Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może im chodzi o jakieś ultra niskie ustawienia DLSS jak Performance czy Ultra Performance.

Ja miałem na myśli DLSS Q, chociaż tego nie napisałem i tu może był błąd. Poza tym takie testy przeprowadza się grając, a nie przełączając się między trybami stojąc w miejscu.

Jak ktoś tego nie rozumie to już nie mój problem.

  • Upvote 1
Opublikowano

DLSS nie zmniejsza i nie zwiększa w istotnym stopniu bo albo NVIDIA by sie chwaliła jak tym że zmniejszyli zużycie o 20% w dlss:
 https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/nvidias-latest-dlss-revision-reduces-vram-usage-by-20-percent-for-upscaling-optimizations-reduce-overhead-of-more-powerful-transformer-model
 

te 20% to zuzycie transformera czyli 80mb, bład pomiarowy:) przy 8GB karcie:)

Jak by zwiększało istotnie to by wszędzie na portalach pisali o tym, no i AMD by o tym w swoich materiałach wspominało:)

  • Upvote 1
Opublikowano
3 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Może im chodzi o jakieś ultra niskie ustawienia DLSS jak Performance czy Ultra Performance.

Ja miałem na myśli DLSS Q, chociaż tego nie napisałem i tu może był błąd. Poza tym takie testy przeprowadza się grając, a nie przełączając się między trybami stojąc w miejscu.

Jak ktoś tego nie rozumie to już nie mój problem.

ZAWSZE włączam DLSS Quality.

Jak nie rozumiesz tego że z DLSS Quality,będziesz miał ZAWSZE MNIEJSZE zużycie VRAM,niż w natywnej rozdzielczości,to już nie mój problem

Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Nie będziesz miał, nic nie poradzę, że piszesz bzdury. Ale nie mam zamiaru cię z tego błędu wyprowadzać, dalej żyj w Matrixie i oglądaj filmy na YT :D

To wyprowadź proszę mnie bo jestem ciekawy. Jeśli gra renderuje za pomocą dlss w niższej rozdzielczości to nie używa wtedy mniej vramu? Wiem że to na "chłopski rozum" ale nie powinno tak być?

Opublikowano (edytowane)

Hehehe :D Typowe na forum.

 

Zamiast się dogadać, to od razu się powyzywali :E

 

 

Ja was pogodzę:

- DLSS musi dodawać zużycia RAMu, bo na czymś musi operować

- DLSS quality nie zmniejsza zużycia RAMu, bo nie powinno się tego porównywać do rozdzielczości do której upkaluje, tylko do tej w której pracuje, Czyli 1080p vs. DLSS 1080p Q oznaczający np. 900p czy 720p. Jak realnie gra leci w 720p w DLSSie to się zużycie RAMu powinno porównać do grania po prostu w 720p. Niektórzy się dali ponieść marketingowi NV chyba, jeśli tego nie wiedzą, albo nie rozumieją, że to kompletna bzdura, że DLSS pozwala na tą samą jakość co natywna. No nie, chyba że ktoś porównuje do gównianego TAA i nazywa to "natywną". Konkluzja: nie, DLSS NIE ZMNIEJSZA magicznie zużycia RAMu. To nie jest kompresja audio typu FLAC, gdzie faktycznie nie ma różnicy do nieskompresowanego (audiofili proszę o bycie cicho, wiem, że się nie zgodzą ;)) )

- to FRAME GEN jest problemem, bo tu dopiero jest poważna ilość pamięci, której potrzeba aby to działało. Dlatego w wielu grach na kartach z 8GB MFG nie działa poprawnie w rozdziałce w której na takiej samej karcie, ale 16GB działa w jako-takiej ilości FPS.

 

 

Edytowane przez VRman
  • Like 2
Opublikowano
2 minuty temu, VRman napisał(a):


- DLSS quality nie zmniejsza zużycia RAMu, bo nie powinno się tego porównywać do rozdzielczości do której upkaluje, tylko do tej w której pracuje, Czyli 1080p vs. DLSS 1080p Q oznaczający np. 900p czy 720p. Jak realnie gra leci w 720p w DLSSie to się zużycie RAMu powinno porównać do grania po prostu w 720p.

Nie prawda, bo się porównuje do rozdzielczości natywnej/wyjściowej :) 

Opublikowano
4 minuty temu, VRman napisał(a):

Hehehe :D Typowe na forum.

