wrobel_krk 851 Opublikowano 4 Września Opublikowano 4 Września (edytowane) 4 godziny temu, nozownikzberlina napisał(a): ostatnio próbowałem wspomagać się sztuczną inteligencją (gpt i claude) w inżynierii wstecznej oprogramowania i.. daleko jej w tym temacie do jakiejkolwiek inteligencji - żeby nie powiedzieć, że jest bezużyteczna za to jest świetna w laniu wody i tworzeniu fałszywych tropów może za dwieście lat coś lepiej to będzie działać Ja mam wbudowany Gemini w Android Studio I powiem że teraz więcej myślę nad architektura niż pisze kod. No może tak 50/50 . AI dobrze sobie radzi z małymi taskami i jak masz kod zorganizowany. Jak sobie dobrze prompty przygotujesz i wiesz czego chcesz to szybko sprawdzisz. Np spoko generuje testy jednostkowe i wszystkie możliwe skrajne warunki do nich. Sensownie dokumentuje kod Podglądy do widoków (Jetpack Compose) z mockami danych Edytowane 4 Września przez wrobel_krk
Krystian03 12 Opublikowano 5 Września Opublikowano 5 Września Kiedyś z ChatGPT grałem w grę planszową z kartami i da się nawet grać. Raz na jakiś czas potrafi się pogubić i trzeba opisywać jak aktualnie wygląda gra.
nozownikzberlina 497 Opublikowano 5 Września Opublikowano 5 Września 11 godzin temu, wrobel_krk napisał(a): Ja mam wbudowany Gemini w Android Studio I powiem że teraz więcej myślę nad architektura niż pisze kod. No może tak 50/50 . AI dobrze sobie radzi z małymi taskami i jak masz kod zorganizowany. Jak sobie dobrze prompty przygotujesz i wiesz czego chcesz to szybko sprawdzisz. Np spoko generuje testy jednostkowe i wszystkie możliwe skrajne warunki do nich. Sensownie dokumentuje kod Podglądy do widoków (Jetpack Compose) z mockami danych z pisaniem kodu pewnie idzie dobrze, przy czym trzeba mieć na uwadzę, że to jest ogromna machina copy-paste. AI niczego nie tworzy, tylko dobiera już gotowe rozwiązania z bazy danych. Ostatnio przeglądając pewne forum dotyczące programowania i właśnie inżynierii wstecznej, gościu opisywał, że chatgpt mimo mnóstwa wskazówek, pseudokodu i dumpów, nie był w stanie napisać poprawnie jakiejś tam funkcji, a po napisaniu wprost jaka to gra, przerobił gotowca z githuba i mu wysłał jako rozwiązanie to nie jest inteligencja
wrobel_krk 851 Opublikowano 5 Września Opublikowano 5 Września Tak pisanie kodu to właśnie 50% czasu copy paste swoich rozwiązań lub znalezionych np w necie, zwłaszcza jak np projekt polega na wprowadzeniu nowej architektury:)
nozownikzberlina 497 Opublikowano 5 Września Opublikowano 5 Września 12 minut temu, wrobel_krk napisał(a): Tak pisanie kodu to właśnie 50% czasu copy paste swoich rozwiązań lub znalezionych np w necie, zwłaszcza jak np projekt polega na wprowadzeniu nowej architektury:) dokładnie, dlatego np. właśnie w reverse-engineeringu AI się wykłada jak niemowlak bo trzeba połączyć logikę, znajomość asm'a, myślenie nieszablonowe, do tego mocno otwarty umysł, a nie niemalże bezmyślne kopiowanie i wklejanie, z drobnymi modyfikacjami. Pewnie jest więcej gałęzi inżynierii w których człowiek jest i będzie niezastąpiony.
