Skocz do zawartości

Sztuczna inteligencja AI - (OpenAI, ChatGPT, Midjourney, DALL-E) - Temat ogólny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, nozownikzberlina napisał(a):

ostatnio próbowałem wspomagać się sztuczną inteligencją (gpt i claude) w inżynierii wstecznej oprogramowania i.. daleko jej w tym temacie do jakiejkolwiek inteligencji - żeby nie powiedzieć, że jest bezużyteczna :/ za to jest świetna w laniu wody i tworzeniu fałszywych tropów
 

może za dwieście lat coś lepiej to będzie działać

Ja mam wbudowany Gemini w Android Studio I powiem że teraz więcej myślę nad architektura niż pisze kod. No może tak 50/50 .

AI dobrze sobie radzi z małymi taskami i jak masz kod zorganizowany. Jak sobie dobrze prompty przygotujesz i wiesz czego chcesz to szybko sprawdzisz.

 

Np spoko

generuje testy jednostkowe i wszystkie możliwe skrajne warunki do nich.

Sensownie dokumentuje kod 

Podglądy do widoków (Jetpack Compose) z mockami danych 

 

 

Edytowane przez wrobel_krk
Opublikowano
11 godzin temu, wrobel_krk napisał(a):

Ja mam wbudowany Gemini w Android Studio I powiem że teraz więcej myślę nad architektura niż pisze kod. No może tak 50/50 .

AI dobrze sobie radzi z małymi taskami i jak masz kod zorganizowany. Jak sobie dobrze prompty przygotujesz i wiesz czego chcesz to szybko sprawdzisz.

 

Np spoko

generuje testy jednostkowe i wszystkie możliwe skrajne warunki do nich.

Sensownie dokumentuje kod 

Podglądy do widoków (Jetpack Compose) z mockami danych 

 

 

z pisaniem kodu pewnie idzie dobrze, przy czym trzeba mieć na uwadzę, że to jest ogromna machina copy-paste. AI niczego nie tworzy, tylko dobiera już gotowe rozwiązania z bazy danych. Ostatnio przeglądając pewne forum dotyczące programowania i właśnie inżynierii wstecznej, gościu opisywał, że chatgpt mimo mnóstwa wskazówek, pseudokodu i dumpów, nie był w stanie napisać poprawnie jakiejś tam funkcji, a po napisaniu wprost jaka to gra, przerobił gotowca z githuba i mu wysłał jako rozwiązanie :) to nie jest inteligencja 

Opublikowano
12 minut temu, wrobel_krk napisał(a):


Tak pisanie kodu to właśnie 50% czasu copy paste swoich rozwiązań lub znalezionych np w necie, zwłaszcza jak np projekt polega na wprowadzeniu nowej architektury:)

dokładnie, dlatego np. właśnie w reverse-engineeringu AI się wykłada jak niemowlak bo trzeba połączyć logikę, znajomość asm'a, myślenie nieszablonowe, do tego mocno otwarty umysł, a nie niemalże bezmyślne kopiowanie i wklejanie, z drobnymi modyfikacjami. Pewnie jest więcej gałęzi inżynierii w których człowiek jest i będzie niezastąpiony. 

 

 

Opublikowano
48 minut temu, nozownikzberlina napisał(a):

dokładnie, dlatego np. właśnie w reverse-engineeringu AI się wykłada jak niemowlak bo trzeba połączyć logikę, znajomość asm'a, myślenie nieszablonowe, do tego mocno otwarty umysł, a nie niemalże bezmyślne kopiowanie i wklejanie, z drobnymi modyfikacjami. Pewnie jest więcej gałęzi inżynierii w których człowiek jest i będzie niezastąpiony. 

 

 

Nawet przy prawie się wykłada. 

Jeśli jest zagadnienie proste, powszechnie opisane - odpowie. Ale jeśli dodasz jakiś niuans, który powiniene zmienić outcome, ale nie jest powszechnie opisywany - Ai tego nei wykryje. Powtórzy to co skopiuje z blogów/artykułów.

 

A o jakiejś sensownej subsumpcji stanu faktycznego i prawnego nie wspominam. Aktualnie nie jest zdolna. Miałem na testy coś co miało być zdolne od pewnego startupu. Mówią, że wrócą za pół roku. Zapodałem im tylko 2 pytania testowe i niby chcą sprawić, że odpowie na nie nie korzystając z gotowych odpowiedzi :) 

Opublikowano
20 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Nawet przy prawie się wykłada. 