 

Zamiast się dogadać, to od razu się powyzywali :E

 

 

Ja was pogodzę:

- DLSS musi dodawać zużycia RAMu, bo na czymś musi operować

- DLSS quality nie zmniejsza zużycia RAMu, bo nie powinno się tego porównywać do rozdzielczości do której upkaluje, tylko do tej w której pracuje, Czyli 1080p vs. DLSS 1080p Q oznaczający np. 900p czy 720p. Jak realnie gra leci w 720p w DLSSie to się zużycie RAMu powinno porównać do grania po prostu w 720p. Niektórzy się dali ponieść marketingowi NV chyba, jeśli tego nie wiedzą, albo nie rozumieją, że to kompletna bzdura, że DLSS pozwala na tą samą jakość co natywna. No nie, chyba że ktoś porównuje do gównianego TAA i nazywa to "natywną". Konkluzja: nie, DLSS NIE ZMNIEJSZA magicznie zużycia RAMu. To nie jest kompresja audio typu FLAC, gdzie faktycznie nie ma różnicy do nieskompresowanego (audiofili proszę o bycie cicho, wiem, że się nie zgodzą ;)) )

- to FRAME GEN jest problemem, bo tu dopiero jest poważna ilość pamięci, której potrzeba aby to działało. Dlatego w wielu grach na kartach z 8GB MFG nie działa poprawnie w rozdziałce w której na takiej samej karcie, ale 16GB działa w jako-takiej ilości FPS.

 

 

Dzięki za odpowiedź. Aż włączę Cybera i sprawdzę bo treści pozyskane z neta jak wiadomo wymagają weryfikacji.

Opublikowano
4 minuty temu, VRman napisał(a):

to kompletna bzdura, że DLSS pozwala na tą samą jakość co natywna.

 

 

To zależy (np. różnicy w obrazie pomiędzy kolejnymi klatkami = szybkości ruchu). Generalnie DLSS ciężko spłycać do pojęcia "skalowanie", a czemu, to wystarczy sobie porównać jak wygląda obraz przeskalowany z 1280x720 do 3840x2160 w jakimś photoshop przy skalowaniu sześciennym, a jak wygląda obraz 3840x2160 DLSS UltraPerformance.

Opublikowano
7 minut temu, Kyle napisał(a):

Mi tam zawsze użycie VRAM spadało po włączeniu DLSS.

Przy włączeniu tylko jest chwilowy spadek, ale zacznij grac i patrz jak bufor się zapełnia.

A potem porównaj do natywnej rozdzielczosci z której renderował DLSS i wtedy zobaczysz jak dużo vRAM zabiera DLSS.

Opublikowano
Teraz, Kadajo napisał(a):

 

A potem porównaj to natywnej rozdzielczosci z której renderował DLSS

Proponuję używać pojęcia "bazowej". Wiadomo, że użycie VRAM w 3840x2160 DLSS UltraPerformance jest większe, niż w 1280x720 bez DLSS.

  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, Grolshek napisał(a):

Zbalansowany 8,5 giga, jakość 9,1 giga, dlaa 11.2 giga vramu pokazuje MSI Afterburner.

edit: za szybko piszecie zanim sprawdzę :}

Pograj trochę, tak za 20-30 na każdym profilu.

Takie przełączanie się między nimi stojąc w miejscu nie ma sensu.

Opublikowano
1 minutę temu, Grolshek napisał(a):

Zbalansowany 8,5 giga, jakość 9,1 giga, dlaa 11.2 giga vramu pokazuje MSI Afterburner.

No i prawidłowo. Przy wyłączeniu DLSS, czyli taki full natywny, bez TAA i innego AA, powinno być więcej niż "jakość" ale mniej niż DLAA.

Opublikowano
Teraz, Kyle napisał(a):

Proponuję używać pojęcia "bazowej". Wiadomo, że użycie VRAM w 3840x2160 DLSS UltraPerformance jest większe, niż w 1280x720 bez DLSS.

Chodzi o to ze ludzie sugerują się przełączaniem między trybami kompletnie nie grając w grę.

To jest podstawowy błąd.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Pograj trochę, tak za 20-30 na każdym profilu.

Takie przełączanie się między nimi stojąc w miejscu nie ma sensu.

Kwestia buforowania, to jeszcze inny temat, jednak nawet po 20-30 minutach, można przełączyć tryb renderowania i będzie mniejsze zużycie VRAM w 3840x2160 DLSS UltraPerformance niż w 3840x2160 bez TAA/SMAA/BDSMAA ;) . ... no ale mam odpalić ShadowOfTheTomb 4 You i sprawdzić ponownie? ;) 

 

ps. różnica w jakości między oryginalnym DLSS a DLSS4 w ShadowOfThe Tombraider jest dziko duża.

Edytowane przez Kyle
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Kadajo napisał(a):

Pograj trochę, tak za 20-30 na każdym profilu.

Takie przełączanie się między nimi stojąc w miejscu nie ma sensu.