GordonLameman 8 432 Opublikowano 5 Września Opublikowano 5 Września 48 minut temu, nozownikzberlina napisał(a): dokładnie, dlatego np. właśnie w reverse-engineeringu AI się wykłada jak niemowlak bo trzeba połączyć logikę, znajomość asm'a, myślenie nieszablonowe, do tego mocno otwarty umysł, a nie niemalże bezmyślne kopiowanie i wklejanie, z drobnymi modyfikacjami. Pewnie jest więcej gałęzi inżynierii w których człowiek jest i będzie niezastąpiony. Nawet przy prawie się wykłada. Jeśli jest zagadnienie proste, powszechnie opisane - odpowie. Ale jeśli dodasz jakiś niuans, który powiniene zmienić outcome, ale nie jest powszechnie opisywany - Ai tego nei wykryje. Powtórzy to co skopiuje z blogów/artykułów. A o jakiejś sensownej subsumpcji stanu faktycznego i prawnego nie wspominam. Aktualnie nie jest zdolna. Miałem na testy coś co miało być zdolne od pewnego startupu. Mówią, że wrócą za pół roku. Zapodałem im tylko 2 pytania testowe i niby chcą sprawić, że odpowie na nie nie korzystając z gotowych odpowiedzi
nozownikzberlina 497 Opublikowano 5 Września Opublikowano 5 Września 20 minut temu, GordonLameman napisał(a): Nawet przy prawie się wykłada. Jeśli jest zagadnienie proste, powszechnie opisane - odpowie. Ale jeśli dodasz jakiś niuans, który powiniene zmienić outcome, ale nie jest powszechnie opisywany - Ai tego nei wykryje. Powtórzy to co skopiuje z blogów/artykułów. Tak, prawo też przeszło mi przez myśl odnośnie niezastępowalności człowieka. Szczerze mówiąc to nie rozumiem skąd biorą się te panikarskie nagłówki, że człowiek niepotrzebny bo ej aj. Chyba, że ktoś pracuje w helpdesku i faktycznie bot jest w stanie szybciej dotrzeć do informacji jeśli coś nie działa a rozwiązania są trywialne. Microsoft próbował używać AI do przepisywania sterowników z c++ na rustlang i było z tym więcej problemu niż pożytku, bo żeby zrozumieć jak działają systemy operacyjne to trzeba czegoś więcej niż terabajtów przykładów i informacji. Znacznie lepiej zatrudniać programistę który być może wspomoże się AI, niż oddelegować prace do AI i zatrudniać pięciu programistów którzy w nieskończoność będą naprawiać błędy popełniane przez AI. 22 minuty temu, GordonLameman napisał(a): niby chcą sprawić, że odpowie na nie nie korzystając z gotowych odpowiedzi To jest obecnie technicznie niemożliwe. Zawsze będzie to odpowiedź bazująca na innych, może być zmodyfikowana w różnych wariacjach, ale nadal. A co do rozwoju, to są głosy, że osiągnięto pewien peak w AI. Modele są udoskonalane, owszem, ale nie ma żadnego przeskoku technologicznego. Na takie coś będzie trzeba poczekać, może pięćdziesiąt lat a może pięćset. A być może nigdy do tego nie dojdzie (i chyba ten scenariusz jest póki co najtrafniejszy). 1
Zdzisiu 372 Opublikowano 5 Września Opublikowano 5 Września W dniu 4.09.2025 o 19:24, galakty napisał(a): Ja czekam na zastąpienie rekruterek w IT. 90% ofert nie jest trafionych w kandydata, nie mogą przekazać żadnych informacji o pracy o widełkach nie wspominając, totalny spam i dziwię się że tyle ich zatrudniono Większość ofert to fake i to nie jest kwestia braku kompetencji rekruterek. To zwykłe badanie rynku. 1
GordonLameman 8 432 Opublikowano 6 Września Opublikowano 6 Września 6 godzin temu, Zdzisiu napisał(a): Większość ofert to fake i to nie jest kwestia braku kompetencji rekruterek. To zwykłe badanie rynku. A tam. Po prostu ciebie nie chcą.
Suchy211 1 253 Opublikowano 6 Września Opublikowano 6 Września (edytowane) W dniu 4.09.2025 o 19:11, GordonLameman napisał(a): Mimo wszystko trochę ich szkoda Nie martw się, jak, jeśli przyjdzie bieda na szeroką skalę, to po prostu powiesi/zastrzeli/zadźga się kogo trzeba, zagarnie i rozda jego majątek. Zakaże się czego trzeba i wszystko wróci do normy. Tak to działa. Jeśli władni tego świata nie zadbają o pełnego gar dla wystarczającego odsetka, to w znaczeniu dosłownym poleje się krew i potoczą się łby. Ich łby. Edytowane 6 Września przez Suchy211 1
galakty 3 312 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września W dniu 5.09.2025 o 23:27, Zdzisiu napisał(a): Większość ofert to fake i to nie jest kwestia braku kompetencji rekruterek. To zwykłe badanie rynku. Tak na pewno Ale nawet jeśli to tym bardziej AI je zastąpi.
Zdzisiu 372 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września AI + robotyzacja to zastąpi każdego. Na pewno będzie potrzebny model ekonomiczny bo bez tego to może się zakończyć tylko wojną.
GordonLameman 8 432 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września 10 minut temu, Zdzisiu napisał(a): AI + robotyzacja to zastąpi każdego. Na pewno będzie potrzebny model ekonomiczny bo bez tego to może się zakończyć tylko wojną. Popłyniesz kajakiem z widłami na serwery OpenAI?
