Phoenix. 276 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada gsync nie blokuje fps, sammeu trzeba to zrobic na wartosc jaka sie chce.
cichy45 121 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada 6 minut temu, Phoenix. napisał: gsync nie blokuje fp G sync z aktywnym vsync tak.
Smalec 57 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Klatki najlepiej blokować w RTSS. Vsync to zawsze spory input lag.
JeRRyF3D 294 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada A czy są jakieś negatywy uruchamiania nv reflex? Dlaczego to jest uznaniowe (?), a nie obligo i "samo się" nie włącza?
Kadajo 396 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Większe obciążenie dla CPU no i nie każda gra to obsługuje wiec lepiej nie wymuszać ze sterów.
Phoenix. 276 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada 1 godzinę temu, cichy45 napisał: G sync z aktywnym vsync tak. vsycn blokuje klatki na "wysokosci" odswiezania monitora a nie kilka fps pozniej. 12 minut temu, Smalec napisał: Klatki najlepiej blokować w RTSS. Vsync to zawsze spory input lag. vsync to najwieksze gunwo jakie mozna wlaczyc, nie wiem jak mozna tego jeszcze dzis uzywac. 10 minut temu, JeRRyF3D napisał: A czy są jakieś negatywy uruchamiania nv reflex? Dlaczego to jest uznaniowe (?), a nie obligo i "samo się" nie włącza? Reflex nie musisz wlaczac w sterowniku, jesli gra nie z niego korzysta to w 99% przypadkach jest on w grze ON.A jak nie to po prostu sobie go wlaczasz.
cichy45 121 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada 16 minut temu, Phoenix. napisał: vsycn blokuje klatki na "wysokosci" odswiezania monitora a nie kilka fps pozniej. 28 minut temu, Smalec napisał: Nie wiem jak mogłeś mieć GPU nvidii i nie wiedzieć jak działa cały mechanizm locka. Aktywujesz Gsync, aktywujesz vsync, aktywujesz tryb low latency i masz locka poniżej max hz monitora.
Phoenix. 276 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Nie uzywam vsynca w sterowniku bo kazdy vsync to zlo, a lock klatek na "wysokosci" monitora robi vsync wlaczany w grze. A jesli jest tak jak piszesz to tez nie wiedze sensuprzy przy 165hz robic locka na 158, bez sensu.
Smalec 57 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada @Phoenix. Też nie wiem, jak można z własnej woli tego używać
m@rcinpl 9 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Ale tak działa gsync. Panel gsync on Panel.vsync on W grze vsync off I limiter -3hz 2
cichy45 121 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Każdy ma inną wrażliwość na opóźnienie ale wydaje mi się że to psioczenie na opóźnienie vsync jest wyolbrzymione. Przecież nawet biorąc pod uwagę framegena to przy bazowych 79 FPS vsync to opóźnienie ile może być? Max jeden cykl odświeżenia. Jestem pewien że jeden cykl odświeżenia w ślepym teście będzie nie do zauważenia przez żadnego przeciętnego gracza.
Spychcio 271 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Ciekawe jakie zegary dostanie 5090 i czy zostanie coś do OC.
Smalec 57 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada @Spychcio podobno bazowy zegar ma być 30% większy. Boost 2,9 GHz, do 2,52 przy Ada. Ostatnie ploty ponoć są takie, że founders 5090 ma być gabarytowo mniejszy, mimo że wszystkiego ma więcej w tym samym procesie technologicznym 4N.
