Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, SebastianFM napisał(a):

 

2. Reflex 2 ma przekształcać klatkę obrazu już po jej wyrenderowaniu uwzględniając m. in. ruch myszką. Po pierwsze to będzie to trwało określoną ilość czasu więc zwiększy opóźnienie, zmniejszy ilość FPS. Po drugie to AI nie przewidzi ruchu przeciwników więc prawdziwe opóźnienie się nie zmniejszy.

Tyle w teorii. W praktyce wygląda to tak że pomaga to bardzo i jest to odczuwalne. Może nie da niedzielnych osób z gier AAA, ale wysoki/bardzo wysoki poziom esportu będzie z tego korzystało z powodzeniem. 

  • Like 2
Opublikowano
8 godzin temu, DżonyBi napisał(a):

To jest moje zdanie na podstawie jednej karty, ale tak sie zniechecilem, ze nie mam ochoty juz probowac z innymi kartami od GB. Mozesz wyprobowac Aorusa 5080 czy 5090 - to moze byc inna para kaloszy.

Ja akurat sobie chwalę Aorusa. Jest chłodno, cicho, cewki nie grają a przynajmniej ja nie słyszę. Biłem się z myślami przed zakupem bo w koszyku miałem Suprim X ale koniec końców wziąłem Aorusa. I zgadzam się co do GCC. Nie wiem czy jest gorszy soft jak ten od nich. Szkoda zdrowia na to :boink:

  • Upvote 1
Opublikowano
10 godzin temu, DżonyBi napisał(a):

 

Szeroki cooler, gdzie mialem problem z zamknieciem obudowy, agresywna domyslna krzywa wentyli, ktore zyly wlasnym zyciem. Nawet ten glupi wyswietlacz na karcie lapal zwiechy. I nie, nie mialem wadliwego egzemplarza, po prostu paździerz. Nigdy wiecej Gigabyte.

Pewnie, że nie miałeś wadliwego, bo że ci się nie mieścił w obudowie, to nie wada grafiki, a wada obudowy, a soft raz zainstalowałem do zmiany podświetlenia logo i go wyłączyłem z autostartu. Co do krzywej, to tam są dwa biosy i wystarczy przełączyć na Silent i jest cicho, a krzywą można zmienić także w MSI AB.

Opublikowano (edytowane)

@PiPoLiNiO Ja gram w Battlefield'a nałogowo i nie wyobrażam sobie gry z FG. Wolę 120 klatek bez FG niż 240 z tym zamydlaczem. Nie wspominam już o tym że w gierkach single player wystarczy wrzucić trochę modów i chwila moment artefakty i ghosting wali po oczach. Lipa straszna bo weszło to nvidii ewidentnie w krew i teraz będą szli na skróty co generację. 

Edytowane przez Fenrir_14
  • Upvote 2
Opublikowano

Jeszcze przy najszybszych matrycach oled :). 

Nie wyobrażam sobie grać w jakąkolwiek strzelanke z dodatkowym lagiem. Może jeszcze jakaś gra samochodowa by przeszła z takim czymś, ale zapewne wolałbym 120 realnych klatek niż 240 fejkowych. 

Opublikowano
Teraz, PiPoLiNiO napisał(a):

Czuć, ping 10 a 50 też czuć, ale nie 37ms vs 43ms grafiki :) Pewnie topka prosów by w takim teście trafiła kilka razy. Ale nie ktoś z forum :)

Z tym że napisałem że widać różnicę pomiędzy 3ms a 50 po włączeniu FG. 

 

Jeszcze raz.. co da mi 1

240 sztucznych klatek z takim prawie samym ms jak przy fejkowych 120? Będzie płynniej czy nie skoro nie widać różnicy pomiędzy 37 a 43ms :E

 

 

Opublikowano
9 minut temu, Fenrir_14 napisał(a):

@PiPoLiNiO Ja gram w Battlefield'a nałogowo i nie wyobrażam sobie gry z FG. Wolę 120 klatek bez FG niż 240 z tym zamydlaczem. Nie wspominam już o tym że w gierkach single player wystarczy wrzucić trochę modów i chwila moment artefakty i ghosting wali po oczach. Lipa straszna bo weszło to nvidii ewidentnie w krew i teraz będą szli na skróty co generację. 

Dokładnie, nie wyobrażam sovie gry z tymi generatorami.. Jeszcze na padzie to ujdzie, ale k+m nie ma szans 

 

 

1 minutę temu, PiPoLiNiO napisał(a):

@dawidoxx Po raz ostatni powtarzam. Tematem jest czy odczujesz w ślepym teście który jest 44ms a który 37ms. Skończcie już o tych 240fps bo to bez znaczenia w tej dyskusji ;)

 

I po raz ostatni też, NIKT NIE POWINIEN UŻYWAĆ GENERATORA W FPS ONLINE :)

Nie odczujesz praktycznie, ale czy wtedy potrzebne jest Ci te 240 klatek? 🤣

Opublikowano
1 minutę temu, NoviAMG napisał(a):

Jeszcze przy najszybszych matrycach oled :). 

