Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, skypan napisał(a):

No tak :P

Zrzut ekranu 2025-01-18 162812.png

O, i to jeszcze rozumiem, a nie jakiś styl łazienkowo-cyrkowy z tymi wszystkimi RGB.

 

Teraz, sideband napisał(a):

Nie bardzo to było dokładnie to samo GPU G92 65nm vs G92 55nm.

Czyli mówisz, że 9800gt była większą zmnianą niż RTX 5xxx? :cool: :lol2:

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, RTX4090 napisał(a):

Faktycznie, pomylił 9800gt z gtx+
co wiele w argumencie moim zdaniem nie zmienia.

image.png.b246f8f39aadff2d7d288b5bda80f0f7.png

Teraz, Radio Tirana napisał(a):

Jestem ciekawy tych dodatków, ponieważ blokada generatora klatek na Amperach była czysto programowym, marketingowym działaniem. 

Podejrzenia, czy pewna wiedza?

Tam gdzie się zmieniają struktury pamięci L1, L2, L3 itp. to bym nie zaryzykował takich podejrzeń.

Edytowane przez VRman
Opublikowano
5 minut temu, VRman napisał(a):

O, i to jeszcze rozumiem, a nie jakiś styl łazienkowo-cyrkowy z tymi wszystkimi RGB.

 

Czyli mówisz, że 9800gt była większą zmnianą niż RTX 5xxx? :cool: :lol2:

 

 

Jak dokładnie to samo może mieć większe zmiany? Nie wiem co tutaj wciągacie.

Opublikowano
6 minut temu, VRman napisał(a):

Podejrzenia, czy pewna wiedza?

Tam gdzie się zmieniają struktury pamięci L1, L2, L3 itp. to bym nie zaryzykował takich podejrzeń.

Od strony API, z którego korzystają twórcy gier, to Amperaż i Ada nie różnią się w zasadzie niczym. To wynika bezpośrednio z dokumentacji. 

 

NVOFA ma identyczne możliwości na Amperach i Adzie. Żeby znaleźć różnice to musiałbyś porównać je z Turingiem. 

 

Dlatego powtórzę (hipo)tezę. Generator klatek mógłby działać na RTX 3000, ale wtedy kto by kupił drogie RTX 4000?

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

 

6 minut temu, Radio Tirana napisał(a):

Od strony API, z którego korzystają twórcy gier, to Amperaż i Ada nie różnią się w zasadzie niczym. To wynika bezpośrednio z dokumentacji. 

 

NVOFA ma identyczne możliwości na Amperach i Adzie. Żeby znaleźć różnice to musiałbyś porównać je z Turingiem. 

 

Dlatego powtórzę (hipo)tezę. Generator klatek mógłby działać na RTX 3000, ale wtedy kto by kupił drogie RTX 4000?

To masz problemy z czytaniem jeżeli twierdzisz, że OFA od Turinga do ADY jest bez zmian.

Edytowane przez sideband
Opublikowano
35 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Ogladam ten film i mam wrazenie ze to refresh Ady :D

Wersje Super Super,5070= 4070 Super Super. :) A tak na poważnie, to jest sporo ulepszeń architektury. Teoretycznie 2krotnie lepsza wydajnosc w RT względem przecięć promieni i post odbic tzw mega geometria, transformery zamiast CNN, SER shader execution reordering czyli zostały zunifikowane jednostki cieniujace i rdzenie tensor, w bloku SM procesory teraz moga wyknoywac obliczenia obu typow całkowitych i zmienno przecinkowych, jest też warp czyli reflex 2, jest tez dodatkowo jest jakis flip metering co ma układać obrazy tak aby były w równych odstepach czasu, i to ma byc sprzetowe wsparcie a nie soft. Duzo zmian jest. Super Super moze jakby wydajnosc w samej rasteryzacji porownywac to tak :)

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, RTX4090 napisał(a):

tylko darmowe FSR ... 

Ty to się z fsr nie śmiej... Tak galopowali by teraz smutów się naczytać bo bez ruchu w procesie nie ma wzrostów... Wait... Może jeszcze coś zostawili jak się od tych fake klatek odbijecię.

Edytowane przez areczek1987
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Wersje Super Super,5070= 4070 Super Super. :) A tak na poważnie, to jest sporo ulepszeń architektury. Teoretycznie 2krotnie lepsza wydajnosc w RT względem przecięć promieni i post odbic tzw mega geometria, transformery zamiast CNN, SER shader execution reordering czyli zostały zunifikowane jednostki cieniujace i rdzenie tensor, w bloku SM procesory teraz moga wyknoywac obliczenia obu typow całkowitych i zmienno przecinkowych, jest też warp czyli reflex 2, jest tez dodatkowo jest jakis flip metering co ma układać obrazy tak aby były w równych odstepach czasu, i to ma byc sprzetowe wsparcie a nie soft. Duzo zmian jest. Super Super moze jakby wydajnosc w samej rasteryzacji porownywac to tak :)

A roznica miedzy 4090 a 5090 w PT to bedzie 30% %-) Moze z czasem sie poglebi ale to z czasem.

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano

Jestem bardzo zadowolony z 4070 TIS. To jak gry wyglądają z rt/pt i dlla/ dlss robi na mnie ogromne wrażenie. Jeżeli seria 5 jeszcze bardziej to poprawi to czemu jest tyle narzekania. Po co komu raster. Ja zmieniłem punkt widzenia. Tlou, indiana, Alan, cyber z tymi technikami wyglądają przepięknie. Nie potrzebujemy lepszych kart. To twórcy niech doscigaja naughty dog i rockstar bo z obecnych kart można wykrzesać naprawdę zdumiewające graficznie gry, tylko deweloperzy muszą dowieźć 

  • Confused 1
Opublikowano
2 minuty temu, raul_ole napisał(a):

Jestem bardzo zadowolony z 4070 TIS. To jak gry wyglądają z rt/pt i dlla/ dlss robi na mnie ogromne wrażenie. Jeżeli seria 5 jeszcze bardziej to poprawi to czemu jest tyle narzekania. Po co komu raster. Ja zmieniłem punkt widzenia. Tlou, indiana, Alan, cyber z tymi technikami wyglądają przepięknie. Nie potrzebujemy lepszych kart. To twórcy niech doscigaja naughty dog i rockstar bo z obecnych kart można wykrzesać naprawdę zdumiewające graficznie gry, tylko deweloperzy muszą dowieźć 

No właśnie na tym polega pic na wodę, że bez czystej mocy rasteryzacji nic nie poprawisz.

Możesz co najwyżej robić jakieś halucynacje fake klatkami i inne bzdety.

  • Upvote 5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...