Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, cichy45 napisał:

G sync z aktywnym vsync tak. 

vsycn blokuje klatki na "wysokosci" odswiezania monitora a nie kilka fps pozniej.

12 minut temu, Smalec napisał:

Klatki najlepiej blokować w RTSS. Vsync to zawsze spory input lag.

vsync to najwieksze gunwo jakie mozna wlaczyc, nie wiem jak mozna tego jeszcze dzis uzywac.

10 minut temu, JeRRyF3D napisał:

A czy są jakieś negatywy uruchamiania nv reflex?
Dlaczego to jest uznaniowe (?), a nie obligo i "samo się" nie włącza?

Reflex nie musisz wlaczac w sterowniku, jesli gra nie z niego korzysta to w 99% przypadkach jest on w grze ON.A jak nie to po prostu sobie go wlaczasz.

Opublikowano
16 minut temu, Phoenix. napisał:

vsycn blokuje klatki na "wysokosci" odswiezania monitora a nie kilka fps pozniej.

28 minut temu, Smalec napisał:

Nie wiem jak mogłeś mieć GPU nvidii i nie wiedzieć jak działa cały mechanizm locka. Aktywujesz Gsync, aktywujesz vsync, aktywujesz tryb low latency i masz locka poniżej max hz monitora. 

Opublikowano

Nie uzywam vsynca w sterowniku bo kazdy vsync to zlo, a lock klatek na "wysokosci" monitora robi vsync wlaczany w grze.

A jesli jest tak jak piszesz to tez nie wiedze sensuprzy przy 165hz robic locka na 158, bez sensu.

Opublikowano

Każdy ma inną wrażliwość na opóźnienie ale wydaje mi się że to psioczenie na opóźnienie vsync jest wyolbrzymione. Przecież nawet biorąc pod uwagę framegena to przy bazowych 79 FPS vsync to opóźnienie ile może być? Max jeden cykl odświeżenia.

 

Jestem pewien że jeden cykl odświeżenia w ślepym teście będzie nie do zauważenia przez żadnego przeciętnego gracza.

Opublikowano

@Spychcio podobno bazowy zegar ma być 30% większy. Boost 2,9 GHz, do 2,52 przy Ada. 

Ostatnie ploty ponoć są takie, że founders 5090 ma być gabarytowo mniejszy, mimo że wszystkiego ma więcej w tym samym procesie technologicznym 4N.

Opublikowano
4 godziny temu, marcinpl napisał:

Ale tak działa gsync.

Panel gsync on

Panel.vsync on

W grze vsync off

I limiter -3hz

Do dzialania gsynca nie potrzeba vsynca. Od tego jest gsync zeby nie uzywac vsync. No ale jak ktos lubi to sobie moze odpalac ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano

No ale bez vsynca będzie gpu pluć więcej klatek niż monitor ma herców, co jest bezsensowne, bo wtedy masz tearing i cały sens gsynca szlag trafia. A vsync przy fps = hz ekranu daje opóźnienie nie większe niż 1 klatki obrazu - nikt tego nie zauważy i nie poczuje.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, cichy45 napisał:

No ale bez vsynca będzie gpu pluć więcej klatek niż monitor ma herców, co jest bezsensowne, bo wtedy masz tearing i cały sens gsynca szlag trafia. A vsync przy fps = hz ekranu daje opóźnienie nie większe niż 1 klatki obrazu - nikt tego nie zauważy i nie poczuje.

Dlatego blokuje sie klatki np riva tuner ;) Ale kazdy ustawia pod siebie wiec nie mam tez zamiaru komus narzucac innych metod. Nigdy nie uzywam vsync i uzywac nie bede.

9 minut temu, galakty napisał:

Ale to jest ich wymysl ,nawet sama nvidia w instukcji nie pisze nic o vsync bo go po prostu gsync nie wymaga ;)

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, wamak napisał:

Zalecają w grze ustawić 3 fps mniej, niż odświeżanie monitora i jednocześnie zalecają

Sam limit FPS nie gwarantuje stabilnego FPS więc jest szansa na to że będziesz mieć tearing bo przekroczysz Hz ekranu - przy vsync wtedy on wchodzi do gry i opóźnia wyświetlenie zbyt szybkiej klatki tak żeby nie było tearingu.

 

Teoretycznie limit kilku fps poniżej max Hz powinien automatycznie być aktywowany przy trybie niskiego opóźnienia / reflexu ale nie w każdej grze to działa więc w tej sytuacji wchodzi limit max fps ze sterownika.

Edytowane przez cichy45
Opublikowano

A na koncu i tak vsync off jest gicio ;) : " G-SYNC is the best, most flexible syncing solution available on Nvidia hardware, with no peer (V-SYNC OFF among them) in the sheer consistency of its frame delivery."

