Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

W cyberpunku 4k bez RT na ustawieniach ultra natywniej 5090 jest blisko 50% szybszy, wiec tutaj troche przesadzasz

Zależy w jakich testach i jakiej miejscówce. Na PPC wyszło im 39%, tomcugowi na ith ~45% 

 

Ale dalej w całokształcie w większej puli gier przyrost wydajności w rastrze średnio to do około 30% dla 5090 vs 4090 :E Więc bida z nędzą patrząc na to, że takie 5090 ma prawie 30% więcej zwiększony pobór papu z gniazdka i ~30% więcej jednostek :E 

Opublikowano
18 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

W cyberpunku 4k bez RT na ustawieniach ultra natywniej 5090 jest blisko 50% szybszy, wiec tutaj troche przesadzasz

Nic nie przesadzam bo pod tym względem "blackwell" zawodzi i to bardzo. To nadal najlepsze karty na rynku ale Nvidia premierę nowej architektury ratowała wyższym poborem prądu i dlatego nowy top ma pobór prawie na limicie super wtyczki%-)

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, VRman napisał(a):

W serii 6000 i 7000 poza RT jeszcze potężnie odstawali z upscallerami.

 

Teraz też bym się nie rozpędzał z chwaleniem FSR4, bo w ruchu to jest nadal kaszana. Nie to, że DSR4 jest w tej kwestii jakiś super.

 

Jak tylko przestali potężnie odstawać, to wrócili do wycen z dupy i znowu "to co ma Nvidia minus 50$". Problem w tym że w Europie to jest nie -50$ a wręcz +50$. 

Tak to oni odzyskają rynek, ale chyba antyków w muzeach elektroniki jak już Radeon zupełnie przestanie być widoczny w sklepach

Kadajo i Krzysiak już robią lalki woodoo za Twoją wypowiedź :uklony: :faja:

Edytowane przez leven
Opublikowano
23 minuty temu, ODIN85 napisał(a):

Ty tak serio? Gry za ponad 300zł porównujesz do jakiś tanioch?

A no tak, na serio :E Dobra gra AAA sprzeda się za cenę gry AAA i zaliczy setki tysięcy graczy, patrz np. Elden Ring, BG3, Clair, KCD2 itd. Gówniane będą zaliczać kilka -kilkanaście tysięcy i indory je zmasakrują popularnością :E 

  • Upvote 1
Opublikowano
57 minut temu, jankooo napisał(a):

Według mnie ścianę pokazali już w aktualnej generacji- zobacz, że wydajność wzrosła liniowo z poborem prądu... Gdyby Nvidia ponazywała karty np RTX5090-->RTX 4090Ti to tylko niuanse by zdradziły, że coś się jednak tu zmieniło więcej

Wydajność na wat jest ciut lepsza po UV od ADY, ale to bardziej wynika z procesu, który właśnie jest ciut lepszy. Na spokojnie poczekam co pokażą dalej może przyłożą fałda i będą grubsze zmiany w architekturze z pkt widzenia wydajności na wat. Nikt by nie płakał na 5090 jakby było średnio 1.3x i w peaku 1.5x tylko przy zachowaniu TDP z 4090 ;)

5090 to karta przygotowana bardziej pod amatorów AI stąd 32GB i wysoka przepustowość pamięci.

13 minut temu, DżonyBi napisał(a):

5090 dało tyle ile cholernie brakowało 4090. Gdybyś siedział na 4090, a potem przesiadł się na 5090 to byś zrozumiał.

Miałem tą niesamowitą wydajność w obudowie i zwróciłem o nie :E

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, sideband napisał(a):

Miałem tą niesamowitą wydajność w obudowie i zwróciłem o nie :E

Pisałeś bzdury na temat wydajności. W sumie nie wiem jaki miałeś w tym cel. Albo za szybko oddałeś i nie przetestowałeś należycie albo przyjąłeś od razu taka narracje na nie. 5090 daje radę w każdym scenariuszu. 4090 z dlss q+fg potrafi dostawać zadyszki. Zmieniać na dlss p nawet mi do głowy nie przychodziło na karcie za 10k.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, lukadd napisał(a):

Ja tam czekam na GPU co mi pociągnie w końcu Stalkera w 4k bez RT :E 5090 się nie popisało zresztą jak w przytłaczającej większości gierek :hihot:

 

SboY8k2.png

Proszę pokazać kartę, która jest najmocniejsza i jest w 60fps wyświetlana na nowej grze. Ma to być kiler, jak Stalker :E

Edytowane przez leven
Opublikowano
6 minut temu, jankooo napisał(a):

Sens już teraz jest- to najszybsza karta na rynku. Czy to się opłaca to już indywidualna kwestia...

Co z tego że "najszybsza" jak wzrost wydajności względem poprzedniej generacji jest mizerny patrząc na to jakie przyrosty nvidia oferowała w wcześniejszych generacjach.

Kasa to nie wszystko. 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Przecież dopłacisz tyle samo. Koszt przesiadki:

 

4090 -> 6090

4090 -> 5090 -> 6090

 

Ja jestem zadowolony z decyzji. Sprzedałem 4090 w najlepszym momencie. Tam gdzie 4090 dostawała zadyszki to 5090 świetnie sobie radzi. DL: The Beast z RT też zapewne będzie chodził dużo lepiej na 5090. Czekam z niecierpliwością.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano (edytowane)

Przypomnijcie sobie jakiego kopa 4090 w RT potrafiła dostać i to niżej na wykresach względem RTX 3090Ti, a nie zwykłego 3090 :E 

 

HShbCkb.png

 

MRF1B3f.png

 

A teraz jak 5090 osiągnie jakimś sposobem w nielicznej wybranej  gierce okolice 40% do przodu w RT to otwieranie szampana i jaka zawalista karciocha :E 

Edytowane przez lukadd
Opublikowano
32 minuty temu, lukadd napisał(a):

Ja tam czekam na GPU co mi pociągnie w końcu Stalkera w 4k bez RT :E 5090 się nie popisało zresztą jak w przytłaczającej większości gierek :hihot:

Do tego czasu to już nowy Stalker powstanie. :rotfl2:

Opublikowano
6 minut temu, lukadd napisał(a):

Przypomnijcie sobie jakiego kopa 4090 w RT potrafiła dostać i to niżej na wykresach względem RTX 3090Ti, a nie zwykłego 3090

Jak  to było ?? 30% do wydajnosci, 30% do ceny i 30% wiecej poboru, no fenomenalny ten 5090 :hihot: Sie kupiło to trzeba przeciez chwalic, zero jakiejkolwiek refleksji i normalnego spojrzenia ;) 

  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...