Phoenix. 276 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada 4 godziny temu, marcinpl napisał: Ale tak działa gsync. Panel gsync on Panel.vsync on W grze vsync off I limiter -3hz Do dzialania gsynca nie potrzeba vsynca. Od tego jest gsync zeby nie uzywac vsync. No ale jak ktos lubi to sobie moze odpalac 1
cichy45 121 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada No ale bez vsynca będzie gpu pluć więcej klatek niż monitor ma herców, co jest bezsensowne, bo wtedy masz tearing i cały sens gsynca szlag trafia. A vsync przy fps = hz ekranu daje opóźnienie nie większe niż 1 klatki obrazu - nikt tego nie zauważy i nie poczuje. 2
m@rcinpl 9 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/
galakty 218 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Oesu serio z tym vsync? https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/
Phoenix. 276 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada (edytowane) 10 minut temu, cichy45 napisał: No ale bez vsynca będzie gpu pluć więcej klatek niż monitor ma herców, co jest bezsensowne, bo wtedy masz tearing i cały sens gsynca szlag trafia. A vsync przy fps = hz ekranu daje opóźnienie nie większe niż 1 klatki obrazu - nikt tego nie zauważy i nie poczuje. Dlatego blokuje sie klatki np riva tuner Ale kazdy ustawia pod siebie wiec nie mam tez zamiaru komus narzucac innych metod. Nigdy nie uzywam vsync i uzywac nie bede. 9 minut temu, galakty napisał: Oesu serio z tym vsync? https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/ Ale to jest ich wymysl ,nawet sama nvidia w instukcji nie pisze nic o vsync bo go po prostu gsync nie wymaga Edytowane 2 Listopada przez Phoenix.
wamak 12 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada 11 minut temu, galakty napisał: Oesu serio z tym vsync? https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/ Zalecają w grze ustawić 3 fps mniej, niż odświeżanie monitora i jednocześnie zalecają włączyć Vsync. Przecież Vsync jest niepotrzebny, jak się ustawi limit klatek.
cichy45 121 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada (edytowane) 11 minut temu, wamak napisał: Zalecają w grze ustawić 3 fps mniej, niż odświeżanie monitora i jednocześnie zalecają Sam limit FPS nie gwarantuje stabilnego FPS więc jest szansa na to że będziesz mieć tearing bo przekroczysz Hz ekranu - przy vsync wtedy on wchodzi do gry i opóźnia wyświetlenie zbyt szybkiej klatki tak żeby nie było tearingu. Teoretycznie limit kilku fps poniżej max Hz powinien automatycznie być aktywowany przy trybie niskiego opóźnienia / reflexu ale nie w każdej grze to działa więc w tej sytuacji wchodzi limit max fps ze sterownika. Edytowane 2 Listopada przez cichy45
Phoenix. 276 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada A na koncu i tak vsync off jest gicio : " G-SYNC is the best, most flexible syncing solution available on Nvidia hardware, with no peer (V-SYNC OFF among them) in the sheer consistency of its frame delivery." No ale nie ma co drazyc, szkoly sa rozne wiec niech kazdy robi po swoejmu Przed chwilą, cichy45 napisał: więc jest szansa na to że będziesz mieć tearing bo przekroczysz Hz ekranu Napewno przekorczy jak zrobisz limit innym programem Szkoda ze odkad gsync istnieje jakos tego tearingu bez vsynca z lockiem nie widzialem
Spychcio 271 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Wy tu gadu gadu o max odswieżaniu a Alan Wake 2 w natywnym 4K z PT powinien ledwie wyciągnąć 30-35fps na 5090
galakty 218 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada 15 minut temu, wamak napisał: Zalecają w grze ustawić 3 fps mniej, niż odświeżanie monitora i jednocześnie zalecają włączyć Vsync. Przecież Vsync jest niepotrzebny, jak się ustawi limit klatek. Vsync w sterowniku ON, w grze OFF. Wtedy masz najmniejsze różnice we frametime. Sam limit klatek może powodować "przebijanie" bariery.
cichy45 121 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada (edytowane) Dobra, bo i tak przy aktywnym vsync mówimy o opóźnieniu MAX 6 milisekund przy 165 Hz i mniej przy szybszych ekranach. Konia z rzędem temu, kto w ślepym teście w powtarzalny sposób wskaże gdzie te 6ms jest więcej a gdzie mniej Z resztą sam Carmack kiedyś powiedział (a nie można mu chyba odmówić doświadczenia z szybkimi grami) że opóźnienia poniżej 20 ms są generalnie nieodczuwalne dla ludzi. Edytowane 2 Listopada przez cichy45 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się