Sidr 123 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września W dniu 4.09.2025 o 11:54, wrobel_krk napisał(a): Może lokalnie chcesz sie pobawic, ja tego używałem na rtx3080 do generowania itd: https://github.com/lllyasviel/Fooocus W dniu 4.09.2025 o 12:09, galakty napisał(a): Forge i lokalnie, modeli mnóstwo, trochę trzbea się doedukować ale to proste. Dzięki, sprawdzę. Możecie wrzucić jakąś przykładową grafike zrobioną z pomocą forge/fooocus? Bez zwierząt i ludzi. Np. fauna/las/dom/realizm. Coś w tym stylu. btw. oba sąchyba tego samego developera.
VRman 2 635 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września W dniu 2.09.2025 o 12:41, areczek1987 napisał(a): Bimber's coming 1
209458 268 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września 10 godzin temu, Zdzisiu napisał(a): AI + robotyzacja to zastąpi każdego. Na pewno będzie potrzebny model ekonomiczny bo bez tego to może się zakończyć tylko wojną. Na razie to firmy od AI dokładają do biznesu, utrzymanie mocy obliczeniowej się nie spina.finansowo. Jak się ceny urealnią to może się okazać,że ta AI nawet fajna, ale dalej bardziej się opłaca zatrudnić praktykanta czy hindusa.
wrobel_krk 851 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września https://www.techspot.com/news/109364-32-senior-developers-report-half-their-code-comes.html Prawie jedna trzecia starszych programistów przyznaje, że ponad połowa ich kodu pochodzi z AI, co jest wskaźnikiem dwukrotnie wyższym niż u młodszych kolegów. Mimo ryzyka powstawania błędów, większość deweloperów uważa, że praca ze sztuczną inteligencją jest szybsza i przyjemniejsza. Jednocześnie rośnie świadomość programistów na temat kosztów środowiskowych związanych z używaniem AI. Podsumowanie by Ai:)
Zdzisiu 372 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września Realnie to 90% kodu pochodzi już od AI. Pozostałe 10% to poprawki żeby głupot nie było jak AI akurat halucynuje. Nikt normalny już nie pisze kodu, bo po co jak można wygenerować i tylko przejrzeć czy jest ok?
Wu70 739 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września Marzenie z dzieciństwa staje się rzeczywistością - można programować całkowicie w języku naturalnym.
VRman 2 635 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września (edytowane) Chyba żartujesz? Tamte marzenia to by musiało AI dokonać takiego czegoś - ej AI, weź mi zrób zajebistą gierkę jak Another World, ale dużo lepszę i taką, żeby wszystko dupę urywało, graficzka, muzyczka, w ogóle mega wypas i dostajesz grę, której świat nie widział i którą cały świat się zachwyca. Tak widziałem siebie jako twórcę gier w 1992r. (ale na serio to nie mogę się doczekać aż AI da radę robić gry na zasadzie - zrób platformówkę w stylu (tu lista gier z Amigi) - ma być niski input lag, super responsywność - ma być udźwiękowienie pasujące do ery lat 1988-1995 - tu masz katalog z 1000 moich nagrań różnych stęków, jęków, pierdów i beknięć. Weź to jakoś mądrze popodkładaj do gry - o, i takie te, takie.. no takie latające jak te potwory z filmu (tu nazwa filmu) daj na minibossów - o, i weź przeszukaj ze 2000 muzyczek na stronie z darmowymi muzyczkami z licencją "za free" i dobierz jakoś sensownie żeby level z szybką akcją dostał energiczną muzyczkę - jak zobaczę w grze jakiekowiek nawiązania do anime to jutro dzwonię do Johna Connora i ci się odechce nękać ludzkość!) Edytowane 8 Września przez VRman
Wu70 739 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września Nieee, ja pisałem o programowaniu w języku naturalnym dla młodego pasjonata programowania. 6 minut temu, VRman napisał(a): - ej AI, weź mi zrób zajebistą gierkę jak Another World, ale dużo lepszę i taką, żeby wszystko dupę urywało, graficzka, muzyczka, w ogóle mega wypas A to jest jakieś zlecanie całego projektu
VRman 2 635 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września A to normalne programowanie dla kogoś kto zna komendy/rozkazy nie jest naturalne? Dobra, dobra, wiem o co chodzi. 1
