skypan 1 756 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego @galakty Jak ktoś wymyśli inne aktywności w grach RPG to go ozłocę. Klepią te rozwiązania od nie pamiętam kiedy. Mnie to już męczy w każdej produkcji. Jak by to jeszcze było jakoś atrakcyjnie zrealizowane ale jest tak jak piszesz. KCD nie jest tu jakiś inny. CP77 mnie tak wymęczył, że nie skończyłem DLC. Dlatego takie gierki przechodzę raz bo nie widzę sensu przechodzenia czegoś ponownie. 2
Vulc 2 191 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego (edytowane) Jest to zgodne z prawdą, ale czego innego dokładnie mamy tutaj oczekiwać? Zawsze zadania opierały się na "idź tam, pogadaj z tym, daj w ryj tamtemu". Tak chwalony W3 wiedźmińskie zmysły też eksploatował dosłownie do porzygu, a sporo questów opierało się na... idź, pogadaj, zabij. Jak zwykle wszystko rozbija się o realizację, a tutaj jest miejscami całkiem nieźle, bo nawet prosty fetch quest potrafi być obudowany jakąś historyjką i oferuje różne sposoby realizacji celu. Czyli więcej niż jakieś 90% gier RPG z ostatnich kilkunastu lat. Jasne, trzeba wymagać więcej i na pewno cieszą sidequesty, które dorównują wątkowi głównemu. Nie ma się jednak co czarować, nikt nie wymyśli niczego nowego po dziesiątkach lat z tym gatunkiem. Edytowane 22 Lutego przez Vulc 1
musichunter1x 1 324 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego (edytowane) Sam zastanawiam się czy dokończyć KCD1 i czy w ogóle kiedyś zaczynać 2, bo przez ten czas pewnie ukończyłbym wszystkie części Resident Evil Dziś jedynka mnie zmęczyła zbieraniem chwastów, ale jednocześnie ucieszyła mnie logika... Poradniki wskazały że coś tam rośnie w 2 miejscach w dużych ilościach, ale gdzieś pisało że lubi rosnąc przy wodzie... Polazłem wzdłuż rzeki i znalazło się w parę minut... Z jednej strony męczy, a z drugiej doceniam zmyślny projekt, a z trzeciej zadaję sobie pytanie po co pielę grządki w grze, skoro w normalnym ogrodzie tego nie chciało się robić... Nie wyobrażam sobie jeszcze łatwiejszej walki w KCD2. W jedynce wystarczy odblokować kontrę, trochę podszkolić miecz, zbierać zbroje z bandytów oraz turniejów, po czym trzaska się losowy oddział Kumanów... Wystarczy pokonać Czarnego Piotra, gdy próbuje zemścić się i mając jego zbroję + długi miecz ze sklepu tłucze się wszystko, gdzie jedynym zmartwieniem jest niedobór miejsca na łupy wojenne. Losowi, przydrożni bandyci padają od jednej kontry, będąc na ~10 poziomie, z mieczem o ataku 50-70... Rozumiem że w KCD 2 jest jeszcze łatwiej, a hardcore co najwyżej rozwlecze czas dotarcia do tego momentu oraz wprowadzi upierdliwości utrzymania się przy życiu...? To już wolę zająć się swoim życiem Dragon's Dogma 1 / 2 nie robiło czegoś innego z zadaniami, czy chodziło tylko o mechaniki walki? Edit. Oh, na pewno kocham KCD1 za jedno, brak uj wie jakich zmysłów. Widzisz ślady walki i krwi to idziesz za nimi, po czym wypatrujesz widoku ognia nocą... Wiedźmin był kiczem pod tym względem. Lub czasowe rozwiązywanie się zadań... Jeśli za długo zwlekasz to coś się stanie, choć z tego co czytałem nie jest tego dużo... Mam nadzieję, że nie zepsuli tego w 2. Edytowane 22 Lutego przez musichunter1x
voltq 1 372 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego (edytowane) Od jutra będę testował na PC z modami gierkę , czekam na hardkor mode i dlc I liczę na jaką edycję ostateczną i uzupełnienie o to co wycięli Warto było zapłacić pełną cenę na PS5 Edytowane 22 Lutego przez voltq
userKAMIL 857 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego (edytowane) U mnie po 40h poleciało z dysku... Wiele aspektów jest tu naprawdę świetnie wykonanych. Na czele z historią ale ta walka dla mnie to jest jakiś dramat z tej pierwszej osoby. Generalnie i tak długo wytrzymałem... Mega mnie to wymęczyło. P.S. Kurczę jak by dali kamerę i system walki z Wiedzmina to było by czyste złoto! Edytowane 22 Lutego przez userKAMIL 1 1
