Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie jako że uważam tę grę za ciekawą na naszym rynku chciałbym kontynuować wątek z innego forum. Czekam na wasze opinie i przemyślenia o grze i dodatku.

Sam w Starfield 1 mam:(174h + dodatek przepracowany; 61 z 62 osiągnieć zdobytych - brakuje tylko tego co trzeba level 100 wbić - szkoda na to czasu).
I powiem tak podobno jeszcze jeden dodatek fabularny nam szykują (oczywiście po statystykach widać że tylko procent graczy ukończyło dodatek pewnie przez zaporową cenę)
Tak w sumie jedyne co mi przypadło z ostatnich aktualizacji to jednak nie nowe bronie ale łazik, który znacznie przyspiesza rozgrywkę jak MAKO w serii ME.

Opublikowano

Kwestia gustu. Gra jest dalej w fazie naprawiania i dodawania contentu, Bethesda jest bardzo powolna a i tak później modderzy muszą po nich poprawiać. Jeśli nie masz w co grać i pilnie ciśnie na Starfielda to możesz dać szansę, najbardziej palące błędy zostały naprawione a co będzie dalej to czas pokaże. Osobiście kiedyś tam wrócę ale jeszcze nie teraz.

Opublikowano

Ja gram po najnowszym paczu i już dorzuciłem kolejne 30h. Jest dobrze, ale w tak skomplikowanej grze, nadal można znaleźć glicze. Mnie to nie zniechęca, mimo, że dostałem ją do sprzętu, to często do niej lubię wracać, aby poszwędać się po kosmosie i pozbierać kredyty i złom :D:D

Opublikowano

Najśmieszniejsze, że nawet na kod na olx polowałem zanim się okazało jaki to trash:E. Dobrze, że jednak nie kupiłem. Pewnie kiedyś się kupi dla beki i coś pogra, ale na mega promce. 

Opublikowano
7 godzin temu, Keller napisał(a):

Chciałbym dać szansę temu czemuś bo lubię Skyrima czy Oblivliona, ale boje się że stracę sympatię do twórców :( 

Po ostatniej poprawce warto dać szansę grze, zwłaszcza jak lubisz zbierać pierdyliard rzeczy, zwiedzać niemal puste, ale klimatyczne planety i szukać zadań. Walka w kosmosie też jest i potrafi być trudna, ale i sprawia przyjemność. Rozwój postaci w miarę ciekawy, ale aby w pełni wszystko rozwinąć, to trzeba by chyba postaci na 300 LV. Ja po 330h mam "dopiero" 53 LV 😄

Lubię wracać do gry, aby wpaść na nową planetę lub wykonać kolejne zadanie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.11.2024 o 02:26, PaVLo napisał(a):

Po ostatniej poprawce warto dać szansę grze

Mam w planach tak zrobić jest na liście do ogrania i nawet mam pomysł jak się za to zabrać 😉

 

 

 

 

Edytowane przez azgan
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Coś tam jeszcze grzebią :yuppie:

Starfield – aktualizacja 1.15.216 – 22 maja 2025 r.

 

Najnowsza aktualizacja gry Starfield wprowadza dodatkowe wsparcie dla dzieł, a także liczne poprawki zadań, pojazdów, interfejsu i nie tylko. Czytajcie dalej, aby zapoznać się ze szczegółami!
 

NAJWAŻNIEJSZE NOWOŚCI

• Dodano bardzo niskie ustawienie wyświetlania, aby zwiększyć wydajność gry na niektórych urządzeniach.
• (Creation Kit) Wprowadzono możliwość dodawania w dziełach nowych ikon do gry.
• Od teraz sklep z dziełami wspiera pakiety dzieł.
• (Creation Kit) Od teraz można wgrywać dzieła, których wielkość przekracza 2 GB.
 

