Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 10.06.2025 o 09:05, galakty napisał(a):

Niech grzebią powoli, póki co sensu w to grać nie ma więc bez różnicy :E 

Jedno z Twoich wymagań na pewno dowożą - grzebią powoli :E.

 

Jak to było? W czerwcu nordschleife?

 

Chyba prędzej ogarnę swój fizyczny wyjazd na ten tor niż oni dodadzą tor do gryxD.

Opublikowano
W dniu 17.06.2025 o 11:50, hajapackage napisał(a):

Jedno z Twoich wymagań na pewno dowożą - grzebią powoli :E.

 

Jak to było? W czerwcu nordschleife?

 

Chyba prędzej ogarnę swój fizyczny wyjazd na ten tor niż oni dodadzą tor do gryxD.

Wyszło jak zwykle, wielkie obietnice, a w praktyce NIC. Mam w co grać więc luz, kupiłem tanio i poczekam aż będzie sens odpalić. Pierwsze AC czy nawet ACC też były niegrywalne długimi latami :E 

 

W dniu 17.06.2025 o 13:07, zozolek napisał(a):

Dziś potestuję nowy tire w IRCe na GT3.

 

Nowy sezon, może porshe cupa naprawili :E

 

Byłbym totalnie zaskoczony gdyby naprawili Prosiaka... tyle hajsu mają, tyle feedbacku od realnych kierowców, a FFB i fizyka opon leży :| 

Opublikowano

 

Assetto Corsa EVO makes its live debut at the CrowdStrike 24 Hours of Spa with an exclusive preview of upcoming content: the BMW M4 GT3 EVO and the updated Circuit de Spa-Francorchamps—both launching in Early Access 3 this July, alongside multiplayer, Red Bull Ring, and additional features.

From June 26th to 29th, visit us at the Fan Village, inside the E-Motion On Tour Truck, where you’ll find:

An on-site Hot Lap Challenge with exclusive prizes
Open to all event attendees—no registration required. Get hands-on with the new BMW M4 GT3 EVO and drive the updated Spa layout ahead of its official release.

Meet the KUNOS Simulazioni team
Join Marco Massarutto (Co-Founder & Executive Manager) and Davide Brivio (Brand & Creative Director, Assetto Corsa Franchise) on-site to talk about what’s next for Assetto Corsa EVO.

For real-time updates, behind-the-scenes content, and surprise moments from Spa, make sure you’re following us. Read the full article on our website.

https://assettocorsa.gg/play-ac-evo-preview-at-crowdstrike-24-hours-of-spa/?mc_cid=543e790496

Opublikowano
7 godzin temu, galakty napisał(a):

Wyszło jak zwykle, wielkie obietnice, a w praktyce NIC. Mam w co grać więc luz, kupiłem tanio i poczekam aż będzie sens odpalić. Pierwsze AC czy nawet ACC też były niegrywalne długimi latami :E 

 

Byłbym totalnie zaskoczony gdyby naprawili Prosiaka... tyle hajsu mają, tyle feedbacku od realnych kierowców, a FFB i fizyka opon leży :| 

Kupiłem nową ferkę challenge.

Ależ to jedzie, totalnie inaczej niż poprzednio...musze przetrawić co ma plus co na minus.

Opublikowano

Zrobiłem kilka wyścigów na nowych tire i ferce w irku.

Mega pozytywnie, informacje otrzymywane w punkt, 0 spinowania, jakiś nienaturalnych poślizgów - jeżeli taki ma nastąpić, dostajemy ten ułamek sekundy przed i nie raz, nie dwa udało mi się z tego wyjść, co wcześniej bywało dużo trudniejsze.

Graficznie coś poprawili, jakby lepsze kolizje.

Ogólnie pozytywne zaskoczenie. W pcupa nie jeździłem, ale tam chyba zmian opon nie wprowadzili jeszcze.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 21.06.2025 o 17:19, zozolek napisał(a):

Zrobiłem kilka wyścigów na nowych tire i ferce w irku.

Mega pozytywnie, informacje otrzymywane w punkt, 0 spinowania, jakiś nienaturalnych poślizgów - 

Spróbuj irFFB, dla mnie niebo a ziemia, o wiele lepiej czuć auto na tym. 

Opublikowano
21 godzin temu, MaxxGroo napisał(a):

Spróbuj irFFB, dla mnie niebo a ziemia, o wiele lepiej czuć auto na tym. 

Może kiedyś 🫠.

Po powrocie w ten sezon bawię się świetnie. Naprawdę te opony znacznie poprawili, punkt obrotu na zakrecie bardzo wyczuwalny, wręcz namacalna informacja kiedy to następuje.

Hamowanie jakby prostsze, w pcupie lekka przesada i leeecimy ... tutaj po załączrniu abs na spokojnie do wyprowadzenia.

