Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 minut temu, Bardak napisał(a):

Szkoda tylko, że dwie gry obecnie najczęściej odpalane to są w wersjach płytowych :/

Ja się zabezpieczyłem i wziąłem PS5 Slim z napędem, przełożę sobie i protestuje :D Potem najwyżej opchne Slim jako Digital za 1500 zł może pójdzie. 

Opublikowano
Godzinę temu, azgan napisał(a):

 

T gra z tego co czytalem najlepij wyglada i dziala w trybie performance, stabilne jak skala 60fps, ostra rozdzialka i wiecej detali. No ale moglby ten tryb RT dzialac w 60fps. Ponoc odblokowany tryb skacze miedzy 40-60fps z RT. kolejna gra do ogrania co nie gralem a nabralem ochoty.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Z tego video od DF co je zdjęli wyglądało na to, że jest zazwyczaj 30% fps więcej tam gdzie gry miały odblokowane klatki. Poza miejscem gdzie cpu trzyma bo tam były ze 2 fps więcej :E

Edit: metaphor podobno trzyma 60 fps teraz bez problemu

Kurde jakbyście widzieli okazję w stylu tej z Media markt to dajcie znać :E

Edytowane przez michaelius33
Opublikowano
Godzinę temu, DżonyBi napisał(a):

W standardowej wersji dziala naped bez internetu to i w pro musi. Internet potrzebny tylko przy pierwszym razie, aby przypisac naped do konsoli.

Można też przekładać napęd, ważne, żeby podłączyć konsolę na pierwsze uruchomienie. 

Opublikowano

A moje PS5 fat właśnie zostało sprzedane więc zostaje póki co bez konsoli 🤭

3 godziny temu, LYCONE napisał(a):

Ja się zabezpieczyłem i wziąłem PS5 Slim z napędem, przełożę sobie i protestuje :D Potem najwyżej opchne Slim jako Digital za 1500 zł może pójdzie. 

 

Nie tylko Ty wpadłeś na ten pomysł inni robią tak już od zapowiedzi PS5 PRO jak okazało się że napędu nie będzie 😉

  • Haha 2
Opublikowano
25 minut temu, Reddzik napisał(a):

Ja mam "fata", więc u mnie lipa z przełożeniem napędu, jestem ciekaw czy cena napędu się wyrówna czy nadal będzie to "chora" cena i trzeba będzie pudełka sprzedać by pójść w digitale za 300zł :metal:

Jaka lipa, trochę roboty i będzie działać :E

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

https://www.eurogamer.pl/ps5-pro-recenzja-i-test-jak-nowa-konsola-sony-radzi-sobie-z-grami-i-czy-warto-ja-kupic

 

"PSSR to konsolowy DLSS. Upscaler Sony nie jest chwytem marketingowym

 

Wspomniana już kilkukrotnie technika PlayStation Spectral Super Resolution, z której korzysta PS5 Pro, to temat niezwykle ciekawy i warto się przy nim zatrzymać. Myślę, że niewielu czytelników zdaje sobie sprawę, że mamy do czynienia z pierwszym podejściem Sony do rekonstrukcji obrazu opartej na uczeniu maszynowym. Takie rarytasy były do tej pory domeną pecetowców dzięki podobnym rozwiązaniom stosowanym przez Nvidię w ramach DLSS.

Rekonstrukcja obrazu z niższej do wyższej rozdzielczości w celu odciążenia podzespołów to nic nowego również na PS5, ale bazowa konsola korzysta z Fidelity FX Super Resolution (w skrócie FSR) od AMD. To technika oparta na bardziej klasycznych algorytmach, obarczona licznymi problemami, które widać w każdej grze wykorzystującej ten upscaler - wliczając w to tryby wydajności w tytułach na PS5. Migotanie krawędzi, artefakty, niepoprawnie odtworzone elementy przy szybkim ruchu czy agresywne, „sztuczne” wyostrzanie obrazu to chleb powszedni dla gier korzystających z FSR.