POPRAWKI BŁĘDÓW

OGÓLNE

• (Dzieła) Usunięto błąd mogący wystąpić podczas przywracania kolejności wczytywania, jeśli zainstalowano, a następnie usunięto, dużą liczbę modyfikacji.
• (Creation Kit) Usunięto błąd mogący powodować nagłe wyłączanie się gry podczas wczytywania wtyczki z formą składników.
• Rozwiązano kwestię blokady sterowania, która mogła wystąpić przy zmianie widoku podczas siedzenia w fotelu pilota po wylądowaniu.
• Wyeliminowano rzadko występującą blokadę ruchu, która mogła wystąpić podczas wymuszonych scen dialogowych.
• Naprawiono blokadę sterowania, która mogła wystąpić, gdy dzieła z pojazdami zostały wyłączone i nastąpiła próba wczytania zapisu, który był od nich zależny.
• Naprawiono rzadko występującą blokadę sterowania, do której mogło dojść podczas otwarcia menu zaraz po wczytaniu zapisu dokonanego podczas startu statku kosmicznego.
• (PC) Usunięto błąd, który mógł uniemożliwiać wyjście z widoku podziwiania wyglądu postaci gracza.
• Usunięto potencjalny błąd związany z przenoszeniem lub usuwaniem budowli w głównej placówce w Andrafonie.
• Usunięto rzadko występujący błąd powodujący nagłe wyłączenie się gry podczas wchodzenia do Jedności.
• Usunięto błąd, przez który szybkie naciskanie przycisku szybkiego zapisu mogło powodować usunięcie części szybkich zapisów.
• Ogólne poprawki związane z wydajnością i stabilnością.
• Poprawki i usprawnienia interfejsu dzieł.
 

ROZGRYWKA

• (Umiejętności) Od teraz limity tworzenia połączeń towarowych i robotów związane z umiejętnościami zarządzania placówką będą zachowywane po przejściu przez Jedność.
• (Broń) Legendarny efekt kosmicznej wprawy nie ma już ujemnego modyfikatora obrażeń zadawanych na powierzchni planet lub księżyców.
• (Opcje rozgrywki) Usunięto problem z niektórymi wnętrzami, które uniemożliwiały dostęp do ładowni.
• (Opcje rozgrywki) Doprecyzowano opis efektu niedożywienia i nawodnienia.
• Rozwiązano problem ze skokiem grawitonowym, który mógł wystąpić po odebraniu sygnału w przestrzeni Kolektywu lub ZK.
• Usunięto rzadko występujący problem, który mógł wpłynąć na przedmioty wystawiane w Razorleafie.
• Rozwiązano problem z pociskami, które mogły zapobiec otrzymaniu przez gracza PD.
• Usunięto błąd związany z rozmieszczeniem gracza, który mógł wystąpić po zainstalowaniu nowego dzieła i wczytaniu zapisu wykonanego na pokładzie OZK Vigilance.
• Usunięto błąd, przez który stworzenia mogły zostać przeniesione do wody, gdy zdarzyło im się utknąć w miejscu.
• Naprawiono problem, który powodował, że upuszczone przedmioty traciły status skradzionych.
• (Brama piekła) Miecz Tygiel nie powoduje już uszkodzeń statków na orbicie, gdy zostanie użyty w statku.
• (Brama piekła) Od teraz odgłosy miecza Tygla są odtwarzane poprawnie po wczytaniu zapisu lub po szybkiej podróży.
• Od teraz tablica z misjami w siedzibie głównej Przymierza Tropicieli ma właściwe interakcje dźwiękowe.
 

OPRAWA GRAFICZNA

• Zaktualizowano listę wspieranych rozdzielczości o 32:9 i 32:10 oraz o więcej rozdzielczości 16:9, 16:10 i 21:9.
• (Wydajność) Rozwiązano problem, który mógł powodować spadek liczby klatek obrazu na sekundę podczas otwierania skanera w trakcie długich sesji gry.
• Od teraz ciała niebieskie powinny pozostawać widoczne na niebie po wejściu i wyjściu z wnętrza.
 

ZADANIA

• (Wszystko, co można kupić za pieniądze) Usunięto rzadko występujący błąd, przez który winda Wieży Handlowej nie działała.
• (In memoriam) Usunięto błąd, który powodował, że ukończenie zadania „Brama piekła” z Sarą jako towarzyszką mogło uniemożliwić ukończenie zadania „In memoriam”.
• (Idealny przepis) Od teraz Shonda odzyska zdrowie, jeśli zostanie powalona podczas zdobywania mięsa ashty.
• (Gwiezdny porywacz) Dostosowano opcje dialogowe wyświetlane dla postaci, które przeszły przez Jedność.
• (Z LUN na szczyt) Rozwiązano problem blokady sterowania, który mógł wystąpić po sprzedaży danych badawczych Philowi Hillowi.
• (Przymierze Tropicieli) Usunięto błąd, w wyniku którego zadania ze skanowaniem poszukiwanych mogły zakończyć się z powodu przekroczenia limitu czasu.
• (Przymierze Tropicieli) Usunięto rzadko występujący błąd, który powodował, że zabicie lub ogłuszenie celu nie kończyło misji poszukiwania przestępcy.
• (Dwa światy) Usunięto błąd, który umożliwiał graczowi zbyt szybkie opuszczenie planety po wyjściu ze świątyni.
 