Opublikowano (edytowane)

Jest jego kilka wersji, używałem chyba irFFB 2022 i ta wersja działała dobrze. 

Inne krzaczą się ze względu na vjoy, trzeba było znaleźć wersję którą irffb obsługiwał. 

Do klasy B doszedłem bez tego, 

Później odkryłem program i jazda była dużo przyjemniejsza i auto stawało się przewidywalne. 

 

Edytowane przez MaxxGroo
Opublikowano (edytowane)

oryginalny FFB w iracingu jest niby dokładnie taki sam jak w rzeczywistości, AC i inne simy dają dodatkowe dane na kierownice, jak np. poślizgi, dzięki temu łatwiej jeździć i wyczuć auto.
irFFB wyciąga dodatkowe dane z telemetrii i dodaje je do FFB, dzięki temu mamy więcej informacji o aucie na kierownicy, ale nie jest to zgodne z rzeczywistością. 

Edytowane przez MaxxGroo
Opublikowano

No jak taki sam jak w rzeczywistości jak realni kierowcy wyścigowi narzekają że Prosiak to jest wzięty z kosmosu, a HY to też dramat. 

 

Co zabawniejsze iRka skręciła teraz ku bardziej łatwemu sterowaniu, a LMU przegięło w drugą stronę i zrobił to co Irka kiedyś miała w GT3 :E 

 

12 godzin temu, MaxxGroo napisał(a):

dzięki temu mamy więcej informacji o aucie na kierownicy

W sumie to powinniśmy rozróżnić czy mówimy o paskowych, czy mocnych DD... Na paskowych to zdecydowanie iRFFB pomaga i ma to sens, na DD takie programy nie powinny być potrzebne, ale na DD nie testowałem. 

Opublikowano (edytowane)

Mam Fanatec GT DD Pro (CSL) 8nm 

irffb znacząco ułatwia jazdę, 

Iracing miał to do siebie, że gdy wpadało się w poślizg nie dało się tego uratować - wielu na to narzeka, przekroczysz granice i koniec gry, nie ma odwrotu. 

Irffb powoduje, że czujesz kiedy do tej granicy się zbliżasz, nie przekraczasz jej, wiesz gdzie ona jest. 

Ustawilem sobie suwaczki na mocny efekt podsterowności, czułem wszystko wcześniej, na pewno wcześniej niż na paskowej. 

 

Edytowane przez MaxxGroo
Opublikowano

Bana za to nie ma? :E To jest też jakiś absurd, że sobie regulujecie podsterowność itd.

 

Cytat

że gdy wpadało się w poślizg nie dało się tego uratować

Generalnie jak wpadniesz w poślizg w przedziale, że aero jeszcze nie generuje wystarczającego docisku, to ciężko jest auto wyratować też w realu, ale odpowiednią pracą nad przeniesieniem masy samochodu i szybką (przede wszystkim celną) pracą rąk często da się wyjść. 

 

BTW. Nie ma tematu o iricing? Zaraz nam się tutaj bałagan w wątku zrobi :E.

 

 

Opublikowano
W dniu 3.07.2025 o 20:06, MaxxGroo napisał(a):

oryginalny FFB w iracingu jest niby dokładnie taki sam jak w rzeczywistości, AC i inne simy dają dodatkowe dane na kierownice, jak np. poślizgi, dzięki temu łatwiej jeździć i wyczuć auto.
irFFB wyciąga dodatkowe dane z telemetrii i dodaje je do FFB, dzięki temu mamy więcej informacji o aucie na kierownicy, ale nie jest to zgodne z rzeczywistością. 

W apce simagica wszystko mam na 0% pod irkę - żadnych ficzerów nie potrzebuję.

Akurat ffb w moim odczuciu gniecie acc, ac, am2. 

 

Opublikowano (edytowane)

Odczucia FF zawsze są subiektywne, bo najczęściej  nie używamy wzorca porównania. Wszyscy szukamy opinii i najszybciej przyjmujemy taką która pasuje do naszych wyobrażeń.

Odczucia zależą od treningu, wielokrotności powtórzeń w procesie trenowania naszej własnej sieci neuronów.

Tworzy się baza, narzędzie do dalszego wykorzystania. 

 

Pytanie jest czy używając FF rozumiemy na podstawie odczuć, co się dzieje w symulacji kierowania ? Co tak naprawdę tam powinno być ?

Na bazie tego można wnioskować że jakieś rozwiązanie to robi, a inne nie.

 

Przeszedłem etap własnych "badań" z FF i mam własną opinię o tym czego można szukać w odczuciach, mając amatorską wiedzę o tym co się dzieje w prawdziwych układach zawieszeń i w o oponach.

