Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Sheenek napisał(a):

Jak to najprosciej ogarnac? Dziala ze wszystkimi grami ktore mialy dlss?

W katalogu gry podmienić pliki na te z Cyberpunk 2077 2.21. Biblioteka nvngx_dlss.dll odpowiada za DLSS i DLAA, nvngx_dlssd.dll za Ray Reconstruction a nvngx_dlssg.dll za Frame Generation. W przypadku DLSS i DLAA trzeba dodatkowo zmienić ustawienia tak, żeby gra korzystała z Preset J. Można wymusić stosowanie tego presetu za pomocą NVIDIA Profile Inspector, globalnie lub dla danej gry.

Godzinę temu, ryba napisał(a):

Dobra, z tego co ogladam testy i przegladam Wasze wyniki - nowszy DLSS na tej samej jakosci = spadek wydajnosci lekki, ale znacznie lepszy obraz (mniej baboli). Ale mozna obnizyc jakosc na nowym = lepszy FPS, ale obraz dalej lepszy?

Jeżeli chodzi o RTX 40x0 to niewielki wpływ na wydajność, dla RTX 4070 Ti to 0,5 ms na klatkę w rozdzielczości 1440p, dla RTX 4090 podobnie w rozdzielczości 4K. 

Edytowane przez SebastianFM
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, ryba napisał(a):

Dobra, z tego co ogladam testy i przegladam Wasze wyniki - nowszy DLSS na tej samej jakosci = spadek wydajnosci lekki, ale znacznie lepszy obraz (mniej baboli). Ale mozna obnizyc jakosc na nowym = lepszy FPS, ale obraz dalej lepszy?

Mi na RTX 3090 wyszło ~12% spadku wydajności na transformerowym Ray Reconstruction. Samo skalowanie rozdzielczości jest tylko ~3.4% wolniejsze od starego modelu. W 1440p przynajmniej tak jest.

  • Thanks 1
Opublikowano
15 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Lipa tylko ze w MFS ekrany w kokpicie nadal smużą, może trochę mniej, ale nadal przeszkadza.

Jak dla mnie to nie ma żadnej różnicy w 1440p, a szkoda bo w VR bez DLSS nie da się grać, nie ma FG, do tego rozmywa kokpit...

 

Swoją drogą czemu FG nie działa w VR? Ktoś wie?

Opublikowano (edytowane)

 

 

chyba nie tylko ja mam problemy :E a kij wie czemu, jazdy się znaczył od sterów 561.09 ostatnie które działy, w 571.96  np naprawili god of wara rangorank dying light itp z dlss 310 i smiga zaś teraz CP crashe latają, jedyny trop też mnie prowadzi do physicX w Thron and Liberity crashe odpowiadały za physics po zmianie 561.09 smigało jak trzeba

 

Edytowane przez z1k
  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, z1k napisał(a):

 

 

chyba nie tylko ja mam problemy :E a kij wie czemu, jazdy się znaczył od sterów 561.09 ostatnie które działy, w 571.96  np naprawili god of wara rangorank dying light itp z dlss 310 i smiga zaś teraz CP crashe latają, jedyny trop też mnie prowadzi do physicX w Thron and Liberity crashe odpowiadały za physics po zmianie 561.09 smigało jak trzeba

 

U mnie po prostu pomogło zwiększenie napięcia. Karta jest teraz obciążona jak nigdy wcześniej z nowym modelem DLSS + PT

Edytowane przez senac
Opublikowano

Może ktoś, komu to zatrybiło opisać krok po kroku jak podmieniać dlss, i konfigurować profile inspectora ?

 

ja zrobiłem tak:

1. czyszczenie sterów ddu

2.instalacja 571.96

3. pobranie inspectora 2.4.0.8

4. dodanie pliku xml

5. dupa blada opcji dlss brak

 

próbowałem jeszcze niby tego fixa do inspectora pod nowe stery, ale tam to samo, mało tego pokazuje wersję inspectora 2.4.0.1

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Może ktoś, komu to zatrybiło opisać krok po kroku jak podmieniać dlss, i konfigurować profile inspectora ?