LOKACJE

• Manekiny będą teraz pozostawać na swoim miejscu w apartamencie w Nowej Atlantydzie zgodnie z założeniami.
• Gracze powinni być teraz w stanie modyfikować półki i szafki w posiadłości w Rdzeniu w mieście Akila.
• Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić skanowanie niektórych okazów flory.
• (Brama piekła) Ośrodek badań nad plazmą pojawia się teraz na mapie powierzchni.
• Naprawiono widoczny otwór w opuszczonym laboratorium biotycznym.
• Od teraz kominy gazowe są wyświetlane poprawnie na Jemisonie.

 

Oraz reszta poprawek
 

Spoiler

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

• (Kreator statków) Usunięto błąd związany z menu ulepszania statku, gdy tylko jeden moduł jest dostępny do ulepszenia.
• (Kreator statków) Usunięto problem z zaznaczaniem podczas korzystania z dużych fontów.
• (Dekorowanie statku) Zaktualizowano nazwy pustych modułów statku.
• Od teraz powinny działać wszystkie przyciski w menu tworzenia pojazdu, gdy włączone są duże fonty.
• (Lokalizacja) Od teraz opis odwodnienia nie jest ucięty w języku hiszpańskim i polskim, gdy włączone są duże fonty.
• (Lokalizacja) Ujednolicono tekst tablicy z misjami w siedzibie głównej Przymierza Tropicieli.
• (Lokalizacja) Od teraz opisy efektów nawodnienia i odwodnienia związanych z atakami z zaskoczenia są w pełni zlokalizowane.
 

POJAZD

• (PC) Od teraz można przypisać przyśpieszenie do klawisza klawiatury.
• Od teraz znacznik pojazdu będzie wyświetlany na kompasie gracza.
• Rozwiązano problem z kamerą, który mógł wystąpić w przypadku graczy, którzy osiągnęli maksymalny poziom umiejętności badania.
• Ulepszono logikę opuszczania pojazdu, gdy jest on częściowo zablokowany.
• Pojazd będzie teraz rozstawiany również po lądowaniu w miejscach innych niż porty kosmiczne i lądowiska.
• Usunięto widoczny artefakt graficzny widoczny podczas przyśpieszania we mgle za pomocą REV-8.
 

Shattered Space

• Moduły placówek Va'ruun są teraz dostępne dla graczy po wejściu do Jedności.
• (Umiejętności) Zabijanie wrogów w bańkach grawitacyjnych na Dazrze będzie teraz zaliczane do rozwijania umiejętności gimnastyki.
• Rozwiązano problem z przyciskami na windzie na poziomie Mourninga w Dazrze.
• (Broń) Półcień Va'ruun zadaje od teraz dodatkowe obrażenia od trafienia w głowę.
• (Wydajność) Usunięto błąd, który mógł powodować lekkie zacinanie się gry w Studni i na zewnątrz Dazry.
• Siekacz Va'ruun nie jest już rozpikselowany w menu danych.
• Usunięto migotanie efektu flary w Cytadeli na Dazrze.
• (Fanatyczne przekroczenie) Dostosowano opcje dialogowe Mireka, aby uwzględniały postacie, które przeszły przez Jedność.
• (Fanatyczne przekroczenie) Usunięto błąd, który mógł wystąpić, jeśli gracz oczyścił Stację Cienia Epsilon przed rozmową z Ekrisem.

 

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

• Dodano kilkadziesiąt nowych ekranów ładowania, teraz ekrany ładowania mają ekrany ładowania, eksploracja kosmosu nigdy nie była tak wciągająca.

 

:hihot:

Edytowane przez DITMD
  • Haha 3
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Roman_PCMR napisał(a):

Tej gry nic nie uratuje. Fundamenty sa spiepszone. 

Tak jak w Skyrimie czy Fallocie byla ciekawa eksploracja tutaj to lezy. A eksploracja to fudament gier bathesdy.

