Skocz do zawartości

Transformacja energetyczna - OZE / fuzja jądrowa / paliwa kopalne / CO2 / ceny energii / elektromobilność


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, GordonLameman napisał(a):

A nie może być wpinana po prostu? :) 

Najpierw zobacz jak są skonstruowane kolumny kierownicze w samochodach ;) 

U chińczyków nic nie ma nowego, u nich wszystko kopiuj wklej z różnych marek, w szczególności z Mercedesa. Przynajmniej tak mechanicy mówią ;) 

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

A najlepsze, że już nie przeszkadzają opłacani recenzenci. 

Ale jak na YT ktoś dostał auto od widza na testy, to nie, na pewno producent mu grubo zapłacił :E

 

Ja już wspominałem. Planuję niebawem kupić nowe auta i wielce się jaram chińczykami, bo zapłacę mniej za zachodnie auto :E

Jak nie lubicie chińczyków, to możecie płacić stare ceny :E

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)

@GordonLameman nie można nic stwierdzić, bo nie podane jaki to model, a rozdzielczość 360p raczej nie jest bezcelowym zabiegiem.

 

Z ciekawości obejrzę w playerze odcinek i zwrócę uwagę na ten fragment jak będzie.

 

 

Edit: @GordonLameman w pierwszym odcinku testują Xpeng P7 i po wstępnym przejrzeniu odcinka nie ma takiej sceny. Czy będzie w dalszych odcinkach, zobaczymy. Póki co uznaję to za przynętę do zainteresowania programem.

 

 

Edytowane przez LeBomB
  • Upvote 3
Opublikowano

nie wiem jak to jest z gwarancjami na nowe zachodnie bo każdy producent ma inaczej ale kupno młodego używanego  rocznika 2020+ to koszmar bo ceny części i napraw pogwarancyjnych są wysokie.

BMW daje 24m gwarancji z możliwością rozszerzenia za dopłatą do 5 lat

Kia daje 7 lat lub 150k km.

BMW, Audi, Merc to są auta premium z premium opłatami i abonamentami.

Opublikowano
3 godziny temu, MaxaM napisał(a):

Właśnie nie rozumiem jak nie można tego pojąć.

Odpowiednikiem Omody 5 jest VW T-roc.

Omoda full opcja 120k

T-roc w zbliżonej konfiguracji 200k (golas z małym silnikiem i manualem 130k przy starej cenie

To teraz ciekawe, ile za 5 lat będą kosztować używki t-roc a ile łomody, o ile ktoś je kupi. 

Cytat

Gdzie jak się poczyta o VW to też ile mają problemów i na pewno daleko im do aut idealnych, tak jak dla Omody daleko do auta idealnego 

A jakie to problemy? Obecnie Tsi uchodzą za bezawaryjne, jedyne na co warto zwrócić uwagę, to dość szybko zużywające się sprzęgła w DSG DQ-200 gdy auto jeżdzi głównie w mieście, reszta to drobnica.

A łomoda? Tego nie wie nikt, czas dopiero to pokaże. 1,2 pure-bubel też na początku był super, nawet tytuły silnika roku dostawał.:rotfl2:

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, MaxaM napisał(a):

A od kiedy klienta obchodzą jakieś dotacje? Kupuje za tyle ile jest na metce z ceną.

To jest bardzo płytkie i krótkowzroczne myślenie, nie będę nawet go rozwijał bo jak widać, to nie ma sensu.

https://autokult.pl/koniec-rosyjskiego-eldorado-ogromny-spadek-sprzedazy-chinskich-aut,7198357156101024a

Cytat

swoje mogły zrobić również inne niekorzystne aspekty związane z chińskimi markami. W 2024 r. eksperci z firm serwisujących samochody zapytani przez autostat.ru o ocenę chińskich modeli bez wahania wskazywali na ich niższą trwałość względem zachodnich odpowiedników. Według najbardziej skrajnej opinii przepytanych osób trudne rosyjskie warunki mają przekładać się nawet na trzykrotnie krótszą żywotność chińskich aut.

