Skocz do zawartości

Intel Arrow Lake / Lunar Lake / Panther Lake - 15 generacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, razeks napisał(a):

A osoby sprzedające platformę na 7800x3d żeby kupić kolejna am5 od podstaw czy sprzedające 4080 żeby kupić 5070 to robią dopiero złote interesy🤣🤣🤣🤣🤣

No widzisz, robie to bo moge i dobrze mi z tym ;) Nie musze cebulic jak TY i zagladac komus do kieszeni oraz nie musze sie tlumaczyc z wlasnych wyborow i cos komus udowadniac na sile jak Ty:D  A od ciebie bije zwykla cebula bo innaczej tego nazwac nie mozna i nawet nie wiesz czym sa podyktowane zalozenia powstania nowej platformy od podstaw. Ale jak juz ja zloze to sie dowiesz ;)

13 minut temu, ju-rek napisał(a):

Co cię interesuje, na co i ile, ludzie wydają na hobby?

U takich osob pole i zasieg widzenia konczy sie na posiadaniu dobrego sprzetu myslac, ze to jakis luksus gdzie na tle innego hobby to grosze :D

Gość razeks
Opublikowano

No no cebula, za to od ciebie z ekonomicznego punktu widzenia bije zwykła głupota i możesz to usprawiedliwiać jak chcesz🤣 ale fakty są jakie są 

Opublikowano
5 minut temu, razeks napisał(a):

na zegarek też potrafię wydać więcej niż będzie kosztował 5090

 

5 minut temu, razeks napisał(a):

Dla przeciętnego użytkownika patrzącego przez pryzmat cena/wydajność bez sensu.

 

Przecież Twoje wypowiedzi można ubić.. Twoimi wypowiedziami :lol2:

  • Upvote 2
Opublikowano
11 minut temu, razeks napisał(a):

Zwyczajnie patrząc co się dzieje na rynku gier uważam że na TOP pc szkoda pieniędzy.

Przecież zawsze tak było :D

Nigdy nikt nie kazał kupować top PC, żeby sobie pograć.

Czy twoim pierwszym PC, jaki złożyłeś czy tam kupiłeś to był TOP ?

Opublikowano

Kurde, przeglądam sekcje cpu, patrzę Intel Panther 15gen status "Gorący temat". Myślę sobie, cholera może jacyś czarodzieje uleczyli to padło i teraz to wymiatacz :o ale nie, nic z tych rzeczy. Standardowa drama jak od lat na pclab'ie :D

  • Haha 1
Opublikowano

@Fenrir_14E to Pclab tylko adres inny. Są postępy bo nikt nie twierdzi już że 15gen ma sens jakiś, jak twierdzi to nie potrafi udowodnić.

14600kf się akurat broni cena/wydajność bardzo dobrze ale to i tak temat o 15gen. Standardowa wojenka nie na temat;)

Pclab się skończył ale z ludzi nie wylazł

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Wracając do Arrow Lake. Jeszcze na Labie pisałem z wątpliwościami odnośnie 245K, a mianowicie że brak HT może wpłynąć negatywnie na wydajność w grach. Ten test: https://ithardware.pl/testyirecenzje/arrow_lake_vs_raptor_lake_bez_ht_test_w_grach-36720.html

pokazuje, że jednak brak HT nie ma znaczącego wpływu na wydajność procesora z 6 rdzeniami P. Cóż, pomyliłem się pozytywnie. Intel jednak wiedział, co robi.

Edytowane przez wamak
Opublikowano

Czemu ludzie tu piszą, że 9800X3D kosztuje 3000 zł? On kosztuje 2400. Nic się w tej kwestii nie zmieniło. 2400 to nadal oficjalna cena. 

 

To, że gdzieś ktoś chce zarobić i sprzedaje za 3100, nie sprawia że on kosztuje 3100...

Opublikowano (edytowane)

@wrobel_krk zgadzam się z tym co napisałeś. W przypadku 13/14 gen Intel jest sam sobie winny. O ile niższe modele cpu możemy jeszcze uznać jako bezobsługowe w dużej mierze to uważam że modele xx700 i xx900 mają już konkretny target jakim są użytkownicy zaawansowi i tzw. power user's. To nie są cepy dla statystycznego Mirka tylko dla świadomych użytkowników, które wymagają odpowiedniego podejścia i optymalizacji. Wtedy są to fajne i przyjemne procki - po optymalizacji i wyłączając niefart trafienia lipnej sztuki (kasztan czy też obarczony wadą produkcyjną).

Sam mam obecnie 14900K i nie mogę w sumie złego słowa powiedzieć. Bardzo przyjemny procek. 