Dla mnie level scaling od zawsze zabijał eksplorację w grach Bethesdy. Po co mam włazić do lochu na drugim końcu mapy, skoro na jego końcu czeka na mnie pięknie zdobiona skrzynia, a w niej zepsute jabłko i kromka chleba, ale gdy udam się tam trochę później, to w tej samej skrzyni znajdę miecz daedryczny itp. To samo tyczy się nagród za zadania. Biegam przez pół świata, robiąc zadania dla jakiegoś typa, żeby po godzinie, albo dwóch gry dostać jakiś szajs, który nie ma podjazdu do pierwszego lepszego lootu z jakiejś randomowej jaskini. Co mi po tych wysokopoziomowych itemach, gdy za chwilę wszyscy wokół mnie w nich biegają. Nie wspominając o tym co najbardziej mnie boli w grach Bethesdy, a mianowicie o braku jakichkolwiek konsekwencji naszych wyborów. Bethesda nawet nie próbuje cię od niczego odciąć, musisz zobaczyć wszystko co gra ma do zaoferowania podczas pierwszego podejścia. W ilu grach możesz zostać arcymagiem, skrytobójcą, dowódcą gildii złodziei i zbawcą świata jednocześnie? A to co robisz nie ma praktycznie żadnego znaczenia, bo nie jest ani odzwierciedlone w fabule, ani w świecie gry. Dla mnie przykładem świetnej eksploracji, jak i ukazania naszej wędrówki od zera do bohatera jest seria Gothic. Żadne z popłuczyn od Bethesdy nie mają do tego podejścia, Obsidian pokazał jak daleko w tyle są goście z Bethesdy w New Vegas.

Edytowane przez DITMD
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Te poprawki to śmiech na sali, ale to było do przewidzenia. Czekam na wersję Enhanced Edition na UE5, z tymi samymi ekranami ładowania :D

Edytowane przez Ryszawy
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, mag_zbc napisał(a):

Czy to jest jakiś żart? Ostatni update był w listopadzie, więc pół roku zajęła im praca nad mikro usprawnieniami do Creations plus trochę bugfixów?

Musieli dopracować gierkę pod standardy Sony:E

Edytowane przez ODIN85
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, DITMD napisał(a):

Co mi po tych wysokopoziomowych itemach, gdy za chwilę wszyscy wokół mnie w nich biegają

Jakiś łachudra na trasie pomiędzy lokacjami jakimś cudem dorobił się daedrycznej zbroi, bo przypadkiem za bardzo przylevelowałeś. Jeszcze nie daj boże ty się zajmowałeś pierdołami i levele zdobyłeś na kowalstwie i alchemi, to dopiero jesteś w czarnej d*pie bo teraz nie masz podjazdu do byle kmiotka.

Edytowane przez mag_zbc
Opublikowano (edytowane)

Powiem szczerze że zrobię wszystkie opcję na ultra i włączę wszystkie smaczki graficznie to moim zdaniem  gra wygląda naprawdę dobrze!:witojcie2:

 

Skala świat który możemy zwiedzić doprowadza u mnie do przysłowiowego opadu szczęki:woot:    

W dniu 25.05.2025 o 04:15, ODIN85 napisał(a):

Musieli dopracować gierkę pod standardy Sony:E

Już mówią że Phil to zdrajca:E

Edytowane przez Czubatka Boża
Opublikowano (edytowane)

He, he, ale tu nie ma żadnej skali świata. Masz "super miasta", wiesz takie "największe w całej galaktyce", składające się z kilkunastu budynków i kilkudziesięciu ekranów ładowania, i tysiąc planet z czterdziestoma POI, które losują się w miejscu lądowania (i tak, wszystkie są identycznie, nie ma tu losowego mieszania elementów, więc zawsze w tym samym miejscu są te same zwłoki, znajdźki i notatki), no dobra jest też kilkanaście unikalnych, ale to nic nie zmienia. Plus miejsca w których możesz znaleźć specjalne moce, i te miejsca zawsze są takie same, latasz tam do świecących gwiazdek, jak jakiś debil, i zawsze, na koniec, wyskakuje wesoły Astrianin, strzelając w twoją stronę z tego co ma akurat pod ręką, więc o czym ty piszesz?

Edytowane przez Ryszawy
  • Like 2
  • Upvote 1
Opublikowano

Gra okrutnie leniwie upitolona. Całkiem fajny pomysł na uniwersum, ja bym z tego zrobił SF-postapo dla dorosłych, Fallouto-Cyberpunka w kosmosie. Bethesdzie zabrakło na to pomysłów i JAJ przede wszystkim. Proceduralne generowanie etapów w FPSie nie sprawdziło się już dawno temu w Hellgate London, a i tak tam było to 100 razy lepiej zrobione. A tak mamy kilkaset pustych planet i ciekawych zadań jak na lekarstwo.

Fajne jest w tym budowanie statków i sama walka, ale trzeba ustawić poziom trudności jak najwyżej. Podobały mi się też kwestie związane z grawitacją lub jej brakiem oraz sam design tych wszystkich kosmiczności, jest bardzo dopracowany i klimatyczny. Na niektórych planetach są fajne potwory.

 

Miało być coś super-fajnego a wyszło jak Ziemia w "Powrocie z Gwiazd" Lema - jedno wielkie mli-mli.

 

I GDZIE DO CH*JA SĄ MECHY???!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...