Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Sprawa rozbija się o środki wydane na produkcję/marketing vs zysk, to jest główny wyznacznik sukcesu. Tak samo jak liczy się to w przypadku filmów chociażby. Nawet jak gra się zwróci, nadal może nie być tutaj zysku, a na to patrzą udziałowcy. Te 2 miliony wydają się realne, ale mówią tyle co nic. Gra jest dostępna też w abonamencie, który kosztuje znacznie mniej niż retail copy, do tego są kody Intela. Jak będą się mieli czym chwalić, to się pochwalą, mówiąc o konkretnych cyfrach. 

 

Pisałem w jednym z poprzednich postów, że moim zdaniem sprzeda się lepiej niż Veilguard, bo kontrowersje nie są tego kalibru, a pomijając wartość samej gry, tutaj przynajmniej jest mniejsze ryzyko, że wieloletni fani powiedzą pass. BioWare ich zlało, serwując produkcję, która kolejną odsłoną serii była głównie z nazwy. Shadows, z tej perspektywy, to nadal "safe ground". 

Edytowane przez Vulc
  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Tutaj mozna zobaczyc jak sie prezentowaly peaki ich gier na Steam

https://steamdb.info/publisher/Ubisoft/

 

Shadow nie wygląda na porażkę, wręcz przeciwnie.

Ale to też daje do myślenia, że ich sytuacja w jakiej się znaleźli to nie jest efekt jedne kiepskiej gry a następnej udanej.

 

Ostatecznie pomijając krzyki w internecie ich kiepska sytuacja finansowa nie wziela sie z powietrza.

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, Kadajo napisał(a):

Shadow nie wygląda na porażkę, wręcz przeciwnie.

Na to właśnie staram się zwrócić uwagę. Gra bije rekordy wszystkich Assasinów a ludzie tutaj podnoszą argument 60K jako crap. XD Widać kompletny brak wiedzy na przestrzeni lat tych statystyk.

Kondycja finansowa firmy to osobny temat. Mówimy o samej grze i jej przyjęciu przez społeczność na poziomie 80% (steam)

 

Czy Ubi padnie? Wątpię i pewnie kolejne Assasiny będą klepać... Mogę nawet o dobre Irlandzkie whisky się założyć. ;)

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano
3 minuty temu, userKAMIL napisał(a):

Na to właśnie staram się zwrócić uwagę. Gra bije rekordy wszystkich Assasinów a ludzie tutaj podnoszą argument 60K jako crap. XD Widać kompletny brak wiedzy na przestrzeni lat tych statystyk.

Firma notuje zjazd giełdowy, nie teraz bo ktoś sprzedał przy premierze, tylko od lat. Oni potrzebują sukcesu nie trochę większego od ich poprzednich tytułów, które im ten zjazd zagwarantowały, tylko mega hitu.

 

Jest po 19 na zachodnim wybrzeżu i po 22 na wschodnim. Liczba graczy to 43 500, a rekord był 11 godzin temu i wyniósł 60 000.

 

Dragon Age jest marką mniej rozpoznawalną bo poprzedni tytuł wyszedł 10 lat temu. Ogólnie jest serią bardziej niszową, bo te klasyfikowane jako RPGi w większości nie docierają do tak szerokiej rzeszy odbiorców jak TPP action adventure.

I ten Dragon Age również mając zły PR przez idiotów u sterów zrobił 89 000, a Ty mówisz, że 60 000 to nie jest zły wynik?

 

I mamy tu dokładnie ten sam dżingiel co tam. Tam też był abonament i chwalenie się milionem graczy. Graczy. Nie sprzedanych kopii.

I jak się skończyło?

 

Jakby firma miała czym się pochwalić w ramach pełnoprawnej sprzedaży, to krzyczałaby o tym na lewo i prawo tak jak Vavra z KCD2.

Opublikowano

Nawet jakby poszło 5mln w 72h to byście to porównywali do innych hitów z większą sprzedażą.

Ja wiem że można Ubi nie lubić ale czepianie się o każdą pierdołę która była jest i będzie w innych grach nie jest śmieszne.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Ostatecznie pomijając krzyki w internecie ich kiepska sytuacja finansowa nie wziela sie z powietrza.