Uważam że dużo tzw. nieogarów użytkuje te procesory. Puszczają lejce i jada na defaulcie wyzylowane proce gdzie jeszcze przykładowo płyty od asusa niektóre dolewają soku 😀 i problem gotowy. Później płacz i lament. Oczywiście winny jest Intel bo powinni uświadomić użytkowników że tego ogiera trzeba poskromić odpowiednio 😀

Inna sprawa, że platforma jest martwa a za rogiem premiera nowych kart. Także montując nową platformę pod gaming stawianie na Intela to imho chybiony pomysł. 

 

@PiPoLiNiO skoro zagląda się innym do kieszeni to tak samo podaje się tego typu argumenty jak ten z cena na poziomie 3000 za 9800x3d. Ja swój kupiłem za 2400 i w sumie więcej bym chyba za niego nie dał. I tak czekam na 9950x3d więc ten będzie tymczasowo. 

Edytowane przez Fenrir_14
Opublikowano (edytowane)

@wamaknie obniża bo masz tam nie 6 rdzeni tylko dalej 14.

Czasem jest spadek czasem też wzrost czyli się wyrównuje w średniej:

 

Cytat

Mianowicie w CoD: Modern Warfare 3 oraz Starfield jest spadek przy wyłączonym HT, o odpowiednio ok. 13/8%. Za to w Marvel's Spider-Man: Miles Morales oraz Wiedźminie 3: Dziki Gon pojawia się wzrost bez SMT, o ~10% bez RT i o odpowiednio ok. 5/4% ze śledzeniem promieni.

Pytanie jak to wpływa przy większym obciążeniu pc jak inne programy w tel się używa jak discord itp. Bo wiadomo że testuje się na czystym systemie. Pewnie dalej 14600k dzięki tym 8 dodatkowym e-cores sobie będzie radzić.

 

Edytowane przez wrobel_krk
Opublikowano
22 minuty temu, wrobel_krk napisał(a):

Są postępy bo nikt nie twierdzi już że 15gen ma sens jakiś, jak twierdzi to nie potrafi udowodnić.

Najpierw pisałeś, że tylko nienormalny by kupił 285K, później zgodziłeś się ze mną, że pod kątem programów może być a teraz znowu coś wymyślasz.

Opublikowano (edytowane)

@SebastianFMto był komentarz do filmu może źle zrozumiałes, nie do końca jasno napisałem. W programach się broni jakoś 285k, jak nie patrzeć na żywotność platformy, a na filmie była jakaś najdroższa płyta z 2 slotami więc nie pod programy i do tej całości się tyczył komentarz. No i ta nienormalność może polegać na chęci nawet przetestowania, albo wyciśnięcia z platformy więcej jak w reckach i się pochwalenia że nie taki diabeł zły

 

A tak Cię podpuszcam tez trochę bo jestem ciekawy pod co dokładnie został ten 285k zakupiony.

Mógłbym sobie sprawdzic zasadnośc wg moich kryteriów itd. Nawet jak ktoś pod gry by kupił ale miał swoje jakieś widzimisię to dalej jego wybór;)

Edytowane przez wrobel_krk
Opublikowano (edytowane)

No to po Intelu.   Szykujcie  kasę na subskrypcje roczna na procesor bo podobno nowym CEO ma zostac Hock Tan.....  (tak ten zjeb od Broadcoma i VMware)

Edytowane przez robbo2k
Opublikowano
14 godzin temu, robbo2k napisał(a):

Szykujcie  kasę na subskrypcje roczna na procesor bo podobno nowym CEO ma zostac Hock Tan.....

Na czym taka subskrypcja roczna na procesor miałaby polegać?

Opublikowano

To był taki wymysł bardziej, ale różnie mote być bo np w samochodach już były pomysły na abonament, na szczęście ubili na pewno w bmw: https://www.theverge.com/2023/9/7/23863258/bmw-cancel-heated-seat-subscription-microtransaction

Ale tesla już sprzedaje autopilota: https://www.tesla.com/support/full-self-driving-subscriptions i inne opcje https://www.tesla.com/support/connectivity#how-to-subscribe

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • To wygląda... beznadziejnie. Prędzej napisałbym, że to trzecia część Elexa, a nie Czarnobylitu. Kamera zza pleców, walka w zwarciu, piruety, obroty, przeciwników w grom, a niektórzy wielkości ciężarówki. No nie podeszło mi. Jedynka była jaka była, ale była całkiem niezłym, rozbudowanym walking simulatorem z przewuj klimatem. 
    • Ładny ptaszek :). Myszołów czy jakiś mniej pospolity okaz ? Sądząc po ujęciu chyba do lądowania/polowania 😁 się szykował?
    • W konfiguracji 2 stata + 2 m.2 żadna płyta na am5 nie obetnie linii pcie gpu.  Ze względu na uefi i cenę  osobiście wybrałbym bramkę numer trzy. Skisłem 
    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...