 

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano

@Cappucino

Chcesz powiedzieć, że rząd chiński będzie dotować europejskie fabryki? :E

Przypominam, że Omoda w Chinach kosztuje 50k. Mają z czego u nas schodzić nawet bez dotacji od państwa.

I jak już widać już teraz, zachodnie marki też mają z czego schodzić :E  Ale najwidoczniej podoba Ci się przepłacanie i napychanie kieszeni koncernom ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, MaxaM napisał(a):

@Cappucino

Chcesz powiedzieć, że rząd chiński będzie dotować europejskie fabryki? :E

Przypominam, że Omoda w Chinach kosztuje 50k. Mają z czego u nas schodzić nawet bez dotacji od państwa.

I jak już widać już teraz, zachodnie marki też mają z czego schodzić :E  Ale najwidoczniej podoba Ci się przepłacanie i napychanie kieszeni koncernom ;) 

Też napychasz kasę koncernom. Ale tym które nie dają pracy Europejczykom :) 

  • Upvote 2
Opublikowano
4 minuty temu, MaxaM napisał(a):

@Cappucino

Chcesz powiedzieć, że rząd chiński będzie dotować europejskie fabryki? :E

Przypominam, że Omoda w Chinach kosztuje 50k. Mają z czego u nas schodzić nawet bez dotacji od państwa.

I jak już widać już teraz, zachodnie marki też mają z czego schodzić :E  Ale najwidoczniej podoba Ci się przepłacanie i napychanie kieszeni koncernom ;) 

Cytat

nie będę nawet go rozwijał bo jak widać, to nie ma sensu.

Tak jak pisałem.

3 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

Też napychasz kasę koncernom. Ale tym które nie dają pracy Europejczykom :) 

On tego nie ogarnia, dlatego nie warto drążyć.:E

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Też napychasz kasę koncernom. Ale tym które nie dają pracy Europejczykom :) 

Czy nabijanie marży, to dawanie pracy? :) 

Czy robienie subskrypcji na podstawowe funkcje w samochodzie, to dawanie pracy? :) 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)

@GordonLameman skoda ma skoda connect

Tak jak wiele funkcji to dodatki czy dostęp zdalny np.

image.png.21c699872372929257b682b504d55103.png

Tak w funkcjach na żądanie już masz ciekawiej

image.png.9d2e7b3e34341f54b7ddfbceadf8561e.png

 

A tu ciekawostka od Stellantis

https://francuskie.pl/stellantis-wprowadza-ubezpieczenie-samochodu-taniej-ale-z-monitoringiem-twojej-jazdy/

 

Edit: Co do marży to weź pod uwagę, że europejskie koncerny coraz częściej szukają możliwości wybudowania fabryki poza UE. Między innymi umowa z krajami Ameryki Południowej ma to umożliwić. 

 

Edytowane przez LeBomB
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
7 minut temu, LeBomB napisał(a):

@GordonLameman skoda ma skoda connect

Tak jak wiele funkcji to dodatki czy dostęp zdalny np.

image.png.21c699872372929257b682b504d55103.png

Tak w funkcjach na żądanie już masz ciekawiej

image.png.9d2e7b3e34341f54b7ddfbceadf8561e.png

 

A tu ciekawostka od Stellantis

https://francuskie.pl/stellantis-wprowadza-ubezpieczenie-samochodu-taniej-ale-z-monitoringiem-twojej-jazdy/

 

Edit: Co do marży to weź pod uwagę, że europejskie koncerny coraz częściej szukają możliwości wybudowania fabryki poza UE. Między innymi umowa z krajami Ameryki Południowej ma to umożliwić. 

 

Te funkcje działają bez abonamentu. Wiem, bo miałem Skodę. Niektóre funkcje można było dokupić w sklepie, ale to był funkcje z zakresu oprogramowania, a nie fizyczny urządzenia w aucie. 

 

Nie płacąc tego abonemtu za connected services nie masz tylko dostepu zdalnego - ot, nie możesz otworzyć auta, zatrąbić czy zaświecić światłami. MaxA miał na myśli BMW i ich słynne funkcje jak grzane fotele na abonament. Wycofali się z tego. 