Prawdziwą katastrofę wywołała seria niepowodzeń:

- Avatar (ok 2mln sprzedaż)

- Skull & Bones (porażka o nieznanenej skali - też pewnie 2 mln szt.)

- SW: Outlaws (ok 2 mln sprzedaż)

Wszystkie te trzy gry, które miały wznieść UBI na wyżyny, łącznie sprzedały się w nakładzie porównywalnym do sprzedaży Cyberpunka 2077 w jednym tylko 2024 roku czyli około 5 mln szt. Piszę to apropo głosów, że nie można porównywać CD Projektu do Ubi - można, pod względem zdolności do zarabiania na grach Redzi biją UBI na głowę i to od 7 lat.

 

Wydali 1,5 mld EURO , odzyskali tylko na chusteczki do przecierania okularów. Ubi to kolos z zatrudnieniem ~16-18 tys. pracowników. Ich koszty bieżące (płace) są niebotyczne i od lat nie spina im się budżet.

W zeszłym roku więcej zarobili na backatalogu niż na nowych premierach (tych wymienionych przeze mnie). Mają jeszcze znaczące zyski z The Division i Rainbow Six Siege. To jednak nie wystarcza na płace. Musieliby zredukować 3-krotnie swoje zespoły, żeby wyjść na prostą.

 

Edytowane przez tgolik
Opublikowano
7 godzin temu, Reddzik napisał(a):

Zainstalowałem AC Valhallę z racji premiery Shadows, by ją skończyć i na PC nadal crashuje odnosząc się do nvlddmkm, eh odechciewa się grać. @caleb59 Chyba lepiej ograć na konsoli. 

Od premiery Valhalli się to dzieje. Nic się nie zmieniło i nic się nie zmieni, walczyłem kiedyś z supportem Ubisoftu ale ostatecznie odpuściłem bo mnie te boty wysłały prawie do Choroszczy. :E 

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Reddzik napisał(a):

Zainstalowałem AC Valhallę z racji premiery Shadows, by ją skończyć i na PC nadal crashuje odnosząc się do nvlddmkm, eh odechciewa się grać. @caleb59 Chyba lepiej ograć na konsoli. 

Spróbuj w nvidia app wybrać zoptymalizowane ustawienia grafiki dla Valhalli. Może to coś pomoże jak mi w przypadku Ghosts of Tsushima.

Edytowane przez tgolik
  • Confused 1
Opublikowano
40 minut temu, tgolik napisał(a):

Prawdziwą katastrofę wywołała seria niepowodzeń:

- Avatar (ok 2mln sprzedaż)

- Skull & Bones (porażka o nieznanenej skali - też pewnie 2 mln szt.)

- SW: Outlaws (ok 2 mln sprzedaż)

Wszystkie te trzy gry, które miały wznieść UBI na wyżyny, łącznie sprzedały się w nakładzie porównywalnym do sprzedaży Cyberpunka 2077 w jednym tylko 2024 roku czyli około 5 mln szt. Piszę to apropo głosów, że nie można porównywać CD Projektu do Ubi - można, pod względem zdolności do zarabiania na grach Redzi biją UBI na głowę i to od 7 lat.

 

Wydali 1,5 mld EURO , odzyskali tylko na chusteczki do przecierania okularów. Ubi to kolos z zatrudnieniem ~16-18 tys. pracowników. Ich koszty bieżące (płace) są niebotyczne i od lat nie spina im się budżet.

W zeszłym roku więcej zarobili na backatalogu niż na nowych premierach (tych wymienionych przeze mnie). Mają jeszcze znaczące zyski z The Division i Rainbow Six Siege. To jednak nie wystarcza na płace. Musieliby zredukować 3-krotnie swoje zespoły, żeby wyjść na prostą.

 

No i teraz gra musi się sprzedać w 8-10mln, a nie 2-3mln kopi bo to pociągnie dalej w dół.