 

No ale nie ma co drazyc, szkoly sa rozne wiec niech kazdy robi po swoejmu :D

Przed chwilą, cichy45 napisał:

więc jest szansa na to że będziesz mieć tearing bo przekroczysz Hz ekranu

Napewno przekorczy jak zrobisz limit innym programem ;) Szkoda ze odkad gsync istnieje jakos tego tearingu bez vsynca z lockiem nie widzialem :D

Opublikowano
15 minut temu, wamak napisał:

Zalecają w grze ustawić 3 fps mniej, niż odświeżanie monitora i jednocześnie zalecają włączyć Vsync. Przecież Vsync jest niepotrzebny, jak się ustawi limit klatek.

Vsync w sterowniku ON, w grze OFF. Wtedy masz najmniejsze różnice we frametime. 

Sam limit klatek może powodować "przebijanie" bariery. 

Opublikowano (edytowane)

Dobra, bo i tak przy aktywnym vsync mówimy o opóźnieniu MAX 6 milisekund przy 165 Hz i mniej przy szybszych ekranach. 

 

Konia z rzędem temu, kto w ślepym teście w powtarzalny sposób wskaże gdzie te 6ms jest więcej a gdzie mniej :)

 

Z resztą sam Carmack kiedyś powiedział (a nie można mu chyba odmówić doświadczenia z szybkimi grami) że opóźnienia poniżej 20 ms są generalnie nieodczuwalne dla ludzi.

Edytowane przez cichy45
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Prosze bardzo, wg zyczenia Pana intelektualisty wysokich lotow:        Gdzies wspomnial o nowych IP od N, czy poprostu stwierdzil, ze te gry sa dobre = jest sprzedaz = jest zysk = kolejne gry (nawet jesli jest to Mario edycja pierdylion). Jeszcze na koncu zarzucasz cos, czego nie napisal i zakazujesz uzywac jakiegos argumentu, bo nie, akurat ten sie nie liczy  
    • @rybaJak cytujesz to cytuj dokładnie, a nie wkładasz swoje słowa w usta innych. W każdym razie brawa za nadinterpretację. Te pyskówki o szkole sobie daruję, bo nie chcę się zniżać do Twojego poziomu.   A nie zauważasz tego, że dla kogoś innego mogą to być bardzo dobre gry i powód do zakupu konsoli? Sam jako przykład sztandarowego exa od Sony podajesz TLOU2, które jest bardzo kontrowersyjne i nie trudno znaleźć jakiegoś antyfana, który nazwie ten tytuł crapem. Dla mnie Returnal niszczy prawie wszystkie exy z PS4 i jest grą 10/10. A Ratcheta wstawiłem na tę listę głównie dlatego, bo to ex (nie uważam go za coś świetnego/wybitnego tak jak Ty).   Sequel zazwyczaj oferuje lepiej/więcej tego samego i to dostaliśmy w przypadku Horizon, GOW i Spider Mana. Tobie te gry się nie podobają i spoko, ale nie zmienisz rzeczywistości - są to wysoko oceniane system sellery. Nie wiem jakich postępów graficznych oczekiwałeś po przejściu z PS4 na PS5, ale wspomniany Horizon FW, który Cię nie zachwycił, należy aktualnie do topki najładniejszych gier i sporo w nim poprawiono.   Sprawdziłem i przenosiny miały miejsce na początku 2016 roku, czyli sporo przestrzeliłeś i ten argument o spadku jakości z uwagi na zmianę lokalizacji siedziby nie ma sensu. Już lepiej winić Jima     BOTW było oryginalne w 2017 roku i co wydali po 6 latach? TOTK - gdybym oceniał krytycznie jak Ty gry Sony to stwierdziłbym, że to kalka poprzednika z cheatami. Z Mario mnie też nie rozśmieszaj. 2D stoi od lat i nic się nie zmienia. W 3D jest znacznie lepiej, ale z tym totalnym zmienianiem sposobu zabawy nie przesadzaj. Odyssey się ciepło przyjęło to od razu polecieli w podobne Kirby 3D. Plus najnowszy dodatek do remastera 3D World jakoś bardzo nie odbiega od utartego schematu platformówek i nie zwiastuje niczego nowego. Ale dobra, wymieniłeś Zeldę, Mario i co dalej? Gdzie ta oryginalność? Większość świetnych exów od Nintendo to sequele, które aż tak bardzo nie różnią się od swoich poprzedników. Już kiedyś o tym pisałem - ludzie traktują Nintendo jak egzotykę, coś dodatkowego i przez to nie są tak krytyczni.
    • wszystko masz w instrukcji płyty   w 99,9% płyt głównych należy obsadzić banki 2 i 4
    • Bo widzisz - branża poszła w tę stronę, że większość gier osiąga swój "peak jakości" po kilkunastu tygodniach/kilku miesiącach. A wtedy zainteresowanie gameplayerów oraz publiczności jest znacznie niższe niż w chwili premiery. 
    • CB23 to jest dobry do gry w zdobywanie punktów a nie testowanie stabilności.
  • Aktywni użytkownicy

    1. 1
      Jaycob
      Jaycob
      192
    2. 2
      Kelam
      Kelam
      170
    3. 3
    4. 4
      Camis
      Camis
      161
    5. 5
      azgan
      azgan
      159
×
×
  • Dodaj nową pozycję...