Nie wyobrażam sobie grać w jakąkolwiek strzelanke z dodatkowym lagiem. Może jeszcze jakaś gra samochodowa by przeszła z takim czymś, ale zapewne wolałbym 120 realnych klatek niż 240 fejkowych. 

Bo się przyzwyczaiłeś i zamiast nakładać odpowiednie korekty mózgiem to ci się leń włączył i liczysz na sprzęt. Wiem mam to samo. Konsolarzowi jak przełączysz TV w tryb do filmów dla zgrywu i będzie miał tak laga 70ms to jak wpadniesz pograć za miecha to TV będzie dokładnie w tym samym trybie i dokonane zero zmian w profilu. Dlatego w strzelanki online po prawdzie wolę grać na padzie i konsoli, bo rozgrywka jest bardziej wyrównana. No dobra na PC lubię sobie czasem zagrać w The Finals ale bez żadnych szaleństw bo na moim orange ping raczej nie spada poniżej 30 ;)

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Alek_M napisał(a):

Co do krzywej, to tam są dwa biosy i wystarczy przełączyć na Silent

Dzieki za oswiecenie :hihot: Phanteks Eclipse P500A to dosc szeroka obudowa i zamknalem ja na styk, ale bardziej chodzilo mi o to, ze cooler karty jest b. duzy i oczekiwalem lepszej kultury pracy, a sie mocno rozczarowalem co do akustyki i temperatur nawet po korekcie krzywej (jedynie temp. pamieci byla bardzo w porzadku). Z RGB tez mialem problemy. Na reddicie jest duzo skarg na ten konkretny model. Nie bede wiecej pisal na temat tej karty w tym watku.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano

120 realnych to 480 z MFGx4 (120 prawdziwych + 360 fejkowych).

 

Jeśli prawdziwy FPS idzie w setki to można sobie grać z MFG, dramatycznej różnicy nie będzie. Ale jeśli po włączeniu MFG x4 na wyjściu będzie tylko "100" fps, to znaczy, że gra generuje 25 klatek na sekundę. Wtedy będzie 50 ms opóźnienia z samego faktu, że trzeba poczekać na kolejną klatkę do generacji, a jeszcze cały potok graficzny i opóźnienia monitora trzeba dodać. :)

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano
27 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

 

Pomijając, że nikt nie używa chyba generatora w grach typu CS bo ma tam w pip klatek bez niego :)

Silnik CS dalej jest zrobiony pod więcej klatek=nizszy input lag. Tam nigdy za mało. 1% w CS musi być już na poziomie 360-400 FPS, do monitorów 360. 
 

I tak, generator będzie używany w grach online. Ciekawe że w czasach smużenia i mydła w panelach TN, oraz wszechobecny ghosting nie przeszkadzał a teraz DLSS to nagle zło :E 

Sam jestem ciekaw jak to będzie działało, i jak będzie się “czuło” ale prawdopodobnie jak z każdą nową technologią. Będzie ryk, a później powolna adaptacja, i “jak można było bez tego grać”. 

Opublikowano
5 minut temu, Art385 napisał(a):

Bo się przyzwyczaiłeś i zamiast nakładać odpowiednie korekty mózgiem to ci się leń włączył i liczysz na sprzęt. Wiem mam to samo. Konsolarzowi jak przełączysz TV w tryb do filmów dla zgrywu i będzie miał tak laga 70ms to jak wpadniesz pograć za miecha to TV będzie dokładnie w tym samym trybie i dokonane zero zmian w profilu. Dlatego w strzelanki online po prawdzie wolę grać na padzie i konsoli, bo rozgrywka jest bardziej wyrównana. No dobra na PC lubię sobie czasem zagrać w The Finals ale bez żadnych szaleństw bo na moim orange ping raczej nie spada poniżej 30 ;)

Mam kolegę co się wychował na consoli, złożyłem mu pc, podpiął sobie wszystko i pykał zadowolony w gierki, będąc u niego w gościnie, odpalił kompa i coś mnie już raziło w oczy na pulpicie, okazało się że grał na 60hz zamiast na 165 :E . Przełączyłem mu na 165, przyszedł odpalił gierkę i po nastu minutach stwierdził "że gra szybciej chodzi" :E . Mi wystarczyło tylko ruszenie myszką na pulpicie, żeby zobaczyć jak strzałka idzie skokami do przodu... Kiedyś grałem na padzie, ale to w jakieś scigałki, próbowałem w apexa pograć na padzie, stwierdzam że się nie da, gra za dynamiczna, a już tak szybkich palców nie mam. Ja mam radiówkę, co z tego że jest ping 15, jak niestabilny jak miecio pod sklepem na koniec dnia. Często jakieś losse jest, skoki pingów, szczerze wolałbym chyba 30 stabilnego pinga niż tak jak mam teraz. Na początku 26r mam mieć światłowód uruchomiony, więc wleci coś szybkiego i mam nadzieję stabilnego. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...