Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To że jest spadek wydajności to ja wiem, ale na tym filmie w CP2077 na DLSS4P ma praktycznie tyle samo FPS co na DLSS3P :E I nie ma spadków jak u Ciebie do 67% :E 

 

Do tego na DLSS4P kompletnie zatracono szczegóły twarzy i jest rozmyta plama.

Edytowane przez galakty
Opublikowano (edytowane)

Pokaz mi ta rozmyta plame bo chyba inne materialy ogladamy ;)  Ty kup sobie chyba okulary bo nie wiem czy wiesz ale stare RR to wlasnie robilo dziwny cien na twarzy co widac na ujeciu ( dla ciebie to pewnie detale twarzy), a z nowym RR w koncu tego nie ma. Chyba DF cos na ten temat mowilo w swoim materiale. Teraz wylacz PT/RR i odpal rasteryzacje i twarz bedzie najblizsza tej z DLSS4 czyli taka jak powinna byc. No ale Ty babole, kotrych nie powinno byc na ekranie nazywasz szegolami ;D

 

obraz.thumb.png.0bb110b582b3713859281966fbd9efee.png

12 godzin temu, SebastianFM napisał(a):

Im bardziej sama gra obciąża GPU tym większa różnica w wydajności będzie pomiędzy DLSS P i DLSS Q a automatycznie mniejsza pomiędzy CNN i Transformer.

 

12 godzin temu, galakty napisał(a):

FPS na DLSS4P jest prawie taki sam jak DLSS3P

 

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem już nowe sterowniki i na RTX3070 w CP2077 nie ma dużej poprawy z transformerem + RR, ale przy UV 0.9V już nie spada poniżej 40fps, a potrafiło chrupnąć do ~35fps. Benchmark to średnio 49fps z DLSS4 oraz ~59fps z CNN, ale skacze powyżej 60fps przy mało wymagających scenach, normalnie bujając się koło 50fps.
Tryb balance w 1080p naprawdę wygląda znośnie i ma dobry zapas mocy przy 40fps, ale quality też często daje rade utrzymać 40fps, z dużym "ale" jeśli chodzi o Vram, bo pewnie kiedyś wywali grę :E Eh, gdyby na tych kartach było 10gb, a nie 8... Przynajmniej niedługo doczekamy się 9GB na 96bit...
 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Na świeżo:

Hogwards Legasy 

Dodano RR, lepsze ustawienia RT, ale w grze brakuje DLAA + RR (albo jedno albo drugie, RR działa w grze tylko z aktywny SR)
No to sprawdzamy APK Nvidia - ustawiam nowy tryb oraz opcję DLAA 

I działa ... gra chodzi z DLAA + RR. Samo RR robi olbrzymią robotę, ale surowy FPS spada o 25 - 30 klatek. 

Alan 2 

Jest całkowicie nowym model DLSS 4  (w grze można wybrać stary model), jest podobno RTX MegaGeometry (z opisu aktywuje się samo) i wyższy poziom RT (tryb Ultra) 

Finalnie dając całość na maksa jest około 10-15 fps mniej niż poprzednio. Syf z FG widać szczególnie na głównej postaci włosy (szybko poruszająca się kamera). 

Co do reszty jakości obrazu ciężko powiedzieć. 

Opublikowano
3 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Nowe wersje DLSS:

 

https://mega.nz/file/M8U1BKJT#kCGzKhwPOgNRLV3OR9W5RvmUN6bvwrlAlaGtUHdNhc4

 

310.2.1 DLSS
310.2 FG
310.2 RR

Teraz wiem, że dobrze zamieniłem pliki DLSS i dobrze ustawiłem DLSS na J :)

 

https://ibb.co/JwVZKNb7

Godzinę temu, maras2574 napisał(a):

Tak swaperka już wcześniej pobrałem, ale dobrze, że wkleiłeś link.

  • Like 1
Opublikowano

Wg. FAQ dotyczącego DLSS4 z forum Nvidii wyglada, że jest jeszcze nowszy preset - K. Choć na razie ani w apce nvidii, anie w Profile Inspector nie widać go na liście to gdy np. dla A Plague Tale wybrałem profil "najnowszy" to w Profile Inspector pojawia się on jako 0x00FFFFFF a nie profil J więc może faktycznie to jest to

Opublikowano
2 godziny temu, SebastianFM napisał(a):

na górze są wyświetlane ingormacje o FG a na dole o DLSS.

No ok, ale dlaczego nie pokazuje nic na dole ?