No właśnie robię ale szybciej piszecie niż ja odświeżam stronę :P

2 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Wojna rozpętana na kolejny wieczor 😂

To trzeba usiąść na spokojnie, potestować. :} Akurat ciekawy temat.

Edytowane przez Grolshek
Opublikowano
1 minutę temu, Grolshek napisał(a):

 

To trzeba usiąść na spokojnie, potestować.

Dokładnie ... i jeszcze najlepiej bez włączonej przeglądarki w tle (która zjada VRAM i zaburzy wyniki)

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, wrobel_krk napisał(a):

Za to lubię forum pclab... tfu ithardware

Ta szczególnie jak człowiek wracał po imprezie i miałeś z samego rana do nadrobienia 10 stron, myślałeś że coś ważnego i wartego uwagi a tam o kursie dolara, częściach rowerowych lub kłótnia 2 osób na kilka stron :E dobrze że już mam doświadczenie z czym główny wątek nvidii się je i już nie popełniam tego błędu xD Nawet czat na głównej przy nowym forum nie uratował natężenia spamu w tym wątku LOL

Edytowane przez Send1N

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, teraz widzę. Myślałem że to ta sprawa o której suchy pisał. Wybacz  
    • Dokładnie, ale to dalej bardzo dobre karciochy, więc można sobie na nich jeszcze siedzieć. Ja myślałem o 5070TiS, ale chyba można zapomnieć. Teraz mi chodzi po głowie, czy może nie kupić jakiejś 5070Ti/5080 na wszelki wypadek, bardziej bym się skłaniał ku 5070Ti. Niby jeszcze mi 12GB pamięci nie brakło, ale jak ma coś pójść nie tak i ceny pójść znacząco w górę Szkoda mi tylko wymieniać kartę dla samej pamięci i tylko 25% wydajniejszą, bo fanu z tego nie będzie  Troche tak, zwłaszcza jak Ty siedzisz dość długo na jednej karcie. Ale to jest patologia w wykonaniu nvidii co oni wyprawiają z tą pamięcią. 5060Ti, która jest w rasterze 25% wydajniejsza od 5 letniej 3060Ti ma tyle samo pamięci co 5080, gdzie 5080 z miejsca powinna mieć 24GB. Już nie mówiąc o 4060Ti 16GB i 4070Ti 12GB.
    • Wkleiłem @DaveCam Nawet cytowany @Jardier zachował się prawie tak samo niekonkretnie. Mam ci wyszukać wszystkich żeby zaspokoić twoje ego ? Chyba obaj nie wypełzliśmy spod jutubowego kamienia.   Wkleiłem linki twórców, którzy uważam że coś wnoszą, testują głębiej James Baldwin, @GamersMuscle     Zaraz zaraz, ja narzekam ? Narzekają wszyscy których nadzieje nie zostały spełnione. A potwierdzeniem tego punktu widzenia mają być jutubowe opinie. No to punktuję co to za osobistości będące autorytetami.   Jak jeżdżą w kółko w ukochany iRacing ... dobrze. Jak przejechali się w PMR i zjechali go od góry do dołu ... też dobrze. Jak zwracam uwagę, że to nie ma żadnego znaczenia ... już nie dobrze.
    • Możesz pokazać kto tak robi ze mówi: mi też się nie podoba i że jest to bełkot? Bo tylko widzę narzekanie że ten i tamten narzeka i bełkocze ale bez jakiś konkretów, że narracja jest taka i wszystkich jakby się zmówili co mają mówić. Trochę to wygląda jak? Bełkot
    • Przeciez roznica miedzy 9700x a 9800xd to 75-100mhz   W grach roznica jest zadna miedzy odkreconym cpu, a limitem ppt 88W  To co najwyzej w cine bedziesz mial wiecej ptk i to tyle   Jakie napieice i vid podczs testu raportuje ?  Nie wiem jak bardzo by musiala byc spartolona gra zebys mial drop z 250 na 120 fps tak wiec wymyslac torche abstrakcyjne scenariusze  I to by byla tylko i wylacznie wina gry a nie slabego cpu. Jak widac na ciebie placebo dobrze dziala ale to najwazniejsze ze dziala   W codzie na skreconym ppt i prilu bez kaganca nie ma zadnej roznicy w testach  Wiem bo testowalem   Jak jakis wbity limit nie dziala tzn ze jest problem z plyta/bios. Ja nie mam problemu z limitami, co  wklepie tak jest wiec moze sprawdz inny bios lub czy faktycznie zapisujesz ustawienia. Pusc cb23 i pokaz ile wypluje ptk przy takim poborze, jestem ciekaw.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...