ODIN85 3 504 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego Godzinę temu, Vulc napisał(a): Jest to zgodne z prawdą, ale czego innego dokładnie mamy tutaj oczekiwać? Zawsze zadania opierały się na "idź tam, pogadaj z tym, daj w ryj tamtemu". Tak chwalony W3 wiedźmińskie zmysły też eksploatował dosłownie do porzygu, a sporo questów opierało się na... idź, pogadaj, zabij. Jak zwykle wszystko rozbija się o realizację, a tutaj jest miejscami całkiem nieźle, bo nawet prosty fetch quest potrafi być obudowany jakąś historyjką i oferuje różne sposoby realizacji celu. Czyli więcej niż jakieś 90% gier RPG z ostatnich kilkunastu lat. Jasne, trzeba wymagać więcej i na pewno cieszą sidequesty, które dorównują wątkowi głównemu. Nie ma się jednak co czarować, nikt nie wymyśli niczego nowego po dziesiątkach lat z tym gatunkiem. Jedyne zadanie poboczne które zrobiłem to to ze znalezieniem Orzecha. Jeśli inne też są tak rozciągnięte kij wie po co to gratuluję że Wam to się chce robić. 1
userKAMIL 857 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego (edytowane) 3 minuty temu, ODIN85 napisał(a): Jeśli inne też są tak rozciągnięte kij wie po co to gratuluję że Wam to się chce robić. Myślę Odin, że dla wielu jest to właśnie ta ''magia'' tej gry. Edytowane 22 Lutego przez userKAMIL 1
ODIN85 3 504 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego Mnie już uj strzelał że to jeszcze nie koniec i musimy takie pierdoły robić. 1
userKAMIL 857 Opublikowano 22 Lutego Opublikowano 22 Lutego Dla mnie to powolne tępo i rozwlekłość tych zadań to wielki plus gry. Jednak system walki to jest tragedia… 1
voltq 1 372 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego 8 minut temu, userKAMIL napisał(a): Dla mnie to powolne tępo i rozwlekłość tych zadań to wielki plus gry. Jednak system walki to jest tragedia… Wolisz naciskać przycisk turlania a potem szybki cios jak w wiedźminie? , czyli dwa przyciski i to jest walka z potworami ? jak hardkor mode wyłączy rozetę to dla mnie jeszcze lepiej Nie rozumiem co ci się nie podoba w tym
ODIN85 3 504 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego (edytowane) @userKAMIL System walki nawet ja załapałem a 1 całą łukiem przeszedłem Edytowane 23 Lutego przez ODIN85
voltq 1 372 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego 25 minut temu, ODIN85 napisał(a): Jedyne zadanie poboczne które zrobiłem to to ze znalezieniem Orzecha. Jeśli inne też są tak rozciągnięte kij wie po co to gratuluję że Wam to się chce robić. Tak u mnie KCD 1 i 2 , wiedźmin 1-3 i Red dead redemption 1-2., Morrowind oblivion i Skyrim to gierki w które mogę grać wiele razy i mi się nie znudzą
userKAMIL 857 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego (edytowane) 33 minuty temu, ODIN85 napisał(a): @userKAMIL System walki nawet ja załapałem a 1 całą łukiem przeszedłem Tu nie chodzi, że ja go nie rozumiem czy nie łapie. Zwyczajnie to nie jest mój klimat rozgrywki. Nie lubię walczyć z takiej perspektywy. Jest to dla mnie mało dynamiczne a tutaj szczególnie to widać przy zmianie kolejnego ciosu etc. Doceniam ale no sorry. 🤷 Edytowane 23 Lutego przez userKAMIL
voltq 1 372 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1343 Jest może ten mod już do KCD 2?
Isharoth 597 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego 7 godzin temu, userKAMIL napisał(a): P.S. Kurczę jak by dali kamerę i system walki z Wiedzmina to było by czyste złoto! Trochę tego nie rozumiem, bo system walki z Wiedźmina to chyba jeden z najnudniejszych jakie widziałem w grach. 1 2
userKAMIL 857 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Może nie chodzi mi o 1:1 z wiedźmina ale o taką kamerę.
