Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
36 minut temu, Special-1 napisał(a):

Przejmować się tym pcie 4.0x16? Pytam z ciekawości po prostu.    

Nie specjalnie, jak prym wiodło i do dzisiaj wiedzie PCIe 4.0x16, to karty nie były w stanie w pełni wykorzystać PCIe 3.0x16, dopiero na 2.0x16 zdarzyły się większe spadki wydajności niż kilka %.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Spychcio napisał(a):

9800X3D nie powien ograniczać 5090 bo to GPU do 4K/8K... chyba, że jakiś geniusz kupi tą kartę do 1440p:E lub 1080pxD

Przecież już w tym wątku byli tacy geniusze co do 2K zapowiadali, że kupują 5090.
Nie zdziwię się jak jakiś mundry też kupi do esportu co by popierdzielać w 720p z pierdyliardonem klatek bo mu o 0,0000000000000000001 mikrosekundy szybciej zobaczy jak przeciwnik wyciąga tyłka nóż w CSie :hahaha:

45 minut temu, Special-1 napisał(a):

Ile posiadacz rtx5090 może stracić wydajności jeśli zamontuje ją na chipsecie B650? Przejmować się tym pcie 4.0x16? Pytam z ciekawości po prostu.    

Przymierzasz się do wydania 15 kafli na grafikę, a rzymianisz kilka stów więcej na mobo? :hmm:

Edytowane przez Umpero
Opublikowano
22 minuty temu, galakty napisał(a):

Nope, zużywa więcej zasobów, w tym VRAM.

Nope ?

Znaczy ze nie renderujesz w 2K czy 2,5K ?

Oczywiście, że renderujesz, lekko tracisz na wydajności przez to ze karta musi zrobić jeszcze trochę obliczeń względem DLSS, ale nie zmienia to faktu ze wydajność jest zbliżona do 2K/2,5K bez DLSS.

 

A ze nawet 4090 ostatnio bez DLSS to może co najwyżej renderować pasjansa to nie liczcie, że z 5090 magicznie się to zmieni. :E

 

Zapiszcie to sobie gdzieś i przyklejcie do monitora, uruchomienie DLSS obniża wam rozdzielczość renderowania i to znacznie.
Nie renderujecie już wtedy w 4K, wyświetlacie tylko obraz w 4K który jest renderowany ze znacznie niższej rozdzielczości (w najlepszym wypadku jest to 2,5K).

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Jakby ktoś jeszcze nie widział, przedpremierowego oficjalnego leaku od inno3d.

Swoją drogą asus zdradził to samo, tylko że jeszcze znalazły się tam informacje na temat nowego DLSS który zwiększy ilość klatek o 50% w porównaniu do DLSS 3.

MSI też zaliczyło wpadkę, dodając już RTX 50 do katalogu i wyszukiwarki na stronie, o twitterze msi ukraina nie wspomnę ;) 

 

image.png.123c4bf46bf513af40f74b9541d7e95c.png

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
25 minut temu, Kadajo napisał(a):

Nope ?

Znaczy ze nie renderujesz w 2K czy 2,5K ?

Oczywiście, że renderujesz, lekko tracisz na wydajności przez to ze karta musi zrobić jeszcze trochę obliczeń względem DLSS, ale nie zmienia to faktu ze wydajność jest zbliżona do 2K/2,5K bez DLSS.

Może źle ubrałem, ogólnie rzecz biorąc tak, ale przy VRAM niekoniecznie to musi oznaczać, że gra będzie wymagać mniej. Może brać 12GB przy 1440p i 4K DLSS ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Radio Tirana napisał(a):

Czyli co - ulepszony generator klatek? RTX 4000 będzie generował 1 klatkę, a RTX 5000 3 klatki. 

Bardziej będzie generował 1.5 klatki w porównaniu do 1 klatki RTX 40.

 

Ale pewnie tylko powyżej 8GB będzie to dobrze działać.

DLSS 3 bierze dużo vram, że względu nie na upscaling tylko tworzenie klatek pośrednich(na bazie 2 klatek tworzy dodatkową między nimi).

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
13 minut temu, Spl97 napisał(a):

Wróżbita wjechał :hihot:.

