Kabor 460 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia (edytowane) 16 minut temu, JeRRyF3D napisał(a): DLSS 4 - cudo serii 50xx dostępny jest też dla 40xx, ale rozumiem, że to "nie robi się samo"? Ba! Nie robi się nawet "grami" (jaka gra sama implementuje u żywa DLSS 4.0?) Chyba cyberek ma w menu do wyboru czy tryb DLSS 4 lub DLSS 3. W demie HL2 RTX też możesz z menu wybrać DLSS4. 16 minut temu, JeRRyF3D napisał(a): ani sterownikami. Jak zainstalujesz oprogramowanie NVIDIA APP dostarczane ze sterownikami to tam klikasz ptaszka przy konkretnym tytule na liście z grami i masz w danej grze obsługę DLSS4. To samo możesz uzyskać za pomocą NVINSPECTOR (osobno dla każdej z gier lub globalnie - sam globalnie nie ustawiam bo dalej nie jestem pewien czy w grach multi nie wyłapie się bana). 16 minut temu, JeRRyF3D napisał(a): Ktoś na 40xx używa DLSS 4.0? Daje coś? Odbiera? Nie wiem jak na 40xx ale używałem na 30xx a teraz na 50xx ;-). Tak ma sens daje lepszą jakość obrazu (w ruchu też nie tylko na statycznych obrazkach). Edytowane 14 Kwietnia przez Kabor 1
musichunter1x 1 324 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia W 12:04 widać jak devi partolą TAA, przez co DLSS wygląda dużo lepiej:
sideband 1 781 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia Zacznijmy od tego pod nazwą TAA to kryje się wiele różnych technik
galakty 3 341 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia 57 minut temu, musichunter1x napisał(a): W 12:04 widać jak devi partolą TAA, przez co DLSS wygląda dużo lepiej: No tak, specjalnie psuja TAA, żeby DLSS był lepszy 2
musichunter1x 1 324 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia (edytowane) 32 minuty temu, galakty napisał(a): No tak, specjalnie psuja TAA, żeby DLSS był lepszy Jest to widoczne w ustawieniach gry, gdzie dali gorsze ustawienia dla TAA niż domyślne... A można TAA ustawić lepiej niż na domyślnych... W wielu grach TAA jest po prostu źle skonfigurowane, co przewijało się w innych grach, w tym Silent Hill 2. Trudno byłoby zrobić to inaczej, niż w zamierzony sposób... Edytowane 14 Kwietnia przez musichunter1x
galakty 3 341 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia A to jak nie było DLSS to TAA było robione poprawnie? Nie.
musichunter1x 1 324 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia (edytowane) Wraz z mijającym czasem powinno uczyć się na błędach, a nie pogarszać domyślne ustawienia. Ciężko mi wierzyć że twórcy sami z siebie nie widzą tych pomyłek, dzięki którym "natywny" obraz jest gorszy niż powinien, bo często nawet nie można tego wyłączyć. Przed DLSS przynajmniej częściej używano czegoś innego niż odmiany TAA. Tam w ~11:15 jest pokazane, że nawet SMAA spartolili. O samym "TAA" jest tam z 1.5 minuty, ale te zrzuty i pokazanie plików configuracyjnych było bardzo dosadne... Tyle wystarczy zmienić, aby to poprawić, co jest dalej w filmie, ale już nie wstawiam trzeciego zrzutu... r_AntialiasingTAAFalloffHiFreq=1.0 r_AntialiasingTAAFalloffLowFreq=.7 r_AntialiasingSMAAThreshold=.01 r_AntialiasingTAAPattern=2 Edytowane 14 Kwietnia przez musichunter1x 1
sideband 1 781 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia Co mieli spartolić jak CE od zawsze miał problem z AA i nic się nie zmieniło.
musichunter1x 1 324 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia (edytowane) Ciągle edytowałem komentarz, więc może przegapiłeś, że wystarczy zmienić tylko 4 wartości w konfiguracji wygładzania... Jest to we filmie w ciągu niecałych 2 minuty od ~12:00. Każdy może sobie samodzielnie to zmienić w KCD2. Edit. Między 11:00, a 15:30 jest tam cały fragment odnośnie wygładzania, a robił również inne filmy odnośnie tego. Edytowane 14 Kwietnia przez musichunter1x 1
sideband 1 781 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia To teraz spróbuj cokolwiek zrobić z innymi tytułami na CE Myślisz czemu SSAA jest możliwe do włączenia w Preyu 2017 bo nic innego nie radzi dobrze z aliasingiem na CE.
musichunter1x 1 324 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia Jeszcze raz, po co w takim razie konfigurować metody gorzej, niż domyślne i nie próbować ustawić tego lepiej? Moim zdaniem to jest zbyt mały nakład pracy, aby tego nie poprawić, a zbiegiem okoliczności zwiększa to przewagę DLSS w porównaniach.