1 godzinę temu, Phoenix. napisał(a):

Do gier z natywną implementacją DLSS4 nie musisz grzebać w inspektorze ;) 

Zgadza się, w inspektorze samo się przestawia. Ja tylko wrzuciłem fotę, że preset jest, a na ekranie nic 

Opublikowano

Rozumiem, że to nie działa?
obraz.png.6f0c5f747749c266ba1e087810a00b1c.png

 

Jak to było pisane, trzeba przeinstalować appkę nvidii? Gra była uruchomiona, więc po wyłączeniu powinno być dostępne. Może to przez to, że wykrywa pliki wrzucone ręcznie? i nie działa jak trzeba?

Opublikowano

U mnie niezależnie czy wrzuciłem pliki recznie, czy były oryginalne i niezależnie od przeinstalowania sterownika nie udało mi się zrobić tak aby te opcje się aktywowały. Może jest jakiś bug w apce

  • Upvote 1
Opublikowano

U mnie weszło, ale zrobiłem to poprzez DLSS Tweakera.

 

Ja to zrobiłem tak:

1. pobrałem najnowszą wersją DLSS Tweakera, którą zalinkował wcześniej Kadajo:

https://www.nexusmods.com/site/mods/550?tab=files

lub z mojego linka googledrive:

https://drive.google.com/drive/folders/1FOMP9hAJaE8AakmCo4h5jMxo1gJUjSHi?usp=sharing

 

2. wchodzę do folderu z DLSS Tweakerem i klikam na EnableNvidiaSigOverride, żeby wprowadzić zmiany w rejestrze.

3. następnie uruchamiam DLSS Tweaker i wyszukuje preset K w opcjach NvGlobalProfileSetings i go zaznaczam, żeby się pokazał.

4. teraz klikam w opcjach górnego paska DLSS Tweakera na Copy to game folder i wyszukuję grę, do której chce te ustawienia wprowadzić (u mnie to Wiedźmin 3)

5. po wybraniu folderu z grą i pojawieniu się okienka Confirm, klikamy na TAK.

6. zamykamy programik DLSS Tweaker i uruchamiamy grę.

 

W programiku InspektorProfiler z presetu J zrobił się preset, jak na fotce:

 

https://ibb.co/0jJjwXwr

 

W grze powinien być określony preset na K, jak u mnie na fotce

 

https://ibb.co/Xx57fC8p

Opublikowano
W dniu 28.01.2025 o 14:13, Kadajo napisał(a):

No w 4k jeszcze nie sprawdzałem w sumie :D

 

Ale dla mnie i tak NVIDIA dowiozła, nie nowe GPU, tylko nowy soft :hihot:

A najlepsze ze nie trzeba w niego nawet inwestować. :D

Dla mnie podkreślam dla mnie ten nowy DLSS 4 robi robotę bo te oszukane 4K* nawet z upsalowanego 1080p w trybie performance wygląda wystarczająco dobrze żeby można było z tego trybu korzystać bez obrzydzenia zwłaszcza jeśli ktoś akceptuje oszukane 4K* na konsolach wliczając w to najnowsze PSSR. Wydajność w grach rośnie a wygląda to o niebo lepiej na dużym TV (55 cali+) od grania w natywnym FullHD. To nadal fejkowe 4K* i nadal gramy realnie w 1080p ale skoro końcowy efekt po upscalingu na ekranie 2160p jest lepszy od zjechania z rozdzielczości do natywnego 1080p to pora się pogodzić z faktem że taka czeka nas przyszłość. Jak widać z krzem powoli się "kończy" i czy to się nam podoba czy nie Ej Aj (AI) jest wybawieniem.

  • Confused 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Zgadza się. Ja obecnie gram na TV 45" 1080p (stary, zastępczy TV) :P i w sterowniku mam ustawione 2160p z powiększeniem 200%, żebym cokolwiek widział :hihot:  Gry bardzo ładnie na tym baniaku wyglądają, chociaż ilość pikseli na ekranie jest mniejsza od natywnego 2160p, a jednak z około 2.5 metra od TV nie widać pikselozy. Czyli efekt końcowy jak najbardziej przyzwoity. Do tego nowy DLSS i można z bieda TV całkiem fajnie pograć tym bardziej, że w sterowniku grafiki mam wszystkie suwaki ustawione na najwyższą jakość obrazu. Trochę to zżera FPS, ale po włączeniu DLSS można to nadrobić. Dobre są te ficzery od zielonych ;)

  • Like 1
  • Confused 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...