Jeśli jest zagadnienie proste, powszechnie opisane - odpowie. Ale jeśli dodasz jakiś niuans, który powiniene zmienić outcome, ale nie jest powszechnie opisywany - Ai tego nei wykryje. Powtórzy to co skopiuje z blogów/artykułów.

Tak, prawo też przeszło mi przez myśl odnośnie niezastępowalności człowieka. Szczerze mówiąc to nie rozumiem skąd biorą się te panikarskie nagłówki, że człowiek niepotrzebny bo ej aj. Chyba, że ktoś pracuje w helpdesku i faktycznie bot jest w stanie szybciej dotrzeć do informacji jeśli coś nie działa a rozwiązania są trywialne. Microsoft próbował używać AI do przepisywania sterowników z c++ na rustlang i było z tym więcej problemu niż pożytku, bo żeby zrozumieć jak działają systemy operacyjne to trzeba czegoś więcej niż terabajtów przykładów i informacji. Znacznie lepiej zatrudniać programistę który być może wspomoże się AI, niż oddelegować prace do AI i zatrudniać pięciu programistów którzy w nieskończoność będą naprawiać błędy popełniane przez AI.

 

22 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

niby chcą sprawić, że odpowie na nie nie korzystając z gotowych odpowiedzi :) 

To jest obecnie technicznie niemożliwe. Zawsze będzie to odpowiedź bazująca na innych, może być zmodyfikowana w różnych wariacjach, ale nadal. A co do rozwoju, to są głosy, że osiągnięto pewien peak w AI. Modele są udoskonalane, owszem, ale nie ma żadnego przeskoku technologicznego. 

 

Na takie coś będzie trzeba poczekać, może pięćdziesiąt lat a może pięćset. A być może nigdy do tego nie dojdzie (i chyba ten scenariusz jest póki co najtrafniejszy). 

  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 4.09.2025 o 19:24, galakty napisał(a):

Ja czekam na zastąpienie rekruterek w IT. 90% ofert nie jest trafionych w kandydata, nie mogą przekazać żadnych informacji o pracy o widełkach nie wspominając, totalny spam i dziwię się że tyle ich zatrudniono :E 

Większość ofert to fake i to nie jest kwestia braku kompetencji rekruterek. To zwykłe badanie rynku.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.09.2025 o 19:11, GordonLameman napisał(a):

Mimo wszystko trochę ich szkoda :( 

Nie martw się, jak, jeśli  przyjdzie bieda na szeroką skalę, to po prostu powiesi/zastrzeli/zadźga  się kogo trzeba, zagarnie i rozda jego majątek. Zakaże się czego trzeba i wszystko wróci do normy. Tak to działa. Jeśli władni tego świata nie zadbają o pełnego gar dla wystarczającego odsetka, to w znaczeniu dosłownym poleje się krew i potoczą się łby. Ich łby.

Edytowane przez Suchy211
  • Sad 1
Opublikowano
W dniu 5.09.2025 o 23:27, Zdzisiu napisał(a):

Większość ofert to fake i to nie jest kwestia braku kompetencji rekruterek. To zwykłe badanie rynku.

Tak na pewno ;) 

 

Ale nawet jeśli to tym bardziej AI je zastąpi. 

Opublikowano
W dniu 4.09.2025 o 11:54, wrobel_krk napisał(a):

Może lokalnie chcesz sie pobawic, ja tego używałem na rtx3080 do generowania itd:


https://github.com/lllyasviel/Fooocus

 

W dniu 4.09.2025 o 12:09, galakty napisał(a):

Forge i lokalnie, modeli mnóstwo, trochę trzbea się doedukować ale to proste. 

Dzięki, sprawdzę. Możecie wrzucić jakąś przykładową grafike zrobioną z pomocą forge/fooocus? Bez zwierząt i ludzi. Np. fauna/las/dom/realizm. Coś w tym stylu. btw. oba sąchyba tego samego developera.

Opublikowano
10 godzin temu, Zdzisiu napisał(a):

AI + robotyzacja to zastąpi każdego. Na pewno będzie potrzebny model ekonomiczny bo bez tego to może się zakończyć tylko wojną. 