Opublikowano
34 minuty temu, LeBomB napisał(a):

Edit: Co do marży to weź pod uwagę, że europejskie koncerny coraz częściej szukają możliwości wybudowania fabryki poza UE. Między innymi umowa z krajami Ameryki Południowej ma to umożliwić. 

 

Maja od dawna. Nawet w chinach.

Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, GordonLameman napisał(a):

O ile wzrosła marża na samochodach europejskich? Wiesz? 

Ja wychodzę z prostego założenia. Podstawowe wersje sprzedają się z zyskiem, bo przecież nie będą dokładać do interesu.

W wielu silnikach mocniejsza wersja to tylko flaga w sofcie i już +15k. Kamerka cofania, +1.5k, większy ekran +6k i tak dodasz dodatków, które w produkcji kosztują grosze (gdzie głównie biorą je z Chin) i nalatuje + 50k, golą na każdej drobnostce.

Chińczyk tego nie robi. Dodatki, to groszowa sprawa w produkcji i daje je w standardzie lub przy dopłacie rzędu 10k za wszystko.

Są już pierwsze obniżki. Da się? Da się. I na pewno nie kosztem pracowników. Robocizna, to drobny ułamek w produkcji samochodu.

 

 

Edytowane przez MaxaM
  • Haha 1
Opublikowano
Teraz, MaxaM napisał(a):

Ja wychodzę z prostego założenia. Podstawowe wersje sprzedają się z zyskiem, bo przecież nie będą dokładać do interesu.

W wielu silnikach mocniejsza wersja to tylko flaga w sofcie i już +15k. Kamerka cofania, +1.5k, większy ekran +6k i tak dodasz dodatków, które w produkcji kosztują grosze (gdzie głównie biorą je z Chin) i nalatuje + 50k, golą na każdej drobnostce.

Chińczyk tego nie robi. Dodatki, to groszowa sprawa w produkcji i daje je w standardzie lub przy dopłacie rzędu 10k za wszystko.

 

 

No to popatrz na azjatycką motoryzację. Tam masz po 2-3 wersje wyposażenia bez pakietów. 

 

Ale to co piszesz to takie trochę chłopskie rozumowanie.

 

Zapytałem o marże, bo sam o niej napisałeś, a okazuje się, że nie masz o tym pojęcia.

Średnia marża na aucie to 5%.

https://www.lazard.com/news-announcements/global-automotive-supplier-study-average-industry-profit-margin-drops-to-just-47/

 

Więc - z czego mają zrzucać te ceny? W Europie są dużo wyższe koszty bo każdy z nas chce zarabiać lepiej. Ale jak wszyscy kupią Chhińczycy to cały europejski (i polski) sektor automotive się złoży. A jest duży. Dostaniesz odłamkiem. 

Opublikowano (edytowane)

@MaxaMWeź pod uwagę że firmy w Chinach są finansowane przez rząd grubymi miliardami rocznie, to są firmy za zgodą partii, to nie ma nic wspólnego z wolnym rynkiem. BYD dostał 2.2 mld euro w samym 2022 roku. 

 

“Badanie Flossbach von Storch stwierdza, że w okresie od 2016 do 2023 Volkswagen otrzymał około 6,4 miliarda euro w formie różnych subsydiów, ulg podatkowych i dotacji, ale to suma za wiele lat, nie tylko za rok 2022.”

 

Teraz pomnóż to przez ilość firm, a BYD chyba nawet nie jest największy. 

 

Słyszałem że państwo w Chinach do każdego modelu daje 10-20k$, być może nawet więcej więc chińczykom opłaca się produkować i żeby stało to na parkingach, będzie tego dużo jak miasta duchy a to co nie sprzedadzą to już wywalone.


Także to jest trudny temat, zwłaszcza biorąc pod uwagę ceny usług, pracy, salonów itd. W Europie. Musimy mieć większe ceny na opłacenie wszystkiego.

