Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Ja czekam na FSR 4 :plz:

Ja czekam aż gry będą na tyle zoptymalizowane a sprzęty na tyle wydajne (w cenach dla ludzi) aby grać 60 fps + w 4k bez ulepszaczy na 60 fps + na ultra z PT 8:E

 

 

Edytowane przez Brolly
  • Upvote 1
Opublikowano
18 minut temu, lukadd napisał(a):

UV się zawsze robi.

Ja ogólnie będąc pesymistycznie od początku nastawiony do tych gpu na lekko przypudrowanym procesie i tak obstawiałem dla 5090 raczej 500W max 550.

 

To są dalej ploty, zobaczymy.

Do premiery spadnie do 500W :E Majster straszył ludzi 800W przy poprzedniej generacji ;)

Opublikowano
4 minuty temu, Brolly napisał(a):

Ja czekam aż gry będą na tyle zoptymalizowane a sprzęty na tyle wydajne (w cenach dla ludzi) aby grać 60 fps + w 4k bez ulepszaczy na 60 fps + na ultra z PT 8:E

 

 

to się już nie wydarzy :)

  • Sad 1
Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Kadajo napisał(a):

Ciekawy jestem czy Nvidia zaryzykowała robiąc DLSS 4 jako ex dla 5 generacji :D

Na początku na pewno tak będzie. Pokażą przecież wykres gdzie będzie skaler wydajności w Ray Tracingu i na dole będzie "with DLSS 4.xx"

I na tym wykresie 5080 będzie miała wydajność wyższą o 25-30% od 4090 w RT, a może i więcej zaryzukują 🤣 Typowa propaganda dla oszołomów haha. 

Edytowane przez Fenrir_14
  • Like 1
Opublikowano
4 minuty temu, Fenrir_14 napisał(a):

Na początku na pewno tak będzie. Pokażą przecież wykres gdzie będzie skaler wydajności w Ray Tracingu i na dole będzie "with DLSS 4.xx"

I na tym wykresie 5080 będzie miała wydajność wyższą o 25-30% od 4090 w RT 🤣 Typowa propaganda dla oszołomów haha. 

Ale co oni tam mogą dodać, przecież od 3 generacji reklamują te swoje RTX'y jako AI solution i teraz nagle wcisną ludziom ze jednak to dopiero 5 seria może w AI w grach ? :E

 

A co jeśli DLSS 4 wyląduje wszędzie tylko po portu na RTX 5xxx będzie działał najlepiej ? To by było najbardziej porządne rozwiązanie. I nikt by już Nv nie zarzucił, że odcina się od poprzednich generacji.

Przy RTX 4xxx to przeszło, bo FG faktycznie zadziałał. Ale drugi raz, ludzie się zagotują... chyba :E

 

  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, Element Wojny napisał(a):

No dobra, a teraz na poważnie - ma ktoś cennik na wszystkie modele 5070Ti? 

Taka szklana kula będzie Cię kosztowała. :E 

 

Teoretycznie, jeśli 5070Ti będzie tak blisko 5080 a u NV nie liczy się półka tylko wydajność, to 5070Ti wyższe modele mogą być nawet po 999$. 
 

Opublikowano
39 minut temu, Spychcio napisał(a):

Znając Nvidie + brak konkurencji to wolą oszczędzać i podnosić marżę ile sie da. Dlatego są z procesem tak do tyłu(5nm).

Z procesem są do tyłu również przez TSMC. Miał niestety ale opóźnienie. Wczesne 3nm jest pewnie na podobnym poziomie kosztów jak doszlifowane 5nm. 
Albo różnicę już są niewielkie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...