Na razie to firmy od AI dokładają do biznesu, utrzymanie mocy obliczeniowej się nie spina.finansowo. Jak się ceny urealnią to może się okazać,że ta AI nawet fajna, ale dalej bardziej się opłaca zatrudnić praktykanta czy hindusa.

Opublikowano

https://www.techspot.com/news/109364-32-senior-developers-report-half-their-code-comes.html

 

Prawie jedna trzecia starszych programistów przyznaje, że ponad połowa ich kodu pochodzi z AI, co jest wskaźnikiem dwukrotnie wyższym niż u młodszych kolegów. Mimo ryzyka powstawania błędów, większość deweloperów uważa, że praca ze sztuczną inteligencją jest szybsza i przyjemniejsza. Jednocześnie rośnie świadomość programistów na temat kosztów środowiskowych związanych z używaniem AI.

Podsumowanie by Ai:)

Opublikowano

Realnie to 90% kodu pochodzi już od AI. Pozostałe 10% to poprawki żeby głupot nie było jak AI akurat halucynuje.  Nikt normalny już nie pisze kodu, bo po co jak można wygenerować i tylko przejrzeć czy jest ok? 

Opublikowano (edytowane)

Chyba żartujesz?

 

Tamte marzenia to by musiało AI dokonać takiego czegoś

 

- ej AI, weź mi zrób zajebistą gierkę jak Another World, ale dużo lepszę i taką, żeby wszystko dupę urywało, graficzka, muzyczka, w ogóle mega wypas

 

 

i dostajesz grę, której świat nie widział i którą cały świat się zachwyca.

 

Tak widziałem siebie jako twórcę gier w 1992r. :D


(ale na serio to nie mogę się doczekać aż AI da radę robić gry na zasadzie

- zrób platformówkę w stylu (tu lista gier z Amigi)
- ma być niski input lag, super responsywność
- ma być udźwiękowienie pasujące do ery lat 1988-1995

- tu masz katalog z 1000 moich nagrań różnych stęków, jęków, pierdów i beknięć. Weź to jakoś mądrze popodkładaj do gry

- o, i takie te, takie.. no takie latające jak te potwory z filmu (tu nazwa filmu) daj na minibossów
- o, i weź przeszukaj ze 2000 muzyczek na stronie z darmowymi muzyczkami z licencją "za free" i dobierz jakoś sensownie żeby level z szybką akcją dostał energiczną muzyczkę
- jak zobaczę w grze jakiekowiek nawiązania do anime to jutro dzwonię do Johna Connora i ci się odechce nękać ludzkość!)

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Nieee, ja pisałem o programowaniu w języku naturalnym dla młodego pasjonata programowania.

 

6 minut temu, VRman napisał(a):

- ej AI, weź mi zrób zajebistą gierkę jak Another World, ale dużo lepszę i taką, żeby wszystko dupę urywało, graficzka, muzyczka, w ogóle mega wypas

A to jest jakieś zlecanie całego projektu :D

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Zdzisiu napisał(a):

Realnie to 90% kodu pochodzi już od AI. Pozostałe 10% to poprawki żeby głupot nie było jak AI akurat halucynuje.  Nikt normalny już nie pisze kodu, bo po co jak można wygenerować i tylko przejrzeć czy jest ok? 

Na czym opierasz swoją tezę? 90% jakiego kodu pochodzi od AI? 

 

Realnie to 100% kodu wypluwanego przez AI pochodzi od projektów z githuba, gitlaba i innych tożsamych platform. Jak ktoś jest obrzydliwym copypasterem to pewnie faktycznie z 90% "jego" kodu robi AI.

 

2 godziny temu, VRman napisał(a):

(ale na serio to nie mogę się doczekać aż AI da radę robić gry na zasadzie

- zrób platformówkę w stylu (tu lista gier z Amigi)
- ma być niski input lag, super responsywność
- ma być udźwiękowienie pasujące do ery lat 1988-1995

- tu masz katalog z 1000 moich nagrań różnych stęków, jęków, pierdów i beknięć. Weź to jakoś mądrze popodkładaj do gry

- o, i takie te, takie.. no takie latające jak te potwory z filmu (tu nazwa filmu) daj na minibossów
- o, i weź przeszukaj ze 2000 muzyczek na stronie z darmowymi muzyczkami z licencją "za free" i dobierz jakoś sensownie żeby level z szybką akcją dostał energiczną muzyczkę
- jak zobaczę w grze jakiekowiek nawiązania do anime to jutro dzwonię do Johna Connora i ci się odechce nękać ludzkość!)