 

7000zł za 16GB karte, sory ale 7000 za 4090 to dużo, a ma 24GB, te 16GB skończą sie szybko nawet w rozdzielczosci 2k pod koniec 2025. Także o ile wydajność może być bardzo dobra, o tyle to nastepna karta pokroju 4070Ti gdzie zwyczajnie brakuje VRAMu co pokazała 4070TiSuper. Także w tym momencie wydawanie takich pieniedzy na sama tylko karte, o ograniczonej wydajnosci z biegiem czasu to jest bez sensu, tym bardziej jeśli ma byc w cenie 2 PS5pro, a gdzie reszta sprzetu?

Opublikowano
16 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

DLSS 3 bierze dużo vram, że względu nie na upscaling tylko tworzenie klatek pośrednich(na bazie 2 klatek tworzy dodatkową między nimi).

Nie DLSS tylko FG, DLSS nie tworzy żadnych klatek pośrednich.

Opublikowano

Ja myślę, że zieloni tak wycenią serię 5xxx aby nie stanowiła konkurencji sprzedaży serii 4xxx. Swoje mocno pesymistyczne kalkulacje robiłem w tym wątku i obym nie miał racji.
Czasu covidowe i kryptowalutowe wypaczyły nieodwracalnie rynek GPU, a pasjonaci, którzy mimo wszystko premierowo zakupują przepłacony sprzęt dodatkowo to wszystko napędzają.

Ja jestem ciekawy segmentu RTX 5070 - 5070ti czyli kompromisu efektywności energetycznej i wydajności - do 1440p to świetny pułap.

Opublikowano

Aby spychanie na 5090 działało to musi on być odpowiednio "blisko" cena 5080 ze znacznie wyższą wydajnością.

5090 nie bedzie koztowal 13 kola jesli 5080 bedzie za 7 kola. Jesli 5090 bedzie za 13 kola to 5080 bedzie w okolicacjh 8-9 kola.

Co do 5070 Ti to nie liczyłbym na cenę niższa jak 5-6 kola.

  • Upvote 1
Opublikowano

Ja mam nadzieje że ujednolicą to DLSS 4.0 i dostaniemy w grach 

* DLSS
- native (dawne DLAA), Quality, Balance ...
- Generowanie dodatkowych klatek (FG, FGX2)
- rekonstrukcja promieni 
- rekonstrukcja tekstur 

Bo te wersje DLSS 2, DLSS 3 FG (tylko dla serie40) DLSS 3.5 (dla każdego) w końcu biblioteki DLSS już są w wersji 3.8 --> trochę za duży misz-masz  

Opublikowano
2 minuty temu, z1k napisał(a):

Za 15k uświadczysz ;).

Jedynie tyle, za normalne pieniądze już nie.

2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

5080 bedzie w okolicacjh 8-9 kola.

Za takie pieniądze nie będzie dobrze się sprzedawało i casus 4080.

Opublikowano
2 minuty temu, RTX5090 napisał(a):

Ja mam nadzieje że ujednolicą to DLSS 4.0 i dostaniemy w grach 

* DLSS
- native (dawne DLAA), Quality, Balance ...
- Generowanie dodatkowych klatek (FG, FGX2)
- rekonstrukcja promieni 
- rekonstrukcja tekstur 

Bo te wersje DLSS 2, DLSS 3 FG (tylko dla serie40) DLSS 3.5 (dla każdego) w końcu biblioteki DLSS już są w wersji 3.8 --> trochę za duży misz-masz  

Właśnie odwrotnie.

Niepotrzebnie próbują wszytko wrzucić pod szyld DLSS.

 

Każda technologia powinna być traktowana jako niezależna, żeby potem nie było pisania jakichś głupot ze DLSS generuje klatki dodatkowe czy rekonstruuje promienie.

 

Opublikowano
3 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Aby spychanie na 5090 działało to musi on być odpowiednio "blisko" cena 5080 ze znacznie wyższą wydajnością.

5090 nie bedzie koztowal 13 kola jesli 5080 bedzie za 7 kola. Jesli 5090 bedzie za 13 kola to 5080 bedzie w okolicacjh 8-9 kola.

Co do 5070 Ti to nie liczyłbym na cenę niższa jak 5-6 kola.

Ja tam jestem zdania że 5070TI pozostanie przy MSRP na poziomie 799$ i będzie kosztować w Polsce około 4k.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...