziemia

 

Kurde musze watek od 1 w nocy nadrobić :)

 

Opublikowano (edytowane)

 

@PiPoLiNiO

Wyszło ze ta 1 sztuke moge przynajmniej na 8400MT z ramem pocisnac :))

 

Chyba imc albo mobo chwilowo nie pozwala wiecej, moze do ram trzeba wiecej mhz napompowac

 

Na razie testuje 8000MT :piwko:z

Szlifuje vmisc bo nie ruszalem z1.15 od czasu 7800x3d

 

Musze zobaczyć ile pocisnie w cb23

 

W 3dm ts trzyma 2425Mh :)

 

@Kadajo

Oddychaj gleboko...potrzebujesz 9800x3d zeby pocisnac maksymalnie w msf2024 :)))

Edytowane przez Zachy
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

14932858d214e7c84bec94fa44d2226f.jpg

 

e26bcf03cccb38d081e420667a939506.jpg

 

:Up_to_s:

Razem z RTX 5090 to będzie jakieś minimum 15k jak dobrze wiatr by zawiał, a nie wieje :E
Za tyle to mam już OLED'a 77" i zostaje trochę drobnych na nowe obiektywy pod moja Alphe :faja:
Nie czuje tego chłopaki, znaczy się no fajne sprzęty itd... ale nie potrzebuje tego w tej chwili. :)

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, bourne2008 napisał(a):

Jak restart to musisz poluzować curve. Gdyby to był Vsoc to raczej by się tylko zawiesił, ew. blue.

Jak testowalem co -25 to musialem podniesc vsoc do 1.15 i vddio do 1.12 zeby stabilnosc lapac z 1.1 na obu przy co -20

 

Jakos tak szlo w nocy

53 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Aaa. Myślałem, że im wyższe sp tym lepiej schodzi :)

Wyzsze sp to wyzsze takty przy nizszych napieciach :)

6 godzin temu, ju-rek napisał(a):

8000 sprawdzone na szybko, śmiga tak samo jak na 7800x3d

Ladnie, ja mam luzniejsze timingi ale przy 1.4V vdd i vddq

Godzinę temu, bourne2008 napisał(a):

Na moim Ryzenie 7xxx mam SP116 i curve -16

Pokaz to sp 116 na 7xxx x3d :D :D :D chyba ze masz 7950x3d to mozliwe :) na 7800x3d nie bardzo.

Edytowane przez Zachy
Opublikowano
10 minut temu, Kadajo napisał(a):

Nie czuje tego chłopaki, znaczy się no fajne sprzęty itd.

Ja u siebie zamiast wkładać w sprzęt dla 1% wydajności w 3440x1440 jakie używam - kupiłem sobie i żonie nowe rowery. Coś dla zdrowia trzeba :) .

z GPU to wpadnie dopiero raczej RTX 6090 za 2.5 roku. 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

PS. jak ustawić curve na - (minus)?  Negative to minus?

Curve ustawiłem na 20 i CB 23 przeszło i wynik wzrósł do 22 965.

Temp mam ok 95 stopni bo chłodzenie mam na 40%.

 

Edytowane przez lysyn
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, RTX5090 napisał(a):

Ja u siebie zamiast wkładać w sprzęt dla 1% wydajności w 3440x1440

Blue way of life zobowiazuje trzymac się Intela nie wazne co sie dzieje :)

 

Co do nv to zobacze ceny 5090, pobor papu i wydajnosc.

Ale jak bedzie powyzej 2000$ to raczej odpada na premiere :s

Edytowane przez Zachy
Opublikowano
1 minutę temu, Zachy napisał(a):

trzymac się Intela nie wazne co sie dzieje

Jakie korzyści miałbym teraz wymieniając 13900K na 98003D ? 1-2 % więcej w grach ? I dużo niższe wyniki w multi. (a tutaj od czasu do czasu do pracy mojej przydaje się duża moc wielordzeniowa) 

Opublikowano (edytowane)

Każdy wybiera to co mu pasuje. :)

 

Ja sie ciesze ze 13700k sprzedalem jak gen14 wychodzio i poszedlem w 7800x3d,a teraz 9800x3d.

 

Jak bym pracowal z grafika to pewnie i 9950x albo 9950x3d by wpadl do kompa

 

Edytowane przez Zachy
Opublikowano
26 minut temu, Zachy napisał(a):

Jak testowalem co -25 to musialem podniesc vsoc do 1.15 i vddio do 1.12 zeby stabilnosc lapac z 1.1 na obu przy co -20

 

Jakos tak szlo w nocy

Wyzsze sp to wyzsze takty przy nizszych napieciach :)

Ladnie, ja mam luzniejsze timingi ale przy 1.4V vdd i vddq

Pokaz to sp 116 na 7xxx x3d :D :D :D chyba ze masz 7950x3d to mozliwe :) na 7800x3d nie bardzo.

Przetrzyj oczy. Nie napisałem, że mam X3D.

Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, Kadajo napisał(a):

Razem z RTX 5090 to będzie jakieś minimum 15k jak dobrze wiatr by zawiał, a nie wieje :E

15k to moze i za samo 5090 byc 

 

Nie, tyle to nie...:piwko:

Edytowane przez Zachy
Opublikowano

W pewnym sensie. Po co mam wydawać tyle kasy na coś co nie jest mi aktualnie potrzebne. Z drugiej strony to samo mogę powiedzieć o reszcie klamotów które chce kupić... Chyba kryzys wieku średniego mam, ale czy on się nie objawiał kupowaniem właśnie niepotrzebnych zabawek ? :E

Opublikowano
1 minutę temu, Kadajo napisał(a):

Chyba kryzys wieku średniego mam,

Ja już wchodzę powoli w rocznik 40 latka, nie wyglądam jak ten filmowy 40 latek ale...

Ale zabawki kupić ? Czemu nie :) 

U ciebie jeszcze jest sens wymiany sprzętu (o ile do czegoś potrzebny więcej niż tylko cyferki benchmarku)

Opublikowano (edytowane)

@Kadajo

Kazdemu wzgledem potrzeb i finansow.

 

Nie kazdy dla paru % chce dokladac po 500-1000zl do interesu ciekawe jak bedzie sie eydajnosc w msf2024 prezentowala i skalowala.

 

Wiem ze braciak na 5800x3d i rx 7900 xtx jest zadowolony z wydajnosci wzgledem msf2020

 

No ale kupisz teraz to spokojnna 2lata :D

Edytowane przez Zachy
  • Like 1
Opublikowano
5 minut temu, RTX5090 napisał(a):

Ja już wchodzę powoli w rocznik 40 latka, nie wyglądam jak ten filmowy 40 latek ale...

Ale zabawki kupić ? Czemu nie :) 

U ciebie jeszcze jest sens wymiany sprzętu (o ile do czegoś potrzebny więcej niż tylko cyferki benchmarku)

Tez nie wyglądam chociaż 40 już dawno przekroczona, mój ojciec już bardziej wyglądał. widno takie czasy :D

No u mnie niby jest sens wymiany problem w tym ze wszytko mi nadal śmiga w takiej wydajności jakiej oczekuje...

Opublikowano

@Kadajo ja już to przerabiałem przy 7800X3D, jak był za 1300-1400 zł to chciałem się przesiąść, dopłatę bym miał symboliczną wtedy a wydajność wzrosła, mogłem brać, ale czekałem na lepsze ceny i stało się co się stało. Czy żałuję? Nie bardzo, bo 5800X3D dalej jest super wydajnym procesorem i tylko na takich forach jak tutaj dużo ludzi go ma lub mocniejsze. Większość graczy marzy o czymś takim i siedzą na 5600 i też grają ;) 

 

Jeszcze dwa lata temu bym szarpał tego 9800X3D jak Reksio szynkę, ale dzisiaj... nie wiem czy to zmęczenie materiału czy co, ale szkoda mi kasy dla tych %. I nie to że nie stać, po prostu złożę sprzęt, pocieszę się kilka dni z wydajności, a potem zapomnę i pewnie locka FPS zrobię gdzie obecny sprzęt i tak wykarmia wystarczająco... 

  • Upvote 1
Opublikowano

Teraz 40 lat to inne zmeczenie materiału niz 20 - 30 lat temu to i wyglada sie mlodziej.

 

Zycie w czasach komuny bylo ciezsze.

 

Ja juz w polowie drogi z 40 do 50 i jedynie czego mniej to checi czasami zeby wstac ;)

 

A energii podobnie w sumie :D

  • Upvote 2
Opublikowano
6 minut temu, Zachy napisał(a):

@Kadajo

Kazdemu wzgledem potrzeb i finansow.

 

Nie kazdy dla paru % chce dokladac po 500-100xl do interesu ciekawe jak bedzie sie eydajnosc w msf2024 prezentowala i skalowala.

 

Wiem ze braciak na 5800x3d i rx 7900 xtx jest zadowolony z wydajnosci wzgledem msf2020

Jak nie bedzie realnej topografii miast z budynkami 3d tak jak to jest w Google Earth VR, to chyba zrobie refunda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • To wygląda... beznadziejnie. Prędzej napisałbym, że to trzecia część Elexa, a nie Czarnobylitu. Kamera zza pleców, walka w zwarciu, piruety, obroty, przeciwników w grom, a niektórzy wielkości ciężarówki. No nie podeszło mi. Jedynka była jaka była, ale była całkiem niezłym, rozbudowanym walking simulatorem z przewuj klimatem. 
    • Ładny ptaszek :). Myszołów czy jakiś mniej pospolity okaz ? Sądząc po ujęciu chyba do lądowania/polowania 😁 się szykował?
    • W konfiguracji 2 stata + 2 m.2 żadna płyta na am5 nie obetnie linii pcie gpu.  Ze względu na uefi i cenę  osobiście wybrałbym bramkę numer trzy. Skisłem 
    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...