Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ma ktoś rtx5060 / rtx5060ti? Byłby ciekaw ile zachowują wydajności przy ~100w.

Rtx3070 przy 100w nadal jest wydajniejszy od rtx4060 przy 100w, gdzie domyślne 115w jest praktycznie na równi, ale testowałem tylko CP2077, E33 oraz benchmark Wukonga.

Tak sobie dłubałem, skoro już kupiłem rtx4060 do innego komputera.

Opublikowano
10 godzin temu, musichunter1x napisał(a):

Ma ktoś rtx5060 / rtx5060ti? Byłby ciekaw ile zachowują wydajności przy ~100w.

Rtx3070 przy 100w nadal jest wydajniejszy od rtx4060 przy 100w, gdzie domyślne 115w jest praktycznie na równi, ale testowałem tylko CP2077, E33 oraz benchmark Wukonga.

Tak sobie dłubałem, skoro już kupiłem rtx4060 do innego komputera.

Akurat najlepszy na 100W jest 4070Super, potem zdaje sie jedyną kartą mogaca pracować jeszcze z takimi watami jest 4070Ti. I sa zdecydowanie szybsze od 4060 100W

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, deathrabit napisał(a):

Kolejny przykład 8Gb vs 16Gb

Przykład czego, tego że gry potrzebują dziś z RT wiecej pamięci i to w 1440p ? WOW  ale odkrycie🤣🤦‍♂️🤦‍♂️ Daj tam jeszcze 4k 🤣

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano
25 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Przykład czego, tego że gry potrzebują dziś z RT wiecej pamięci i to w 1440p ? WOW  ale odkrycie🤣🤦‍♂️🤦‍♂️ Daj tam jeszcze 4k 🤣

To nie jest natywne 1440P balanced to około 900P

Opublikowano
9 godzin temu, Phoenix. napisał(a):

Nie ma to znaczenia w kwesti zapychania vram bo model transformer nie obniza juz zuzycia tak jak to robił model CNN wiec w kwesti zapychania karty czy ustawisz natywne czy DLSS jest bez znaczenia ;) 

Obniża, być może alokuje tyle samo, ale ustawienie 4k 100% TAA zabiera wiecej od 4k DLSS performance.

Opublikowano (edytowane)

Na pewno alokuje mniej w takim CP2077, bo mogłem testować PT 1080p z DLSS T balance / performance na rtx3070.
Rtx4060 już wywalał się przez za małą przepustowość przy 8gb.
Dla klimatu oświetlenia da się tak grać w ~40fps, ale przechodziłem go już na czymś innym.
Bardziej przeszkadza mi LOD, zasięg rysowania i mała interaktywność w obecnych grach, niż brak super oświetlenia lub rozdzielczości, a tego pewnie nie przeskoczy się na 8gb. 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

A potrafi nawet alokowac wiecej ;) 

obraz.thumb.png.24edcac97ebc20de90ce7ae502dad03c.png

3 minuty temu, musichunter1x napisał(a):

Na pewno alokuje mniej w taki CP2077

Napewno ;) 

faktem jest , ze jest wiecej jak na CNN ale roznice sie juz tak zacieraja, ze podchodzi pod natywne.

  • Like 2
Opublikowano
1 godzinę temu, Phoenix. napisał(a):

faktem jest , ze jest wiecej jak na CNN ale roznice sie juz tak zacieraja, ze podchodzi pod natywne.

Jest tam pole do błędy, bo gra lubi rozlewać się w pamięci, po otwieraniu menu / mapy oraz chciałbym zobaczyć rzetelny test.
Dla mnie dziwne jest, że tyle pochłania tam więcej... Ale za mało bawiłem się 4.0, aby to zauważyć w grach. 

Opublikowano

Napiszę może innaczej bo w różnych grach zachowuje się różnie jak testowałem. Użycie Transformera jest pomiędzy natywną rodzialka, a CNN i bliżej mu do natywki. Bo to że będzie minimalnie mniej ale będzie się zgadzać pod czyjeś zdanie to sobie pomińmy po prostu :D  A w kontekście tego testu o który cała dyskusja poszła nie m to znaczenia czy natywnie czy transformer bo to i tak wartość zbliżone i karta w obu przypadkach polegnie. 

Po prostu nie chce się licytować o zdanie i drobne różnie. 

Opublikowano
@Brolly Haha @Brolly, wygląda na to, że nie trzeba czekać aż do 2026 roku! Nvidia już szykuje premierki wcześniej, więc gotówka z portfela lepiej niech trzyma się mocno 😅💸:

- RTX 5070 Super – przewidywana premiera to końcówka 2025 roku.
- RTX 5080 Super – również końcówka 2025, ewentualnie początek Q1 2026, pewnie przy okazji CES 2026.