Ja czekam już tylko na Division 3 i mam nadzieję, że nie wcisną na głównego bohatera jakiegoś dozwolonga 🤣

Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, caleb59 napisał(a):

Od premiery Valhalli się to dzieje. Nic się nie zmieniło i nic się nie zmieni, walczyłem kiedyś z supportem Ubisoftu ale ostatecznie odpuściłem bo mnie te boty wysłały prawie do Choroszczy.

tak, tylko dzieje się to tylko na nvidii, dyskutowaliśmy o tym w temacie Valhalli swego czasu

 

gralem na 6600xt spokój, zmienilem na chwilę na 3060ti i ciągle te crashe, zmiana na 6700xt i spokój, tematów o tym na googlach milion

 

de facto ten sam problem kupa ludzi miala na rdr2

 

ale nie ma co tu spamowac, offtopowac o valhalla, to temat o shadows, tu wszyscy pisza tylko rozgrywce, problemach, pomocy w przejsciu tej gry, nic innego ... ;)

 

 

 

Edytowane przez miro
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Pograłem już 16h i po początkowym wynudzeniu, gra mi się znacznie lepiej. Ten prolog nie zrobili najlepiej.

 

jkdxB5m.jpeg

Godzinę temu, tgolik napisał(a):

 Cyberpunka 2077 w jednym tylko 2024 roku czyli około 5 mln szt.

 

Cp2077 w samych preorderach sprzedał bodajże 13mln. sztuk.

Opublikowano
1 godzinę temu, tgolik napisał(a):

Prawdziwą katastrofę wywołała seria niepowodzeń:

- Avatar (ok 2mln sprzedaż)

- Skull & Bones (porażka o nieznanenej skali - też pewnie 2 mln szt.)

- SW: Outlaws (ok 2 mln sprzedaż)

Wszystkie te trzy gry, które miały wznieść UBI na wyżyny, łącznie sprzedały się w nakładzie porównywalnym do sprzedaży Cyberpunka 2077 w jednym tylko 2024 roku czyli około 5 mln szt. Piszę to apropo głosów, że nie można porównywać CD Projektu do Ubi - można, pod względem zdolności do zarabiania na grach Redzi biją UBI na głowę i to od 7 lat.

Oni tracą ale też dużo nie wydają na te assasiny, ten sam silnik, recykling wszędzie dlatego im się to opłaca, jakby każdy ostatni Assain był grą od podstaw to już by bankrutem byli dawno a tak tanim kosztem coś tam ciułają grosza. A to że przedstawiają że budżet wyniósł tyle i tyle to ściema i już.

  • Confused 1
Opublikowano
2 godziny temu, tgolik napisał(a):

- Avatar (ok 2mln sprzedaż)

- Skull & Bones (porażka o nieznanenej skali - też pewnie 2 mln szt.)

- SW: Outlaws (ok 2 mln sprzedaż)

Wszystkie te trzy gry, które miały wznieść UBI na wyżyny, łącznie sprzedały się w nakładzie porównywalnym do sprzedaży Cyberpunka 2077 w jednym tylko 2024 roku czyli około 5 mln szt.

I XDefiant spektakularna porażka. Już po pół roku od startu tej gry multi UBI ogłosiło, że zamyka projekt bo nie osiągnął wystarczającej liczby graczy. Przy okazji zamknęli dwa studia odpowiedzialne za tą produkcję w San Francisco i Osace.

Opublikowano
18 minut temu, Sobtainer napisał(a):

Czemu nie mogę zwiadowców odpalać? nie mam w ogóle takiej możliwości, albo mam buga jakiegoś albo nie wiem. 

Ich na mapie odpalasz jak jestes kursorem w okolicy gdzie misja cie kieruje.

Opublikowano
13 minut temu, lukadd napisał(a):

I XDefiant spektakularna porażka. Już po pół roku od startu tej gry multi UBI ogłosiło, że zamyka projekt bo nie osiągnął wystarczającej liczby graczy. Przy okazji zamknęli dwa studia odpowiedzialne za tą produkcję w San Francisco i Osace.

Cud, że firma jeszcze może płacić ludziom za pracę po takiej serii porażek.

Opublikowano (edytowane)

Mimo wszystko, że mają długi to jest moloch i jeszcze nie stracili płynności finansowej. Cały czas przeprowadzają restrukturyzację. Ten rok zapowiada się dla nich kluczowy czy zdołają się utrzymać na powierzchni.

Edytowane przez lukadd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...