Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@bourne2008

Jak tam nie eksperymentuję i nie wgrywam beta BIOS :/ zawsze czekam na wersję ostateczną :D

 

Pozostało 7 sztuk 9800X3D w cenie 3299 PLN :smiech:ktoś dokonał zakupu... 

Chciwość pełną gębą dopadła owocowy, aż nie mogę patrzeć tak mnie odrzuca :E

Edytowane przez sniper76
Opublikowano
1 godzinę temu, ShaDow_Pro napisał(a):

Za chwilę jak tak dalej pójdzie będą za 5k :szatanek:

I tak samo będzie z RTX 5090 w styczniu... lepiej za wczasu ćwiczyć refleks i nawigowanie po sklepach jeśli ktoś chce kupić w cenie startowej (jakakolwiek ona nie będzie ;)).

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, sniper76 napisał(a):

@bourne2008

Jak tam nie eksperymentuję i nie wgrywam beta BIOS :/ zawsze czekam na wersję ostateczną :D

 

 

To jest forum dla "entuzjastuf" więc wrzucam co wyjdzie. Może kogoś zainteresuje.

Edytowane przez bourne2008
Opublikowano

@DżonyBi Niestety moja miłość w postaci Godlike okazało się, że zamiast 3 ekranów oled ma 3 lcd, do tego niby jest e-atx, a w rzeczywistosci ma 1.7 cm więcej szerokości i zasłoniłaby całkowicie otwory na przewody u mnie, więc wleci nowy Crosshair.

 

Wymagało to uporządkowania dysków i zamiany 1TB + 2TB na 4TB, no ale będzie spokój ;)

  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 1.12.2024 o 18:55, NoviAMG napisał(a):

Spokojnie, u mnie nie ma sztucznego OC :). Skoro Apex wyjaśnił aide Jula i vt3 to... Testuje w apexie 

Tego typu testy są dobre jak ustawiasz cpu na sztywno wiadomo że przy zabawie z curve/pbo może wszystko przechodzić a pierwsza lepsza gra się wywali moment czy nawet w bezczynności zaliczysz restart pc przez overboosta, do tego typu ustawień dobry jest core cycler https://github.com/sp00n/corecycler/releases/tag/v0.9.6.2

Opublikowano (edytowane)

No niestety z 8-10 godzin pasuje to potrzymać, mi przy minimalnej niestabilności potrafił  się wywalić dopiero po 6 godzinach ale przynajmniej testuje tak jak powinno się to odbywać w przypadku takich ustawień czyli wrzuca na zmianę maxymalne boosty na każdy rdzeń.

Edytowane przez Send1N
Opublikowano

Cześć! Może tutaj mi ktoś pomoże. Mam nowy komputer z procesorem ryzen 7 9800x3d, płytę ASRock x870 riptide wifi, pamięci RAM patriot cl30 venom 6000 MT/s. Zazwyczaj komputer działa dobrze, temperatury ok, ale po resecie od czasu do czasu świeci się tylko dioda CPU i komputer nie wstaje. Muszę wtedy wyłączyć i włączyć z przycisku, i wtedy rusza. Dzieje się to całkiem loswo i zazwyczaj mogę resetować kilka razy pod rząd bez problemu. Bios 3.1, czyli aktualny. Bety nie pakuję, bo się boję. Zresztą ja słaby w te tematy. W biosie włączone Expo i pbo 85 stopni -20mV. 

Wykluczam raczej zły montaż czegoś, bo ogólnie działa dobrze jeśli wstanie. Przed włączeniem pbo również się to działo. Gdzieś czytałem, że może być to jednak problem z pamięcią RAM (na reedicie najnowszy post). Normalnie system wstaje w jakieś 17-18 sekund. Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeśli tutaj to złe miejsce na to pytanie. Zasilacz fsp 1000w jeśli ma to znaczenie. 

Opublikowano

Jak nie wstaje to jaki kod błędu masz na wyświetlaczu błędów? 

1 minutę temu, razz1 napisał(a):

50 stron oczekiwania na premierę

110 stron o ustawieniach

A niby o czym byś chciał czytać w temacie procków? 

Opublikowano
28 minut temu, Adikon napisał(a):

Tak, próbowałem. Ogólnie problem chyba globalny, bo jest kilka wątków na reedicie. Pozostaje mi chyba czekać na nową wersję biosu, bo tej bety się trochę boję 😅

Dokładnie miałem to samo na 7800X3D i od czasu do czasu na 9800X3D to samo się powtarza, ale czy to jest wina biosu to nie wiem. Kolega miał ten sam problem i w jakiś sposób go rozwiązał, zapytam go dzisiaj o to. Chyba , że zajrzy do tematu i sam napisze jak to rozwiązał. 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Wrażenia po przesiadce z 7800X3D:

 

- wydajność (miejsca procesorowe w grach, kompilacja) wzrost przeważnie między 10 a 20%. W jednym miejscu wpadło +30%, ale to bardzo specyficzny test.

 

- temperatury w dół o około 10-15 stopni przeważnie.

 

- pobór mocy w grach wyższy o 5-10W. W Cinebenchu chyba o 50W (ale wynik +30%).

 

Ogólnie szału nie ma, przesiadka z 5800X3D na 7800X3D dała mi trochę więcej, 15-25% przy mniejszym poborze mocy, ale wtedy doszedł szybszy RAM i nowa platforma.

Z drugiej strony upgrade typu plug&play a na horyzoncie i tak nic ciekawszego nie ma, 9950X3D nie chcę.

Edytowane przez some1
  • Like 1
Opublikowano
Cytat

 

 

1 godzinę temu, PiPoLiNiO napisał(a):

@Adikon Próbowałeś czy bez pbo jest to samo? 

Niestety to samo. Już przed pbo się to działo.

Godzinę temu, Pitt_34 napisał(a):

Dokładnie miałem to samo na 7800X3D i od czasu do czasu na 9800X3D to samo się powtarza, ale czy to jest wina biosu to nie wiem. Kolega miał ten sam problem i w jakiś sposób go rozwiązał, zapytam go dzisiaj o to. Chyba , że zajrzy do tematu i sam napisze jak to rozwiązał. 

Byłbym bardzo wdzięczny. Da się z tym żyć, ale jednak męczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • To wygląda... beznadziejnie. Prędzej napisałbym, że to trzecia część Elexa, a nie Czarnobylitu. Kamera zza pleców, walka w zwarciu, piruety, obroty, przeciwników w grom, a niektórzy wielkości ciężarówki. No nie podeszło mi. Jedynka była jaka była, ale była całkiem niezłym, rozbudowanym walking simulatorem z przewuj klimatem. 
    • Ładny ptaszek :). Myszołów czy jakiś mniej pospolity okaz ? Sądząc po ujęciu chyba do lądowania/polowania 😁 się szykował?
    • W konfiguracji 2 stata + 2 m.2 żadna płyta na am5 nie obetnie linii pcie gpu.  Ze względu na uefi i cenę  osobiście wybrałbym bramkę numer trzy. Skisłem 
    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...