Możliwe, że Ci życia braknie nim się doczekasz. AI ma nawet kłopot z tak prozaicznymi kwestiami jak rendering, transformacja pozycji do przestrzeni NDC, i wieloma, wieloma innymi aspektami pisania gier, mimo niemalże nieograniczonego dostępu do informacji. Dla kogoś kto pisze gry to rutyna, dla AI szczyt możliwości. 

 

 

Edytowane przez nozownikzberlina
Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.09.2025 o 11:48, Sidr napisał(a):

Nie mam pewności, czy to dobry wątek. Szukam dobrego i darmowego AI do generowania obrazów (plenery i architektura) oraz upscalera. Upscaler obrazków do rozdzielczości 5906 X 8268 i 8268 x 11811 lub podobnej. W granicach 300 dpi. Myślę, że X4 wystarczy.

 

Ktoś się bawił Gemini? Gemini w opcji "za darmoche" jakie ma ograniczenia? MidJournej z tego co widzę, jest już w modelu subkrypcji. To jest zresztą typowe, że te AI bardzo szybko przechodza na model płatny.

 

DALL-E 3? Doradźcie coś.

Ogólnie mówiąc to chyba najlepiej bawić się lokalnie. jakaś karta z przynajmniej 16GB i ComfyUI.


AI dla ludu generuje grafiki w rozdzielczości mniej więcej 1 megapixel i tyle (1024x1024 px) Chad-GPT, Nano-Banana, Dall-e itd też. Potem trzeba powiększać. Jedyne sensowne powiększenie to wygenerowanie tej grafiki raz jeszcze przez model AI (po uprzednim powiększeniu), tylko w kawałkach, które są potem sklejane, co jest raczej niewykonalne w darmowych serwisach. To powiększanie jest stopniowe, najlepiej co x1.5. Jeden problem, AI zaczyna halucynować, więc dodaje jakieś dziwne rzeczy, które trzeba czyścić po drodze. Dobra rzecz, można potem wybrane fragmenty dużej grafiki wygenerować raz jeszcze, w tym twarze albo ręce, i doprowadzić do stanu używalności. Dużą grafikę można powiększyć potem przy pomocy modeli wyspecjalizowanych w powiększaniu zdjęć.

 

Teraz bawię się w generowanie krajobrazów, taki przykład, 6144x2560, 10 minut na obrazek na mojej karcie, można to powiększyć później modelem wyspecjalizowanym w powiększaniu zdjęć, x2 albo x4, więc teoretycznie ta twoja rozdzielczość jest do osiągnięcia w niezłej jakości - https://i.imgur.com/QbYSx8y.jpeg albo https://i.imgur.com/kLJZvw2.jpeg

 

Trochę kiedyś z tym eksperymentowałem, wizka wnętrza bez korekt po drodze więc jest tam sporo błędów:

 

https://i.imgur.com/xFBKLxn.jpeg

https://i.imgur.com/RPGRwFr.jpeg

https://i.imgur.com/vr6iZmD.jpeg

https://i.imgur.com/gHCqVyd.jpeg

https://i.imgur.com/0VNAbL1.jpeg

https://i.imgur.com/5YPdvlv.jpeg

https://i.imgur.com/3VGpMLz.jpeg

 

i to chyba największy jaki udało mi się zrobić na starej karcie 8GB:

 

https://ibb.co/4Pkg92T

 

 

Jeżeli interesują cię rozwiązania 0nline, to teraz największym kozakiem wśród modeli jest Nano-Banana (czyli Gemini 2.5 Flash Image). Za darmo do wypróbowanie  na stronie Gemini albo w Google AI Studio. Jeżeli chcesz sprawdzić to w jakimś ogarniętym środowisku, wiele modeli, opcje powiększania grafiki itd. to może Freepik, 7-dych miesięcznie za podstawowy plan i chyba stówka z groszami za pro.
 



 

Edytowane przez Ryszawy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...