 

ja zrobiłem tak:

1. czyszczenie sterów ddu

2.instalacja 571.96

3. pobranie inspectora 2.4.0.8

4. dodanie pliku xml

5. dupa blada opcji dlss brak

 

próbowałem jeszcze niby tego fixa do inspectora pod nowe stery, ale tam to samo, mało tego pokazuje wersję inspectora 2.4.0.1

https://github.com/Orbmu2k/nvidiaProfileInspector/releases/tag/2.4.0.8

+ xml z załacznika do głównego folderu (albo ten co @Phoenix. podesłał)

CustomSettingNames.xml

Edytowane przez senac
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

to samo co robiłem i efekt ten sam :(

Coś robisz źle. Powinieneś mieć wersję 2.4.0.8 i możliwość wybrania presetu

 

 

Spoiler

obraz.png

 

Edytowane przez senac
  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Ile potrwa PL2 w Twoim przykładzie? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi w sekundach, bo zależy od fizycznej reakcji procesora, taktowania, napięcia i chłodzenia. Przy dobrym chłodzeniu (>250 W), procesor może utrzymywać PL2 nawet dłużej niż „Tau”, bo algorytm liczy średnią, a chwilowe szczyty nie spowodują natychmiastowego zejścia. Jeśli obciążenie jest stabilne na 250 W → średnia rośnie → po pewnym czasie (ok. 1–2× Tau) algorytm zacznie redukować moc w kierunku PL1. tylko Szacunkowo: Tau krótsze (np. 125) → PL2 zaczyna schodzić szybciej, średnia reaguje szybciej → może spaść do PL1 w kilkudziesięciu sekundach. Tau dłuższe (np. 253) → algorytm reaguje wolniej → PL2 może trwać znacznie dłużej, nawet >100 s, zanim moc spadnie w kierunku PL1, mimo że średnia z Tau zaczyna być wyższa od PL1.   Najlepiej robić samemu tety i się przekonać, bo każdy krzem cpu, cooler, konfiguracja, obciążenie itd jest inne.
    • Dla mnie to kolejny skok na kasę Iana Bella. Koleś zawsze obiecuje złote góry. Później mało materiałów reklamowych ale wygląda to całkiem ok. A do premiery jest tak szybko, że nikt się nie zdąży połapać, że to przypudrowany gniot i hajs się zgadza. 
    • @janek25 Tau Ci się tu trochę z PL1/PL2 zlewa, więc rozbijmy to na części pierwsze 😉 - 125 / 253 W – to są PL1 / PL2 (TDP / short turbo). - Tau – to zupełnie osobny parametr w sekundach (np. 28 s, 56 s), a nie „125/253”. Załóżmy więc „książkowy” przypadek Intela: - PL1 = 125 W - PL2 = 253 W - Tau = 56 s - Obciążenie ~250 W non‑stop - Chłodzenie realnie ogarnia >250 W (czyli nie wchodzisz w limit temperatury, tylko w limity mocy). ### Co się wtedy dzieje? 1. Na starcie testu CPU idzie ~250 W (okolice PL2). 2. Algorytm liczy średnią moc z „okna czasowego” Tau: - dla stałych 250 W średnia rośnie wg wykładniczej krzywej. - moment, kiedy średnia dojdzie do PL1 (125 W) wypada mniej więcej po: - t ≈ Tau * ln(2) ≈ 0,7 * Tau - przy Tau = 56 s → ~40 sekund. 3. Około tych kilkudziesięciu sekund CPU zacznie powoli zrzucać zegary, żeby średnia nie przekraczała PL1. 4. Po kilku Tau (3–5×Tau, czyli ~3–5 minut) ustali się na mocy bliskiej PL1, czyli okolice 125 W, o ile BIOS faktycznie szanuje limity Intela. ### A co z chłodzeniem 250 W+? Jeśli: - BIOS ma PL1=125, PL2=253, Tau=56 _i nie są podniesione_, - chłodzenie wyrabia, to i tak długoterminowo zejdzie do ~125 W – bo to wymusza algorytm PL1+Tau, a nie termika. Żeby 250 W „leciało wiecznie”, musi być: - PL1 = PL2 = 253 W albo - PL1 mocno podbite powyżej 125 W albo - Tau ustawione na mega wysokie + „fabryczne OC” płyty (co większość Z690/Z790 robi: PL1=PL2, Tau=max/unlimited). --- Czyli odpowiadając wprost na Twoje pytanie dla scenariusza *czysto po spec Intela*: - przy 125/253 i Tau=56 s oraz stałych 250 W: - po ~40 s algorytm zacznie ściągać moc, - po kilku minutach ustali się mniej więcej w okolicach PL1 ≈ 125 W, - chłodzenie 250 W+ tylko gwarantuje, że nie ograniczy Cię temperatura, ale nie znosi PL1/Tau. Jak podasz, jaka to dokładnie płyta i jakie masz faktycznie wpisane PL1/PL2/Tau w BIOSie, mogę Ci powiedzieć, czy Twój CPU w ogóle „zna” te 125/253, czy jedzie „na chama” PL1=PL2 🙂 gpt-5.1-2025-11-13
    • czyli ile bedzie trwał Tau jeśli jest 125/253 i obciążę 250 wat?do ilu spadnie po jaki  czasie jesli chłodzenie jest 250w+?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...