Dzięki temu podchodzę do FF tak, że nie ważne która kierownica i gra. Dążę do uchwycenia tego co doświadczyłem że tam może być.

 

Główny wniosek, istnieje sweet spot dla systemu KIEROWNICA-GRA, w którym czujemy styk opony z drogą.

Jego ustawienie zależy od wartości FF gry i sterownika.

Ustawienie nie jest niezmiennie stałe, może się zmienić pod wpływem ustawień setupu samochodu, co zmienia odczuwalne siły FF i wymaga dostrajania. 

 

Jeśli jesteś na etapie przypadkowości rozumienia FF, ustawiasz konfigurację FF na bazie preferencji a nie doświadczenia, 

ustawisz raz FF i przyjmujesz że to już jest OK, z poczuciem że jest dobrze i tak zostaje, to możesz w nieświadomości głównie zmagać się z kierownicą, zamiast prowadzić samochód. 

 

Niech za dowód na mój pogląd posłuży dowolny film z tuby, gdzie simracer nieustannie kontruje uślizgi w sposób nadmierny, ratując się przed spinem. 

Jeśli takie zachowanie samochodu nie jest zamierzone w setup (a najczęściej widać chaos w zachowaniu samochodu), to to jest nieustanna walka z siłą FF, która sama powoduje nadmierne skręty i nie daje odczucia styku opony. 

 

Z dobrze ustawionym FF samochód płynie, a my nadajemy kierunek balansując stykiem opony. 

I to jest baza do dalszego wyostrzania setupu, do lepszych osiągów. 

Edytowane przez tekkno
Opublikowano (edytowane)

Najlepszy FFB obecnie ma LMU, no może GT3 przegięli ale przekazywanie informacji jest bajeczne. 

 

iRacing przez wiele lat nie miał wcale najlepszego FFB, a zdecydowanie nie miał najlepszej fizyki opon co było krytykowane przez prawdziwych kierowców. Zresztą sam fakt że trzeba używać dodatkowej apki do FFB mówi sam za siebie. W ogóle ja nie lubię dyskutować o iRacing bo patrząc ile hajsu trzeba wydać na ściganie to ten symulator jest nieśmiesznym żartem.

 

ACC to nie ma co porównywać, gierka na konsolkę i "tire pressure simulator", masz ustawienie meta i lecisz cyferkami które są najlepsze. Ale to jest OK bo nikt nie powinien tego uznawać za hardcorowy symulator.

 

AMS2 nie jest taka zła, poza GT3 które są tragiczne. Retro i formuła całkiem OK jeżdżą. 

 

AC na modach do tej pory jest używany przez zawodowców do treningów. 

 

EVO potrzebuje lat rozwoju, ale odczucia są całkiem niezłe. Jak wyjdzie w końcu BMW M4 GT3 to chętnie porównam z LMU. 

Edytowane przez galakty
Opublikowano (edytowane)

Nie testowałem jeszcze iRacing, ale Kubica tam jeździł, Verstappen z resztą też. Chłopaki raczej świadomie wybrali środowisko i można przyjąć, że mają dużo lepsze porównanie do reala niż my haha.

Miałem okazje ostatnio trochę pojeździć w realu i30 i po niewielkich zmianach w ustawieniach Mozy uznaje, że AC Evo bardzo dobrze jest w stanie oddać zachowanie kierownicy. Wiem, że jest tam i30n, ale też czuć, że układ jest bardziej zwarty, twardy i szybki, więc prawidłowo. Pod kątem FFB uważam, że jest dobrze i oby tylko tego nie zepsuli przez wiecznych malkonentów, którzy na kierownicy chcieliby czuć dosłownie wszystko, co znacznie wykracza poza rzeczywiste odczucia na kierownicy w prawdziwym samochodzie.. Mogliby dodać przełącznik "Realistic/SimRacing Comunity" :E.

W ogóle w Evo nie widziałem nigdzie opcji podejrzenia danych technicznych samochodu. Są tylko jakieś ogólne wartości performance jak z Forzy. Mam nadzieje, że tak jest tylko roboczo. Szczególnie, że przecież zapowiadali (a czego oni nie zapowiadali? :E) tuning na bazie licencjonowanych komponentów. Może za pare lat im się uda :boink:. Póki co podtrzymuje swoje zdanie, że oni się głównie skupiają na biciu piany wokół, wywiadach w mediach, a nie na robocie.


Co do samych kontrolerów, to wkurza mnie, że za każdym razem musze w sterowniku mozy wybierać odwrócenie osi pedałów, bo w grze nie ma takiej opcji i z jakiegoś powodu jest odwrotnie niż wszędzie.