Także zapnij pasy, portfel w pogotowiu, a świerszcze czekają w rogu sceny – Nvidia zaraz zacznie show, więc będzie co oglądać (i słuchać)! 🦗🚀😉

gpt-4.5-preview-2025-02-27

  • Haha 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • 🎮 Battlefield 6 – Aktualizacja Anticheat, Sezon 1 Battlefield 6 wystartował z rekordowym wynikiem, a w pierwszych tygodniach gracze rozegrali miliony bitew. Jednym z najgorętszych tematów stała się walka z oszustami — dlatego EA podsumowało pierwszy miesiąc działania systemów antycheatowych. 🛡️ 98% uczciwych rozgrywek po premierze Dzięki miernikowi Match Infection Rate (MIR) — określającemu szansę na spotkanie oszusta w danym meczu — wiemy, że tydzień po premierze aż ~98% gier było całkowicie wolnych od wpływu cheaterów. To efekt strategii skupionej nie tylko na banowaniu, ale przede wszystkim na zapobieganiu wpływowi oszustów na rozgrywkę. 🧪 Czego nauczyła nas otwarta beta? 🔒 Ponad 1,2 mln prób oszustw zablokowano jeszcze przed premierą. 📈 Udział uczciwych meczów wzrósł z 93,1% do ~98%. 🖥️ Aktywacja Secure Boot poszybowała z 62,5% do 92,5%, umożliwiając zastosowanie kolejnych warstw ochrony. 🚀 Pierwszy miesiąc po premierze W sam weekend premierowy zablokowano 367 tys. prób oszustw, a do dziś już 2,39 mln. Tylko 1,5% graczy PC nie ma jeszcze aktywnego Secure Boot — trwają działania, by pomóc domknąć te przypadki. EA monitoruje 190 źródeł cheatów, z czego 183 (96,3%) zaliczyły awarie, wykrycia lub wyłączyły swoje narzędzia. ➜ W skrócie: społeczność cheaterów została mocno zdestabilizowana. 🔍 Co dalej? EA pracuje nad kolejnymi zabezpieczeniami, m.in.: Wykorzystaniem dodatkowych funkcji bezpieczeństwa systemu (TPM 2.0, HVCI, VBS). Skuteczniejszym wykrywaniem sprzętowych narzędzi do oszukiwania — we współpracy z producentami platform. Usprawnieniem systemu zgłaszania naruszeń w grze. Modernizacją narzędzi operacyjnych dla analityków. Oraz… „ściśle tajnymi” nowymi mechanizmami wykrywania, które pojawią się po zakończeniu testów. 🔥 Walka trwa — ale przewaga rośnie. EA podkreśla, że systemy antycheat stale się rozwijają, podobnie jak oszuści. Kluczowe jest zgłaszanie podejrzanych graczy — każde zgłoszenie to dodatkowe dane, które pomagają szybciej eliminować zagrożenia i dbać o uczciwe pole bitwy. 🛡️ Bawcie się dobrze i grajcie fair. Do zobaczenia na polu walki! via  https://www.ea.com/pl/games/battlefield/battlefield-6/news/battlefield-6-anticheat-update-season-1?fbclid=IwZnRzaAOWwMtleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeYXljdmzsKU6I-S3kT-x9NbFbskbm3FUjhqB3f-8tfycOYjvVJSshL44Y6FI_aem_kAHMQHE_P6eqUr7KeV0ijg
    • Siedziałem 1.5 roku na G9 49 - JEŻELI NIE GRASZ W SYMULATORY, to zakup totalnie bez sensu.  Do fps się nie nada - to jest jamnik wsród monitorów. Teraz wskoczyłem w lg45 ultra gear 800r i jestem zachwycony - na simy dobry i o wiele wiele lepszy w innych geach od G9 49.   Najbliższa zmiana gdzies pod tandem oled 5k2k 🫠
    • Tak, rozmawiają, wyglądają, zachowują się natywnie. Dla mnie to podstawa. Oczywiście scenariusz bardzo ważny ale w tym akurat nasi twórcy są mistrzami. 
    • W specyfikacji jest tak, więc raczej powinno być git ( płyta MSI PRO B760-P WIFI DDR4 ) M.2_1 (CPU, PCIe 4.0 x4)  M.2_2 (Chipset, PCIe 4.0 x4 / SATA)  
    • Próbowałem w to grac na padzie od iksa ale lepiej mi się grało klawiatura plus mysz
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...