 

PSSR nie tylko jest pozbawione tych usterek, ale często generuje też obraz niemal identyczny z natywnym 4K wspartym TAA (temporal anti-aliasingiem). Znacznie lepiej niż FSR radzi sobie też z obszarami, które sprawiają upscalerom szczególną trudność, np. efektami cząsteczkowymi czy wieloma drobnymi elementami poruszającymi się na ekranie - jak sypiące się iskry czy konfetti. Można śmiało powiedzieć, że to taki konsolowy DLSS.

To naprawdę imponujące, że na tak wczesnym etapie swojego życia PSSR zapewnia lepsze rezultaty niż trzecia wersja FSR i podobne rezultaty jak trzecia generacja DLSS, które jest przecież pionierem w tej dziedzinie.

Można się też spodziewać, że Sony nie osiądzie na laurach i będzie dopracowywać PlayStation Spectral Super Resolution, by było jeszcze wydajniejsze i z większym powodzeniem odtwarzało szczegóły obrazu. Poziom, z którego startuje ta technika, jest bardzo obiecujący, więc jestem ciekaw przyszłości PSSR".

Edytowane przez azgan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Temat był o zwiększaniu PL na modelu 5070ti. Po co kolejny raz pucujesz się ze swoim hipermaster 5080 ?. Czy musisz wszędzie porównania kart opierać na swoim 5080 ? 
    • CHGW rozumiem, ale CHGH?   
    • https://allegro.pl/oferta/termopad-honeywell-ptm7950-30x30-mm-0-25-mm-narzedzia-100-oryginal-17434599816   Do tego GPU 30x30 powinien starczyć. Potrzeba większych to są inne warianty do wyboru. Ewentualnie zestawy 2x 30x30 lub 2x 40x40. 80x80 skończyły się na dniach będą paczki.
    • Mowa o dwóch różnych rzeczach - ogólnie wszystko się zgadza - oczywiście wszystkie wartości będę miał wyższe (chyba, że faktycznie miałbym coś walnięte), w tym te najniższe, co nie znaczy, że raz czy dwa na mecz albo raz na dwa mecze, nie poleci znacznie poniżej 0.1%. To jest uwzględnione w całości i ogólne cyferki się zgadzają… a rzeczywiste wrażenia z gry z negatywnych rzeczy uwzględnią właśnie ten jeden czy dwa momenty, kiedy dropi do takiego poziomu. Tego też właśnie praktycznie nie widać specjalnie nigdzie poza wykresami.  Także wszystko się zgadza, tylko Ty mówisz o dropach jako minimalnym fps, ja o tych dropach, które najbardziej można odczuć w negatywny sposób, ale nie są uwzględnione w minimalnym, czy nawet 0.1 - w sumie są, tylko rozbite na całość i nawet 0.1 nie jest dla takich przypadków miarodajne, bo co innego, jak 0.1 jest 120, z najniższym 110 występującym często, a co innego kiedy jest 120, a w tym parę razy 60.  Najważniejsze zawsze i tak jest co widzisz na monitorze i racja - można zwykle bazować na minimalnym czy nawet 1%low. Tylko te jednorazowe spadki poniżej 0.1% przeszkadzają bardziej niż 10% niższy średni fps… przynajmniej w tego typu gierkach, w jakimś Indianie czy Mafii - bez większego znaczenia.     
    • Jakie z czapy to sa same top GPU, tymbardziej że 5070Ti sprzedaje sie wiecej wiec maja wieksze szanse na lepszy wynik. Ten top wynik to gosciu z overclock tam ma na wodzie z wielka chłodznica Average temperature 41 °C kupił pare sztuk i wybrał najwydajniejsza.  Wynik 100, to te samo taktowanie podczas testu 3292Mhz dla 5070Ti i 5080. Roznice masz 7835 vs 10284 31%.  Jezeli chodzi o wynik default 5080FE to jest od 8200 do 8300 tak mniej wiecej. Asus prime 5070TI ma 6850-6950 czyli jest 20%. Nie ma modelu 5070Ti FE wiec zwykly poczciwy Asus prime ma tyle. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...