sideband 1 781 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia Większość developerów ma wywalone na AA Więc nawet nie pochylili się nad tematem. Mógłbym też zadać pytanie czemu developerzy wrzucają starszą wersje DLSS/RR/FG/Reflex skoro jest nowsza TAA i inne techniki to trzeba porównywać do DLAA nie DLSS 1
musichunter1x 1 324 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia (edytowane) Cóż trzeba więc nalegać by nie olewali. Tam porównanie było między SMAA, a dodanym TA z ustawieniami devów. Potem jest trzecie porównanie, gdzie podaje chyba domyślne ustawienia, a w każdym razie gorsze, niż można ustawić końcowo i właśnie te najlepsze wartości wkleiłem tutaj. Tak czy inaczej, lepiej obejrzeć całość lub ~5 minut. Edytowane 14 Kwietnia przez musichunter1x
elfuegoxxx 7 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Witam czy ktoś byłby łaskaw wrzucić pliki dlss 4 . nie wiem gdziee tego szukać , nie mam nvidiaapp tylko panel nvidii, Pozdrawiam
leven 550 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia DLSS4: https://drive.google.com/drive/folders/1Xn1BhRVa3kd7k6qexlNpAWXNyeA4eqPd?usp=sharing
elfuegoxxx 7 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia (edytowane) Stokrotne Dzięki Milordzie. jak wyswietla dlss 310 to jest ok? i jak wyłaczyc właczyć w lewym rogu info . z nv clean instal zostawiłem i przydało by się to wł/wył. teraz jest włączone. o presetach sobie poczytam bo sporo tego jest gdzieś opisane jaki do czego Pozdrawiam Edytowane 17 Kwietnia przez elfuegoxxx
leven 550 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Do wyświetlania info w lewym dolnym rogu są dwa pliki. Jeden powoduje wyświetlanie info, drugi go ukrywa. https://drive.google.com/drive/folders/1-C1CWzDjLI8cEUo7WpXXfWXZDYylqMA1?usp=sharing Do ustawień presetu jest programik NPI: https://github.com/Orbmu2k/nvidiaProfileInspector/releases Takie ustawienia wymuszają DLSS4 w najwyższym presecie - obecnie K:
elfuegoxxx 7 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia ok . inpektora poustawialem juz wczesniej w/g instrukcji z forum , tylko info nie wiedzialem jak wylaczć. Dzieki za wyjasnienia.
leven 550 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Co do odczytu info o DLSS4, to ma być 310.2.1
maras2574 891 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia (edytowane) Jak mamy apkę i zaznaczamy w niej "Najnowsze" przy danej grze, to inspector nie jest potrzebny tak ? Bo osobiście mam to i to Oczywiście piki w katalogu gry wcześniej podmienione Edytowane 17 Kwietnia przez maras2574
elfuegoxxx 7 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia w tlou2 dziala toto. ale w stalkerze2 nie widze gdzie podmienic eh
leven 550 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Apka nvidii w locie podmienia pliki DLSS, gdy uruchamiasz grę, po jej zakończeniu pliki wracają do oryginału. A u Ciebie to już w ogóle ciekawie jest Jak masz podmienione pliki fizycznie, to apka nvidii jest niepotrzebna. Za to wymuszenie presetu musi być przez jakiś program ustawiony i może to być apka nvidii lub NPI. 5 minut temu, elfuegoxxx napisał(a): w tlou2 dziala toto. ale w stalkerze2 nie widze gdzie podmienic eh W grze musi być odpowiedni folder z bibliotekami DLSS, poszukaj tego folderu. Np. w Weidźminie 3 ten folder jest w .bin-> dx12x64, czyli nie w głównym katalogu gry.
elfuegoxxx 7 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia ok . w stalkerze nie bede grzebał delikatna ta gra , znów uszkodze i steam mi bedzie zaciagał nie wiadomo co. mam tylko inspektora i zwykly panel nvidii. podmianka dlss zrobiona w tlou2. czyl w inspektorze nie musze nawet dawac enable dll over na ON i force prest na latest?
JohnyWol 81 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia 7 minut temu, elfuegoxxx napisał(a): ok . w stalkerze nie bede grzebał delikatna ta gra , znów uszkodze i steam mi bedzie zaciagał nie wiadomo co. mam tylko inspektora i zwykly panel nvidii. podmianka dlss zrobiona w tlou2. czyl w inspektorze nie musze nawet dawac enable dll over na ON i force prest na latest? W "Inspektorze" lub w aptece Nvidii MUSISZ ustawic override na najnowszy (lub profil K bo aktualnie ten jest najnowszy) lub naprofil J. Tylko na tych 2 profilach działa nowy rodzaj skalowania czyli Transformer z lepsza jakoscia obrazu. Bez tego masz nowe biblioteki, ale dzialaja najpewniej w starszym presecie czyli obraz bedzie trochę mniej ostry i mniej stabilny w ruchu
elfuegoxxx 7 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Wszystko jasne , info pokazuje presety. siakaś tam róznica jest w ostrości .Dzięki, bez odbioru. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się