Edytowane przez hajapackage

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Czy to prawda że od 1 stycznia 2026 roku będą zmiany gramatyki języka polskiego. Czy to znaczy że niewspierane wersje Microsofta Office będą niektóre prawidłowe napisane wyrazy według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku podkreślały na czerwono i nieprawidłowo napisane według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku będzie niewspierany Microsoft Office uznawał na prawidłowe. Czy słownik Microsoft Office 2024 zostanie zaktualizowany czy dopiero następna Microsofta Office 2024? Czy gdyby Microsoft Office wydał nową wersję słownika do pakietu Microsoft Office zgodny z nową gramatyką od 1 stycznia 2026 roku to czy taki plik ze słownika z nową gramatyką dałoby się podmienić do starego komputera z zainstalowanym Microsoftem Office 2010? Czy polski interfejs programów będzie zawierał błędy według nowej gramatyki języka polskiego? Czy Microsoft zaktualizuje interfejs Windowsa 10 LTSC który nadal ten Windows będzie wspierany do 2032 roku i czy zaktualizuje interfejs Windowsa 11 w wersji Home/Pro/LTSC czy tylko interfejs Windowsa 12 będzie uwzględniał nową gramatykę. Czy zwykłe programy od 1 stycznia 2026 roku automatycznie będą mieć polski interfejs zgodny z nową gramatyką czy minie dopiero kilka lat zanim producenci się na to zdecydują. Czy zmiany w polskiej gramatyce są duże czy małe i dlaczego językoznawcy nie zrobili wszystkiego co mogli żeby ich uniknąć? Po co robić zmiany jak wiadomo że po zmianach będzie tylko zamieszanie. To tak jakby wszyscy świadomie głosowali na polityka co publicznie by się chwalił że zadłuży i sprzeda całą Polskę obcym kapitałom. To każdy głupi przecież wie że będzie źle. Dlaczego nie było głosowania czy Polacy się zgodzą na inną gramatykę. To są złośliwe wybryki językoznawców. Zadaniem językoznawców jest nauka społeczeństwa poprawnej gramatyki i wytłumaczenie bardzo zawiłych kwestii gramatycznej i zmiana gramatyki to jest porażka językoznawców tak samo jak dla policjantów i sędziów jak niewinny siedzi w więzieniu. Za te zmiany od 1 stycznia 2026 roku powinni stracić prace wszyscy językoznawcy że nie zrobili co w ich mocy żeby zapobiec zmiany w języku polskim. Czy te zmiany będą na długo czy co roku będzie inna gramatyka. Wytłumaczcie mi o co chodzi od kilku lat z gramatyką że męskie zawody szczególnie w polityce są je na siłę przekształcać na kobiece zawody gdy taki zawód ma kobieta na przykład profesorka i sędzina i polityczka i dlaczego akurat teraz chcą zmieniać gramatykę. Tyle z tego pożytku jak ze zmiany czasu co pół roku że jest tylko niepotrzebne trucie dupy.  
    • Panowie- takie pytanie: - zasilacz starego typu, dostępne 2 wyjścia 8-pin po stronie zasilacza i dwa kable PCI-E PSU->GPU: każdy z dwoma wtyczkami 6+2-pin, łącznie na wyjściu 4 wtyczki 6+2-pin - GPU z wtyczką 12VHPWR - dołączony adapter 3x8-pin -> 12VHPWR I teraz czytam że w takiej sytuacji należy podłączyć do adaptera pierwszy kabel 1x8-pin (PSU) -> 1x6+2-pin (w adapter), a drugi kabel 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (w pozostałe dwie wtyczki adaptera; wszystkie 3 wtyczki w adapterze muszą być wypełnione). Na końcu oczywiście 12VHPWR z adaptera -> 12VHPWR w GPU.   I tak niby powinno działać, ale na youtube spotkałem się z opinią że nigdy nie należy podłączać 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (adapter), bo grozi to spaleniem karty. I że albo trzeba mieć zasilacz nowego typu, albo zasilacz starego typu z 3 wyjściami 8-pin po stronie zasilacza, albo zakupić dedykowany adapter 2x8-pin -> 12VHPWR i podłączyć nim kartę dwoma osobnymi kablami. Jak to wygląda w praktyce?  
    • Z jakiegoś powodu ktoś go wyrzucił. Zrób to samo.
    • W oleole odnalazła się paleta referencyjnych rx 6950 xt. Jest jeszcze 18 sztuk w cenie 2099 zł.   Cena chyba akceptowalna jak za nową kartę z gwarancją na 3 lata.    W ich outlecie karta od 1911 zł.
    • W xcom taniej masz lepszy zasilacz https://www.x-kom.pl/p/1098313-zasilacz-do-komputera-msi-mpg-a850g-pcie50-850w-80-plus-gold-atx-31.html  + wersja karty dość przepłacona a żadnej rewelacji nie ma jeżeli chodzi o eagle.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...