Europa nigdy nie będzie mogła konkurować z Chinami, po prostu to nie jest realne, możemy co najwyżej ceny zrównać do poziomu w którym Europejskie samochody będą 20-30% droższe, zamiast obecnych 40-50%. I nawet przy takich obniżkach nie ma gwarancji że Europa się utrzyma. Możesz to sobie skorelować do handlu i sklepów, Do Europy wchodzi supermarket a my mamy małe sklepiki osiedlowe - więc musisz wygrać jakością, obsługa klienta, gwarancjami żeby cena się obroniła i wyższa marża. 
 

 

 

 

IMG_0628.jpeg

@GordonLameman Marża Netto Porsche to 12-13%. Mają z czego ucinać. 40 mld €, 3.5 mld € na czysto po wszystkim. Volkswagen Group powinien zrobić rekonstrukcję swojego “imperium”, i VW/Skody sprzedawać na 1-2% marży, a zarabiać na ciężarówkach i samochodach premium. Trochę ryzykowne, bo jeśli siądzie sprzedaż to wtedy będą w dupce, ale mogliby starać się o dofinansowanie od rządu, i bycie zbyt dużym by upaść. Automotive w Europie odgrywa bardzo ale to bardzo ważną rolę, żadne państwo nie jest gotowe i nie może sobie pozwolić na upadek. 

Edytowane przez TheMr.
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, TheMr. napisał(a):

Europejskie samochody będą 20-30% droższe, zamiast obecnych 40-50%.

Oczywiście. Imho jeśli zachodnie marki będą o 20-30% droższe, to się obronią same o ile nie będą iść dalej w tandetę. Teraz to raczej są dużo droższe niż te 40-50%. Popatrz na przykładzie tej Omody.

 

1 godzinę temu, TheMr. napisał(a):

więc musisz wygrać jakością, obsługa klienta, gwarancjami żeby cena się obroniła i wyższa marża. 

Według mnie, to kolejny punkt gdzie zachodnie koncerny mogłyby się poprawić i zyskać przychylność. U nas z tym bywa różnie.

 

1 godzinę temu, TheMr. napisał(a):

Także to jest trudny temat, zwłaszcza biorąc pod uwagę ceny usług, pracy, salonów itd. W Europie. Musimy mieć większe ceny na opłacenie wszystkiego.

Tutaj akurat jest ten sam koszt. Salony stoją u nas, serwisy stoją u nas i to nasi mechanicy je obsługują. U siebie zauważyłem, że chińczyki są sprzedawane przez dealerów zachodnich marek. Tak samo jest z oficjalnymi serwisami.

 

1 godzinę temu, TheMr. napisał(a):

Volkswagen Group powinien zrobić rekonstrukcję swojego “imperium”

Chodzą informacje, że strasznie wszędzie przepalają kasę i 'rekonstrukcję' to oni powinni przejść już 10 lat temu.

 

2 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

No to popatrz na azjatycką motoryzację. Tam masz po 2-3 wersje wyposażenia bez pakietów. 

No i ekstra. To mi się podoba. Po co komplikować produkcję na 50 wariantów i przez to podnosić jej koszt, gdzie ostatecznie to my go płacimy? To jest jeden z czynników, że mają niższe ceny.

VW dopiero otwiera oczy. Konfiguracja nowego T-roca jest znacznie prostsza i w tych samych przedziałach cenowych oferuje więcej niż poprzedni model. Da się? Da się ;) 

Trzeba pamiętać, że to właśnie grupa VAG jest najbardziej istotna dla Europy.

 

Zwróćcie uwagę na Teslę. Na rynek amerykański produkuje je w Kalifornii, czyli w jednym z najdroższych miejsc na świecie i podstawowy model 3 kosztuje raptem 42k$ (+stanowy podatek). Da się? Da się.

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano

BMW wpadło na pomysł abo a później chyba Mercedes, i inne firmy. W Australii podobno dużo kasy na tym kroją bo gdzieś mi się przewinął Instagram który wyśmiewa takie rzeczy. Być może już się z tego wycofali, nie wiem. 

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...