nozownikzberlina 497 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września (edytowane) 5 godzin temu, Zdzisiu napisał(a): Realnie to 90% kodu pochodzi już od AI. Pozostałe 10% to poprawki żeby głupot nie było jak AI akurat halucynuje. Nikt normalny już nie pisze kodu, bo po co jak można wygenerować i tylko przejrzeć czy jest ok? Na czym opierasz swoją tezę? 90% jakiego kodu pochodzi od AI? Realnie to 100% kodu wypluwanego przez AI pochodzi od projektów z githuba, gitlaba i innych tożsamych platform. Jak ktoś jest obrzydliwym copypasterem to pewnie faktycznie z 90% "jego" kodu robi AI. 2 godziny temu, VRman napisał(a): (ale na serio to nie mogę się doczekać aż AI da radę robić gry na zasadzie - zrób platformówkę w stylu (tu lista gier z Amigi) - ma być niski input lag, super responsywność - ma być udźwiękowienie pasujące do ery lat 1988-1995 - tu masz katalog z 1000 moich nagrań różnych stęków, jęków, pierdów i beknięć. Weź to jakoś mądrze popodkładaj do gry - o, i takie te, takie.. no takie latające jak te potwory z filmu (tu nazwa filmu) daj na minibossów - o, i weź przeszukaj ze 2000 muzyczek na stronie z darmowymi muzyczkami z licencją "za free" i dobierz jakoś sensownie żeby level z szybką akcją dostał energiczną muzyczkę - jak zobaczę w grze jakiekowiek nawiązania do anime to jutro dzwonię do Johna Connora i ci się odechce nękać ludzkość!) Możliwe, że Ci życia braknie nim się doczekasz. AI ma nawet kłopot z tak prozaicznymi kwestiami jak rendering, transformacja pozycji do przestrzeni NDC, i wieloma, wieloma innymi aspektami pisania gier, mimo niemalże nieograniczonego dostępu do informacji. Dla kogoś kto pisze gry to rutyna, dla AI szczyt możliwości. Edytowane 9 Września przez nozownikzberlina
Ryszawy 401 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września (edytowane) W dniu 4.09.2025 o 11:48, Sidr napisał(a): Nie mam pewności, czy to dobry wątek. Szukam dobrego i darmowego AI do generowania obrazów (plenery i architektura) oraz upscalera. Upscaler obrazków do rozdzielczości 5906 X 8268 i 8268 x 11811 lub podobnej. W granicach 300 dpi. Myślę, że X4 wystarczy. Ktoś się bawił Gemini? Gemini w opcji "za darmoche" jakie ma ograniczenia? MidJournej z tego co widzę, jest już w modelu subkrypcji. To jest zresztą typowe, że te AI bardzo szybko przechodza na model płatny. DALL-E 3? Doradźcie coś. Ogólnie mówiąc to chyba najlepiej bawić się lokalnie. jakaś karta z przynajmniej 16GB i ComfyUI. AI dla ludu generuje grafiki w rozdzielczości mniej więcej 1 megapixel i tyle (1024x1024 px) Chad-GPT, Nano-Banana, Dall-e itd też. Potem trzeba powiększać. Jedyne sensowne powiększenie to wygenerowanie tej grafiki raz jeszcze przez model AI (po uprzednim powiększeniu), tylko w kawałkach, które są potem sklejane, co jest raczej niewykonalne w darmowych serwisach. To powiększanie jest stopniowe, najlepiej co x1.5. Jeden problem, AI zaczyna halucynować, więc dodaje jakieś dziwne rzeczy, które trzeba czyścić po drodze. Dobra rzecz, można potem wybrane fragmenty dużej grafiki wygenerować raz jeszcze, w tym twarze albo ręce, i doprowadzić do stanu używalności. Dużą grafikę można powiększyć potem przy pomocy modeli wyspecjalizowanych w powiększaniu zdjęć. Teraz bawię się w generowanie krajobrazów, taki przykład, 6144x2560, 10 minut na obrazek na mojej karcie, można to powiększyć później modelem wyspecjalizowanym w powiększaniu zdjęć, x2 albo x4, więc teoretycznie ta twoja rozdzielczość jest do osiągnięcia w niezłej jakości - https://i.imgur.com/QbYSx8y.jpeg albo https://i.imgur.com/kLJZvw2.jpeg Trochę kiedyś z tym eksperymentowałem, wizka wnętrza bez korekt po drodze więc jest tam sporo błędów: https://i.imgur.com/xFBKLxn.jpeg https://i.imgur.com/RPGRwFr.jpeg https://i.imgur.com/vr6iZmD.jpeg https://i.imgur.com/gHCqVyd.jpeg https://i.imgur.com/0VNAbL1.jpeg https://i.imgur.com/5YPdvlv.jpeg https://i.imgur.com/3VGpMLz.jpeg i to chyba największy jaki udało mi się zrobić na starej karcie 8GB: https://ibb.co/4Pkg92T Jeżeli interesują cię rozwiązania 0nline, to teraz największym kozakiem wśród modeli jest Nano-Banana (czyli Gemini 2.5 Flash Image). Za darmo do wypróbowanie na stronie Gemini albo w Google AI Studio. Jeżeli chcesz sprawdzić to w jakimś ogarniętym środowisku, wiele modeli, opcje powiększania grafiki itd. to może Freepik, 7-dych miesięcznie za podstawowy plan i chyba stówka z groszami za pro. Edytowane 9 Września przez Ryszawy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się