Vulc 2 191 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Nic gorszego nie mogłoby się tej grze trafić niż kamera tpp. Widok z pierwszej osoby jest tutaj idealny i seria nigdy nie powinna iść w innym kierunku. 1 7
galakty 3 341 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego @voltq ale jakie to ma znaczenie że chodzi o królów itp? Ma to jakiś większy sens w grze? Przełożenie na fabułę? Ja w ogóle nie czuję bycia w centrum akcji, raczej pionkiem który ma ciągle gdzieś chodzić i załatwiać NAJPROSTSZE rzeczy za innych. Pierwsza mapa była fajna, ale druga to dla mnie porażka.
skypan 1 756 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego 7 godzin temu, voltq napisał(a): Jest może ten mod już do KCD 2? Nie widziałem. A co do filmiku to kolejny przykład złego oskryptowania gry. Ewidentnie nie ogarniają tego. 1
mag_zbc 188 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego (edytowane) 11 godzin temu, galakty napisał(a): Ja mam 33h i szczerze mówiąc zaczyna mnie ta gra męczyć. Robi się symulator chodzenia i powtarza w kółko tych samych zadań. Chyba nie graliśmy w tę samą grę. Przykładowo właśnie robię zadanie "The Thieves Code", masz cośtam odszukać. Tylko kiedy w innych grach byłoby to zadanie "idź do znacznika na mapie" albo "idź za wiedźmińskimi zmysłami", tutaj masz rymowaną zagadkę na podstawie której masz sam znaleźć odpowiednie miejsce w mieście. Albo Zadanie z kośćmi smoka, pijaczyna po prostu opowiada ci że poszedł w stronę strumienia, a potem w górę strumyka, a jak trafił na kamień to skręcił w stronę poanki etc. Żadnego prowadzenia za rączkę, aż przypominają mi się czasy Morrowinda. 23 minuty temu, galakty napisał(a): Ja w ogóle nie czuję bycia w centrum akcji Bo nie jesteś? I między innymi to odróżnia KCD od innych gier, że świat żyje i nie jest tylko kolorową makietą dla gracza. Ktoś powie że spotka się z tobą wieczorem w takim a takim miejscu? To będzie tam czekał wieczorem, a jak się nie pojawisz to następnego dnia już tam nie będzie. W innych grach czekał by tam do końca świata, bo świat kręci się wokół gracza. Imersja, kolego. Edytowane 23 Lutego przez mag_zbc 2
galakty 3 341 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego 2 minuty temu, mag_zbc napisał(a): Chyba nie graliśmy w tę samą grę. Przykładowo właśnie robię zadanie "The Thieves Code", masz cośtam odszukać. Tylko kiedy w innych grach byłoby to zadanie "idź do znacznika na mapie" albo "idź za wiedźmińskimi zmysłami", tutaj masz rymowaną zagadkę na podstawie której masz sam znaleźć odpowiednie miejsce w mieście. Albo Zadanie z kośćmi smoka, pijaczyna po prostu opowiada ci że poszedł w stronę strumienia, a potem w górę strumyka, a jak trafił na kamień to skręcił w stronę poanki etc. Żadnego prowadzenia za rączkę, aż przypominają mi się czasy Morrowinda. Przecież takich zadań jest jak na lekarstwo i są głównie poboczne, a nawet nie jako poboczne tylko "aktywności". Większość zadań jest tak jak napisałem, nudne i powtarzalne do bólu.
kamilos69 316 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Moim zdaniem zadania pobocznie właśnie nie są nudne i powtarzalne. Wręcz przeciwnie. 2 1
Vulc 2 191 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego I z pewnością nie jest ich jak na lekarstwo. Przejrzałem te zrobione w dzienniku i większość ma zróżnicowane cele. Wiadomo, niektóre są krótsze, a inne dłuższe. Nie zgadzam się też, że nie jesteśmy w centrum akcji. Pamiętając o pochodzeniu Heńka, jak miałoby to wyglądać? Bale na praskim dworze? Mamy i tak spory kontakt z możnymi, realizujemy dla nich zadania, które mają konkretną wagę i znaczenie, decydujemy nawet o ich losie (np. kwestia rodu Seminów). Współpracujemy z czeskim bohaterem narodowym, podkopując władzę Zygmunta w regionie. To całkiem sporo jak na syna kowala. A że trzeba czasem załatwić prostą sprawę dla wieśniaków? Dlatego zadania poboczne nazywa się pobocznymi, dodatkowo prości ludzie mają proste potrzeby. A i tak często proszą o rzeczy, których sami po prostu nie są w stanie zrealizować (bandyci, kłusownicy, kradzieże, uwolnienie więźnia, uleczenie członka rodziny czy takie banały jak przeczytanie co jest napisane na skrawku papieru). 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się